daihat
Użytkownik-
Liczba zawartości
33 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika daihat
-
Odpowiadając na pytanie z tematu: Jak ktoś jest wysportowany i gibki to może być i wyścigowe geo, zawsze zostaje 2-cm podkładek i ratunek w postaci kąta i długości mostka. Niski środek ciężkości to kwintesencja szosy pod kątem zachowania w zakrętach, jakości prowadzenia i sprintów. Jeżeli to pierwsza szosa to jednak trzeba się przymierzyć, najlepiej wypożyczyć rower. Endurance powiedziałbym, że dla kogoś kto naprawdę regularnie jeździ długie trasy po 5-10h, lub ma problemy z plecami lub jest średnio gibki. Decydować o wyborze powinny też proporcje ciała, jak ktoś ma długą nogę to Defy będzie mega agresywny. Jeżdżąc solo, ktoś musiałby robić tempówki 40km/h, tylko po co miałby to robić na propelu i jeszcze patrzeć na średnią? Oczywiście co innego podobanie się roweru. Niby tak, chociaż są konie co atakują i uciekają z prędkościami grubo powyżej 40km/h i mogą trochę czasu urwać. Nomnom, weź tylko pod uwagę, że typowe aero jest mniej komfortowe i przy tej samej cenie odrobinę cięższe jeśli jeździsz w górach.
-
[Rower] Kross Esker 6.0 czy Giant Revolt 1
daihat odpowiedział rafalewy → na temat → Gravel/Przełajówki
Powinieneś kupić to co bardziej Ci się podoba, zwłaszcza jeżeli mogłeś zobaczyć rowery na żywo. Zwłaszcza, że osprzęt, geo i cena bardzo podobne. -
No to pytanie zryło mi beret tyle jest możliwości interpretacji. "jaki typ szosy kupił byś dziś". Najważniejsze pytanie, czy ma to być jedyna szosa jaką mamy i będziemy mieć, czy kolejna?. Albo ktoś kupił zły typ szosy, geo, albo potrzebuje innego typu bo się rozwija. Pytanie powinno brzmieć chyba xD: Jaki typ szosy kupił byś dziś, zamiast tej na której jeździsz i jest twoją jedyną i będzie twoją jedyną? /zamiast tej na której przyjechałeś na ustawkę? / zamiast tej którą kupiłeś ostatnio w ramach n+1? Każde pytanie rodzi kolejne, ale jeżeli ktoś musi zmienić typ szosy to tu ewidentnie coś poszło nie tak! Z tego ostatecznie jednak wynika, że pytanie jednak brzmi: Jakiego typu kupiłbyś dzisiaj kolejny rower szosowy? Odpowiadam również w pokręcony sposób bo: żadnego, mam dwie szosy race, jedną ustawioną na treningówkę/lekkie endrjuence. TT nie mój konik, aero nie potrzebuję ani sercem ani rozumiem, przestały mi się podobać, jeżdżę po górach a nie jestem takim koniem co ciągle solo atakuje i wyrwie te kilka sekund. Cholera, potrzebuję szosę Aero 😂 I jeszcze gruza na zimę, może być typ race albo endrjuence. Ale na dzisiaj to szukam gravela.
-
@zyrafa Podobne geo, z twojego tematu o Aspre - wzrost 178, noga 88. Przykład 2: Reach 378mm Stack 590mm, będziesz mieć endurance-a. Przykład 1: Reach 367mm Stack 568mm, będziesz mieć wyścigówkę ale potrzebny będzie mostek 1-2cm dłuższy. Widzę, że kupiłeś Eskera, podejrzewam że L-kę? Jak dopasowanie geo? BTW mam taką samą nogę ale 184cm wzrostu więc stosuję podobny stack. Ogólnie celuj w geo endurance, Liv (Giant) robi też fajne rowery dla dłuższej nogi (dla kobiet :D), mi się podobają poza tym że to złagodzone geo męskich wersji, a takie posiadam.
