Skocz do zawartości

zekker

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    7 646
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    82

Ostatnia wygrana zekker w dniu 9 Stycznia

Użytkownicy przyznają zekker punkty reputacji!

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

13 234 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika zekker

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

9,8tys.

Reputacja

  1. Można wszystkim, byle smarować. Czy ten wosk daje radę, to albo testujesz, albo grzebiesz w sieci. Ja obecnie w mieszczuchu leję Squirta, daje radę. Niby gorzej niż Rohloff, ale jak jest chlapa to i tak trzeba często smarować, więc zostaje kwestia kosztów i łatwości czyszczenia. W sezonie grzewczym, to w mieszkaniach raczej wilgotność mocno spada.
  2. Poluzuj śruby przy bagażniku, wtedy wsporniki powinny dać się ustawić prawie pod dowolnym kątem. No chyba że coś skopali i nie dali takiej możliwości.
  3. Od tego jest tarcza i klocki, żeby się wzajemnie rysowały. To są elementy cierne, zużywające się. Jakby nie było śladów, to by znaczyło, że hamulce nie działają. Ja bym sprawdził klocki, czy nie są zeszklone (będą się błyszczeć). Czy nie są zabrudzone olejem (będą czarne ślady) choć w takim przypadku to byłby też problem z hamowaniem.
  4. Bo zachciało mi się na skróty:
  5. Accent Comfort? Ale jak piętą daleko w tył sięgasz, to jest ryzyko zahaczania. Trzeba dosyć mocno skręcić, żeby się nie obracała. Jak masz okrągłą rurkę, to nie wiem czy nie będzie jednak ryzyka przekręcenia. Gdyby nie wzmocnienie pod hamulec, to mógłbym bardziej cofnąć i pewnie problemu by nie było. Ile u ciebie miejsca, to wiesz najlepiej.
  6. Nie widziałem nawet słabej. Blokady reklam nie mam, ale mam zablokowane autoodtwarzanie, więc przeważnie widzę tylko "okładkę". Poza tym nawet jak oglądam ileś tam kanałów rowerowych, to YT nie podsuwa mi reklam rowerowych, tylko typową papkę. Pewnie to samo co leci w TV ale od lat nie mam telewizora, więc ciężko mi powiedzieć. Tradycyjne reklamy i więź z marką? Nie wiem co by musieli zrobić. Jedyną więź to udało się zrobić Trekowi, dzięki bezpośredniemu marketingowi w postaci dni testowych. Z drugiej strony poszli w części, które mi nie pasują, więc następny rower raczej nie będzie od nich.
  7. Ale to zupełnie co innego niż nakładki, żeby użyć zwykłych butów. Owszem są kalectwem. Miałem na początku jakieś Authora, niby ok ale but w zatrzasku zahaczał o platformę i się przyblokowywał przy wypinaniu. Poza tym nie do końca były kompatybilne z blokami shimano, więc dla spokoju wymieniłem na 540 i dałem nakładki z jednej strony. Pomysł był, że czasem może być potrzeba pojechania w zwykłych butach, ale z praktyki wyszło że tylko zimą zmieniałem buty. Koniec końców kiedyś się przemogłem i zrobiłem zimę po mieście w spd. Nie zabiłem się, nakładki zdjąłem. W pracy tak czy inaczej buty zmieniam, więc bez różnicy w czym przyjadę. Do tego na miasto mam jedne buty rowerowe, a w teren inne, a wychodząc po bułki tak czy inaczej jakieś buty zakładam, więc równie dobrze mogę te miejskie zatrzaskowe. Jeżeli ktoś jeździ w zatrzaskach i zwykłych tyle samo, to jednostronne czy nakładki pewnie się sprawdzą. Jeżeli w zwykłych tylko czasami, to moim zdaniem nie ma sensu.
  8. Bo trochę historii, Twierdza Wisłoujście:
  9. Pedały w większości przypadków mają regulację każdej strony oddzielnie, więc stronę zatrzaskową ustawiasz pod trzymanie buta. Z nakładką na maksa. Zdejmowanie i zakładanie nakładek nie ma sensu. Jak już to się zakłada na jedną stronę i tyle. Jaki sens mają platformy skoro noga chodzi jak w zatrzaskach? Poza tym nikt nie każe kupować takich, które będą tak samo mocno trzymać co zatrzaski. Takie chamskie piny średnio mają sens, skoro ideą jest łatwiejsze podparcie się, czyli swobodniejsze zdjęcie nogi. Jeżeli pedał wgryza się pinami w podeszwę i trzyma nie gorzej niż zatrzask, to się kłóci z tą ideą. Nie wiem jak mocno dokręciłeś i czy w ogóle, ale na maksymalnie skręconych, to już jest spora siła potrzebna do wypięcia, trzeba się postarać, żeby taką nakładkę zgubić. Tak w SPD da się chodzić, w SPD-SL no chyba tak średnio.
