Skocz do zawartości

Lextalionis

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    829
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

4 473 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Lextalionis

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Automat Rzadka
  • Collaborator

Ostatnio zdobyte

137

Reputacja

  1. To musisz sam stwierdzić czego potrzebujesz. Ja mam Terre i Apexa AXS i podoba mi się jak to działa. Testowałem mechanicznego Apexa poprzedniej i obecnej generacji i nowa ma identyczne klamki jak axs (co dla mnie jest mega na plus bo poprzednie mi strasznie nie pasowały). Grupy mechanicznie działają bardzo przyzwoicie ale mi nie podoba się sposób zmiany biegów obsługiwany jedną dźwignią. Pod tym względem mechaniczna grupa GRX pasuje mi dużo bardziej. W obu rowerach masz kable puszczone przez stary więc mając AXS też ułatwiasz sobie serwis. Jeżeli rozważasz TEGO Speedstera to w tej cenie bym się nawet nad Terrą nie zastanawiał.
  2. Czyli zakup z alli a nie z oficjalnej storny. Ja się zastanawiam nad Drive G45 SS. Tam producent podaje wagę 1370±30g. Nie mniej to raczej temat na przyszły sezon i w tej chwili mam zapisane 20 potencjalnych producentów w różnym budżecie.
  3. Na, który model kół się zdecydowałeś?
  4. Za chwilę w sklepach pojawią się nowe Nuroady w okolicach 10k będziesz miał dwa fajne modele. LINK 1 LINK 2 Co do smarów do łańcucha to żadnych w sprayu. Dokładnie wyczyścić łańcuch i zębatki a potem po jednej kropelce na każdą rolkę w łańcuchu. Zostawić na trochę, wytrzeć nadmiar i gotowe. Do mycia ramy carbonowej używasz tych samych środków co wcześniej.
  5. Koła karbonowe sprawdzają się bardzo dobrze tylko ich koszt jest wysoki. 'Zwykłe' koła na aluminiowych obręczach w zupełności wystarczą. W pedałach SPD nie ciągniesz do góry pedałów na prostych odcinkach, jeżeli już to właśnie na trudniejszych podjazach albo podczas mocniejszych sprintów. W moim przekonaniu Twoje pojęcie o rowerach i tematyce jest na ten moment ograniczone więc sugerowałbym jednak trzymać się pierwotnie założonego budżetu i ewentualną nadwyżkę przeznaczyć na jakiś dobry kask, spodenki i SPD (jeżeli się zdecydujesz), żeby nie zrobić niepotrzebnej wtopy w sprzęt, z którego nie będziesz zadowolony. Jeżeli nie jesteś pewien do końca czego chcesz/potrzebujesz spróbuj porzyczyć jakiegoś gravela (np. w Decathlonie) albo pytaj o dni testowe (Rondo, Focus, BMC takie miewały) lub po prostu pojedz do sklepu i przejedź się kilkoma różnymi rowerami różnych marek. Będziesz miał jakieś porównanie co Ci bardziej pasuje bo tutaj każdy będzie w pewien sposób podpowiadał nieobiektywnie - ktoś dokładnie wie czego potrzebuje i buduje rower, ktoś musi mieć wszystko naj, ktoś nie wyobraża sobie jazdy bez tego czy tamtego...
  6. W budżecie 15k raczej rower gotowy będzie lepszym wyjściem. Chyba, że masz sporo szpejów leżących odłogiem do wykorzystania. Tu masz w budżecie sztos konfiguracyjny IMO https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nuroad-c-62-ex-pigeonblue-n-art/830310 Nuroad to rower taki neautralny. Tak pośrodku między sportową geometrią a 'rowerem po bułki' więc drobnymi zabiegami można go poustawiać pod siebie prawie jak się chce. A sam Cube to solidna marka - nie ma się co obawiać.
  7. Ładuje raz na jakiś czas. Nie liczę ile godzin albo kilometrów dam radę zrobić. Sram podaje 25h. Zazwyczaj ładuje jak rower trafia na czyszczenie/serwis więc między 150-250km ale baterii jest jeszcze zapas.
  8. 1. Nie inwestuj od razu w koła i opony tylko przejeździj na zestawie z którym przyjdzie rower i z czasem myśl o upgradzie. Koła, żeby było w miarę sensownie to warto poskładać gdzieś zestaw np na piastach DT 350 i obręczach od DT i będziesz miał zestaw, który wiele znisie, nie będzie ciężki i posłuży długo. Z opon niedawno wrzuciłem do siebie Michelin Power Gravel i nie wiem dlaczego ta opona jest tak mało puplarna. Jeździ fantastycznie. 2. Tubeless pozwala jeździć na niższym ciśnieniu więc jeżeli zależy Ci na komforcie to zdecydowanie tak. To rozwiązanie ma mało minusów. Jedynie nie warto robić tego w salonie jeżeli nie ma się doświadczenia 3. AXS - to już musisz sam stwierdzić. Linkowe napędy działają bardzo dobrze ale ja mam AXS'a u siebie i nie chce wracać do linki. 4. I Shimano i Sram działają dobrze w wersjach 1x12. Testowałem i różne grupy GRX (poza Di2) i Apexa (starego i nowego) oraz Rivala na linkach. W wersji linkowej wybierałbym Shimano bo bardziej pasuje mi praca klamki (Sram ma jedną dźwignię do zmiany i w dół i w górę) ale w wersji elektronicznej Sram nie ma żadnych kabli i baterii schowanych w ramie co mnie przekonało. 5. Nie jeździłem na gravelach Lapierre. Możesz popatrzeć też na ofertę Cuba. W tym roku wychodzi nowy Nuroad i specyfikacje mają bardzoooo dobre: np AXS i carbonowe koła za 14,5k.