-
Cena spoko, ale te spawy to nawet budżetowy romcio i kross ładnie szlifują ;-). Chyba wszystkie ramy gravelowe z Alu to są ciężkie pancerne anty- kunszty :D. A szkoda bo chciałoby się lekki gravel na Alu.
-
Wszystkie te marki będą mieć bdb stosunek osprzętu do ceny. Aspre/boreas mają geometrię mocno sportową, bardziej wyciągową. Eskery trochę łagodniejsza, bardziej uniwersalną. Nisze modele z Deca bardziej rekreacyjną, komfortową. Więc pytanie jaką szosę miałeś i jakiej geo oczekujesz ;-).
-
Jadać w 100% identycznej pozycji, na tych samych kołach, będziesz jechać z tą samą prędkością ;-). Powiem więcej, jak zrobisz z ramy mtb szosę to będzie jechać jak szosa! Nie wnikając w marginalne szczegóły strat energii napędu, aerodynamiki ramy, sztywności i pochłaniana spowalniających drgań... I musi być baranek. I od tego by zaczął. Rowery z barankiem powinny mieć geometrię sportową-wyścigową aby maksymalne osiągi mieć na klamkach. Na maxa ugięte i ściągnięte łokcie - najszybsza pozycja. Dolny chwyt natomiast jest dużo pewniejszy i poza odpoczynkiem jest do sprintów, technicznych zjazdów i odcinków (dziury, bruk), i do pewniejszego, mocniejszego hamowania. Gravel to z założenia rower sportowy, pochodna szosy wyścigowej/przełaja z trochę łagodniejszą geo (pod ultra, pod bike-packing, długie wyrypy), brat wersji endurance i baranek ma dawać aerodynamikę w górnym chwycie na asfalcie, szybkich szutrach, wyścigach... dolny spotęgowany flarą możliwość kontroli roweru na sekcjach technicznych w terenie. A, kosmiczny marketing wymyślił, że jest to uniwersalny i najlepszy rower dla każdego, zaczęto robić masę różnych geo, w tym typowo trekingowe, wręcz rekreacyjne i na siłę wsadzać baranek do wyprostowanej pozycji aby tylko magicznie nazwać go gravel-em i podbić cenę o 50% (sam osprzęt kosztuje dużo więcej). Ogólnie każdy kupuje co mu się podoba, baranek do wyprostowanej pozycji nie da nic poza dodatkowymi, bardzo wygodnymi chwytami przy wielogodzinnej jeździe a właśnie do tego stworzono ten rower.
-
[spodenki z szelkami endura] Jakie macie rozmiary przy jakim wzroście i wadze?
daihat odpowiedział caballoBlanco → na temat → Odzież dolna
A jakie masz parametry ciała caballoBlanco? :P. Ja lubię nie czuć spodenek pod warunkiem, że leżą idealnie i się nigdzie nie marszczą w pozycji siedzącej. Myślę nad kupieniem pierwszy raz spodenek od Endury - właśnie FS260 lub Xtrackt Gel. M-ki lub L-ki przy 184cm, 75kg. Patrząc na zdjęcie modela z tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/endura-spodenki-xtract-gel-ii-szelki-czarne-m-12594236629 wydaje mi się, że m-ki mogą być dobre ale trochę kompresyjne, i sugerując się wypowiedzią "tobo" to może brać bardziej L-ki? A jak z nogawkami, ściągaczami bo nie cierpię jak mi ściska czwórki i dlatego często biorę L-ki zamiast M-ki.- 4 odpowiedzi
-
- endura
- spodenki krótkie
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Mam letnie Escape-y :P. M-ki od 3 lat na moje 184cm/75kg, 84cm,95cm wygodnie, ciut przyciasne - na 70kg powinny być super. Wkładka bardzo cienka i mała z przodu, mi pasuje.
