Skocz do zawartości

uzurpator

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 936
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    uzurpator.com.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika uzurpator

Weteran

Weteran (12/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Conversation Starter
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

714

Reputacja

  1. @marvelo "A fakty są takie, że aby rozpędzić koło o masie m do prędkości liniowej V potrzeba mniej energii niż do rozpędzenia tego koła do prędkości liniowej V i dodatkowo prędkości kątowej odpowiadającej ruchowi obrotowemu tego koła wynikającemu z toczenia się tego koła po nawierzchni. Koniec, kropka. Z wyhamowaniem takiego rozkręconego koła też jest trudniej niż z odpowiadającym wagą elementem poruszającym się tylko z prędkością liniową. " Zależności bez podanej magnitudy są bezwartościowe.
  2. Baj di łej. Dla lubiących głośne piasty: https://pl.aliexpress.com/item/1005006385499039.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.6abe76f1w1pI1L&algo_pvid=fce129b5-666a-4b7d-b0b5-e88ca6d7f343&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A 450 kliknięć, 9 zapadek. Domniemam ( w porównaniu do dwóch innych chińskich piast które mam ), że podczas jazdy budzi to nieumarłych i doprowadza duchy przodków do obłedu.
  3. @bzyk69 Są piasty z sprzęgłem wałeczkowym lub pokrewnym. Np Onyx lub True Precision. Całkowicie bezgłośne. Tylko drogie w uj.
  4. @Przecietny Nie. Dystans pomiędzy zębatkami na korbach 9 i 10 ( i 11 i 12 ) rzędowymi jest taki sam, i wynosi 8mm. Różnią się zębatki, ale nie w części roboczej, ale w - powiedzmy "pomocniczej". W praktyce jednak 9 rzędowy napęd z 10/11 rzędowymi korbami działa bezproblemowo. Natomiast ustawienie trypla na indeksowanym napędzie tak, aby nie ocierało na żadnej kombinacji jest, w praktyce, niemożliwe. W granicach kanonicznych rozwiązań ja zawsze celuję w 1. dostępność pełnej kasety z środkowego blatu 2. na dużym blacie ma działać najszybsze 7-8 przełożeń, fajnie będzie jak wszystkie, ale ocieranie na kombinacji duża-duża jest do przeżycia 3. na najmniejszym blacie ma działać największe 5-6 koronek. W tym układzie przy sensowym użytkowaniu roweru w praktyce problemu z przednią przerzutką nie będzie, bo jeżeli ociera, to na przełożeniach które nie są normalnie używane. Oczywiście - można też iść w awangardę w celu minimalizacji problemu, ale OP niekoniecznie chce to robić. Używać możesz wszystkich przełożeń. To ograniczanie to mem powielany przez lata. Co do reszty - chińska zębatka to ~50zł. Kup, załóż, pojeździj. Jestem w 95% pewny, że jeżeli nie mieszkasz w górach, to taki napęd Ci wystarczy.
  5. @thorcik Będzie działać bez żadnego problemu.
  6. Różnica: 5/175 ~= 2.8%. To jest sufit tego problemu. Przynajmniej od razu rozważ korby 155-160mm. W przeciwnym przypadku rozpatrz pójście na rower.
  7. Z czysto praktycznego punktu widzenia róznica pomiędzy 11-34 a 11-32 jest kosmetyczna. Więc jeżeli koniecznie musi być Shimano, to kup ichne 12-32 za te kilka złotych. Inaczej to już bardzo dobra pozycja już padła - ten sunrace.
  8. Tak swoją drogą, to pewno samo pozbycie się przedniej przerzutki, i wejście w jeden blat rozwiąże 95% problemów. Reszta napędu może zostać.
  9. Wolnobiegi Megarange też były swego czasu bardzo popularne. Mam w graciarni taki - 14-34 z tą powiększoną zębatką. Chyba 7rz. Jak chcesz to oddam za koszt wysyłki.
  10. Wnuki Twoich dzieci będą już w grobach, a 3x9 będzie dostępne. Zakładając, że zębatki są tej samej wielkości pomiędzy oryginalną a nową korbą, to jest to tylko kwestia regulacji. Jakiej konkretnie - nie wiem - bez roweru na wieszaku nie jestem w stanie zgadnąć. Jeżeli chcesz przejść na 1x11, to minimalnie potrzebujesz kasetę, manetkę, przerzutkę i zębatkę. Chińskie zębatki N/W są dostępne w dowolnym mocowaniu i zębarzu - możesz nawet kupić kilka i sprawdzić która pasuje bardziej.
  11. Shimano takiej nie produkuje i chyba nigdy nie produkowało poza wypustami typu 'Mega Range' sprzed lat. Kasety sunrace są bardzo dobre i nie różnią się kulturą pracy od Shimano.
  12. Współczesne dobra konsumencke są na tyle skomplikowane, że konsument najczęściej nie posiada wiedzy aby określić, czy produkt spełnia jego wymagania. Co więcej - większość produktów jest na tyle dojrzała, że najczęściej nie ma większego znaczenia co kupisz, pewno będziesz zadowolony z pominięciem jakichś problemów specyficznych dla każdego producenta. Widać to w naszej branży, gdzie produkt jest na tyle dojrzały, że nie ma jakoś sensownej metody aby go ulepszyć. Dlatego np producenci bawią się w powierzchowne zmiany typu skok zawieszenia +5mm, szersze piasty, inne rozmiary kół ( btw - w 2025 wchodzi standard 32" ) czy dodatkowa zębatka w kasecie. Pokłosiem zaś tego jest fakt, że jedyną sensowną metodą przekonania do produktu jest przekonywanie o duchowych korzyściach z jego zakupu. W pewien sposób możemy na to patrzeć jako na konkurencję różnych religii ( reprezentowanych przez korporacje ) o zaangażowanie wierzących. Co w sumie jest dość dystopijne. Boga zamieniliśmy na korporację a modlitwę na kupowanie.
  13. Ja mam dobre doświadczenia z korbami z Ax, ale pod warunkiem, że nie są "przekombinowane". Tzn - zwykła odkuwka z odpowiednim interfejsem zębatki + mocowanie na śruby jak w Shimano + stalowa oś. Brakuje mi trochę długości ponad 175mm, ale można kupić nawet korby 150mm. Miałem tego 6 czy 7 sztuk i tylko jedną uznaję za kiepską, marki Fovno, gdzie rozwaliła mi się najpierw śruba mocoująca ramię a potem gwint w osi. Interfejs GXP na 3 śruby jest o tyle fajny, że jest sporo opcji mocowania zębatki z różnymi offsetami. Od góralskich 30T do szosowych 53x39 i gigantycznych zebatek do czasówek i rowerów składanych. No i są w miarę tanie - zębatki kosztują pomiędzy 50 a 150zł.
  14. Sprawdź czy dobrze klika 'na sucho' - tzn bez podłączonej przerzutki. Potem sprawdź jak działa z wyłączonym sprzęgłem. Jak sprzęgło jest mocno dociągnięte to wchodzenie na duże zębatki kasety może być upośledzone. Jeżeli manetka działa dobrze na sucho oraz dobrze przerzuca z wyłączonym sprzęgłem to właśnie - albo masz za mocno ustawione sprzegło albo coś nakopane z pancerzem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...