Skocz do zawartości

Lukasz71

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    126
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Lukasz71

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Z tym 10 tys. to oczywiście przesadziłem. Osobiście nie liczę ile obrotów wykonuję w ciągu godziny. Moim celem było zaznaczenie, że jest to bardzo duża liczba zamachnięć nogami i ma to znacznie większe znaczenie niż zrzucenie np 250g na ramie.
  2. A niech będzie i 5400 czy 6000 . Nie zmienia to faktu, że kręcąc 3 godziny i robiąc te 15000 obrotów na lżejszym(równie sztywnym) napędzie mniej się zmęczysz, albo zmęczysz się tak samo, lecz szybciej pojedziesz.
  3. Testy robiłem jeszcze przed zamontowaniem nowej kasety. Z wymienionych rzeczy miałem założone tylko korbę XTR i pedały Exustar. Generalnie przypuszczam, że im dłużej się jedzie, tym bardziej będzie można odczuć różnicę, gdyż w ciągu godziny wykonuje się ok 10 tys. obrotów korbą.
  4. Zrobiłem dość poważny upgrade mojego napędu, mianowicie wymieniłem: 1. korba XT 770 - > XTR 970 | zysk wagowy ok 90g 2. pedały M540 -> Exustar PM-25 | zysk wagowy ok 75g + lżejsze blaszki i bloki (kolejne 10 g zysku), razem 85g 3. kaseta XT 750 11-34 - > XT 770 11-32 | zysk wagowy ok 50g 4. łańcuch Sram PG-99 -> Compagnolo Record 9 | zysk wagowy ok 20g | Łącznie zrzuciłem ok 235-245g na masie rotującej napędu. Jest to odczuwalne, kręci się zauważalnie lżej. Można uzyskać wyższą kadencję na tych samych przełożeniach. Dynamika też troszkę wzrosła. Jeszcze przydałoby się, żebym wymienił moje ciężkie buty Shimano SH-M087 na coś lżejszego i sztywniejszego. Może coś polecicie ?
  5. Witam, Czy ktoś już badał jak bardzo na osiągi wpływa waga samego napędu ?, czyli: - korba - łańcuch - kaseta - kółeczka przerzutki - pedały SPD ? - obuwie ? Dużo mówi się o istotnej wadze kół, gdyż ich prędkość obrotowa jest spora. Napęd rowerowy kręci się ze znacznie mniejszą prędkością/prędkość ta jest bardzo zróżnicowana/. Czy lżejszy np o 100 gramów napęd wpłynie na wyniki bardziej zauważalnie niż 100 gram lżejsza rama ? Czy lżejszy napęd to mniejsze zmęczenie nóg przy długim/dużym obciążeniu ? Sztywność napędu pomijamy, skupiamy się tylko na wadze.
  6. Kolejne dwa tygodnie z Crossmarkami i podtrzymuję swoją opinię, że przód niespodziewanie potrafi uślizgnąć się w terenie pokonując zakręt przy dużych prędkościach. Jednak refleks i szybka kontra(czasami stabilizacja roweru tylnym hamulcem) pozwala zapanować nad rowerem. Jeżdżę na Crossmarkach Exception, czyli na najmiększej, najbardziej przyczepnej mieszance. W przypadku tańszych wersji pewnie jest jeszcze gorzej. Być może w rowerach XC, gdzie przód jest bardziej dociążony opona trzyma trochę lepiej. Ja mam rower AM/Lekkie Enduro i nie czuje się zbyt pewnie z przednią oponą. Co do tylnego Crossmarka nie mam zastrzeżeń, spisuje się znakomicie. Opory na asfalcie niewielkie. Chętnie zamieniłbym przedniego Crossmarka na taką samą wersję, tylko w większym rozmiarze 2.25. Niestety nie widziałem nigdzie w Polsce do kupienia Crossmarków 2.25 Exception na dętki.
