Skocz do zawartości

Adik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 394
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Adik w dniu 10 Czerwca 2011

Użytkownicy przyznają Adik punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adrian - Adi
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

4 565 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Adik

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. Jejku co tu się podziało 😅 Nie wiem od czego zacząć. Co do komponentów chińskich to mam już kilka kierownic i mnóstwo pedałów i rowerów też naprawdę sporo - części karbonowych w nich również. Stąd jednym rowerem rzadko jezdzę więc niski przebieg - niskie zużycie a z tych chińskich jestem happy mimo że odczuwam różnicę w jakości rurek (np sztyce wolę sprawdzone). Wiele ludzi wspomina że karbon kiera sporo daje - tu już będzie komfortowa oponka z mieszczucha na przodzie więc jako że rower jest w większości cały z karbonu to i kierownicę mógłbym dorzucić. Po co mi na szosie 500mm na dole? Pytam się was poniekąd czy to wygodne czy ktoś miał i było fest dziwnie np 😬 Wiem że ta standardowa 420mm jakoś mi nie pasuje, rower używka więc wszystko co tu było ktoś pod siebie zrobił. Rzadka grupa Sram force w połaczeniu z holenderską ramą malowaną w Belgii w włoskie kolory na amerykańskim osprzęcie - już jest dziwnie. To i widelec deddacai od niemieckiego Cube`a i chińska kierownica jakoś się przy tym gryźć nie będzie. Testowalićsie któreś kierownice z tych sflarowanych osobiscie? Ja tu o masę szczególnie nie walczę, względy ergonomiczne i estetyczne są bardziej na miejscu. A zamawiam z Chin bo za granicą jestem. Polskie sklepy mogłyby wchodzic w grę. Cenowo to to co tam mogę dostać (30 - 50 euro) jest niezłe na sucho ...
  2. Regulowany mostek dałem zamiast karbonowego to teraz trzeba przywrócić węgiel na kokpit 😅😂 Kiera compact - gdzie Dolny chwyt jest niżej, no może mi się właśnie o to rozchodzić. Specjalnie daję kokpit wysoko gdyż ta dolna pozycja mało mi obecnie odpowiada. Nie wiem jakie są negatywne konsekwencje pójścia w zbyt szeroką - w MtB to akurat dobrze mam obcykane, lecz te wąskie rozmiary na sucho mnie mylą. Kiedyś miałem szosę z szerszą od tej obecnej kiery i była prześwietna chociaż niższej klasy. Szczególnie w górnym chwycie. Karbon jakieś tam własciwości ma, chociaż mam serio mnóstwo komponentów węglowych to kiery jeszcze karbonowej nie miałem. Ta szosa już obecnie ma szerokiego kapcia, węglowe koło 50mm i widelec który pomieści 47mm oponę 🙃 Bardziej masywna rozbudowana kiera do kompletu by pasowała. Flara delikatna by klamki mniej pionowo stały dęba też sobie to wyobrażam.
  3. Witam. Obecnie mam szosę z 420mm kierownicą Deda. Starego typu żadnych spłaszczeń Aero i w sumie bym ją mógł wymienić. Carbonowe mogłyby być miłe dla oka, ale na renomowanych producentów mnie nie stać (myślę że nie warto). Jaką polecacie, albo jakie macie doświadczenia w tym sensie? Podobają mi się teoretycznie kierownice flared Np 400/420 na górze 500 na dole Wcześniej chciałem zwykłą 460 góra dół dać - ale nie mam doświadczenia w wyborze baranka. Kierownice Aero też myslę że bym polubił - z uwagi na szeroki chwyt przez sporą powierzchnię na górze. 37 stopni spadek 80mm https://a.aliexpress.com/_EHmQ5BQ Czy to ma ręce i nogi? Chodzi mi o spokojne użytkowanie i ergonomię. Niska masa jest okej - ale jak 300g ma wytrzymać dłużej niż te 220g to wolałbym cięższą.
