-
Liczba zawartości
1 394 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
3
Ostatnia wygrana Adik w dniu 10 Czerwca 2011
Użytkownicy przyznają Adik punkty reputacji!
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Dodatkowe informacje
-
Imię
Adrian - Adi
-
Skąd
Wałbrzych
Osiągnięcia użytkownika Adik
-
Jejku co tu się podziało 😅 Nie wiem od czego zacząć. Co do komponentów chińskich to mam już kilka kierownic i mnóstwo pedałów i rowerów też naprawdę sporo - części karbonowych w nich również. Stąd jednym rowerem rzadko jezdzę więc niski przebieg - niskie zużycie a z tych chińskich jestem happy mimo że odczuwam różnicę w jakości rurek (np sztyce wolę sprawdzone). Wiele ludzi wspomina że karbon kiera sporo daje - tu już będzie komfortowa oponka z mieszczucha na przodzie więc jako że rower jest w większości cały z karbonu to i kierownicę mógłbym dorzucić. Po co mi na szosie 500mm na dole? Pytam się was poniekąd czy to wygodne czy ktoś miał i było fest dziwnie np 😬 Wiem że ta standardowa 420mm jakoś mi nie pasuje, rower używka więc wszystko co tu było ktoś pod siebie zrobił. Rzadka grupa Sram force w połaczeniu z holenderską ramą malowaną w Belgii w włoskie kolory na amerykańskim osprzęcie - już jest dziwnie. To i widelec deddacai od niemieckiego Cube`a i chińska kierownica jakoś się przy tym gryźć nie będzie. Testowalićsie któreś kierownice z tych sflarowanych osobiscie? Ja tu o masę szczególnie nie walczę, względy ergonomiczne i estetyczne są bardziej na miejscu. A zamawiam z Chin bo za granicą jestem. Polskie sklepy mogłyby wchodzic w grę. Cenowo to to co tam mogę dostać (30 - 50 euro) jest niezłe na sucho ...
-
Regulowany mostek dałem zamiast karbonowego to teraz trzeba przywrócić węgiel na kokpit 😅😂 Kiera compact - gdzie Dolny chwyt jest niżej, no może mi się właśnie o to rozchodzić. Specjalnie daję kokpit wysoko gdyż ta dolna pozycja mało mi obecnie odpowiada. Nie wiem jakie są negatywne konsekwencje pójścia w zbyt szeroką - w MtB to akurat dobrze mam obcykane, lecz te wąskie rozmiary na sucho mnie mylą. Kiedyś miałem szosę z szerszą od tej obecnej kiery i była prześwietna chociaż niższej klasy. Szczególnie w górnym chwycie. Karbon jakieś tam własciwości ma, chociaż mam serio mnóstwo komponentów węglowych to kiery jeszcze karbonowej nie miałem. Ta szosa już obecnie ma szerokiego kapcia, węglowe koło 50mm i widelec który pomieści 47mm oponę 🙃 Bardziej masywna rozbudowana kiera do kompletu by pasowała. Flara delikatna by klamki mniej pionowo stały dęba też sobie to wyobrażam.
-
Adik obserwuje zawartość → [zakup roweru czy wymiana części] co bardziej opłacalne , [kierownica] chińska alliexpress do szosy , [amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress i 4 innych
-
Witam. Obecnie mam szosę z 420mm kierownicą Deda. Starego typu żadnych spłaszczeń Aero i w sumie bym ją mógł wymienić. Carbonowe mogłyby być miłe dla oka, ale na renomowanych producentów mnie nie stać (myślę że nie warto). Jaką polecacie, albo jakie macie doświadczenia w tym sensie? Podobają mi się teoretycznie kierownice flared Np 400/420 na górze 500 na dole Wcześniej chciałem zwykłą 460 góra dół dać - ale nie mam doświadczenia w wyborze baranka. Kierownice Aero też myslę że bym polubił - z uwagi na szeroki chwyt przez sporą powierzchnię na górze. 37 stopni spadek 80mm https://a.aliexpress.com/_EHmQ5BQ Czy to ma ręce i nogi? Chodzi mi o spokojne użytkowanie i ergonomię. Niska masa jest okej - ale jak 300g ma wytrzymać dłużej niż te 220g to wolałbym cięższą.
