Skocz do zawartości

zekker

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    7 845
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    83

Ostatnia wygrana zekker w dniu 24 Stycznia

Użytkownicy przyznają zekker punkty reputacji!

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

13 686 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika zekker

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

10,2tys.

Reputacja

  1. Bo gdzieś tam Wisła płynie:
  2. Na co dzień mam wersję City. Te wyżej kupiłem w zeszłym roku na urlop, bo musiałem się zapakować bez wsparcia samochodu i potrzebowałem większych. Raz na jakiś wyjazd to nie problem pobawić się z paskami. Przy zakupach pewnie bym marudził. A City, Gravel Pack też nie są bez wad. Boczne klamry bez regulacji, to mniej się upchnie do środka. Nie raz miałem problem z domknięciem zakupów
  3. Odkopię. Owszem, jest to mało wygodne, ale dzisiaj ten pasek ratował sytuację. Potrzebowałem przewieźć większe pudło, a nie chciałem go gnieść na bagażniku z gumami. Ze wstępnych przymiarek wychodziło i, że da radę, choć będzie ciężko. W rzeczywistości było grubsze niż zakładałem i weszło praktycznie na styk, równo z brzegiem sakwy. Standardowo zapiąć się nie dało i sakwa by była zupełnie otwarta. Na szczęście nikt nie kombinował i wszystkie klamry pasują do siebie, wystarczyło zdjąć pasek i zapiąć przez środek: Odnośnie standardowego zapinania, to chyba najłatwiej po zrolowaniu złapać tym środkowym paskiem, żeby się nie rozwijało, a potem zapiąć boczne.
  4. Bo wiosna gra w paintballa:
  5. Ale pudło co? Jeżeli w dzień te 100lm nie jest widoczne, to ludzie montują jeszcze mocniejsze lub z optyką skupiającą. Potem w tym samym mocnym trybie jadą po ciemku i walą po oczach. Mnie tam bez różnicy czy lampka ma 10 czy 1000lm - jak wali po oczach, to jest problem. I o to się rozchodzi. Te filmy to są jedynie przykłady, a nie zarzuty do konkretnych modeli, bo tak jak pisałem podczas jazdy nie idzie rozpoznać (poza tym jest ich tyle i tak podobnych...).
  6. Jeżeli to nie wyścigi, to jest czas, żeby kamerkę przestawić i dostosować do aktualnej sytuacji (pchanie roweru pod górę). Druga rzecz - pochylić się przy tym pchaniu. Trzecia - GoPro ma tryb 8:7, Osmo 4:3, co daje więcej kadru w pionie, więc jest z czego kroić. PS. obrócenie kamerki przy montażu na klacie to podstawa Na co dzień na plecaku też mam odwróconą.
  7. Nie, 100lm, słownie: sto lumenów. To nie jest mało jak na oświetlenie pozycyjne. Pierwszy lepszy test i widać co się dzieje z kamerką: Inny model ale przynajmniej tak samo jasna, widać jak potrafi oświetlić twarz: W dzień, we mgle, an ruchliwej jezdni się przydaje. Ale na niedoświetlonych ścieżkach rowerowych, to na maksa uciążliwe jak ktoś jedzie z taką latarnią morską.
  8. A jak niby je rozpoznać jak ktoś cię mija, wyprzedza lub jest wyprzedzany? Jak któraś wali po oczach, to nikt się nie zastanawia jaki to model i producent. Sedno nie jest w tym co to za lampka, a jak ludzie je ustawiają. Taki Knog Blinder w trybie 100lm będzie walił po oczach, chyba że to dzień lub bardzo dobrze oświetlona ulica.
  9. Patrzysz na jedne, patrzysz na drugie i widać gdzie są różnice. Np. w kącie główki ramy. Górskie mają łagodniejszy, więc będą trochę mniej zwrotne na podjazdach i płaskim, ale stabilniejsze na zjazdach. Kierownice w crossach będą węższe przedział 600-700mm, w górskich 700-800mm, czyli będzie trochę mniejszy żagiel przy ciśnięciu asfaltem. Jeżeli nie zamierzasz jeździć sportowo, ambitnie na technicznych trasach, to geometria ma mniejsze znaczenie, grunt żeby się wygodnie siedziało. Lepiej się skupić czy potrzeba szerokich opon, jakiego zakresu przełożeń.
  10. Czyli jakie? Reszta w spoiler, bo to offtop.
  11. Kwestia opon i obręczy. Ostatnio próbowałem założyć Thundero HD 48mm na obręcz Accent EX 23mm. Raz że opony bardzo ciasne i próby kosztowały mnie 2 połamane łyżki, dwa jak się już udało wcisnąć, to cyclami była przyszczypana na większej części obręczy i nie szło tego upchnąć. Przy okazji dziabnąłem pewnie łyżką i trzeba było łatać. Ta sama obręcz ale Mondial Evo i niemal bez problemu poszło, tak jak za pierwszym razem. Koła Bontrager Kovee Comp 25 i opony Wolfpack Race 2,4". Jedna weszła w miarę spoko, z drugą było więcej zabawy. Główny problem, to jakby opona była nieco za luźna, a dętki nieco za ciasne i wypychały oponę z rantu. Trochę zabawy z tym było. Zwykłe butylowe dużo łatwiej się zakłada. Zacznijmy od tego, że na naszym rynku nie ma praktycznie konkurencji. Na Allegro jeden sprzedawca, gdzie indziej oferty niczym scam (dętki na Empiku?...). Polskie ceny owszem, przesadzone, ale przynajmniej paczka za 2 dni i bez ryzyka, ze gdzieś na granicy utknie. No i podejście byle taniej, długofalowo jest zabójcze dla lokalnych gospodarek. Jest super, a potem wielkie oczy, że ten sklep się zamknął, że nic się u nas nie produkuje itd.
  12. Zgadza się, zrobiło się za ciepło.
  13. Bo znowu ktoś bez śniadania poszedł do lasu:
  14. Tylko do roweru crossowego niekoniecznie zmieścisz np. 2". Standard to 35-42mm minus ewentualny błotnik.
  15. Nie ta wysokość przerzutki względem korby? Nierównolegle ustawiona względem korby? Źle dobrana względem rozmiaru zębatek, kąta podsiodłowej? Jeżeli na stojaku jest ok, to w zasadzie podczas jazdy zmienia się tylko obciążenie pedałowania. Sprawdzałeś jak się zachowuje przy ciśnięciu, a jak przy delikatnym przekręceniu? W ostateczności ja bym wyregulował tak, żeby na mniejsze zrzucała bez problemów, a na wyższe przecież można mocniej wcisnąć dźwignie i przesunąć jeszcze trochę przerzutkę, przytrzymać chwilę aż łańcuch wejdzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...