Skocz do zawartości

pazera

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika pazera

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. @Phoe Fakt, daje większą sztywność ale czy to jest potrzebne? Równie dobrze mogli zrobić jeszcze grubszą rurę sterową jak opracowywali standard 1 1/8 cala żeby był zapas. Dla mnie to co robi Giant to zwykły marketing. Co do amorków DH to dopiero teraz spojrzałem, że wcale nie mają tapera a tylko dodatkowe półki @Beskid Dzięki za twoje rady i udzielanie się w temacie. Co do mojego poirytowania to chcesz mi powiedzieć, że te całe nowe kombinacje standardów są robione pod 29er? Super, tyle lat 26 calowe koła były ok, a teraz są kompletnie passe. Jak zrobię już ten remont roweru, wymienie amorek i hamulce na hydrauliki to wezmę maść na ból dupy i oleję te technikalia rowerowe. Mój poprzedni rower był niskiej klasy (cena około 700zł) i nie dziwiło mnie, że po 5 latach nic do niego nie pasowało, ale to że z moją Koną jest teraz tak samo już mnie dziwi. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat chyba został wyczerpany. Jeśli sytuacja by się zmieniła, to odezwę się do ciebie beskid w sprawie tej Reby.
  2. Tak, nagle po 7 latach, bo w międzyczasie nie było żadnej rewolucji w technice. Odnoszę wrażenie, że te wszystkie tapery i 29er są tylko po to, żeby wymusić kupno nowych rowerów. Tapery, bo kiedyś w nawet w DH ich nie było, a obecnie przy XC czyli amorach typu Reba ich znaczenie jest marginalne. 29er, bo są świetne to trekkingu, ale gorsze to zjazdów bo mniej zwrotne. Czytałem trochę o nich i nie mogłem znaleźć jednoznacznie zachwalającego je artykułu. Ale pozostanmy przy temacie. Jak już wymienię sobie teraz sprzęt, to będę miał w tyłku te wszystkie nowe standardy i producenci będą mogli sobie nawet stery w kształcie klepsydry wymyślać.
  3. Ile złociszy chciałby za tą Rebę? Akurat znalazłem ofertę nieużywanej Reby za 1200zł tylko, że w wersji Dual Air 120mm. Zapewne jest to wersje sprzed 3-4 lat (koniec produkcji). Czy w tej wersji jest możliwość zmniejszenia skoku na 100mm, bo nie mogę znaleźć jasnej informacji. Ewentualnie czy zamontowanie amortyzatora dłuższego o 20mm od mojego obecnego Darta (sprawdzone w temacie o dł. amorów na tym forum) nie zmieni zbytnio geometrii?
  4. Osobiście strasznie mnie wkurza ta sytuacja z taperami, wielkimi kołami sterami itd. Kona zamontowała aktualne standardy w moim rowerze i nagle po 7 latach mój rower ciężko jest ulepszyć bo wszystko jest większe i grubsze. //offtop 0 Tak się składa, że na początku sierpnia jadę do Krakowa odwiedzić ojca i razem z nim zrobić "remont" roweru, więc potencjalnie jestem zainteresowanym tą Rebą. Pytanie tylko jak długą ma sterówkę, bo ja potrzebuję około 25cm o ile dobrze pamiętam, a wiele ciekawych ofert musiałem odrzucić z tego powodu. Aha i co nie tak jest z DT swiss, że odradzasz? Drogi w utrzymaniu, awaryjny? Marzocchi podobno takie jest, więc na starcie je odrzuciłem.
  5. A właśnie, czemu polecasz sztywną oś?
  6. Hmm, ciekawy post. Nie znam firmy DT, ale zrobię mały research o niej. To może przy okazji poprosiłbym was o podanie przykładów modeli amortyzatorów innych firm o porównywalnej klasie co Recon/Reba. Właśnie ostatnia dobra oferta na Recona mi uciekła i teraz jestem w d***. Mam do wydania około 1300zł (1500 zł dla naprawdę megaokazji). Rura sterowa 1 1/8 ahead untappered 26 cali (niestety).
  7. Co prawda ostatecznie Reby i tak nie kupię przez kosmiczną cenę, ale Recon Gold RL wydaje się być bardzo podobnej konstrukcji tylko ździebko cięższy (ale i tak dużo lżejszy od Darta). Nie bawiłem się dotąd w odchudzanie roweru. Ten temat jest mi zupełnie obcy i nie wiem czego się spodziewać po wymiane amora. Natomiast szersze golenie to dla mnie must have, bo wymienie hamulec na M675 z 180mm tarczami. Wciąż jednak dręczą/ciekawią mnie obecne ceny amorków. Czy fabryka RS został zburzona przez trzęsienie ziemi w ciągu ostatnich dwóch lat tak jak kiedyś zalane zostały fabryki dysków HDD na Tajwanie? EDIT: Trafiłem na ciekawą informację dotyczącą małej czułości amortyzatorów powietrznych, która wynika z dużego oporu wstępnego uszczelek. Czyli to coś Puklus na koncu napisał wydaje się być kluczowe. Ciekawe jak Recony się pod tym względem sprawują, bo nigdzie widziałem dyskusji nt. uszczelek
  8. Cześć, Zastanawiam się nad wymianą amortyzatora z Dart 2 na Rebę lub Recona solo Air w mojej Konie Fire Mountain. Zrobiłem rozpoznanie w internecie i natrafiłem na wiele opini, że wszystkie amortyzatory RS do MTB są znacznie lepsze od Dartów ich następców. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega ta różnica? Część ludzi piszę, że sprężyna pracuje liniowo i lepiej wybiera mniejsze nierówności, a z progresywanej charakterystyki komory powietrznej wynika, że dobrze wyregulowana powinna właśnie świetnie wybierać małe nierónośći utwardzać sie przy dużych używając pełny zakres działania amortyzatora. Kiedyś przejechałem się rowerem do DH i zapamiętałem jak fajnie i miekko się na nim jeździło z 200mm amorem. Czy to samo odczuję przy dobrze wyregulowanym amorze powietrznym? Na koniec jeszcze chciałbym się zapyać czy ktos mi wyjaśni co się stało z cenami widelców, bo mnie szlak trafia jak czytam posty sprzed dwóch lat w których ktoś wspomina o Rebach za 1300zł, a ja nie mogę znaleźć tanszej niż za 2000 zł, a sama Harfa oferują ją za 2500 zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...