Skocz do zawartości

WaGiant

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 423
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana WaGiant w dniu 15 Lipca

Użytkownicy przyznają WaGiant punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Ryszard
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

5 851 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika WaGiant

  1. Tak myślałem . Nie wiem czy to najlepsza oferta na rynku , nie jestem na bieżąco, ale z wymienionych w temacie Lapierre wydaje się sensowny .
  2. Z tych trzech ja postawiłbym na Lapierre . O ile koła 27,5 nie stanowią problemu i jeśli będzie dostępny odpowiedni rozmiar . Kross jest ogólnie słaby . Rower z linka @keltu ma niewiadomy amor , i też cudem świata nie jest . Broni się tylko 8zrędową kasetą . Lapiere ma słaby ale jednak firmowy amor , shimanowskie hydrauliki - podstawowy model ale przyzwoite , 7zrędową ale jednak kasetę . Ogólnie taka najniższa półka na którą jeszcze można popatrzyć . Aha L to znana firma , nie jakiś ,,krzak " . Co do hydraulicznych hamulców to faktycznie serwis jest bardziej skomplikowany niż mechaników ale na codzień ogranicza się do wymiany okładzin . Z tym że te okładziny zużywają się szybciej niż ,,gumki" w hamulcach V . W sumie powinnaś napisać ile lat ma syn i do czego ma służyć . Ja to widzę jako rower do .... jazdy . Takiej ogólnej . W zasadzie opis roweru na stronie CR jest dobry .
  3. Bo jest zakaz . Rezerwat zrobili . Kiedyś szlak pieszy przechodził przez szczyt i właśnie tym szlakiem ludzie zjeżdżali w stronę Tąpadłej ( dla mnie szaleństwo bo tam na piechotę było trudno zejść ). Od ładnych kilku lat szlak w ogóle omija szczyt . Myślę że do wytyczenia innego przebiegu przyczynili się też rowerzyści bo degradacja na trasie zjazdu była spora , a i coś ( o ile dobrze pamiętam ) budować próbowali . Edit . Widzę na mapie w necie że są jakieś trasy zjazdowe poniżej szczytu . Jeśli o te zjazdy ci chodzi to sorki za zamieszanie .
  4. Na Radunię nie możesz prowadzić , nie możesz też z niej zjeżdżać i chyba wiesz dlaczego .
  5. W życiu nie smarowałem żadnej pompki . Za PRLu były zdaje się metalowe pompki z tłoczkami ze skóry i te się smarowało , czy nasączało olejem . Chyba .
  6. ,,Karkołomny" to pojecie względne , nie czepiałbym się tego określenia . Ten Trek na pewno nie jest rowerem dojazdowym czy rekreacyjnym . Do opisanych zastosowań też stawiam na crossa . Jeśli autor tematu bardzo chce mieć grube opony to ,,uniwersalny" MTB też by się nadał tylko że to wymierający gatunek .
  7. Można nawiercić w bagażniku otwory i przykręcić jakąś poprzeczkę żeby go trochę upodobnić do normalnego . Myślę że śrubka M4 albo M5 wystarczy żeby solidnie trzymać poprzeczkę ,a jednocześnie nie osłabi za bardzo konstrukcji . Tylko najpierw trzeba się zastanowić jakie sakwy w ogóle da się na nim zamontować . Rurki mają kwadratowy przekrój i nie wiem czy np Ortlieby na to wejdą ?
  8. Możesz pomieszać przerzutkę altusa z manetką acery albo odwrotnie . Będzie działać ale stara szkoła mówi że najlepiej działają komplety z tej samej grupy . To jest teoria bo altus i acera pewnie różni się niewiele . Nie wiem czy potrzebna jest wymiana innych elementów . Jeśli rower jeździ 2-3-4 lata bez zmiany napędu to wolnobieg i łańcuch pewnie jest zajechany . Korby powinny wytrzymać dużo dłużej i przyjąć nowy łańcuch . To samo tyczy suportu , nie znam jego stanu ale wymiana napędu nie wymaga jego zmiany . No chyba żebyś korby innego systemu montował .
  9. A dlaczego w ogóle chcesz wymieniać ? Coś nie działa ? Jeśli chodzi o dobre , sprawne działanie napędu to większy zysk może być z wymiany kasety ( albo wolnobiegu ) , łańcucha , linek i pancerzy . Ale skoro chcesz przerzutkę - masz w linkach zestaw przerzutka + manetka altus albo accera . I tak trzeba kupić tzn przerzutkę i manetkę z tej samej grupy . Acera jest wyższą grupą czyli teoretycznie lepszą . Zakres przełożeń i pojemność mają taką samą . Z przerzutką acera miałem styczność , działa ok . Altusa nie znam . Tourney-a sobie odpuść .
  10. Podsumowując - MOD zrobił ankietę dotyczącą istnienia ( albo i nie ) tematów kontrowersyjnych i raczej nierowerowych . Jeden z forumowiczów chciał jakby przy okazji usunąć z forum innego użytkownika . Tak się zagalopował że sam wyleciał . ???? Chyba zbyt rzadko tu zaglądam bo trudno mi to ogarnąć . Wydaje mi się że kiedyś , dawniej nie było takiej złości , agresji .
  11. Ja też jestem za pierwszą opcją . Oczywiście jeśli tematy będą umieszczane w odpowiednim dziale i jednak ściśle moderowane w razie czego . G burze najczęściej rozpętuje nie autor tematu tylko ludzie dający się zbyt mocno wkręcić albo przekonani o swojej nieomylności . Wykluczył bym z tego politykę . Tej nie powinno być na forum .
  12. Z jednej strony chcesz legalny rower, a z drugiej pytasz o możliwość odblokowania . ???? Odblokowany nie będzie legalny , a jazda z V>25km/h będzie radykalnie zmniejszać zasięg .
  13. Dlaczego nie będzie ? Jeśli fabrycznie były 1,9 to 2,0 , 2,1 powinny wejść bez problemu . Na konwersji do bezdętek się nie znam ale były różne patenty na uszczelnienie teoretycznie nienadających się obręczy . @Pirelli za mało danych . Żeby ktoś ci na 100% odpowiedział musiałbyś podać rodzaj , nazwę , szerokość obręczy . Może tutaj znajdziesz odpowiedź
  14. A co to za rower ? Jeśli jakiś ,,firmowy " to najpierw sprawdź czy rama nie ma otworów montażowych do stopki . Jeśli ma to zmierz rozstaw i kup odpowiednią .
  15. Patrząc na specyfikację 1 Kross explorer 2 Romet Wagant 5 3 Kross Trans . Explorer jest bez dyskusyjnie najlepszy i jest dość lekki ( jak na trekinga, o ile dane katalogowe są prawdziwe ) ale ma tarczówki . To dla jednych będzie + , dla innych - . Tak obiektywnie patrząc tarczówki są lepsze ale trudniejsze w serwisowaniu .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...