Skocz do zawartości

Paulex

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    162
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Nowy Sącz

Ostatnie wizyty

2 544 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Paulex

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

7

Reputacja

  1. Hak jest prosty. Czyli muszę zmienić przerzutkę z powrotem na 105 RD-5701 GS. Ta z poniższego linku będzie ok tak? https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-105-rd-5701-gs-10rz-13515746010?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gclid=CjwKCAjw__ihBhADEiwAXEazJiG-TYuoe5QUi-r_wSo1lz-mN6PmWHpZGwplQ-xKE_i8BQMch44pWBoCA_sQAvD_BwE
  2. Witam. Mam pytanie o kompatybilność komponentów: Korba Tiagra FC 4703 50/39/30T 3x10 nowa Przerzutka tył Tiagra RD-4700 GS 10s nowa Klamkomanetka ST-5700-R 10s Łańcuch jest też 10s kaseta to tiagra 32-11T Cs-Hg500 Problem polega na tym, że stara 105 RD-5701 miała luz na trzpieniu wózka około 1mm. Problem był ze zmianą z 10 na 9 i 8. Później już od 8 do 1 było dobrze. Zmieniłem na wyżej wymienioną Tiagrę i jest kurde o wiele gorzej. Mam wrażenie jakby teraz to kompletnie ze sobą nie współgrało. W przypadku starej 105 widać, że przy zmianie z 10 na 9 manetka praktycznie w ogóle nie ciągnie linki tylko widać wyginanie się pancerza. Regulacja przez dociągnięcie linki powoduje, że na zakresie 5-1 biegi przeskakują. Na Tiagrze jest gorzej bo jak ustawię ok, że biegi 1-7 działają to później 8,9,10 jest katastrofa. Trzeba na manetce pociągnąć zmianę 2 biegów, żeby wskoczył 1 bieg.
  3. Tak tylko on ma 140mm, a ja chciałem 150-160 mm Bo mam rower Haro werx xenon 160 mm tył. Chyba że z relevationa da się wyciągnąć jakieś podkładki? Ale kilogram mniej to dużo w porównaniu do 55rv
  4. Zwykłą pompką nie napompujesz pod żądana wagę, najlepiej zainwestować w jakąś pompkę do amortyzatorów, dzięki czemu ustawisz go dokładnie pod siebie. Jeżeli nie masz imbusa tego długiego to ciężko będzie Ci ustawić rebound ;/ Miałem mx comp z 2006 roku i fakt przy upuszczaniu powietrza czasem trochę oleju poleci. Jeżeli masz 105mm i usuniesz podkładki wyjdzie 125mm, psuje geometrie i łamie ramy
  5. Witam, stoję przed zakupem jednego z dwóch amortyzatorów : http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi-55-rv-rocznik-2010-kolo-26-i6268397092.html#tabsAnchor http://olx.pl/oferta/marzocchi-55tst2-nie-66-888-boxxer-fox-rock-shox-dh-fr-CID767-IDfXvBZ.html Nie mogę zidentyfikować jaki to rocznik tego tst2. Niby 2011 ale na stronie marzocchi nie pasuje malowanie. Malowaniem pasuje do 2009 roku. Amor będzie używany w AM, lekkie enduro. Wymóg to qr20 i sterówka 1/18. Ewentualnie znalazłem coś takiego jeszcze, ale tu stan jest chyba gorszy : http://olx.pl/oferta/rock-shox-revelation-426-qr20-CID767-IDeij8D.html#d2aba0eeea