  9. Bliitz - 5457 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 5086 km (mtb, szosa + trenażer) [1757 km outdoor] michalr75 - 2356 km (Terenówka, Mieszczuch (vintage MTB) przecietyny - 1350 (mtb, grv) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 1337 km provayder - 1235km (szosa, MTB) smw44199 - 1235 km (cross) Zbyszek.k - 1221 km. (trenażer + gravel) Jacekddd - 1128 km (velomobil - rower poziomy) thorcik - 1032 km (MTB) revolta 927 km (MTB) CoolBreezeOne - 879 (MTB) SpinOff - 839 km (gravel, trenażer) Lextalionis - 752 km (gravel) Electronite - 696km (szosa) JWO - 615 km (MTB) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Sansei6 - 566 km (MTB) dfq - 554 km (MTB, trenażer) spidelli - 338 km (szosa: 210, gravel: 96, MTB: 32, trenażer: 804 - nie liczę do dystansu) Grochu86-240km(gravel,szosa) Joker86 - 225 km ( gravel) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  10. Jeżeli ten bikepacking ma być okazjonalny to nie potrzebujesz roweru, który ma miliony mocowań. W tej chwili jest tyle rozwiązań żeby wozić bagaże, że na każdym rowerze dasz radę coś powiesić. Od siebie szczerze polecam Terrę jako właśnie taki środek pomiędzy sportowym a komfortowym rowerem. Tutaj masz opcje w budżecie ale jak zadzwonisz i powiesz, że szukasz okazji to może jeszcze coś ugrasz (mi się udało dogadać fajną cenę na wersję na Apexie AXS). https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-orbea-terra-m30team-gravel-poznan-fv-gwarancja-CID767-ID10CtZH.html https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-orbea-terra-m20-team-gravel-grx-poznan-gwarancja-fv-CID767-IDW9RTo.html I masz jeszcze lekką używkę ale z karbonowymi kółkami https://www.olx.pl/d/oferta/okazja-orbea-terra-m41e-rozmiar-l-CID767-ID14ismg.html
  11. Bliitz - 5012 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 4632 km (mtb, szosa + trenażer) [1505 km outdoor] michalr75 - 2143 km (Terenówka, Mieszczuch (vintage MTB) przecietyny - 1350 (mtb, grv) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 1337 km provayder - 1235km (szosa, MTB) smw44199 - 1235 km (cross) Zbyszek.k - 1221 km. (trenażer + gravel) Jacekddd - 1128 km (velomobil - rower poziomy) thorcik - 1032 km (MTB) revolta 927 km (MTB) SpinOff - 839 km (gravel, trenażer) CoolBreezeOne - 813 (MTB) Electronite - 696km (szosa) Lextalionis - 684 km (gravel) JWO - 615 km (MTB) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Sansei6 - 566 km (MTB) dfq - 554 km (MTB, trenażer) spidelli - 338 km (szosa: 210, gravel: 96, MTB: 32, trenażer: 804 - nie liczę do dystansu) Grochu86-240km(gravel,szosa) Joker86 - 225 km ( gravel) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  12. Przy okazji czy ktoś używał tego T-Race w gravelu i jest wstanie stwiedzić czy wystarczająco dobrze trzyma bidon?
  13. Miał być czarny LINK ALLEGRO
  14. A Elite T-Race?
  15. Sam miałem te opony na liście (oprócz kilku innych) więc dorzucę swoje '3 grosze'. Zacząłbym od tego, że nie warto kupować opon w tej podstawowej wersji - droższe warianty mają lepszą gumę więc jakość jazdy jest po prostu lepsza - bardziej przyczepne, mniejsze opory toczenia. Continentale to podobno świetne opony ale mają niską żywotność (1,5-2tys km) więc ja je odpuściłem. Tufo Tundero to świetna opona ale ma niską odporoność na przebicia (chociaż ja w połączeniu z dętkami nigdy na tym kapcia nie miałem) Niedawno założyłem Michelin Power Gravel (47c z przodu i 40c z tyłu) i po pierwszych kilkuset kilometrach wydaje się bardzo fajną oponą. Na asfalcie toczy się lepiej niż Vittoria Terreno Dry, które miałem wcześniej i porównywalnie do Tufo Thundero. Mają (chyba) całkiem przemyślany bieżnik, który dobrze sobie radzi w lekkim terenie, średnim błocie, piachu czy leśnych ścieżkach - budzi zaufanie w zakrętach. Rozważałem jeszcze Pirelli Gravel H lub mix Gravel M/H, które też są super popularne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...