Skocz do zawartości

KikapuRider

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Stęszew

Osiągnięcia użytkownika KikapuRider

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. do gruntowania testowania w lesie dobierz odpowiednie cisnienie... im guma szersza, tym może być niższe, weź to pod uwagę... na mokrym czasem też mi się ślizgnie: albo gdy jest za duże ciśnienie... albo jest twardo i ślisko , albo opona jest zuzyta... Pytanie za 100pkt... Gdzie można kupić opony Nokian NBT 2.1 ??? przeszukałem cały internet i nigdzie w Polsce ich nie widzę...:/ czyżby był to sezonowy wybryk producenta? ...teraz z moich nokianów zrobiły się ćwierć-slicki;) utrzymanie 30km/h na asfalcie na 20-30km nie jest problemem.. chociaż o ile sobie przypominam to nigdy nie było z tym problemów... tyle że kiedyś badziej brzęczały a teraz jest prawie spokój:)
  2. Przetestowałem Nokiany podczas tygodniowego wypadu w Izery więc dodam info o tymże terenie... Kamienie... podczas zjazdów rower na nokianach klei się do podłoża, nie uślizguje na luźnych kamieniach, nawet przy prędkości powyżej 60km/h w jeżdzie na wprost... Na podjazdach koło nie buksuje przy doborze odpowiedniego przełożenia, opona nie ślizga się na pojedyńczych kamieniach... Pojedyńcze prawie gładkie skały (choć mało ich jwst w Izerach;)) - nie wykazano ani jednego uślizgu Obawiałęm się o prowadzenie Nokianów na zakrętach szczególnie podczas szybkich zjazdów, ale ani razu nie były sprawcą nispodziewanego uślizgu. W zakręty wchodziły pewnie i jeszcze pewniej wychodziły... W suchych górach radzą sobie nawet pewniej niż w liściastym lesie na równinie... Nie spodziewałem się tak dobrego prowadzenia i spokoju ducha jaki mi one dostarczyły podczas jazdy, przy każdych warunkach terenowych i pogodowych... Jeśli nic się nie zmieni to klaruje się następca dla mych zużytych Nokianów - NokianNBT 2.1... Pozdro KR
  3. z tym 2.3 to chodziło o rozmiar opony w Hossie, nie o ciśnienie, bo zauważyłem że to dziwnie zabrzmiało;).. chyba że wymieniłeś opony na węższe, w co wątpię... jeszcze co do zużycia przedniej opony... przyjrzałęm się jej z bliska przed chwilą... klocki ustawione są naprzemian i tylko jedne z nich są lekko starte na ukos (od hamowania) pozostałę 50 % klocków z środkowej części bieżnika jest prawie jak nowa!! ma nawet pierwotne zróżnicowanie wysokości górnej części klocka, co mnie wręcz zadziwiło, biorąc pod uwagę że przekulała ponad 3430km... Tył w sumie też nie jest taki tragiczny jak opisałęm, ale tu już wyraźnie czuje się częstszą i w wiekszych rozmiarach utratę przyczepności i ogólnej jakości napędzania (szczególnei w terenie pod górę)... Nawet Cię o to nie podejrzewam... przyjąłem podane wartości jako uniwersalne i dlatego 4 atm wydało mi się niepraktycznym ciśnieniem... oczywiście że lepiej jest na asfalcie jeździć na ok. 3,5, a w terenie spuszczać pary, ale nie sądze żeby ktoś bawił się w takie manipulację podczas wycieczki...
  4. nie pisałem o 2atm... przód 2.5, tył 2.8.. W swym Hossie zapewne masz 2.3 więc różnica jakby nie patrzeć dość spora... Co to Gumy... -złąpałem tylko RAZ! (jakaś jeżyna prawdopodobnie) jak jeszcze rower był nowy, więcej mi się to nie zdarzyło... Hałasują... to fakt... dzisiaj się o tym przekonałem.. szczególnie jak się jedzie na mokrym asfalcie po wyjechaniu z terenu... tyle że jak z 4 atm wjedzie się w teren jet jeszcze większa masakra... Zero kontroli, szczególnie podczas hamowania na zjeździe z górki... a jak raz napompuje to nie zmieniam co chwilę w zależności od zmiany nawierzchni... ;D dzisiaj śmigałem dość duży kawałek i to bez błotników.. ;/, a w nocy padało... i oczyszczanie opon jest rzeczywiście rewelacyjne;) po niecałych 100m po wjeździe na asfalt z terenu opona jest kompletnie czysta, a cały syf ląduje na mnie i na biku Pozdro! KikapuRider
