Skocz do zawartości

some1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 645
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana some1 w dniu 7 Sierpnia 2020

Użytkownicy przyznają some1 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika some1

Weteran

Weteran (12/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

755

Reputacja

  1. To przerzutka do kaset 1x o dużej rozpiętości, raczej nie będzie działać dobrze z mniejszą kasetą, jeszcze w napędzie 2x z różnicą 16T na korbie. Może coś tam się da ekstremalnie doregulować, ale na lepszą pracę bym nie liczył, a jak żona wybierze skrajną kombinację biegów, to może i rozwalić całkiem przerzutkę. Hamulców zmieniać nie musisz, o ile pamiętam nie ma nawet dedykowanych zacisków do RX600 i RX400, to ten sam model. Lewej manetki zmieniać nie musisz, da się jej też używać z 1x. Może do tej korby wystarczy dokupić sam blat NW, da się tak zrobić z korbą GRX. Tak czy siak na raty takiej zmiany nie zrobisz. I nie jest to zbyt opłacalne przedsięwzięcie, jeśli głównym celem jest tylko przyjemniejsza zmiana biegów. Sugeruję jak poprzednik, sprawdź albo wyłącz sprzęgło na początek. Na większości koronek przeskoki są takie same, dopiero na największych jest różnica.
  2. No to przykład praktyczny, na którym rowerze admroz będzie bardziej wyciągnięty? 1. Grizl w rozmiarze L z top tube 578 mm 2. Grail w rozmiarze L z top tube 609 mm 3. Endurace w rozmiarze L z top tube 558 mm 5 cm różnicy w rowerach w tym samym rozmiarze, którą Canyon całkiem niweluje innym kokpitem. Co daje porównanie ETT w tym przypadku? Jeśli chodzi o pozycję rowerzysty, to nic. Można powiedzieć, że ramy się różnią i tyle.
  3. A to jeździsz samą ramą czy rowerem z kierownicą, mostkiem, itd...? Patrząc na samo top tube, to Grizl jest 2 cm dłuższy niż Endurace. Toż to różnica o cały rozmiar i tabela wzrostu wydaje się bez sensu. Ale Endurace ma 2 cm dłuższy kokpit i wychodzimy na zero. A to tylko przykład dwóch rowerów tego samego producenta, gdzie mamy przynajmniej dużą szansę, że wymiary są podawane w spójny sposób.
  4. A jakie znaczenie ma ETT jeśli jeden rower ma mostek 70 mm, kierownicę z reach 65 mm i klamki Shimano, a drugi ma mostek 90 mm, kierownicę reach 80 mm i klamki Sram?
  5. @admroz nie tyle odwrotne, co jego zdaniem L jest definitywnie za duży i do niczego się nie nadaje. Tylko, że Grizl ma inne proporcje niż typowy rower szosowy i w związku z tym też niektóre wymiary odbiegają od tego co przyjęło się za szosowy standard przy określonym wzroście. Współczynnik stack/reach też będzie inny. Ale nie znaczy to, że pozycja rowerzysty też jest inna, tak jak wyżej napisałem według tabelek Canyona realny stack+ i reach+ są bardzo zbliżone do ich szosy endurance. Oprócz wymiarów samej ramy istotne są też parametry mostka, podkładki i kształt kierownicy. Producenci rzadko podają to wszystko a mogą one zrobić kilka cm różnicy. Taki urok kupowania rowerów przez internet. Choć przy zakupie stacjonarnym kilka minut przejażdżki pod sklepem też wiele nie powie.
  6. To film z ubiegłego roku, już była na ten temat dyskusja:
  7. Według opisu producenta to jest felga hooked. https://www.fulcrumwheels.com/en/technologies/road-bike-wheels-technologies/2-way-fit Ale z kolei według PDFa w linku powyżej producent nie przewiduje kompatybilności z oponami 26mm w tym rozmiarze. 🤪 https://www.fulcrumwheels.com/area/download/download.php?tab=doc&rnd=aAE9exxKYf&rnds=&rndc=1&rnts=1 To starsza tabelka, nie ma tam konkretnie Twojego modelu kół. Tak czy siak jeździsz na granicy dopuszczalnej szerokości obręczy i na granicy dopuszczalnego ciśnienia (Zipp podaje tam 7 bar dla 25c i 6,3 dla 28c).
  8. Różnie producenci podają, ale generalnie opona 26mm na obręczy 23mm to jest już na styk. W tabelce Pirelli też masz, żeby zmniejszać ciśnienie na szerszych obręczach.
  9. Taki rower? https://www.scott.pl/produkt/614/3886/Rower-Aspect-930-730-kolor2 Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że będzie pasować, ale nie jestem pewien na 100%. A jaki konkretnie powód wymiany całej korby? Bo jeśli zęby są zjechane, to powinno dać się wymienić same tarcze. Choć jeśli suport też do wymiany, to oszczędność niewielka. Może instrukcja serwisowa się przyda https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/MDFC001/DM-MDFC001-05-ENG.pdf
  10. @zekker Niby jest zapis, że dotyczy jezdni, ale następny punkt mówi, że stosuje się też przy przecinaniu się kierunków ruchu. Co do sytuacji gdy A-7 jest za przejazdem, nawet magistry i doktory od dróg nie bardzo wiedzą co z tym począć, tłumaczenie bardzo mętne: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pdf Burdel w przepisach, bałagan w oznakowaniu, trzeba jeździć ostrożnie i patrzeć co robi samochód tak jak Tyfon napisał. W kolizji z samochodem rower przegrywa niezależnie od tego, czy ktoś potem orzeknie, że "jednak miał pierwszeństwo".
  11. W przypadku samochodu B sytuacja nie jest już taka prosta. Jeśli znak ustąp pierwszeństwa jest przed przejazdem dla rowerów, to w miarę bezpieczna jest interpretacja, że rower ma pierwszeństwo. Ale są też skrzyżowania, gdzie ten znak jest za przejazdem dla rowerów i wtedy nie ma to zastosowania. Ogólnie nie jest to sytuacja opisana w PoRD, wymaga interpretacji na podstawie rozporządzenia o znakach.
  12. Nie liczy się która droga jest główna, tylko wzdłuż której jedzie rower względem skręcającego samochodu. Jeśli jedzie drogą z której samochód zjeżdża, wtedy rower ma automatycznie pierwszeństwo. W innym przypadku, na przykład samochody wyjeżdżające ci na przejazd z podporządkowanej, ten przepis nie ma zastosowania. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
  13. Taka różnica, że przypadek 1 jest szczególnie opisany w PoRD, a drugi nie i wtedy obowiązują zasady ogólne (nikt nie ma pierwszeństwa). Tu nie chodzi o to która droga jest "główna" tylko wzdłuż której jedzie rower. https://mubi.pl/poradniki/czy-rowerzysta-ma-zawsze-pierwszenstwo/#samochod
×
×
  • Dodaj nową pozycję...