Skocz do zawartości

swierzak1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana swierzak1 w dniu 28 Września 2012

Użytkownicy przyznają swierzak1 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Gdynia

Ostatnie wizyty

2 664 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika swierzak1

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. Przy twoich rozmiarach uważam, że prawidłowy rozmiar to 54. Miałem ostatnio przymiarkę do Domane i przy swoich 183cm wzrostu/86cm przekroku czułem się na 56 dobrze. Na większym rozmiarze możesz być po prostu za bardzo wyciągnięty.
  2. @ardb nie ma się co zrażać tymi negatywnymi czynnikami jak to nazwałeś Napędy 12 rzędowe są bardziej trwałe niż mogłoby się zdawać. Na skrajnych zębatkach nie spędzasz większości czasu jazdy więc łańcuch pracujący na przekosie to tylko stan chwilowy. Większość pracy takiego napędu odbywa się na zębatkach środkowych a tam przekosy nie występują (a jeśli występują to niewielkie). Wiele zależy też od konfiguracji samego napędu. Mocniejsza noga pozwala założyć koronkę 34/36T przez co nie ma potrzeby zejścia tak nisko na biegach by uzyskać zadowalającą nas prędkość w danym momencie. A jak wiadomo mniejsze zębatki zużywają się szybciej, bo nacisk łańcucha jest rozłożony na mniej punktów styku. Pytanie tylko czy waty pod nogą starczą aby wszystko podjechać? To już osobista kwestia każdego z nas. Dla tych dla których jest to za mało Shimano przygotowało napędy 2x12. Tam starczy dla każdego. Łańcuch wytrzymuje mi około 1000-1200km zanim rozciągnie się do 0.5%. Kaseta może mieć między 7-8 tysięcy kilometrów.
  3. Ile wytrzymuje kaseta? To bardzo indywidualna sprawa. Jeśli jest technicznym niedbaluchem, konserwacja to dla Ciebie to samo co konserwa i prześpisz temat wyciągniętego łańcucha to możesz ją wymieniać dwa razy w sezonie W swoim prywatnym rowerze od ponad 3 lat mam kasetę SLX M7100 10-51, wymieniam łańcuchy jak tylko miernik ParkToola wskaże rozciągnięcie na poziomie 0.5%, kupuje najtańsze łańcuchy Deore CN-M6100, stosuje prawidłową technikę zmiany biegów, jeżdżę z prawidłową kadencją i to już w sumie 6 albo 7 łańcuch z kolei. Kaseta na tą chwilę przyjmuje bez protestów. Czy wymiana pojedynczych zębatek to dobra strategia by przedłużyć życie kasety? Stawiam, że tak tylko trzeba przeprowadzić analizę opłacalności takiego manewru w stosunku do ilości zębatek do wymiany Ja osobiście nigdy tego nie praktykowałem ale gdybym miał bardzo drogą kasetę typu XTR/Dura-Ace z pewnością robiłbym wszystko by przedłużyć jej żywot.
  4. Czekam na odcinek 1 z 10 w którym padnie pytanie - "Ile potrzeba czasu by zrobić formę na e-bajku? Można się pomylić o 25 lat" Nie mam absolutnie nic do jeżdżących na prądzie dopóki pojazdy na których śmigają spełniają wszelkie wymogi techniczne by być zgodne z naszym prawem czyli 25km/h i odcinka prądu. Śmieszy mnie jedynie jak ktoś ma budżet 5 tysięcy złotych i zamiast kupić sobie lekkiego analoga dostosowanego do potrzeb brnie sztywno w elektryka, który w tej cenie będzie ciężkim, nieporęcznym badziewiem na dwa sezony z małym zasięgiem i drogim serwisem. Do tej jeszcze najczęściej jeźdźcem jest zdrowy chłop lekko po 30tce Subiektywnie - robienie kilometrów dystansu i metrów przewyższeń na analogu sprawia mi jednak większą satysfakcje a w ogólnym rozrachunku wypada korzystniej. Zdrowe ciało, niski poziom tkanki tłuszczowej, sprawny układ krążenia są tego warte.