  6. Kochane J3 mam juz 3 rok, kupiłem za 300zł(komplet) . Szczerze, gdybym miał jeszcze raz wybierać, to kupiłbym cos innego, albo pozostał przy mechanicznych Hayes'ach MX1. Na poczatku wszystko ok zamontowałem nawet szybko, ustawiłem i hamowały od razu. Po dotraciu troche sie poprawiło, ale Mx 1 nie miały modulacji, ale miały moc . Zmiana bika z HT na Full'a, wiadomo cieżar bika się zmienił, a siła spadła. Chyba tylko mi sie zdarzyło, że pękł mi tłoczek w przednim hamulcu, i jakież wielkie zdziwnienie mnie ogarneło, jak rozebrałem hamulec. Dzięki sklepowi zaprzyjaźnionemu z Harfą dostałem tłoczki i wymieniłem. Wszystko ładnie zalałem, odpowietrzyłem, umyłem, wyczyściłem, odtłuściłem tarczę, klocki. Hamulec hamował, dotarłem go ponownie, na kilku zjazdch i było wszystko ok. Niespodziewanie za każdym razem jak rower dłużej stał w garażu(1-3 dni), przedni hamulec ciagle piszczał, i bardzo słabo hamował, jakby tłusta tarcza, albo mokra. Wilgoć odpada, tracza czyszczona prerparatami do czyszczenia tarcz hamulcowych. Nie pomagało nic. Pewnego pięknego dnia, jakieś 2-3 tyg temu, wpadłem na pomysł, a może tarcza Hayesa?? I odziwo pomogło:) hamulec zyskał na sile, a i nie piszczy . Przymierzam sie do kupna jeszcze innych klocków bo na razie oryginalne mam Avida, i wtedy zobaczymy. A i nie zapominajmy o omykjacej się uszczelce w klamce( obu klamkach ) ale da się z tym żyć, w sumie nie hamuje się ciągle tylko pulsacyjnie, wiec 1-2 pompnięcia i znów jest wysoko klamka. Jak za taką kasę to może być, ale spodziewałem się czegoś ciekawszego i bardziej solidnie wykonanego.
  7. Napisz na PW do użytkownika Miziołek http://www.forumrowerowe.org/index.php?showuser=119529 On kupił Barass'a 1 i pewnie napisze Ci coś o tym biku.
  8. Mieszkam na wsi wiec zwierząt jest dużo. Teraz może troche mniej hodowlanych, ale pieski są. Ja jak miałem ok 6-7(pierwszy bike) lat przejechałem kure sąsiadce i pożniej chyba był rosół(nie pamietam). Jedną zabawną sytuacje miałem z krowa . A mianowićie miałem ok 10-11 lat(bike jeszcze z komuni ) jade sobie do domu asfaltową drogą byłem ok 300m od domu i usłyszałem głośne tupanie patrze a zza zakretu pojawia sie krowa .Oczywiście na 5 biegu leciała i wprost na mnie. Nie zastanawiałem się zbytnio tylko rower na glebe i sprint na złożone pustaki niopodal. Kilka dni temu były tam jeszcze osy ale je z kolegami wykurzyliśmy bo to była "nasza baza"(chyba każdy cos takiego miał jak był mały:)) Gdy byłem juz na pustakach to zobaczyłem ze krówka skręciła i pobiegła sobie polem pod drogą. Siedzaiłem chwilę na tych pustakach a nóz widelec pobiegnie jeszcze raz:) Moe to jakieś zawody:). Teraz pieski. To było w tamtym roku. Wiadomo ze jak kogoś sąsiad nie lubi to jego pies jeszcze bradziej nas nie lubi:) Ja jak wyjeżdżam z garażu na drogę to jade obok siatki sąsiada i jego ukochany kundel zawsze biegnie wzdłuż siatki i szczeka na mnie jak najęty. Przeważnie bramka sąsiada jest zamnkięta i ten piesek tak sobie 30- 35 km/h rozwija bo posesje ma długą. Zawsze miałem nadzieję ze kiedys jak biegnie sobie 30km/h nie wyhamuje przed bramką i bedzie bum:), ale zawsze wiedział kiedy się zatrzymać. Pewnego dnia bramka była otwarta no to sie sprawdzimy(pomyślałem) piesek biegł biegł az w końcu był za mną dobiłem do 40km/h i dał sbie spokój. Jak wracałem to czekał na mnie a mój but czekał na niego:) Z tego wszystkiego trochę skomlał ale pomogło teraz to nawet jak jest bramka otwarta nie wybiega tylko szczeka i to rzadko:) Przeleciała nad wami kiedyś wiewiórka?? Mi się to zdarzyło 2 razy w parku jade soebie spokojnie az tu nagle coś leci na mnie ja po heblach skręcam w lewo a wiewiórka ląduje na gałęzi wyżej mnie. Zrobiła zamach na mnie:)