  10. W razie co, to bywają adaptery bloków mtb do butów szosowych. Pewnie nadal będzie kiepsko w nich chodzić, ciężko jakbyś gdzieś w teren się zapuścił i musiał przepchnąć rower, ale jest to jakieś rozwiązanie. https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-shimano-sm-sh40-pd8136/ Dokręcasz sprężynę zatrzasku na maksa. Wtedy prędzej połamiesz niż wypniesz.
  11. W pierwszej kolejności bym się zorientował, czy producent trenażera nie ma odpowiedniego mocowania, potem rozglądał za zamiennikami. @maciekb92 Co to w ogóle za trenażer, marka, model?
  12. Na druku 3d się nie wyznaję, ale faktycznie to też jest jakiś sposób. Ale większość tych gumek jest dostosowana do średnicy kierownicy. Tutaj mowa o rurce znacznie grubszej, nie wiem czy się znajdzie jakaś odpowiednio długa. No przymiarkę musisz zrobić, bo trzeba też uwzględnić czy światło nie będzie niczym zasłonięte. Jak masz jakąś latarkę, może tą czołówkę, to zobacz w jakim miejscu najlepiej by było zamocować. Ja mam tego typu uchwyt: https://www.morele.net/xrec-roll-bar-uchwyt-do-rur-kierownicy-do-gopro-i-sjcam-gopro-hero-7-6684080/ Sam uchwyt wystaje 2-2,5cm od krawędzi rury, śruby też są dosyć długie i sporo miejsca zajmują. Gdyby dało się zamocować na górze jeszcze przed zagięciem rury w dół lub na samym początku gięcia, to nie powinny być potrzebne żadne dodatkowe złączki. Całość będzie wystawać tyle co obejma i lampka. Przy montażu niżej, trzeba by pewnie pójść w bok. Gdzieś na wysokości uchwytu hamulca raczej nie będzie mocno przeszkadzać (byle śruby obejmy nie "wbijały się" w nogę). Jak długie i jakiego typu złączki, to trzeba by już dobierać do lampki. Jakby pójść w stronę druku 3d i zrobić uchwyt z pałąkiem odchodzącym w bok, to lampki zwykle mają uchwyty pozwalające na szybki montaż/demontaż (wsuwane, przekręcane).
  13. Bo te kilka dni zimy w roku:
  14. Przednia przerzutka około 200g, z manetką (o ile masz oddzielną, a nie zintegrowaną z klamką hamulca) pancerzem i linką kolejne 150g? Dwie stalowe zębatki to 250g? Pozbycie się połowy kasety kolejne 150g. W sumie około 750g. Niby nie jest to mało, ale jak rower waży 18kg, to będzie mało zauważalna różnica. Przy pierwszym wnoszeniu pewnie zauważysz, przy 2, 3 też po 10, 20 się już przyzwyczaisz i nadal na to 4 piętro będzie ciążyć. Tak czy inaczej, jeżeli chodzi o zbicie wagi, to podstawowa kwestia co to za rower i ile waży, jakie dodatkowe rzeczy masz zamontowane. Druga, to ile możesz wydać na przeróbki.
  15. Czyli raczej żadna standardowa lampka nie będzie miała takiego uchwytu, kierownice zwykle mają 25-32mm. Ale przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Są lampki z mocowaniem typu GoPro, są obejmy na rury pod te kamerki, które powinny objąć 40mm. Będzie lepszy wybór lampek na baterie/akumulator, ale nie wiem jak wyjdzie ze stabilnością montażu, bo będzie trzeba przez kilka złączek zrobić. Kiedyś próbowałem zamocować kamerkę na goleni amortyzatora (około 38mm, uchwyt który mam ma jeszcze zapas) i ciągle mi opadała na wertepach. Być może lepsze złączki będą lepiej trzymać (ewentualnie lekkie zmatowienie papierem ściernym dla lepszego tarcia? w ostateczności klej oprócz mocowania lampki). Podsumowując mamy 3 opcje na razie: - dorobienie uchwytu, pałąka o średnicy kierownicy, tak żeby można było zastosować standardowe mocowania lampek - obejma do rur i lampki montowane do widelca - kiepskie na baterie, lepsze na dynamo lub do elektryków ale wymagają dorobienia zasilania - montaż typu gopro - kwestia stabilności, ograniczony wybór lampek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...