  5. Ojj niee, systemy zatrzaskowe nie są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla tych, którzy walczą o ułamki sekund. Wysnuwasz tezę jakoby "zatrzaski" przyczyniały się do zmniejszenia poziomu bezpieczeństwa początkującego rajdera. Ja osobiście uważam, że jazda w popularnych SPDach mocno podnosi poziom bezpieczeństwa i zwiększa pewność prowadzenia roweru co dla początkującego może mieć niemałe znaczenie. Oczywiście, że wymaga to przyzwyczajenia i niektórzy mają niezłe zwarcie gdy słyszą o przymocowaniu się na stałe do pedałów lecz po 15 latach śmigania wpiętym do roweru (SPD MTB, Look Keo) uważam, że jest to system, który mocno pomaga w czerpaniu radości z jazdy za stosunkowo niewielką cenę początkową.
  6. @dariooshek Trzymaj inne propozycje, bardziej przystępne cenowo: https://allegro.pl/oferta/widelec-vbrak-trekking-cross-aluminiowy-c-m-wsz11-12058595845?reco_id=352ffe1e-592e-11ef-88e2-1e0d49b0e5d6&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118 https://www.rowertour.com/p/250916/widelec-mtb-28-1-18-czarny https://www.rowertour.com/p/62637/widelec-xlc-bf-a02-28-1-18-pivot-cantilever-srebrny XLC z ostatniego linku byłby najbardziej zbliżony do geometrii twojego obecnego widelca, bo ma 46cm wysokości oś-korona. Swoją drogą na pewno dobrze pomierzyłeś wymiar o który Cię prosiłem, bo jest to dość istotny parametr? Pytanie czy XLC podpasuje Ci kolorystycznie? Jest tylko srebro i biel.
  7. @endryu to, że ten rower to nic specjalnego jak to ująłeś jest jedną z jego największych zalet. Prosty jak budowa cepa. Nie wzbudza zainteresowania osób niepożądanych. Szybkie i skuteczne narzędzie do miejskiego przemieszczania. Mogę go nawet określić jako komfortowy. Użytkowałem ten sprzęt 2 lata do latania po Koszalinie i Gdańsku na dojazdy do roboty i upalania jako środek transportu. Używany był cały rok na okrągło. O ile w Koszalinie spisywał się znakomicie tak w Trójmieście mamy już trochę więcej górek w terenie leśnym i zamieniłem go na przełajówkę (biegi i bardziej terenowy charakter przeważyły). W moim egzemplarzu wymieniłem tylko klamki na Avid FR5, bo rower upadł samoistnie na ziemie i seryjna się złamała. Interwencji w pierwszym miesiącu użytkowania wymagało przednie koło. Po wycentrowaniu przez speców z Decathlonu mimo dwuletniego okresu ciężkiego użytkowania koła nie wymagały więcej interwencji. Za 1099zł (za tyle go kupiłem w październiku 2021) ten rower jest rewelacyjny jeżeli mamy świadomość swoich potrzeb i wszelkich jego ograniczeń. Gdybym mieszkał ponownie w mieście typowo nizinnym to bez wahania sięgnąłbym po niego ponownie. Niestety zdążył już podrożeć 😕
  8. https://allegro.pl/oferta/force-widelec-sztywny-trekking-cross-28-disc-v-bra-13338399950 Z moich poszukiwań ten u góry w linku jest najbardziej zbliżony parametrami do tego co masz obecnie. Kupić, założyć i cieszyć się bezproblemową jazdą.
  9. Sprzedam korbę Shimano FC-RS510. Zębatki w konfiguracji przełajowej 46-36. Ramię 175mm. Stan zewnętrzny dobry. Zestaw wszystkich śrub i podkładek kompletny do montażu. Wszystkie gwinty sprawne. Sprzedaję z powodu przejścia na 1x11. Cena - 150zł Możliwa przesyłka OLX. https://www.olx.pl/d/oferta/korba-shimano-fc-rs510-46t-36t-175mm-CID767-ID11epcw.html?bs=olx_pro_listing
