Skocz do zawartości

Punkxtr

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 448
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Punkxtr w dniu 7 Lutego

Użytkownicy przyznają Punkxtr punkty reputacji!

4 obserwujących

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://serwisbajka.pl

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Skąd
    Warszawa/Starachowice

Ostatnie wizyty

11 088 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Punkxtr

  1. Punkxtr

    [Rama Karpiel] warto?

    Generalnie - bardzo mocny typ na DH z tamtych lat jeśli chodzi o jakość działania zawieszenia. Wybierało bardzo dobrze, było niezwykle czułe. Prawda jest taka, że wiele topowych marek przegrywało w tej konfrontacji, ale zakup nie był prosty. Z racji zainteresowania jak i mocy przerobowych samego twórcy, trzeba było - po zamówieniu - najczęściej uzbroić się w cierpliwość. No i Disco Volante (nie wspominając już o kultowej ramie Armageddon) był bardzo drogi nawet jak na zachodnie warunki. Jakichś niestandardowych rzeczy tam nie było. Ale wiele tych ram pękało (bodaj w okolicy dampera jak dobrze pamiętam) w zależności od wersji. Zdarzały się egzemplarze nie trzymające wymiarów przy sterach, niektóre były kiepsko pomalowane.
  2. @spidelli ależ oczywiście, że tak. Mnie też nie oburza 😉
  3. Myślałem o tym, żeby wystawić się na targach. Zabrać trochę gratów, których się tam nie zobaczy, porozmawiać o serwisie (i nie tylko). Nie mówię, że kiedyś tego nie zrobię ale w mojej opinii te targi są po prostu nieciekawe. Ew. nastawione na ludzi wkręcających się w dwa kółka, bo raczej nie do pasjonatów. A takie były np. niektóre edycje targów w Kielcach, gdzie można było zobaczyć coś interesującego. Gdy rozmawiałem o warszawskiej imprezie z ludźmi z branży "od zaplecza", to nikt rozsądny nie chce się tam pokazywać. Najczęściej przewijające sie słowa to "strata kasy i czasu".
  4. Punkxtr

