Można sobie dywagować na temat rur użytych w rometach do końca życia , chyba ,że poznamy kogos kto maczał palce w Bydgoskiej fabryce .
Jest taka opinia ,że "używano tego ,co udało sie zdobyć i co bylo pod reką"
Wicher z literką B pod suportem to najprawdopodobniej rurki reynolds , mozna to ocenic organoleptycznie.
Ale czy to 531 czy 501 ? http://www.equusbicycle.com/bike/reynolds/Reynolds-tubing-sizes.jpg
Miałem w ręku Wichra z literą A czyli patrz ponizej , i jakosc / rodzaj rur mozna bylo okreslic po podniesieniu ramy . WAGA!
Literka A to nie do końca jest kanaliza , jest to stal wojskowa (rotfl) taka sama z jakiej buduje sie jakies maszty i inne konstrukcje w wojsku.
W Polsce w średnich wiekach PRLU uzywano także rur z huty MANESSMANN (dzis nazywa sie to ORIA)
Columbusa używano znacznie później w polskich realiach.
Wracajac to tezy ,że uzywano co bylo dostepne i pod reka .
Jestem świadkiem kilku rometów SUPER (torowych) na rurach Columbus SL z mufą suportową ? CINELLI SUPER CORSA
korony w widelcach tez Cinelli
P.s Jaguar to była zawodnicza rama lat 60/70 jakos tak , sam napis Wyścig pokoju powinien dać do zrozumienia że to polski haj end.
To był Reynolds . Huragan był z kategori A.