  5. Witam Rozmiar -2.1 Cena -kiedyś 99, teraz 69zł... Typ - drutowa Zakres ciśnienia - 2,5-4,5atm Opony całkiem zacne... Przejechałem już na nich 3300km więc miałem okazję przetestować je we wszystkich możliwych warunkach jakie funduje mi WPN... Całkowicie różna jest jazda na ciśnieniach 3.5-4 i 2.5... Byłem zrozpaczony brakiem kontroli i bezradnością w terenie jeżdżąc na 3,5 albo 4 atmosferach... Na zjazdach nie dało się hamować, na mokrym lekki wciśniecie hamulca i już blokada koła, zwilżona gałąź leżąca skośnie i już gleba, albo nagła ucieczka przedniego koła na bok... Dopiero po spuszczeniu do 2.5-2.8 opony nabierają smaczku... nie tracą na tym zbytnio właściwości opony na twardej nawierzchni, za to w terenie poprawa imponująca... Asfalt suchy - 30-35km/h nie jest problemem, z początku opony brzęczały, ale to w niczym nie przeszkadzało, opory toczenia względnie niewielkie... Asfalt mokry - z wilgotnym nie ma problemu, na mokrym opona rzuca wodą prosto na twarz/plecy i bez błotników jest nieciekawie;) Twarda ziemia/szuter - "miodzio" dla tych opon, dobra kontrola, niewielkie opory toczenia, mam odczucie że na twardym "terenie" jedzie się lepiej (i szybciej) niż na asfalcie... skłądanie w zakręty do 40 km/h jest w miarę wporządku. Na zjazdach powyżej 50km/h (szczególnie w szykanach) często wyrzuca mnie za trasę i bez hamowania, zlbo wizyty w lokalnej florze się nie obejdzie... Koleiny (z tych mniejszych;)) kamienie, korzenie na zjazdach nie rzucają zbytnio rowerem na prawo i lewo, jedzie się w miarę stabilnie choć nie jest to jazda w 100% spokojna... zdarza się że opona straci przyczepność, ale na szczęście względnie rzadko... Mokry szuter - praktycznie bez róznicy Piach - rozmiar 2.1 rodzi sobie z nim ponad dobrze:) śmiganie w 10-15 luźnym piachu pod górkę i z górki dąło radę, rower się raczej nie zapada, zachowana kontola... mniejszy piach do 5 cm łyka bez problemu... Błoto - kontrola nad rowerem zachowana, opona nie zbiera zbytnio błota ze sobą tylko jakimś cudem;) oczyszcza się z niego... przy względnie wolnym przejeździe przez błotko zostaje w miarę czysta. Szybki przelot zawsze kończy się uświnieniem od góry do dołu... Śnieg (temperatura dodatnia) - zaskakująco dobra kontrola, nie buksuje, przy hamowaniu nie blokuje koła - używałem po łące pokrytej śniegiem- rewelacja, podobnie utwardzone drogi... asfalt i topniejący śnieg zafundowały małą kąpiel, bo opona zarzucała wodą... Lód - ten pokryty śniegiem, niewypolerowany dało przejechać, dało się nawet skręcać na lodowisk nawet nie próbowałem Ścieralność... po 3300km... Tył -opona utraciła ok 70-75% wysokośi pierwotnej klocków, 2 bliższy rząd +/-50-60% -koło blokowało mi się rzdko, tylko w nagłych potrzebach w terenie przy hamowaniu na 2 hamulce i tylko na ułamki sekundy... główną przyczyną ścieranie tyłu jest napędzanie... Przód -od hamowania ściera się głównie (patrzac od góry) tylna część klocków, choć zużyła się dopiero w +/-50% mam nadzieję że niczego nie opuściłem;) w razie pytań, prosze pytać...w razie sugestii - segerować ;p pozdrawiam KikapuRider
×
×
  • Dodaj nową pozycję...