Mam pytanie do znawców tematu zawieszenia Maestro w rowerze Giant Anthem jakiego zestawu użyć w dolnym mocowaniu dampera do ramy?
Zestaw z rocznika 2009/2010 posiada dolną śrubę z przetłoczeniem w środkowej części
https://www.google.no/search?q=Giant+Anthem+X+09,10+Shock+Bolt+Set&client=safari&channel=iphone_bm&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifpcOzh87bAhXSJSwKHRBXB_YQ_AUIESgB&biw=320&bih=454#imgrc=_O7k55JK8nt5OM:
natomiast mocowanie z rocznika 2011 posiada śrubę stałej średnicy na całej długości
https://www.pedalon.co.uk/acatalog/giant-anthem-x-2011-shock-bolts.html
Jak będzie za dużo płynu w układzie może być problem z całkowitym wciśnięciem tłoczków trzeba więc odkręcić śrubkę z klamki by pozbyć się nadmiaru płynu i po tym zabiegu umyć klamkę wodą by dot nie zeżarł lakieru z klamki
Nie widzę również potrzeby demontażu hamulca na czynniki pierwsze. Wiadomo że płyny hamulcowe DOT 3,4 lub 5,1( bazujące na poliglikolu) są higroskopijne czyli wchłaniają wodę przez co zmniejsza się ich temperatura wżenia. Dlatego wymienia się płyn by między innymi podnieść tę temperaturę i nawet 1 czy 2 % starego płynu który pozostanie w układzie nie ma wpływu na pogorszenie jakości medium i może jedynie spowodować zmniejszenie temperatury wrzenia o np. 1 czy 2stopienie C. I tak wśród różnych producentów np. DOT4 może różnic się temperaturą nawet do 20 stopni C pomiędzy różnymi płynami tej samej klasy różnych firm.
Tu nie chodzi o komfort,wagę zestawu czy zmianę charakterystyki opony - jest to alternatywa wizji producenta - gdzie rynek/klient opowie się za zasadnością takiego rozwiązania.
To trochę tak jak zakładanie łańcuchów na koła - takie chyba założenia miał autor tego wynalazku.
Osobiście uważam jednak, że na norweskie warunki lepszą alternatywą są opony kolcowane a nie zabawa w dodatkowe ubranko na oponę.
ReTyre Urban Winter - opona miejska zimowa z założenia ma dać możliwość szybkiego przerobienia opony na zimową kolcowaną bez odwiedzania serwisu rowerowego i przejechaniu z domu do pracy gdy np. rano drogi są oblodzone i powrotu z pracy do domu bez nakładki gdy mróz odpuści.
Jest przeznaczona do rowerów trekkingowych w dwóch rozmiarach 28" medium ( 622/37-40) oraz large ( 622/42-44) z zaznaczeniem, że nie do szerokich opon ( z zaznaczeniem zwiększenia średnicy zewnętrznej o 5 mm).
https://ep1.pinkbike.org/p5pb10962305/p5pb10962305.jpg
Jest to prawdopodobnie pokrywa zbiornika wyrównawczego trzymająca membranę klamki.
Z tego co widzę jest mocowana na zatrzaskach(trochę dziwne że brak wkrętów).
Niestety jak wcześniej Rafał napisał ta część występuje jako cała klamka.
http://www.axevo.it/Infinity/dms/CATALOGHI/Esplosi%20Magura/ESPLOSO%20FRENI%20MAGURA%20MT.pdf
Trudno tu cokolwiek doradzać by doraźnie naprawiać, kleić, bądź mocować np. opaskami zaciskowymi bo to hamulec i jak coś puści to strach się bać jadąc z góry bez hamulca.
http://www.chainreactioncycles.com/no/en/goodridge
Goodridge Collar sku63634
Goodridge Hose Connector M8 0,75 Male Fixed sku63595
To są części do klamki
Goodridge Collar sku63634
Goodridge M6 Washer sku63627
Goodridge Hose Connector M6 Banjo sku63608
To części do zacisku
dt swiss xrc 80 100 v brake adaptor kit
Niestety część trudno dostępna jako oryginał,ale można spróbować zapytać za Odrą - no tylko ta cena.
http://www.actionsports.de/en/components/forksrear-shocks/forks-accessories/1774/dt-swiss-v-brake-kit-fuer-dt-gabeln
Po specu przyszła kolej na Cannondala,który powoli przymierza się do średnich kiszek.
1. CannondaleTrigger 27,5
2. Cannondale Jekyll 27,5
http://www.pinkbike.com/news/first-look-cannondales-2015-trigger-and-jekyll.html
Można jeszcze spróbować w Japonii:
http://3peak.shop-pro.jp/?pid=70449628
lub coś z konkurencji:
http://www.chainreactioncycles.com/no/en/sdg-bel-air-rl-cro-mo-saddle/rp-prod51911