Tak jak wyżej, wymieniałem ramę na 29", ramę oraz koła kupowałem nowe, amortyzator używany, reszta (stery, sztyca) pasowała. Wymieniane elementy z 26" udało mi się sprzedać ale oczywiście i tak do 29" musiałem dopłacić. Przesiadka to nie było jakieś wielkie "wow" bo w sumie przesiadałem się z 8,2kg 26" na 9,2kg 29" więc lekkość i zwrotność udało mi się zachować. Czy było warto? Nie wiem, gdybym miał to zrobić ponownie zapewne bym to zrobił chociaż realnie odczuwam tylko że łatwiej jest na zjazdach.
Koszt wymiany: -1900
nowa rama carbon + stery + suport 1800, nowe koła 1300, używany amor 1000 = 4100,
Stara rama poszła za 600, amortyzator za 1000 (sid wc), koła za 600 = 2200
Akurat miałem to szczęście że sprzedałem ramę i koła po znajomych, tak najlepiej idą tanie rzeczy. Amortyzator natomiast sprzedałem przez allegro, topowe rzeczy trudno sprzedać amatorom z "podwórka".
Na co trzeba uważać:
Stery, suport, mocowania hamulców, szerokość sztycy, piasty - te elementy muszą pasować do nowej ramy
Długość sztycy, mostka, kierownicy - zmiana ramy zaburzy dotychczasowy komfort i przyzwyczajenie, możliwe że trzeba będzie wprowadzić korekty pozycji i wymienić parę elementów
Napęd - pod górkę jest ciężej, przy 3x9 wszystko ogarniesz, przy 2x/1x trzeba szykowac się na pewne poświęcenia
Koła - lekkie lub sztywne,