  10. Na sprzedaż przerzutka przednia Shimano FD-R7000 w wersji na hak. Stan to absolutna perfekcja. Przejechałem na niej 60km w rowerze CX. Nastąpiła jednak zmiana koncepcji i wymiana napędu na 1x11. Przerzutka stała się zbędna. W zestawie dołączam nowe płytki do ramy (prosta i wygięta). Cena - 90zł Możliwa przesyłka OLX. https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-shimano-fd-r7000-f-CID767-ID11e2WP.html?bs=olx_pro_listing
  11. Pierwszy pytanie ku któremu się skłonie to czy po tym "strzale" oprócz wózka nie dostał jeszcze sam korpus przerzutki? Może być tak, że wymienisz pękniętą część wózka a przerzutka nadal będzie krzywa względem kasety co uniemożliwi jej poprawną regulacje. Rzetelne oględziny dadzą szerszy obraz. Kwestia umiejętności technicznych do takiego przeszczepu to odkręcenie dwóch śrubek imbusowych, przełożenie łańcucha i złożenie wszystkiego do kupy. Powinieneś sobie poradzić
  12. Cześć, po obserwacji zabawek od Garmina mam podobne wnioski jak twoje. Zestaw Instict 2 Solar plus Edge 540. Body battery to twój ogólny poziom naładowania baterii. Jest ściśle powiązany z wszelkimi aktywnościami, które wykonujesz w ciągu dnia. Możesz go szybko wyczerpać wykonując intensywną aktywność fizyczną czy nawet jak pójdziesz na mocno zakrapianą imprezę Stamina to poziom energii w danej aktywności i nie ma jakiegokolwiek powiązania z body battery. A tutaj trochę marketingowego bełkotu na temat jednej i drugiej wartości: Stamina Garmin Body Battery Garmin Podsumowując po kilkudziesięciu treningach na obu urządzeniach - nie brałbym ich wskazań za pewnik a jedynie pewną sugestie na której możemy opierać swoje aktywności sportowe.
  13. Ostatnio przy okazji zakupu Edge'a dałem się porwać magii cyferek i wziąłem po dwie "Mageny" do każdego roweru z racji tego, że mogą być zarówno czujnikami prędkości i kadencji. Na rowerze jeszcze już ponad 15 lat i na początek swojej przygody z kolarstwem musiałem się nauczyć prawidłowego rytmu pedałowania, bo zdarzało się popełniać błędy. Wtedy takie urządzenie miałoby swoje uzasadnienie. Dzisiaj uważam, że już tego totalnie nie potrzebuje. W trakcie jazdy nie monitoruje parametrów rytmu z uporem maniaka. Po treningu zajrzę w statystykę żeby się tylko upewnić, że nie dziaduje i trzymam między 85-100rpm.
  14. Najpierw zmierz wysokość od początku korony widelca do osi koła by poznać wysokość widelca, której musisz szukać (na grafice uwidoczniłem Ci ten parametr). Potem coś Ci znajdziemy Masz tam stery ahead i główkę 1 i 1/8 cala? Hamulce v-brake?
  15. To czeka Cię wiele nauki i szybki kurs praktyki, którą inni pozyskują miesiącami/latami Na to jak przerzutka działa składa się naprawdę bardzo wiele czynników. Opis usterki nie jest zresztą nazbyt szczegółowy. Jeśli koniecznie chcesz zrobić to sama to znajdź jakiegoś doświadczonego mechanika, który Cię podszkoli. To najszybsza droga by radzić sobie z tym samodzielnie. Manuali w Internecie dotyczących regulacji przerzutki jest pełno. Poszperaj a znajdziesz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...