-
Może siedzisz za bardzo na tkankach miękkich, nerwach i Ci wszystko drętwieje. Prawie całe podparcie ma być na kościach kulszowych i tak powinieneś mieć dobrany kształt, szerokość i ustawienie siodła. Najpierw warto zwiększać kąt a potem szukać siodełka z większym podparciem - dla największej rotacji miednicy. U mnie kombinowanie z siodełkiem dużo dało ale ostatecznie jeszcze okazało się, że miałem za długi mostek/ za dużą ramę i rotowałem miednicę. Trzeba się nauczyć trzymać tyłek płasko na siodełku a rower nie może być za długi. Na całkowicie płaskim siodle to 30-60min i mi wszystko drętwiało. 5 różnych siodełek i doszedłem może do 2-3h ale trzeba było często wstawać, zmieniać pozycje. Potem zmieniłem mostek na dosłownie 10mm krótszy i skupiłem się na prawidłowym trzymaniu miednicy i już nie ma problemu i zacząłem lubić długie jazdy. Ba latem było 16h ciągłej jazdy z 1h przerw.
-
Ja bym powiedział, że trening. Ale po kombinacjach z dietą widzę, że kolega chyba chce też nabrać trochę masy wiec tu tylko siłownia. Ćwiczenia tylko złożone, wielostawowe tj. przysiady, martwe ciągi, wyciskanie na płasko i nad głowę, wiosłowanie ew. drążek. Tylko w nich bardzo ważna jest technika, więc tutaj na początek ktoś musi pokazać Ci co i jak albo wynajmij trenera żeby sobie krzywdy nie zrobić. (ew. poradniki na YT :P) Bo do nauki na początek mogą być serie po 15 powtórzeń ale finalnie powinno być bardzo ciężko , maksymalnie 5 powtórzeń optymalnie na wzrost siły i impuls do rozwoju zwłaszcza jeśli jesteś ektomorfikiem :P. Pod rower to skupiłbym się wyłącznie na przysiadach np. 4 x 5 (+ 2-3 serie rozgrzewkowe), górę też warto trochę wzmocnić ale suma wszystkich serii z ćwiczeń powiedzmy 10- max 12 bo ektomorfik? Z dietą bez przesady bo nie chcesz robić 20kg masy tylko kilka, trochę więcej białka i kalorii (np. gainer). W twoim wieku przy 184cm i 65kg chyba w rok zrobiłem 10kg czystej masy bez specjalnej diety (dużo twarogu lol) tylko właśnie siłownią a łatwo nie było bo nie było jeszcze nawet google nie mówiąc o youtube :P. Tylko jeżdżąc tyle na rowerze musiałbyś taką siłkę robić tylko zimą, rower prawie całkowicie odpuścić, więć już lepiej np. robić bazę na rowerze a siłkę 2x w tyg.. Co do treningu, widzę w kółko interwały i ciągle to samo, kosmiczna liczba godzin, 20h tygodniowo? To jaka jest jakość tych interwałów... To co robisz czyli HIIT to jest dobry gdy masz 4-5h tygodniowo. Poczytaj sobie o treningu spolaryzowanym, powinieneś większość czasu jeździć w Z2 wg. tego modelu: Tak jak jeździsz to brak regeneracji i droga do wypalenia. Kup pulsometr i naucz się jeździć wolno (żeby być szybkim trzeba najpierw nauczyć się jeździć wolno). A interwały np. 2 x w tyg. np 3x10min, 4x 4min, ew. 3x10 30s/30s. Chociaż tu można się pokusić o trening siły najpierw czyli jazda na niskiej kadencji, i dłuższe powtórzenia na kadencji 60-70, i 30 sekundowe w trupa np. 10x 30s/ przerwy 5min!. Na stravę nie patrz, jak jeździsz na mtb w terenie to bardzo zaniża, nie zaniża jak jeździsz po idealnym asfalcie na szosówce w pozycji wyścigowej :P. Do tego długie treningi i po górach, na szosie wyszło by coś koło 150W. Jakbyś robił zregenerowany interwały, mała ilość ale w trupa to w twoim wieku to chyba powinno być coś koło 190 po 2min powtórzeniu. A ty robisz milion tempówek
-