    [v-brake] nietypowa budowa

    Jeśli chodzi Ci o tę czarną tulejkę, to Shimano miało tego typu hamulce. Np. Alivio BR-MC18 i Acera BR-M330.
  5. Jak najbardziej, używa się ich także np. w żeglarstwie. Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z jednym ze swoich klientów 😉 Może pomysł wydawał się być nieco za bardzo abstrakcyjny, by na nim zarobić. Trudno jednoznacznie powiedzieć. Albo, jak to mówią, przyszedł ktoś, kto nie wiedział, że się "nie da" i to zrobił. Względnie - trafiło na kogoś, kto połączył wreszcie dwie pasje i stwierdził, że przecież ze sznurków (których używał np. w wędkarstwie) można zrobić szprychy, bo sam jeździ na rowerze. Trzeba byłoby mocniej zagłębić się w historię marki Berd oraz Pi-Rope. Być może były też jakieś wcześniej podejmowane próby, ale czegoś brakło.
  6. Buduję aktualnie jeden z najlżejszych na świecie rowerów do XC Downcountry. Trochę tych dziwnych terminów ostatnio ukuto więc dla tych, którzy nie kojarzą - to w pełni zawieszony sprzęt o skoku 120 mm przeznaczony do odrobinę (ale naprawdę odrobinę) cięższych zastosowań terenowych niż klasyczne XC. Właściciel sprzętu jest bardzo lekki, stąd mogliśmy poszaleć. Jednym z ciekawych elementów, są koła ważące 899 gramów (komplet). Posiadają carbonowe obręcze o szerokości wewnętrznej 30 mm, piasty w syst. Boost oraz tekstylne szprychy Berd (czyli wykonane ze sznurka). Jednak granica szaleństwa istnieje także dla posiadacza roweru, stąd zrezygnowaliśmy z ociupinkę lżejszych, ale nietrwałych łożysk ceramicznych. W MTB moim zdaniem szkoda na nie pieniędzy, stąd mamy cięższe, w pełni nierdzewne odpowiedniki Heavy Duty. Najciekawszym - jak myślę - elementem są tu szprychy ze sznurka. Pomysł może komuś wydawać się dziwny czy niedorzeczny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Nie jest to oczywiście zwykły sznurek, tylko polietylen UHMWPE, który - przy pewnych założeniach - potrafi trzykrotnie przewyższyć wytrzymałością stal. Materiał dla dociekliwych: https://ingenioer.au.dk/en/current/news/view/artikel/new-research-identifies-the-strengths-and-weaknesses-of-super-material Oczywiście w rowerach mamy do czynienia np. z kevlarem (choćby w oponach zamiast stalowego drutu), istniały także linki przerzutkowe i hamulcowe wykonane z Zylonu. Jest to meteriał przypominający tekstylia czy kevlar właśnie. Sam ich używałem i potwierdzam - działały. Oczywiście sprawny marketing to jedno, a krajowy testodrom - drugie 😉 Po pewnym czasie postaram się o update. Planuję także nagranie filmu opowiadającego jak budować koła na tekstylnych szprychach, aczkolwiek muszę znaleźć wolny slot czasowy... Poniżej nagranie, w którym opowiadam o ultralekkich kołach Extralite, porównuję wagowo szprychy tekstylne ze stalowymi oraz tytanowymi, a także wspominam o kilku innych aspektach zw. z tak niską masą zestawu:
  7. Jako, że warsztaty trwały blisko 3 godziny, wrzucam skrót filmowy z wydarzenia. Tematem przewodnim były kontuzje w kolarstwie: co je powoduje i jak im zapobiegać. Piotr Kalużny - fizjoterapeuta i bikefitter opowiadał także o tym, czy jeździmy ze zbyt szerokimi kierowncami, jaki wpływ na urazy mają bloki, luzy w pedałach czy zużyte podeszwy butów. Zerknijcie, było naprawdę ciekawie. Przy czym Piotr IMHO ma naturalny dar do przyciągania uwagi słuchaczy 🙂
  8. Film na pewno nagram, tylko jak zrobi się ciepło żeby były też fajne ujęcia z terenu. No i muszę dokończyć tuning napędu, jestem w trakcie 😉
  9. @BiriaBiria dzięki 🙂 Golenie widać przez chwilę na moim ostatnim filmie, tak prezentują się na żywo: Te konkretne golenie wykonane są z 93.66% magnezu, 6.24% aluminium i 0.1% manganu. Ręcznie ściągnąłem lakier, usunąłem mocowanie do tarczy i wypolerowałem całość. Przy czym po odcięciu mocowania okazało się, że struktura materiału miała tam trochę niedoskonałości i musiałem się grubo namęczyć, aby całość wyszła równo i ładnie. Następnie oddałem golenie do kolegi zajmującego się aerografem. Wszystko wykonane jest ręcznie, to była naprawdę koronkowa robota. Na wierzch położona jest cienka warstwa lakieru bezbarwnego. Przy czym było z tym dużo problemów, bo prawie nic nie chciało się trzymać tego stopu. Duke ma skład goleni podobny, ale różne są proporcje pierwiastków.
  10. Producenci różnie mierzą szerokość, ale przy poich oponach 2.25" miejsca jest aż nadto. Swoją drogą mój amortyzator mocno schudł i dostał nowe, customowe golenie. Trochę się przy nich namęczyłem, ale było warto.
  11. Jeśli chcesz okleić cały rower, możesz kupić gotowca - np. od Ride Wrap (o ile produkują zestaw do Twojej ramy). Bardzo fajnie zaprojektowany i wykonany. W innym przypadku kup rolkę folii (np. Oracle Oraguard) i sam dotniesz. Niemniej w przypadku bardziej wyszukanych kształtów będzie potrzeba więcej pracy. Nie miałem nigdy sytuacji, aby schodził lakier. Ale oczywiście folię trzeba zdejmować odpowiednią techniką, najczęściej podgrzewając ją.
  12. To było takie "pilotażowe" spotkanie. Planuję cykliczną imprezę przynajmniej do momentu, aż chętni nie zaczną wymierać 😉 Zapewne w którymś z ciepłych miesięcy (może czerwiec, ew. lipiec), aby można było pojeździć. Planów trochę jest - jedne mniejsze, inne większe.
  13. Pierwszy Zlot Retro MTB za nami 🙂 Poniżej krótka relacja filmowa, oraz kilka zdjęć:
  14. @spidelli na zębatkach widać już zużycie, ale zdjęcia są pod kątem i pokazują zbyt mały wycinek. Łańcuch powinien na nich działać ale jest także szansa, że praca będzie głośna. Trzeba to zweryfikować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.