Witam,
Od tego roku postanowiłem przejść na 29'era, w związku z czym powstała nowa maszyna w poniższej specyfikacji:
1. Bar Plugs: (Korki kierownicy) KCNC 4g; 2. Bottom bracket (suport) FSA Pressfit 30, 72 g;
3. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage, 36 g; 4. Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano BR-M985 XC 730 mm (okładziny: Kool stop Metalic) , 218 g; 5. Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano BR-M985 XC 1450 mm (okładziny: Jagwire Lite) 222 g; 6. Cables: (Pancerze przerzutek) Jagwire L3, 40 g; 7. Cassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M980 11-36, 270 g; 8. Chain: (Łańcuch) Shimano XTR CN-M980 , 261 g; 9. Crankset: (Korby) Specialized S-works 38-26 Specialites Chinook 10s, 580 g; 10. Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram X0 Top Swing, 126 g; 11. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR M981 SGS, 181g; 12. Fork: (Widelec) Rock Shox SID RL 2014 (1528 g.) + Rock Shox Poplock, linka i pancerz (60 g.), 1588 g; 13. Frame: (Rama) NewUltimate Big Warp Carbon 29, 1162 g;
14. Grips: (Gripy) KCNC Eva , 12 g; 15. Handlebar: (Kierownica) NewUltimate Evo carbon 29 700 mm, 114 g; 16. Headset: (Stery) Aerozine XH Taper + top cup + śruba, 92 g; 17. Pedals: (Pedały) CRANKBROTHERS Eggbeater 3 + tytanowa ość , 236 g; 18. Rim tapes: (Opaski) Stan's No Tubes, 24 g; 19. Rotor front (tarcza przód) Avid HS1 160 mm + sruby, 112 g;
20. Rotor rear (tarcza tył) Ashima Ai2 160 mm + śruby, 79 g;
21. Sealant (Uszczelniacz) Stan's NoTubes 2x80 ml, 160 g;
22. Seat: (Siodło) SELLE ITALIA SLR carbon, 138 g; 23. Seatpost: (Sztyca) NewUltimate alu 31.8x410, 176 g; 24. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) NewUltimate, 6 g; 25. Shifters: (Manetki) Shimano XTR M980 i-spec (z linkami), 220 g; 26. Skewer fron: (Zacisk koła - przód) Rock Shox Maxxlite 15 mm , 70 g;
27. Skewer rear: (Zacisk koła - tył) DT Swiss RWS Steel, 54 g; 28. Spacers: (Podkładki pod mostek): No name carbon., 4 g; 29. Stem: (Mostek) NewUltimate Evo 90 mm, 100 g; 30. Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-King RaceSport 2.2, 543 g; 31. Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-King RaceSport 2.2, 544 g; 32. Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss 240s 15 mm+ CX-Ray + Spim Polyax + ZTR Crest 29, 714 g; 33. Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss 240s + CX-Ray + Sapim Polyax + ZTR Crest 29, 794 g.
Suma roweru z pedałami: 8920 g.
Suma z koszykiem na bidon: 8956 g.
Rower złożony z myślą jaka przyświetlała przy poprzednim projekcie KTM'a, mianowicie ma być możliwie lekko ale przy zachowaniu pełnej sprawności, niezawodności i "pewności za sprzęt". Tak więc:
Opony są w najlżejszej wersji odpowiedniej dla mleka z bieżnikiem terenowym, a nie wystawowym;
Koła zaplecione na może nie najlżejszych, ale dosyć sztywnych obręczach oraz niezawodnych piastach;
Tarcza przednia z dużą powierzchnią cierną;
Szeroka kierownica + krótki mostek, moim zdaniem najlepsze zestawienie dla 29'era;
Pancerze nie najlżejsze, ale sztywne i zapewniające dobre działanie.
Projekt jest już skończony. Powstał ponad miesiąc temu, ale z racji pewnych poprawek i oczekiwania na drobne części prezentuję go dopiero teraz.
Jak się na tym rowerze jeździ? Naczytałem się dużo na temat wyboru rozmiaru ramy i geometrii, aż w końcu postawiłem na:
górną rurę podobnej długości jak była w KTM-ie;
podsiodłówkę raczej dłuższą niż w mocno slopingowych ramach (mam stosunkowo długie nogi);
geometrię zapewniającą krótki tylny trójkąt wraz z krótką główka sterową.
Efekt jest chyba zadowalający, ponieważ jeździ się wygodnie a styl prowadzenia jest dobrym konsensusem między zwinnością a pewnością prowadzenia.
Tak wygląda:
Wszelkie uwagi mile widziane
Pozdr!