  9. Witam!! Tak sobie pomyslałem że ja też sie podzielę z wami moimi wrażeniami z jazdy:) Kupiłem ramkę z damperem i Shermana od Mryous'a:) Na początku miałem pewne obawy, ale jakoś się przekonałem i teraz jest git . Rama- Haro Werx Xenon 16" biała Amortyzator- Manitou Sherman Flick 150-110mm Damper- Rock Shock Pearl 3.3 Stery- FSA Orbit MX Kierownica- Truvativ XC Mostek- Guizzo Hamulce- Avid Juicy 3 160mm Chwyty- BOP Manetki- Shi Deore Przerzutka przód- Shi Deore Top Swing Przerzutka tył- Shi Deore XT krótki wózek Kaseta- Shi Deore XT 11/32 Łańcuch- Shi XTR/Dura Ace Korba- Truvativ 5ived suport- Accent Sztyca- Truvativ XR Siodło- Race Face Koło p/t- Obręcz Remerx/Alexrims DM24, Piasta Promax disc/ Promax disc, szprychy???/??? Opony- CST 2.35 Na początku było troche problemów z dopasowaniem wszystiego ze starego bika. Musiałem kupić przerzutkę przednią, wymienić pancerze od przerzutek na całe. Najgorzej było z przednim hamplem ;/ , albowiem był za krótki przewód. W jednym serwisie dowiedziłem się że trzeba zamawiać nowy org. przewód i dopiero wymienić. Było już późno także nic wiecej nie mogłem zdziałać tego dnia. Założyłem starego dobrego mechanika Hayes MX1 (akurat pasował długością) i jazda, a że było juz ciemno także nie długo pojeżdiłem. Ale coś udało mi się przetestować. Sherman ciekawie pracował, na asfalcie wybierał nierówności przy zjeździe z krawężnika to tylko śorbnięcie i jade dalej . W terenie na początku twardy, ale jak sie "rozbuja" na nierównościach to zaczyna pięknie pracować i zbierać wszystko. A zawiecha hm to mój pierwszy Full także jak dlamnie jest cud miód malinka . Napompowałem Pearla do około 100 PSI i był troche za twardy, upuściłem do 95 PSI i jest w sam raz. Ładnie zdiera małe nierówności a wieksze dziury zasysa jak Sherman, krawężniki też. A podjazdy hm sztyca do góry, na Pearlu gate, i na Shermanie zmniejszam skok i do góry jak na hardzie . Nastepnego dnia pojechałem do innego serwisu i dowiedzaiłęm się ze do Avidów J3 pasują przewody od Shimno(a co najważniejsze gwint nakrętki jast taki sam). Kupiłem przewód 0,9m wraz z oliwkami i szpilkami, Dota 4, i zrobiłem zestaw do odpowietrzania według przepisu na forum za 5zł(nawet mniej bo chyba za 4.35zł). Zmontowałem wszystko odpowietrzyłem, załozyłem hebla i okazało się że..... znów ciemno.(Późno wróciłem z miasta;/) Nastała Niedziela:) Rowerek czekał w garażu aż wróce z kościoła. Śniadanko na szybko, kask, okulary, rękawiczki i w góry:). Podjazdy to tak jak wcześniej gate i zmiana skoku na Shermanie. Dojaechałem do schroniska(praktycznie cały czas pod górę), odpoczełem i w dół :D :D . Mega jazda!!. Nareszcie czuję się jak na wygodnej sofie a nie na krześle z podłkietnikami:). Tylko trzeba uważać bo podczas zjazdu można zrobić rakietę ziemia-powietrze:) podczas wciśnięcia hebla przód idzie na dół a tył do góry i jak sie mocno wciśnie jak ktoś ma nie wyczute heble to łądnie poleci . Możliwe ze to wina jeszcze nie ustawionego Rebounda na Pearlu bo mam na najszybszy powrót ustawiony na razie. Na prostej drodze jazda z odblokowanym damperem jest trochę ciężsa, ale zawiecha nie pompuje no chyba że pedałujemy jak nienormalni;) Jestem Full zadowolony z mojego Full'a:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...