Bike fiting niestety przy pierwszej szosie to nie jest temat na 5min i jeden dzień 😉 Rozmiar wybrałeś dobry bo daje Ci na przyszłość dużo więcej możliwości gdybyś jednak chciał być bardziej wyścigowy i szybszy, jednak stack 570 nawet z podkładkami może być za agresywny na początek stąd ból pleców, mięśnie muszą się wzmocnić. Widzę, że masz wszystkie podkładki pod mostkiem, po zdjęciu ciężko ocenić jaka jest różnica wysokości między siodełkiem a kierownicą, zaczął bym więc od odwrócenia mostka z -6st na 6st. Da ci to 2cm wyżej kierę i wtedy zacznij schodzić z podkładkami. Jedna podkładka 5mm może decydować czy plecy zaczną boleć po 1h czy po 5h :P. Fiting zaczynasz od siodełka. Skoro wysokość siodełka masz prawidłowo (dla nogi 84 około 74cm od osi korbi do szczytu siodełka wzdł. rury podsiodłowej) to potem lecisz przesunięcie przód/tył i tu też widzę że ogarniasz, że jako baza najlepiej kolano z osią pedałów. Przy ustawianiu pozycji kiery tylko skup się na tym, żeby nie rotować miednicy na siodełku, tyłek płasko dobre podparcie kości kulszowych i potem dopiero pochylaj się do kiery, z rękami na manetkach powinieneś być w stanie siedzieć wygodnie z lekko ugiętymi łokciami. Tak jak wspomniałem wyżej skoro plecy bolą to na razie kiera za nisko, mostek dłuższy może byłby lepszy, za krótki mostek to nie jest taki problem jak za długi. Musisz kupić jakiś najtańszy 11cm i sam się przekonać. Dla porównania ja mam 184cm, noga 88, też brałbym M-kę na endurance. Pierwszą szosę miałem za duża i stack podobny 575, reach 400 (mostek za długi), na początku nie mogłem jednej podkładki wyjąć, po roku wyleciały wszystkie 3,5cm, potem wleciał mostek -17st a teraz mniejsza rama :P. Najlepiej wrzuć zdjęcie pozycji na rowerze.
-
Witam Posiadam stary rower miejski Stockli Ettera, w którym padła bateria. Po wysłaniu do regeneracji dostałem informację, że uszkodzony jest układ BMS. 1. Stąd moje pytanie, czy są jakieś serwisy które to naprawiają? Zamówiłem standardową baterię montowaną na bagażnik na test ale uznałem, że nie będzie pasować bo moja poza +-36V posiada 4 dodatkowe piny.Teraz jednak dochodzę do wniosku, że dodatkowe piny to uruchamianie baterii przez komputerek (uniwersalna ma włącznik na obudowie) oraz informacje dodatkowe dla komputerka jak np . stan naładowania i że do dowolna bateria o odpowiednich parametrach działała by. No ale gdzieś musi być jeszcze sterownik silnika? W starej baterii po rozkręceniu wszystko jest zintegrowane, posklejane i nie mam pojęcia jak to działa i co dalej z tym zrobić.
-
Cóż pewnie by się dało z nich nienajgorszego XC nadrabiającego ona zjazdach zrobić ale ta waga 2,2kg trochę lipa. Author Egoist właśnie sprawdziłem ale dziwna to geometria, główka 20mm wyższa rama 15mm dłuższa dla 19cali.
-
To jaka jest najlepsza alternatywa do maratonów w cenie 1k, trochę cięższa i wytrzymalsza tj nadająca się do katowania np. lekkiego enduro? Octane prone z amortyzatorem 120mm? Tak na szybko ktoś pomoże obliczyć dropa siodła do kiery bo chyba coś źle liczę (dla szosy mi wychodzi dobrze ): Rama M-ka amor 120mm https://octane-one.com/prone/ 1) SIODŁO wys. siodła 79cm po korekcji kąta ST= 76cm ( dł. nogi 88cm) 2) KIERA: stack 63,6cm + 2cm (połowa grubości mostka) +0,9cm (wznios mostka 80mm -17st) + 1,5cm (połowa śr. kierownicy)= 68 76-68= 8cm dropa? Coś tu nie gra. Czy z moją długą nogą, prone mógłby się sprawdzić w wyścigach?