-
[amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress
Adik odpowiedział Turysta05 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Widzę potencjalne zastosowanie tego dziwadła - gdy nie chce się wymienić drogiego droppera z lekko za krótkim skokiem na taki z większym skokiem kosztującym setki. Może rozważę testowanie tego w full suspensionie. Autorze - ty to miałeś w jakim konkretnie rowerze? Masa 95kg to trochę dużo jak na to z czego ten wynalazek jest zbudowany. Akurat zamawiam coś na Ali - dacie do tego linka ? 😁 -
[widelec offset] fitnessbike i kombinacje Ala gravel
Adik odpowiedział Adik → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Po kilku przejażdzkach wnioski - to że rower jest super lekki to pomaga ruszyć pod górę w lesie, ale jest ciężko nawet na najlżejszym przełożeniu 34/30. Strome tereny dla tego napędu są bezlitosne, a topowe 2 przełożenia - nieużywalne Geometria - kurde, dobrze to wyszło. Steruje się nim pięknie i bardzo posłusznie reaguje na sugestie. Kąt jaki się zrobił z tym widelcem jest taki jaki akurat chciałbym mieć w hardtailu do lekkiej jazdy. Myślę że nawet taki widelec setka skoku byłby na miejscu tego bombera. Prześwit wystarczający. Separacja pedałów od przedniego koła git -
[dobór roweru] jaki rower kupić do jazdy po dziurawych asfaltach
Adik odpowiedział Jacek.klb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Kilka dość standardowych przykładów znalazłem. Czym większa rama tym większa tendencja że ktoś tak ma zrobione. Zazwyczaj okolice 58-63cm rowery są tak przerobione ale i mniejsze ramy się zdarzają. Takie mostki jak w dwóch ostatnich fitnessbikeach polecam. Ale kupując nowy to nad tym bym się bardzo mocno pochylił - https://allegro.pl/oferta/xlc-st-100-31-8-0-90-mostek-podwojnie-regulowany-11734921248 Zupełnie zmienisz pozycję i odciążysz sobie dłonie. Aż ci 4 litery zaczną drętwieć (żartuję z tym) - będziesz mieć szosę trekkingową a Dolny chwyt w z takim mostkiem będzie tam gdzie obecnie jest górny. Plus bliżej ciebie kiera - sam sobie dopasujesz. -
[dobór roweru] jaki rower kupić do jazdy po dziurawych asfaltach
Adik odpowiedział Jacek.klb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Rower jak na moje standardy dość nowoczesny. Osprzęt wydaje się być spoko, ale nie w tym problem jak czytam. Cierpnące dłonie - może jest sposób by się ich pozbyć inaczej niż amputacja. W Holandii sporo kolarek jest przerobionych w dziwny sposób, dodana jest przedłużka widelca i mostek regulowany często. Wszystko aby wywalić kokpit jak najwyżej do góry i przy okazji przybliżyć do korpusu. Sam mostek regulowany mógłby tu dodać dużo w kwestii rąk. Albo taki okolice 100mm i z 60° regulacją, albo pójść nawet w dłuższy - skoro byś chciał problem drętwienia wyeliminować i ustawić go do góry ile wlezie. Podeślę ci innym razem fotki / screeny jak takie szosy wyglądają. Może baranek z ekstramalnie wysokim kokpitem ci ułatwi dobór pozycji. -
[dobór roweru] jaki rower kupić do jazdy po dziurawych asfaltach
Adik odpowiedział Jacek.klb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Też mam rowery z tych lat 2010-2019 Ekspertem nie jestem ale tam się wiele nie zmieniło względem ostatnich 14 lat. Wewnętrzne prowadzenie kabli w ramie, szersze kierownicę i napęd 10 rzędowy z tyłu - to bym jako nowości zaklasyfikował. Podsyłaj linki do używek, zawsze je można tanio o kierownicę wygodniejszą czy o opony ulepszyć. Czasem kupuje takie rowery po taniości na części i ulepszam obecny garaż o nie. Ciężko tu określić dokładną wartość sprzętu - ale pomiędzy 700 a 2000 masz raczej jakiś wybór. Lżejsze i wygodniejsze od obecnego mogą być, ale celowałbym w tą samą kategorię roweru czyli hybrid / fitnessbike, lub jak to niektórzy mówią gravel z prostą kierownicą. -
[dobór roweru] jaki rower kupić do jazdy po dziurawych asfaltach
Adik odpowiedział Jacek.klb → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W bawienie się w upgrade obecnego też bym nie szedł. Dojdziesz do ściany, a mógłbyś mieć drugi fajny sprzęt. Co lubię osobiście to zdobyć jakiś fajny hybrydowy rower i wsadzić mu lepsze i grube opony. Czy musisz mieć amortyzator z przodu - na to ci nie odpowiem, ale od sprzętu umożliwiającego grube kapcie bym zaczął. Hybrydowe rowery / fitnessbike / crossbike idzie znaleźć z szosowymi komponentami i Bez szosowych hamulców. Takie warto wziąć pod uwagę. Nie musi to być popularny producent, poszukaj wśród używanych w swoim rejonie a coś może znajdziesz. Takiemu wstawiasz jeszcze szersze opony niż tam będą, dajesz wygodne chwyty no i co trzeba będzie dalej dla wygody wymienić to wiadomo się bawisz. Nie będę ci go szukał, sam sobie 3 takie rowerki ogarnąłem i z Cube Sl Pro jestem najbardziej zadowolony. Na oponach 37 i 40mm jeździ wygodnie, a to nie jest jego limit. Koga roadrunner https://allegro.pl/oferta/holenderski-premium-rower-turystyczny-koga-roadrunner-deore-18034455460 Stevens ma trochę takich rowerów No i zdarzają się od różnych producentów czy niemieckich czy holenderskich. Cannondale miał w wersji z headschokiem nawet. Sam może nawet jakiego Unibike albo innego trekkinga zechcesz pod siebie przerobić. Możliwości jest sporo. -
[sztyca] Jaka powinna byc długość sztycy w ramie.
