Skocz do zawartości

droplet

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Przemek
  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika droplet

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. @Lassar71 mnie wyszła różnica 30% pomiędzy EP8 a Bosch Symtem2 na tej samej trasie Szczawnica-Przehyba-Durbaszka. Tyle że w Shimano obniżyłem wspomaganie a tym Boschu System2 nic się nie da ustawić. Shimano EP8 w Santa Cruz waga nawet z dodatkową baterią w plecaku 25 kg a Bosch w Ghost ok 27 kg. W Boschu ani razu nie musiałem włączyć Boost, w Shimano musiałem. Średnia prędkość przy Boschu była większa. Obejrzałem dużo porównań w necie i nie wynikało z nich by różnica w zasięgu była na poziomie 30%, choć na forach ludzie o tym pisali. Pewnie dalej bym wierzył, że mniejszy zasięg w Shimano wynika z mojej wagi, gdyby silnik się nie zepsuł i wziąłem rower żony 🙂 BTW większość moich znajomych ma Boscha i są już po wymianie silnika. Koszt po gwarancji był wyższy niż u Shimano, ok połowy ceny nowego. Może to zależy od pozycji sklepu, który to załatwia.
  2. @XC100S ten czujnik nacisku padł mi od razu po zakupie w pierwszym Shimano. Serwisy niezależne od Shimano twierdzą, że go nie można dostać i są tylko odzysku. BTW ja bym pewnie dużo wybaczył w Shimano gdyby nie było tak dużej różnicy w zasięgu w porównaniu z Boschem. Porównywałem EP8 z Boschem (jeszcze nie Smart)
  3. To ja jeszcze coś dodam. Chodzi o przewożenie roweru autem na haku w deszczu. IMO powinno się osłonić silnik. Podejrzewam, że w te sposób załatwiłem EP8. Czułem, że korbowód zaczyna inaczej pracować. Według producenta silnik jest nie serwisowany przez producenta i po trzech latach (4k km) padł. Co prawda Shimano wymieniło mi silnik za dobrą cenę ale to zależy od widzimisię Shimano. Teraz zamierzam robić serwis co 2 lata - głównie sprawdzać uszczelnienia i łożyska. Shimano i tak nie dostarcza żadnych części zamiennych. Jeżdżę głównie w górach w trudnych warunkach.
  4. Jeden rowerzysta jest na drodze publicznej a drugi na ścieżce rowerowej. Który ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym? Nie mogę nigdzie znaleźć takiego przypadku/przykładu. Wychodzi mi, że na drodze jako rowerzysta jestem „kierującym pojazdem” i powinienem ustąpić pierwszeństwa przejazdu rowerzyście poruszającemu się po przejeździe rowerowym.
  5. Hamulce używane góra dwa miesiące w suchych warunkach. Przewody ok 159 i 82 cm. Aukcja kończy się: 08 Paź 2023 18:32
  6. Przerzutka używana poniżej miesiąca. Aukcja kończy 08 Paź 2023 18:32 . https://allegrolokalnie.pl/oferta/przerzutka-tylna-sram-gx-eagle-1x12-typ-3-manetka
  7. Odbiór osobisty - Kraków , Bronowice. Amortyzator ściągnięty z roweru Santa Cruz TallBoy 2023, oryginlalnie kupiony w w 2023. Nie jestem pierwszym właścicielem ale sądząc po stanie całego roweru to rower był prawie nie jeżdżony. Skok 130mm offset 44mm https://www.olx.pl/d/oferta/rockshox-pike-base-130mm-2023-CID767-IDVAn4z.html
  8. droplet

    [oddam] Korba 3x

    Oddam. 1. Korba: SR Suntour XCR6, 48/36/26T, Ring Guard 2. Wkład suportu: Sealed Cartridge Bearings, Square Taper (nie wiem czy jest dobry)
  9. Kiedyś pojechałem na nowym rowerze maraton Krakowski Golonki w deszczu. Maraton ok 70km, po maratonie zniknęły ząbki na dolnym kółku przerzutki, wymiana sterów, błoto w goleni amora i pewnie cała masa drobnych rzeczy. Chyba nikt nie ukończył z działającymi klockami hamulcowymi. W następnym roku jechałem maraton w Krynicy, też był deszcz i błoto ale rowerowi nic się nie stało. Jak dla mnie nie ma reguły jeśli chodzi szybkość zużycia napędu, choć na pewno jazda rekreacyjna nie niszczy tak jak maratony.
  10. Kupiłem L. Ma dokładnie 78 przekroku. XL jest za duża. O siodle się nie wypowiadam, bo każdy ma inne preferencje. Pozycja jest dla mnie zbyt agresywna. Muszę wymienić na podniesiony mostek. Na razie OK, jeszcze nie robiłem dłuższych tras.
  11. Tak, wiem. Już znalazłem jeden sklep do przymierzenia. Jedyne do czego bym się przyczepił to prowadzenie linek bez pancerza.
  12. mOd wielkie dzięki, czegoś takiego szukałem :-)
  13. Potrzebuję commutera z pełnymi błotnikami na dojazdy do pracy. Chciałbym by miał: - niską ramę, mam przekrok ok 78cm. Tylko nie jedno-rurową ;). - rozmiar ramy L - wzrost 182cm - koła 28'' lub 29'' - opcjonalnie : możliwość zamontowania hamulców tarczowych, kolor czarny/ciemny Ponieważ mogę wozić dziecko to zależy mi niskiej ramie. W rowerach miejskich nie odpowiada mi wyprostowana sylwetka, rama męska jest za wysoka a damski z kolei jest za krótki. Na razie przymierzam się do crossów i mtb damskich. Tylko, że do nich niema raczej pełnych błotników. Dalej myślę, że najlepszy by był trekkingowy rower z niską ramą, czy ktoś może coś takiego polecić. Cena ok 1000-2000. Przy hydraulicznych hamulcach może być więcej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...