Skocz do zawartości

kuvel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    140
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    Beskid Żywiecki

Osiągnięcia użytkownika kuvel

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

12

Reputacja

  1. Jeśli siła hamowania jaest OK to przetrzyj klocki drobnym papierem ściernym (po tym zabiegu siła hamowania spadnie, trzeba je znowu dotrzeć). Jeśli siła hamowania spadła to zacznij od denaturatu (po użyciu denaturatu też siła spada, wraca po kilku kilometrach). Przetrzyj oczywiście i klocki i tarcze.
  2. Really nice view! Mountains maybe not so high like ours (I'm from south Poland) but … I want to be there!
  3. Raidon to amor jednokomorowy. Na prawej goleni u dołu ma regulację tłumienia a na lewej - u górze - zawór komory powietrznej (korek trzeba odkręcić). Swoją drogą zdradź proszę, jak udało ci się napompować pokrętło tłumienia Przy włączonej blokadzie amor ugnie się ze 2 cm - inaczej uszkodził by się na większej dziurze.
  4. kuvel

    Hex V6

    Waga to 15,5 kg - kilka komponentów to jeszcze niższa półka i "robią" wagę (Raidon, Air korba Acera), ale część to już SLX, XT. Swoją drogą to nie walczę jakoś specjalnie o każdy gram
  5. kuvel

    [Hamulce] SLX M665

    No i udało mi się zmniejszyć skok klamki - założyłem do zacisku blaszkę grubości około 1 mm (oczywiście klocki w zacisku). Następnie postępowałem tak jak przy odpowietrzaniu. Po wszystkim założyłem zacisk do roweru i teraz skok jałowy jest minimalny. Minus jest taki, że klocki są blisko tarczy i trochę trudniej wyregulować - za to kontrola lepsza Mam już za sobą pierwszą jazdę tej jesieni w pełnych rękawiczkach i strasznie przeszkadzał mi ten większy skok, szczególnie przy hamowaniu 1 palcem.
  6. kuvel

    [Hamulce] SLX M665

    Mam jeszcze pytanie w sprawie skoku klamki. U mnie to około 30-40% ale ostatnio wymieniłem tarczę z przodu na Avid'a 185 i klocki Jagwire półmetaliki. Po tej modyfikacji niesamowicie utwardziła się klamka i "chwyta" zaraz "na początku". Nie pomogło upuszczenie oleju. Wydaje mi się, że po prostu klocki są nieco grubsze od seryjnych i stąd ta różnica. Teraz moje pytanie do osób, które użytkują już SLX'y jakiś czas. Czy przy zużytych klockach zwiększa się skok klamki? Z tego co zauważyłem im więcej materiału na klockach tym szybciej łapie hamulec i tym mniejszy skok klamki.
  7. kuvel

    [Hamulce] SLX M665

    Od miesiąca mam SLX'y i ja. Potwierdzam wszystkie zalety wymienione wyżej. Mam jedynie jedną małą uwagę dotyczącą ergonomii. Poprzednio używałem klamek FR5 do mechanicznych tarczówek. Klamki były krótsze i fajnie pasowały pod jeden palec (wskazujący). Klamki w SLX'ach są znacznie dłuższe i trochę niewygodnie jest hamować jednym palcem. Może to kwestia przyzwyczajenia ale FR-5'tki jakoś lepiej leżały. SLX'ów nie da się już dalej odsunąć bo wtedy mam "za daleko" do manetek. Podkreślam jednak, że w żaden sposób to nie przekreśla ich (licznych) zalet.
  8. Nie tak dawno temu postanowiłem zafundować sobie nowy łańcuch. Chwilowo nie było Sram'ów i sprzedawca zaproponował mi Clarks'a. Po pierwszym poważnym wypadzie łańcuch się zerwał. Po kolejnych dwóch wypadach łańcuch zaczął przeskakiwać - okazało się, że jeno z ogniw trzyma się tylko na jednej blaszce. Dokładnie oglądając łańcuch znalazłem jeszcze 5 pęknięć - to wszystko po około 100 km jazdy po górach. NIE POLECAM!
  9. kuvel

    uniseb bike

    miałem rower w takim samym malowaniu. Pisało na nim SCOUT i OVER THE TOP.
  10. Też mam Hexa V6 - przejechane 1600 km - głównie po górach. Po zmianach, których dokonam w tym tygodniu, niewiele już zostanie z tego, co było na nim w sklepie. Więc tak: 1. sztyca - oryginalny była za krótka, zakupiona później Futura za miękka (wygięła się) i teraz jest Zoom. 2. przerzutka - Acera połamała się na patyku, teraz jest XT; 3. korba Truvativ x-flov - zmieniłem na Suntur'a bo chciałem mieć 22 ząbki na młynku, a x-flow niestety się nie rozbiera; 4. amor Suntour XCM - szkoda słów, teraz jest Raidon Air, cudów nie ma ale to już inna bajka; 5. klamkomanetki Acera - kompletnie straciły na precyzji, już zamówiłem manetki LX, klamki Avidy FR-5, do tego kasetę 9-tkę no i nowy łańcuch. Do odstrzału pójdzie jeszcze przednia przerzutka (jest Sram-3, nie wiem czemu taką założyli - powinna być Shimano) oraz hamulce. Tektro IO może i działają nieźle ale jak na trudny teren, po którym się poruszam to zdecydowanie za mało. Podsumowując Rower zakupiłem nie mając jeszcze pojęcia o MTB. Na pierwszy rower może to i dobry sprzęt ale ktoś, kto już trochę przejechał (nie myślę tu o sobie) wie, że za ciut ponad 1000 PLN cudów nie ma. Gdybym dziś kupował rower to wydałbym pewnie coś pod 3 tyś - niestety za jakość trzeba zapłacić.
  11. Wygląda super, ale wygląda mi na lekko poprawiane, ewentualnie jakieś filtry na obiektywie. Tak czy inaczej widoczki SUPER!
  12. kuvel

    100_5885.JPG

    ... nigdy nie wiadomo, co się może w szprychy wkręcić
  13. Wg. mnie to Beskid Żywiecki. Grzbietem pasma które widać biegnie czerwony szlak na Przełęcz Kocierską (po lewej) - byłam tam całkiem niedawno
×
×
  • Dodaj nową pozycję...