  7. Od 2 tygodni użytkuję Crossmarki w wersji Exception. Na asfalcie i ubitych drogach leśnych spisują się bardzo dobrze. Jednak nie można do końca zaufać tym oponom, szczególnie przy zakrętach na dość luźnym podłożu. Przednia opona ma spore tendencje do wpadania w poślizgi na piachu, suchej ziemi, ściółce leśnej. Do Crossmarka na tyle nie mam zastrzeżeń. Zaczynam się, zastanawiać, czy nie włożyć z powrotem Kende Karmę Kevlar na przód, albo coś innego ze stajni Maxxisa.
  8. Ktoś wie jakie opory w Wattach ma Karma 2.0 kevlar? Chciałbym wymienić swoje Karmy 2.0 na opony troszkę szersze i lepiej trzymające w terenie. Przy tym nie mogą być wolniejsze od Karm na asfalcie . Chciałbym też podnieść nieco komfort jazdy, Karmy 2.0 nie są zbyt komfortowe. Na razie myślę nad: Conti Race King 2.2 Supersonic - podobno gorsze w terenie od Karm 2.0, ale za to dużo szybsze na asfalcie, chyba sobie daruje, ze względu na słabe trzymanie w terenie Conti Mountain King 2.2 - bardzo wąskie jak na 2.2 cala, minimalnie szersze od Karm 2.0, prawdopodobnie trochę lepsze w terenie, ale ciekawe jak na asfalcie ? Shwalbe Racing Ralph 2.25 EVO - widziałem je na żywo i są sporo szersze niż Karmy 2.0, komfort powinien wzrosnąć, ale podobno ślizgają się na luźnych lub mokrych nawierzchniach Shwalbe Nobby Nic 2,25 EVO - podobno super trzymanie, komfort wzrósłby, ale obawiam się trochę o opory na asfalcie Maxxis Crossmark 2.1 Exception - je też porównywałem wizualnie na żywo i są troszkę szersze od Karm, komfort może minimalnie by wzrósł, ale nie wydaje mi się, by były lepsze w terenie od Karm 2.0 Kenda Karma 2.2 - odpada ze względu na bardzo duże opory toczenia Już długo szukam nowych opon i nie mogę się zdecydować, może ktoś miał podobny problem i podzieli się swoimi wrażeniami ? Wydaje mi się, że dobrym setem byłby Nobby Nic 2.25 EVO na przód i Racing Ralph 2.25 EVO na tył. Powinna był lepsza przyczepność i większy komfort. Obawiam się tylko, że rower zwolni na asfalcie w stosunku do Karm 2.0. Jeżdżę na fullu, podczas gdy większość moich znajomych ma hardtaile i nie mogę sobie pozwolić na to, żeby mi odjeżdżali na asfalcie . Muszę zachować szybkość na asfalcie i móc pozwolić sobie na więcej w terenie, gdzie full zaczyna mieć przewagę nad hardtailem. Taki jest mój przebiegły plan .
  9. Jaka jest prawdziwa szerokość balona nowych Race Kingów 2.2 Supersonic ? Widziałem je w rowerze na wystawie i wyglądały na bardzo wąskie. Chyba Continental zmniejszył szerokość, a co za tym idzie legendarne właściwości tłumiące opony pogorszyły się .
  10. Po 300km jazdy na Karmach 2.0 muszę przyznać, że jestem z nich bardzo zadowolony. Stosunek ceny do jakości jest rewelacyjny. Jednakże troszkę brakowało mi przyczepności w ciężkich leśnych warunkach. Chciałbym mieć także troszkę lepszą amortyzację w oponach, dlatego mile widziałbym ciut szersze oponki. Zastanawiam się teraz nad Karmami 2.2 cala. Mam w związku z tym 3 pytanka: 1. Czy Karma 2.2 ma szerszy balon od Karmy 2.0, czy tylko głębsze klocki ? 2. Czym różni się Karma 2.2 od Cortez 2.2 ? Wyglądają identycznie 3. Lepiej kupić Karmy 2.2 czy Nevegal 2.1 na troszkę cięższe warunki, w których Karma 2.0 zaczyna się ślizgać ? pozdrawiam
  11. Zachęcony opiniami także kupiłem te Kendy na 2 koła. Sprzedawca na allegro - olikanek72 zabrał wiele opon na pocztę i na pocztowej wadze zważył wszystkie wybierając 2 najlżejsze dla mnie, wielki szacunek za to . Jutro powinny być u mnie, jak tylko przejdą mrozy podzielę się opiniami o nich.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...