  4. Widzę potencjalne zastosowanie tego dziwadła - gdy nie chce się wymienić drogiego droppera z lekko za krótkim skokiem na taki z większym skokiem kosztującym setki. Może rozważę testowanie tego w full suspensionie. Autorze - ty to miałeś w jakim konkretnie rowerze? Masa 95kg to trochę dużo jak na to z czego ten wynalazek jest zbudowany. Akurat zamawiam coś na Ali - dacie do tego linka ? 😁
  5. Po kilku przejażdzkach wnioski - to że rower jest super lekki to pomaga ruszyć pod górę w lesie, ale jest ciężko nawet na najlżejszym przełożeniu 34/30. Strome tereny dla tego napędu są bezlitosne, a topowe 2 przełożenia - nieużywalne Geometria - kurde, dobrze to wyszło. Steruje się nim pięknie i bardzo posłusznie reaguje na sugestie. Kąt jaki się zrobił z tym widelcem jest taki jaki akurat chciałbym mieć w hardtailu do lekkiej jazdy. Myślę że nawet taki widelec setka skoku byłby na miejscu tego bombera. Prześwit wystarczający. Separacja pedałów od przedniego koła git
  6. Kilka dość standardowych przykładów znalazłem. Czym większa rama tym większa tendencja że ktoś tak ma zrobione. Zazwyczaj okolice 58-63cm rowery są tak przerobione ale i mniejsze ramy się zdarzają. Takie mostki jak w dwóch ostatnich fitnessbikeach polecam. Ale kupując nowy to nad tym bym się bardzo mocno pochylił - https://allegro.pl/oferta/xlc-st-100-31-8-0-90-mostek-podwojnie-regulowany-11734921248 Zupełnie zmienisz pozycję i odciążysz sobie dłonie. Aż ci 4 litery zaczną drętwieć (żartuję z tym) - będziesz mieć szosę trekkingową a Dolny chwyt w z takim mostkiem będzie tam gdzie obecnie jest górny. Plus bliżej ciebie kiera - sam sobie dopasujesz.
  7. Rower jak na moje standardy dość nowoczesny. Osprzęt wydaje się być spoko, ale nie w tym problem jak czytam. Cierpnące dłonie - może jest sposób by się ich pozbyć inaczej niż amputacja. W Holandii sporo kolarek jest przerobionych w dziwny sposób, dodana jest przedłużka widelca i mostek regulowany często. Wszystko aby wywalić kokpit jak najwyżej do góry i przy okazji przybliżyć do korpusu. Sam mostek regulowany mógłby tu dodać dużo w kwestii rąk. Albo taki okolice 100mm i z 60° regulacją, albo pójść nawet w dłuższy - skoro byś chciał problem drętwienia wyeliminować i ustawić go do góry ile wlezie. Podeślę ci innym razem fotki / screeny jak takie szosy wyglądają. Może baranek z ekstramalnie wysokim kokpitem ci ułatwi dobór pozycji.
  8. Też mam rowery z tych lat 2010-2019 Ekspertem nie jestem ale tam się wiele nie zmieniło względem ostatnich 14 lat. Wewnętrzne prowadzenie kabli w ramie, szersze kierownicę i napęd 10 rzędowy z tyłu - to bym jako nowości zaklasyfikował. Podsyłaj linki do używek, zawsze je można tanio o kierownicę wygodniejszą czy o opony ulepszyć. Czasem kupuje takie rowery po taniości na części i ulepszam obecny garaż o nie. Ciężko tu określić dokładną wartość sprzętu - ale pomiędzy 700 a 2000 masz raczej jakiś wybór. Lżejsze i wygodniejsze od obecnego mogą być, ale celowałbym w tą samą kategorię roweru czyli hybrid / fitnessbike, lub jak to niektórzy mówią gravel z prostą kierownicą.
  9. W bawienie się w upgrade obecnego też bym nie szedł. Dojdziesz do ściany, a mógłbyś mieć drugi fajny sprzęt. Co lubię osobiście to zdobyć jakiś fajny hybrydowy rower i wsadzić mu lepsze i grube opony. Czy musisz mieć amortyzator z przodu - na to ci nie odpowiem, ale od sprzętu umożliwiającego grube kapcie bym zaczął. Hybrydowe rowery / fitnessbike / crossbike idzie znaleźć z szosowymi komponentami i Bez szosowych hamulców. Takie warto wziąć pod uwagę. Nie musi to być popularny producent, poszukaj wśród używanych w swoim rejonie a coś może znajdziesz. Takiemu wstawiasz jeszcze szersze opony niż tam będą, dajesz wygodne chwyty no i co trzeba będzie dalej dla wygody wymienić to wiadomo się bawisz. Nie będę ci go szukał, sam sobie 3 takie rowerki ogarnąłem i z Cube Sl Pro jestem najbardziej zadowolony. Na oponach 37 i 40mm jeździ wygodnie, a to nie jest jego limit. Koga roadrunner https://allegro.pl/oferta/holenderski-premium-rower-turystyczny-koga-roadrunner-deore-18034455460 Stevens ma trochę takich rowerów No i zdarzają się od różnych producentów czy niemieckich czy holenderskich. Cannondale miał w wersji z headschokiem nawet. Sam może nawet jakiego Unibike albo innego trekkinga zechcesz pod siebie przerobić. Możliwości jest sporo.