Adik odpowiedział Max40 → na temat → Sprzęt rowerowy
Może to rozjaśni temat - mam trochę rowerów. Z dużych rowerów gdzie sztyce były np 400mm przekładałem je do małych rowerów. A w ich miejsce wstawiałem 300mm lub 350mm sztyce (duże na mnie rowery). 450 nigdy nie potrzebowałem, a 300mm często okazywała się zbyt krótka w dopasowanym rowerze. Celuj w 350 lub 400mm. Czym dłuższe masz nogi tym dłuższą wybierz. (Jeśli rower dopasowany). -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
Adik odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Full 29" er ? 36 na blacie i 56 - 11 w kasecie brzmi na sucho świetnie. Mam 44/34/22 w połączeniu z 10 rzędową kasetą (nie pamiętam jaką - ale mniej niż 36 w kasecie) i 29"er jest gotowy na każdą sytuację Ta mityczna koronka 10 której przez wiele lat nie dało się nigdzie ujrzeć niby robi twardsze przełożenie - ale słuszna uwaga że praca byłaby przyjemniejsza tak samo twardego biegu na większym blacie i koronce 12 lub 11. 40 z przodu i 60 z tyłu to już 50% rozbieżność między blatem a najmniejszą koronką 🙉😆 Szosowców się 60 zębów nie śniło a możliwe że doczekamy takich zębatek kiedyś w rowerach na góry. Chociaż tu by skrzynia biegów mogłaby wykonać lepszą robotę niż kaseta z 600% rozpiętością. -
[zakup roweru czy wymiana części] co bardziej opłacalne
Adik odpowiedział BarneyChop → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Tak tylko w trekkingach i Fitnessbike można było spotkać 48/36/26 albo compactowe 50/34 Normalnie przy 29" trailowym mtb 44/11 powinno być najtwardszym dostępnym przełożeniem. Ja bym pomyślał nad inną korbą gdybym miał 40/30/22 zębową. Albo przynajmniej blat inny dać. Zmiana z tyłu to większe koszta, a dostępne przełożenia aż tak nie ulegną zmianie jak przy innej korbie obecne. Sam mając 32 srodkową szybko mi się kończyły biegi na lekkim trailowym rowerze - wsadziłem 34 w jej miejsce i jest świetnie (mogę w 80% sytuacji na średniej koronce jeździć) poza terenem. -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
Adik odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Jak kupowałem "nowocześniejszego" fulla to cholernie spodobało mi się że wciąż ma trzyrzędową korbę (następne roczniki już były inne). Z szybkimi oponami - ten rower nie miał by racji bytu np z jednorzędową korbą. W innym wypadku inny nowocześniejszy rower który wychodził na 2x11 - a poprzedni właściciel go zrobił na 1x11 jest obecnie idealny. Zwłaszcza że ma poważniejsze szerokie kółka do jazdy terenowej - taki schyłkowy trail bike. Faktycznie łatwiejszy taki napęd jak ma się jeden (nie jedyny) rower wyspecjalizowany pod coś - ale koszty zakupu całości napędu no niestety są spore. Kolejny full trailbike z swoimi latami na karku i napędem 2x10 - jest wystarczająco dobry i nie widzę go z innym napędem. Mając już doświadczenie w napędach rowerowych to racja że trzeba w takim 2x10 i na korbie i na przerzutce jednocześnie równoważyć biegi. Lecz jak na to ile taki napęd kosztuje i waży to wniosek mam taki że. Nic mu nie brakuje przy sytuacjach podjazdowych i zjazdowych. Mowa o napędach klasy slx / xt gdzie tylne przerzutki są w dobrym stanie i mają te sprzęgło. Czyli mimo dekady ewolucji napędów nie okopuje się w żadnym obozie napędowym. W każdym kolejnym rowerze przy innej specyfikacji i innym rowerzyście / terenie do jazdy... Optimum - będzie czymś innym. Niech producenci produkują wszytko równolegle. -
[zakup roweru czy wymiana części] co bardziej opłacalne
Adik odpowiedział BarneyChop → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Czy Oryginalna korba ma 40z blat? Z opłacalnych rzeczy wstawienie innego blatu - zrobi ci wystarczającą różnicę. Koła dużo dają, ale dużo kosztują przez co ciężko jednoznacznie powiedzieć że warto. Jak byłem młodzikiem to myślałem że potrzebuję 48/11 i cholernie twarde to przełożenie jest - z obecnej perspektywy. Teraz na różnych rowerach mam bardzo różne przełożenia i w większości sytuacji coś co zapewnia przełożenie zbliżone do 44/11 jest wystarczające. W jednym fitnessbiku z korby 48/36/26 przeszedłem na 44/36/26. Jakoś wolę mieć na korbie środkową w okolicy 34 (zamiast 32) i blat 44 w mtb niż większą zębatkę. Ps. Jak masz zbyt lekkie przełożenia to innymi cięższymi oponami o wyższym profilu można sobie też je zoptymalizować.
