Skocz do zawartości

itr

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 396
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana itr w dniu 9 Stycznia 2023

Użytkownicy przyznają itr punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    tr

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika itr

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

2,9tys.

Reputacja

  1. itr

    [Opony] do Gravel-a

    Epidemia gp 5000 , kto założy, nie chce już innych Wszystko po nich zamula
  2. itr

    [Opony] do Gravel-a

    edytowałem: Bieżnik coś dający na rancie opony - powstaje najczęściej z opony klockowanej, której środek się wytrze do gładzi taka trochę kwadratowa w przekroju opona; z rzędem, jak płotek. dość wysokich klocków z boku pomaga, a całość toczy się naprawdę lżej niż w nowości Semi sliki , na które patrzę w dostępnej ofercie chyba często za mało mają z boku, aby uwierzyć w cuda, kiedy bagaże miotają jak szatan . Może po prostu flagowe Cinurato sprawdź? Gravel RC ? Droga, jeden egzemplarz najpierw na przód potem na tył. teścik opony - jest tam jednak marudzenie że H jest lepsze gdy asfalt. Pamiętam te Wasze wyprawy z naprawa kół, pociągami i przygodami, przygody stąd tak sobie popisałem o moich tam wspomnieniach oponiarskich
  3. itr

    [Opony] do Gravel-a

    PS - smw44199 W przeszłości sam bym ich nie chciał : ale w jakiejś mega ciach przecenie dołożyłem jedo zamówienia w niemieckim sklepie... nawet nie wiem co wtedy miałem za pomysł, chyba do męskiego roweru z lat 40. Założyłem do Inbreda i opadła mi szczęka. Rozmiar 27, 5 " tego typu też mi się wymyśliły ostatnio, aby zamienić koła z Crestów 29 z Maxxisem Refuse 40 właśnie na Almoitiony 27 na jakiś fabrycznych kołach shimano. Niestety rama jest na to za ciasna, dlatego inny rower powstaje i będą koła z dynamo na Almotion ( 29) i koła w lasy góry jak wyżej Vittorie... Generalnie koncepcja grawel w Polskę - u mnie upadłą, nie ma sensu - zostaje jako " szosa" na Mazowsze, Turystycznie będzie grawel czyli 29 " z baranem i szerokim kapciem.
  4. itr

    [Opony] do Gravel-a

    Co do zamulania to właśnie różne drobne bieżniki mają dziwne właściwości, ale tez na bębnie RR czasem sliki łyse wcale nie toczą się na medal np Kojak ma słabe wyniki. Także w zasadzie patrząc czy dotykając do opony nie bardzo mam pewność co się będzie działo. Czasami tez dzień kiedy nie idzie noga a na kołach jest jakiś set opon - bardzo nas do nich zniechęca. No i jest jeszcze jeden trik - tylko przód na piach - tył slik, kompromis.... U mnie w roli grawel występuje rama w którą nie wcisnę 27,5 z balonem, więc ... odkopałem inną starą , i coś tam właśnie powstaje grawel : mezcal barzo..29 cali z takich samych powodów o które pytasz ... dostanie bagażnik i baranka.
  5. itr

    [Opony] do Gravel-a

    Mam zwijane , link tylko do obejrzenia jak wygląda. Nie wiem skąd obawa, że na drucie nie pojedziesz? Wszystko zależy od opony, są opony na drucie w mojej historii które zaskakiwały na plus. Po prostu większość opon dobrej jakości jest od razu zwijana, ale czy w tego typu jest jakaś różnica nie wiem, niekoniecznie, waga mała różnica oploto mieszanka chyba ta sama. ... Nie znałem nikogo kto wszedł w taką szerokość, różnica między 35 czy 38 a 55 jest kosmiczna , dopiero na wydmach czy w ternie MTB nie można szaleć, ale na polskich ursusowych drogach między polami czy zwykłym lesie na drodze - to po prostu jedzie się. Spid: gdy moje maratony pompowałem to kończył się asfalt i zaczynał las, prawo Maratomarfiego - o nieadekatwieniu ciśnień na wyprawie ( ale to nie był wyjazd z dobrą mapą, i jechałem w ciemno ) ...nawet postawili mi kopalnie odkrywkową wielką jak poligon której google nie znały, i prowadziły przez środek krateru jak trzy jeziora na Mazurach, a jakaś ochrona chciała mi spuścił łomot. bo myśleli że jestem ekooszołomem. na dół nie zjechałem, nie nie.
  6. itr