  10. Może to rozjaśni temat - mam trochę rowerów. Z dużych rowerów gdzie sztyce były np 400mm przekładałem je do małych rowerów. A w ich miejsce wstawiałem 300mm lub 350mm sztyce (duże na mnie rowery). 450 nigdy nie potrzebowałem, a 300mm często okazywała się zbyt krótka w dopasowanym rowerze. Celuj w 350 lub 400mm. Czym dłuższe masz nogi tym dłuższą wybierz. (Jeśli rower dopasowany).
  11. Full 29" er ? 36 na blacie i 56 - 11 w kasecie brzmi na sucho świetnie. Mam 44/34/22 w połączeniu z 10 rzędową kasetą (nie pamiętam jaką - ale mniej niż 36 w kasecie) i 29"er jest gotowy na każdą sytuację Ta mityczna koronka 10 której przez wiele lat nie dało się nigdzie ujrzeć niby robi twardsze przełożenie - ale słuszna uwaga że praca byłaby przyjemniejsza tak samo twardego biegu na większym blacie i koronce 12 lub 11. 40 z przodu i 60 z tyłu to już 50% rozbieżność między blatem a najmniejszą koronką 🙉😆 Szosowców się 60 zębów nie śniło a możliwe że doczekamy takich zębatek kiedyś w rowerach na góry. Chociaż tu by skrzynia biegów mogłaby wykonać lepszą robotę niż kaseta z 600% rozpiętością.
  12. Tak tylko w trekkingach i Fitnessbike można było spotkać 48/36/26 albo compactowe 50/34 Normalnie przy 29" trailowym mtb 44/11 powinno być najtwardszym dostępnym przełożeniem. Ja bym pomyślał nad inną korbą gdybym miał 40/30/22 zębową. Albo przynajmniej blat inny dać. Zmiana z tyłu to większe koszta, a dostępne przełożenia aż tak nie ulegną zmianie jak przy innej korbie obecne. Sam mając 32 srodkową szybko mi się kończyły biegi na lekkim trailowym rowerze - wsadziłem 34 w jej miejsce i jest świetnie (mogę w 80% sytuacji na średniej koronce jeździć) poza terenem.
  13. Wrzucaj śmiało coś innego niż oryginalny shimanowski blat. 38t ci wystarcza? Może w 40t pójść. Co wybrałeś i gdzie zamawiałeś?
  14. Jak kupowałem "nowocześniejszego" fulla to cholernie spodobało mi się że wciąż ma trzyrzędową korbę (następne roczniki już były inne). Z szybkimi oponami - ten rower nie miał by racji bytu np z jednorzędową korbą. W innym wypadku inny nowocześniejszy rower który wychodził na 2x11 - a poprzedni właściciel go zrobił na 1x11 jest obecnie idealny. Zwłaszcza że ma poważniejsze szerokie kółka do jazdy terenowej - taki schyłkowy trail bike. Faktycznie łatwiejszy taki napęd jak ma się jeden (nie jedyny) rower wyspecjalizowany pod coś - ale koszty zakupu całości napędu no niestety są spore. Kolejny full trailbike z swoimi latami na karku i napędem 2x10 - jest wystarczająco dobry i nie widzę go z innym napędem. Mając już doświadczenie w napędach rowerowych to racja że trzeba w takim 2x10 i na korbie i na przerzutce jednocześnie równoważyć biegi. Lecz jak na to ile taki napęd kosztuje i waży to wniosek mam taki że. Nic mu nie brakuje przy sytuacjach podjazdowych i zjazdowych. Mowa o napędach klasy slx / xt gdzie tylne przerzutki są w dobrym stanie i mają te sprzęgło. Czyli mimo dekady ewolucji napędów nie okopuje się w żadnym obozie napędowym. W każdym kolejnym rowerze przy innej specyfikacji i innym rowerzyście / terenie do jazdy... Optimum - będzie czymś innym. Niech producenci produkują wszytko równolegle.
  15. Czy Oryginalna korba ma 40z blat? Z opłacalnych rzeczy wstawienie innego blatu - zrobi ci wystarczającą różnicę. Koła dużo dają, ale dużo kosztują przez co ciężko jednoznacznie powiedzieć że warto. Jak byłem młodzikiem to myślałem że potrzebuję 48/11 i cholernie twarde to przełożenie jest - z obecnej perspektywy. Teraz na różnych rowerach mam bardzo różne przełożenia i w większości sytuacji coś co zapewnia przełożenie zbliżone do 44/11 jest wystarczające. W jednym fitnessbiku z korby 48/36/26 przeszedłem na 44/36/26. Jakoś wolę mieć na korbie środkową w okolicy 34 (zamiast 32) i blat 44 w mtb niż większą zębatkę. Ps. Jak masz zbyt lekkie przełożenia to innymi cięższymi oponami o wyższym profilu można sobie też je zoptymalizować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...