Specjal
Użytkownik-
Liczba zawartości
166 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Skąd
Sopot
Osiągnięcia użytkownika Specjal
-
Tarcze te same cały czas w użyciu i mają się dobrze Klocki wymieniałem już wielokrotnie, a tarcze nadal te same. Są już może trochę wycieniowane i kilka razy musiałem je prostować, ale póki co dają radę. Inna sprawa, że dość mało ważę (<70 kg).
-
Swego czasu używałem tych dętek Schwalbe xxlight i łapałem kapcie na potęgę. Obecnie używam zwykłych, ciężkich dętek, dedykowanych do 27,5 i w zeszłym sezonie miałem tylko jednego kapcia, a w tym ani jednego (sic!) a jeżdżę trochę
-
Z kierą już pisałem, że w pełni zdaję sobie z tego sprawę i był to mój świadomy wybór. Jest mi wygodnie i póki co nie zamierzam zmieniać. Nie mam parciana wagę za wszelką cenę. Po karbonowych wydmuszkach i problemach z nimi trochę się wyleczyłem z nich. Tak przy okazji, to w rozpisce jest błąd i kiera ma 685 mm szerokości. W ogóle według producenta miała być o ponad 100 g lżejsza, ale ja dostałem jakiegoś kloca Z sprowadzaniem części z Chin trzeba uważać. Od niedawna prawo celne zostało zaostrzone (wejście w życie jakiejś dyrektywy unijnej). Pomimo, że Chinole opisują paczkę jako 'gift' o niskiej wartości, to takie numery już nie przechodzą tak często jak dawniej. Celnicy sprawdzają zawartość i sami szacują, że taki towar nie może być wartości mniejszej niż 100$. Doliczają oprócz cła i vatu jeszcze cło antydumpingowe (47,5% z tego co pamiętam), które jest horrendalnie wysokie. W sumie musiałem sporo dopłacić i rama nie była już tak opłacalna, ale nie miałem już wyboru. Może inni podzielą się swoimi doświadczeniami w tej materii, bo sam jestem ciekaw czy miałem pecha, czy to już norma
-
Jest to mój drugi projekt roweru, który wrzucam na to forum. Na zaprezentowanej tu maszynie przejeździłem już cały poprzedni sezon i obecnie zaczynam następny. Dopiero teraz naszło mnie jednak żeby podzielić się tym projektem. Przesiadłem się z wcześniejszego 26 calaka i 3-rzędowego napędu Shimano na 27,5 cala, napęd 2x10 ze stajni Sram i jestem więcej niż zadowolony Rower jest pewnym kompromisem pomiędzy wagą/jakością wykonania a oczywsitami kwestiami budżetowymi. Rama chiński karbon, sprowadzona z Kraju Środka bezproblemowo - dokładnie z tej strony: http://www.yoeleobike.com/ Posiada wszystkie niezbędne na dzień dzisiejszy rozwiązania w ramach przeznaczonych do ambitniejszego mtb/ścigania. Po roku użytkowania nie mam z nią żadnych problemów, aczkolwiek zrobiłem nieco mniej km niż zazwyczaj robię w sezonie, a to z racji użytkowania również mojej szosówki. Najbardziej razi i ciąży kierownica, która bardziej nadaje się do dh niż do xc, ale mi pasuje i na razie nie zamierzam jej zmieniać. Ogólnie cel jaki mi przyświecał, czyli zejście poniżej 10 kg, został osiągnięty W razie pytań służę pomocą Bar Ends: (Rogi) brak Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Noname (4 g) Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Elite Custom Race WCS (43 g) Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula R1 (206 g) Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1 (209 g) Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Formula R1 (waga wliczona w hamulce) Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771 11-36T (338 g) Chain: (Łańcuch) SRAM PC-951 (293 g) Crankset: (Korby) SRAM XX GXP 39-26, Q-Faktor 156mm, 175mm (647 g) Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SRAM X9 2x10 High Clamp 34,9mm (143 g) Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X.0 2x10, long cage (205 g) Fork: (Widelec) Manitou Marvel PRO 27,5'' (1669 g) Rear Shock: (Damper) brak Frame: (Rama) Carbon Frame 650b 3k, Glossy 18' (1275 g + 29 g ochraniacz na ramę = 1304 g) Grips: (Gripy) ESI Racer's Edge (42 g) Handlebar: (Kierownica) Answer ProTaper XC Trail 31.8 x 660mm (363 g) Handlebar Tape: (Owijka) brak Headset: (Stery) Neco Tapered Integrated (121 g) Pedals: (Pedały) Exustar E-PM215 (285 g para) Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Ashima Ai2 2x160 mm (69 g x 2 = 138 g) Seat: (Siodło) San Marco Aspide Racing (194 g) Seatpost: (Sztyca) KCNC Ti Pro Lite-8000 31.6 x 400mm (180 g) Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) FRM SC35 34,9mm (15 g) Shifters: (Manetki) SRAM X9 2x10 (268 g) Skewers: (Zaciski koł) F: Manitou QR15 (95 g), R: Conical QR02 (27 g) = 122 g Stem: (Mostek) KCNC FlyRide, 31.8 x 100mm (124 g) suport: (Suport) SRAM Truvativ GXP Team BSA (108 g) Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-King Racesport 27,5 x 2.2 (509 g) Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-King Racesport 27,5 x 2.2 (534 g) Top Cap: (Top cap) Neco (waga wliczona w stery) Tubes: (Dętki) Continental (153 g + 161 g) = 314 g Wheel Front: (Koło przednie) 652 g -Hub: (Piasta) Novatec NT-D711 QR15, czerwona (143 g) -Rim: (Obręcz) BOR 650B XMD 366 (362 g) -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser (137 g) -Nipples: (Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g) Wheel Rear: (Koło tylne) 787 g -Hub: (Piasta) Novatec NT-D712SB, czerwona (276 g) -Rim: (Obręcz) BOR 650B XMD 366 (364 g) -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser (137 g) -Nipples: (Nyple) Sapim Polyax, czerwone (10 g) Misc : (Inne) Razem: 9980 g Kilka poglądowych zdjęć:
-
Przecież napisałem, że hamulce niedotarte zupełnie. Poza tym tak czy inaczej hamulce szosowe zawsze z definicji będą słabsze niż solidne tarczówki do xc, dh czy jakiejkolwiek odmiany mtb. Nie mam z tym problemu, po prostu stwierdzam oczywisty fakt słabszej mocy hamowania. kamar59 - ja w swoim staram się nie używać skrajnych przełożeń, tzn. na większej przedniej tarczy nie używam największych koronek i odwrotnie, bo jest lekki przekos i też mi trochę obciera
-
Panowie, co do hamulców szosowych, to ja byłem w szoku, ale negatywnym. Kilka klat jeżdżenia na tarczówkach wyższej klasy zrobiło swoje i byłem naprawdę zdziwiony słabością działania tych szosowych spowalniaczy. Jak na początku były jeszcze nie dotarte, to przy hamowaniu na światłach o mało nie wjechałem na środek skrzyżowania Na tarczówkach w takich przypadkach hamowałem kilka-kilkanaście metrów przed a tu trzeba z kilkadziesiąt metrów chyba. Z drugiej strony nie ma co wymagać, bo wiadomo że do jazdy mtb nie ma co porównywać i hamulce maja faktycznie tylko spowalniać a nie stopować na przednim kole...
-
mess - wagowo dość ciężko, bo razem z pedałami coś w przedziale 8600-8700. Z czasem pewnie będę chciał zejść <8 kg, ale to jużna pewno nie w tym sezonie. A ile Twój waży? tobo - a u mnie bidon kolorystycznie nie pasuje?
-
Szosa piękna, tylko bidony dałbym inne, bo nie pasują kolorystycznie. Sam się nad nią zastanawiałem, tylko stwierdziłem, że przy moim nastawieniu głównie na mtb lepiej wybrać coś tańszego A to mój Trek:
-
Z tą siłą i modulacją to pewnie sprawa indywidualnych preferencji. Sam jestem dość lekki (65 kg) i na elixirach z wylajtowanymi tarczami nigdy nie miałem problemu z brakiem mocy, nawet w górach, a modulacja też ok. Dużo też zależy od klocków albo wyregulowania. Ostatnio miałem okazję przejechać się na rowerze kumpla z hamulcami SLX. Jak dla mnie tragedia, zero modulacji. Po wciśnięciu klamki prawie zrobiłem stoppie Czy ktoś może jeździł zarówno na elixirach i na tych formulach, żeby to móc obiektywnie porównać? Jeszcze się zastanowię, bo cena, prawdę powiedziawszy, trochę powala.
-
No tak, ale do samego XC to warto brać te hamulce czy szukać czegoś innego? Szczerze, to rozpatruję tą opcję, gdyż pasuje mi pod względem kolorystycznym (złote wstawki). Poza tym sama budowa w Formulach zawsze mi się podobała.
-
Przez ostatnie 3 sezony jeździłem na Elixirach CR. Działają bardzo dobrze, jednak chciałbym spróbować czegoś innego. W oko wpadły mi hamulce formuli: http://www.formula-italy.com/en/product/t1/66 Jeżdżę tylko XC. Z kolei te hamulce są przeznaczone do AM i Enduro jak widzę. Czy ktoś mi wyjaśni czym różnią sie hamulce przeznaczone do XC a np. do FR? Rozumiem że wagą, która w tych hamulcach jednak nie jest najgorsza, no i pewnie siłą hamowania, ale chyba im większa siła hamowania, tym lepiej, niezależnie jaki styl jazdy preferujemy.
-
Manitou w tym roku wypuścił również wersję tego amorka pod koła 29'' i 27,5'' na ośkę 9mm jak i 15 mm ( http://www.manitoumtb.com/products/forks/marvel/ ). Na razie jednak nigdzie nie mogę go znaleźć w sprzedaży. Ktoś wie gdzie go można kupić albo kiedy będzie dostępny w sprzedaży internetowej?
-
Dziwi mnie tylko, że likwidacja, skoro ponoć już w połowie roku mieli wyprzedane praktycznie wszystkie modele. Rozumiem jakby sprzedaż nie szła, ale skoro popyt przewyższył podaż, to firma powinna tylko się rozwijać a nie upadać...
-
W temacie nowości: orientuje się ktoś kiedy Mbike zaprezentuje kolekcje na 2014? Mamy już styczeń a na stronie cisza. Napisałem maila, ale dostałem zwrot o niedostarczeniu wiadomości. Czy ta firma w ogóle istnieje??
-
Deklarowana przez producenta waga dla tej ramy w rozmiarze S to <1 kg, dlatego trochę mnie dziwi, że wyszło aż tak ciężko, nawet wliczając headset i adapter. Rower sam w sobie super. Przymierzałem się w tym sezonie do przesiadki właśnie na tą ramę, tylko funduszy trochę brakuje i 100% przekonania. nabial - daj znać jak wrażenia z jazdy i czy taki zintegrowany mostek jest dobrym rozwiązaniem.