    [Opony] do Gravel-a

    Do takiej polskiej turystyki poza asfaltem to mogę niezmiennie polecić szerokość 2.15 Marathon Almotion, u mnie 29, w Wasze ramy pewnie na kole 27,5 link do Allegro, zmieniając ciśnienie uzyskacie to co trzeba, ( poza oporem powietrza ale ten jest niski przy 23, 28 czy 32 mm przy 45 v 52 róznica jest już mała) Pomijając jazdę po kartofliskach szczerego pola , trawiastych, mokrych zboczach, czy błotnych wykrotach koleinach jak lód śliskich - taki slik jest optymalny, komfortowy. Balon robi różnicę. W ogóle ciężko coś poradzić uniwersalnie. Robiłem sakwy ma drutowanych szosowych 23, robiłem na oponach trekingowych, tu i tam, raz jest super raz jest źle. Jak jest piasek ( a to się czasem po osie zdarzyć może) to nic nie zastąpi jednak solidnego kapcia, tak samo nagle 5 km niemieckiego bruku z kocich głów. Grubość jest brzydka, ale dobra a toczenie moich maratonów, super! Miałem napęd 1x9 -i kasetę 11-23.
  7. Ciekawe jakie to uczucie gdy ciężar przednich gratów nie wpływa na ruchy równowagi i myszkowanie. Żona poza sezonem grzewczym może grzejnik wypozyczy na wyprawę 😜
  8. Piękny widelec do ostrego, niski. Waflowa góra. Sypie się piach, na wyczucie z trzy czubate łyżki są w goleniach, otworki degazacyjne tylko dwa malutkie, na zlewem 5 minut robienia dyng jak kamertonem aby wibrowało i , wyrzucało rdzę przez dziurkę , zebrane z całego suchego zlewu w scieżkę , to nawet nie jest jedna trzecia, przesypuje się dalej mnóstwo. Odkurzacz szczelinowy jeszcze teraz pociągnął pył , niestety dalej jest materiał w lagach. Grubsze ziarna, mnóstwo okropieństowo. Rdza żre! Chrom w zasadzie nie tknięty. Ku pa mięci
  9. Na Peeperze : wycinek z opisu oferty roweru na Deore z włoskiego sklepu po tłumaczu: Siodło Siodło ostrości Biustonosz Aleja, 27,2 mm Obrzeże Aluminium, 29 ” 😀 ostra aleja obrzeża biust nosi!
  10. To suszarka Bosza, każdy znajomy rowerzysta gdy zobaczy to zawsze mówi: "0ooo Bosz !!!!" 😀
  11. Zapytam przy okazji Czy może te tłoczki są gdzieś w nieprzetłoczonej cenie( mam już tylny zestaw z Różanego sklepu , a brakuje właśnie przodu) ?
  12. Chyba też zależy od umiejętności i narwania osobnika. Odrobina rozsądku, wolniej i dostojniej Lekko już widać jest. Mnie kumple czasem zawloką to tu to tam koło 29+ zero zawieszenia i na Bb7 180/160 muszę zjechać do wyciągu, przecież nikt mi not za styl nie daje. Ale tył dwutłoczkowy czterotłoczkowy z wyprzedaży czeka, kupiłem będzie lato przetestuję, Slx do przodu mi brakuje , czekam na okazję. Na sztywniaku mniej szaleję niż na fulu, ale znajomi na mnie nie czekają, w zasadzie jadę z nimi tylko oni więcej latają, a ja duszę. I mają takie rowery jak motory oraz zbroje. To tarcze też mają duże 😜
  13. Cykanie 20 lat temu było nielubiane, nawet specjalnie robiono piasty "cicha klacz" czyli ciche zasprzeglanie. Jeśli kupiona w tanim kole piasta jest sprawna to coś będzie słychać, ale bez wrażenia klekotu. Nie zaprojektowano kej aby klekotała.. Ps zaraz po rozpakowaniu? Rozumiem że wolny palec trzyma w miejscu bębenek gdy koło się kręci ? 😜
  14. Współczesne ramy to nie tylko stal szlachecka z zagłębia rury, ale też materiał z dymarek świętokrzystkich pod Pekinem. I one jeśli pojadą pod Spidelli w mżawkę, obtoczą porannej kąpiel mgły , Gdy szaleństwem skroplin wypełnią się jelita - rury rowerowej ramy..... można zaskoczyć nie jednego sceptyka co Rudej Baśce nie wierzy. Rurki lepsze są wyjściowo mniej podatne, nie rdzwieją widowiskowo, te z kanalizy rdzewieją jak na drożdżach. Więcej materiału ale płatami w parch się zmienia. Zablokowane sztyce w Genesisach to właśnie ponoć "podatność"' tych rurek, albo brak jakiegoś preparatu pryśniętego podczas składania roweru przed sprzedażą. to co dzieje się przy wymianie pakietu suportu w stalówce pozwala domyślać się co słychać w ramie .ile materiału się wysypało, jak z młynka do kawy czasem można filiżankę podstawić...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...