Skocz do zawartości

Galad

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    124
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

1 040 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Galad

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

18

Reputacja

  1. Na przejściu dla pieszych wyłożonym brukiem odpadła mi lampka tylna, kierowca jadący za mną z tego co zdążyłem zauważyć próbował ominąć moja zgubę, ale i tak przejechał lampkę tylnym kołem. Nie było czego zbierać.
  2. Jadąc lasem coś mi spadło na plecy, ale w taki sposób że pomiędzy t-shiertem a karkiem. Wpadło to za koszulkę i dziabnęło w plecy. Piekący ból jak ........ i ślad na ćwierć pleców. Do dziś nie wiem co to było za owadzie stworzenie.
  3. Dziś doszły, jutro montaż zobaczymy czy będzie różnica względem klocków OEM, zastanawiam się czy montować ta sprężynkę/rozpórkę, bo w oem nie było tego nacięcia w okładzinie i samej sprężyny. Hamulec Tektro Novela.
  4. Zaleciało mi po nazwie tych opon F1 😉 Ja natomiast dziś zamówiłem półmetaliczne klocki, bo dziś podczas hamowania straciłem hamulec, klocki były już tak starte że po zaciśnięciu kłamki był tylko trzask i brak hamulca, tłoczek nie miał już jak się więcej wysunąć. Miałem trochę paniki bo bym znalazł się na tylnej klapie Octavi. Na szczęście wyhamowałem drugim hamulcem 🙂 Tektro Novela hamuje bez oznak zużycia klocków do końca dobrze aż nagle się traci hamulec, jedyne co robiłem to sobie dokręcałem w miarę kolejnych km klocek aby ciągle hamulec dobrze hamował. Jak widać nie da się tego robić w nieskończoność.
  5. Odkopuję temat, i mam dwa pytania: 1 Czy te klocki jeszcze dadzą radę, czy kategorycznie już są zjechane na max, okładziny jeszcze trochę zostało, więc blachą o tarcze jeszcze nie hamuję. 2 Klocki to fabryczne jakie były dane przez producenta do zacisku, strukturą okładzina przypomina klocki, lub tarczę sprzęgła, czyżby to były metaliczne, lub pół metaliczne klocki? Bo nie chcę kupić klocków z innego typu okładziną, bo na tych fajnie rower hamował.
  6. Zależy kto w jakich warunkach jeździ i jakie przebiegi robi. Mój roczny dystans to ok 2 tys km, niektórzy tyle robią w 2 tygodnie, więc i częściej muszą pielęgnować rower. Tu tak samo jak w wypadku samochodów, dużo jeździsz częściej zmieniasz olej, klocki itp itd.
  7. Musiałem nasmarować, bo już łańcuch robił za grzechotkę. Przed smarowanie przetarłem łańcuch z grubsza z brudu, ale trochę jak widać zostało 😋 Łańcuch pracuje w konfiguracji 3x7
  8. Ja od lat smaruję łańcuch Mixolem S, olej jest tani ok ~ 20 zł za litr, starczy na wieki. Dlaczego tak smaruję, Mixol S jest mieszalny z benzyną bardziej niż zwykły olej, ponieważ zawiera dodatek który ułatwia mieszanie, co to dla nas znaczy jest mniej gesty niż zwykły olej, a co za tym idzie nie lepi się tak i nie łapie brudu, a łańcuch smaruje perfekcyjnie. Łańcuch smaruję 2 ~ 3 razy w roku i jak na tak niekonwencjonalne traktowanie cały czas jeżdżę i nic mi nie przeskakuje etc. Łańcuch ma dystans ok 20kkm i ciągle działa😋 Olej wlewam na czysta szmatkę a potem wcieram nią olej w łańcuch kręcąc korbą kilka razy, nadmiar oleju wycieram, suchą szmatką. Na zdj łańcuch przed smarowaniem, w trakcie i po.
  9. Wysokość obręczy ma i nie ma znaczenia, są felgi z niższym trapezem, ale posiadają więcej komór, ponadto występują obręcze np 3 komorowe i do tego kapslowane tzn nypel szprychy jest osadzony w takim wzmocnieniu co w konsekwencji pozwala mocniej napiąć szprychę bez spiny, że się ją wyrwie z felgi. Kasetę możesz kupić tańszą np to https://allegro.pl/oferta/kaseta-8-rzedowa-11-32-10529951215 lub coś tańszego z Shimano. Łańcuchy KMC mają dobrą opinię więc jest ok. Sam u siebie .AM łańcuch KMC Narrow Z i mam przejechane ok 22 tys. km na nim i mimo to że jest pewnie już wyciągnięty ma maksa to nie przeskakuje, a specjalnie o niego nie dbam, tylko raz, dwa razy na sezon posmaruję go olejem i to nie dedykowanym do łańcuchów tylko mój patent Mixol S.
  10. Sądząc po zdjęciu roweru, obręcze w twoich kołach mają przekrój a'la to z linku https://torpedo24.pl/kolo-26-tyl-p-stal-obrecz-alu-plaska-szer-19mm-p-11283.html Natomiast wzmacniane koła stożkowe posiadają przekrój, zbliżony do tego https://rowerplus.pl/obrecze-26-cali-559-mm/5829-remerx-grand-rock-obrecz-rowerowa-26-cali.html Im wyższa ścianka obręczy tym trudniej ją skrzywić, bo trzeba większej siły na większą i sztywniejszą ilość materiału, więc do tyłu pod sakwy, takie stożkowe koło powinno zdać egzamin, do ciebie zostaje tylko wybór modelu i producenta obręczy.
  11. Mógłbyś proszę zrobić zdjęcie obręczy? Bo wg zdjęć roweru na necie wychodził ten model z kilkoma różnymi obręczami, a samo wrzucenie modelu obręczy do wyszukiwarki też pokazuje iż są to felgi o różnym przekroju od płaskich po stożkowe.
  12. Zawsze koło o wyższej ściance będzie trudniej wygiąć, czy skrzywić, jak za młodu szalałem na rowerze to miałem koła Remerx Grand Rock, zdarzało się i nawet skakać na rowerze i koło całe, rower nawet z tymi kołami poszedł do ludzi bo były dobre pomimo katowania. Wydaje mi się że niezależnie jakie wzmacniane koło kupisz i tak będzie lepsze od tego płaskiego które masz obecnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...