Skocz do zawartości

sp0q

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    288
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://last.fm/user/sp0q

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Gdańsk

Osiągnięcia użytkownika sp0q

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. sp0q

    Koniec Świata

    gdzie to?
  2. Technical manual tu znajdziesz instrukcję serwisu Reby. Do serwisu nie oddawaj, jeśli masz minimum zdolności manualnych to dasz sobie z tym radę sam. Oleje kup Motula, a uszczelki w sklepie hydraulicznym za 5zł (rozmiary kompletu gum przewijały się po forum, zapewne nawet w tym wątku). Je wymieniaj koniecznie przy każdym serwisie, sam przy okazji pierwszego stwierdziłem, że są ok i niedługo potem miałem drugą rozbiórkę bo kąpiel tłumika spłynęła do goleni dolnej. 700km to wg mnie grubo za mało, niektórzy przecież robią tyle w tydzień. Ja robię to przeważnie raz na rok, niezależnie ile zrobię km.
  3. Znalazłem ostatnio moje stare wpisy na forum i okazało się, że moja Reba ma już 5 lat : O Kto by pomyślał. Ma za sobą dwa serwisy z użyciem uszczelek spod zlewu. Po pierwszym z nich blokada nie chciała działać za bardzo, ale się tym nie przejąłem bo wcale jej nie potrzebuję : P oleju na pewno wlałem tyle ile trzeba. Poza tym jeździ bez problemu, mam nadzieję, że posłuży mi jeszcze jakiś czas, bo nie mam w tej chwili pieniędzy na wymianę, a przejście na coś pokroju Tory mi się nie uśmiecha : P edit. ups, gravedigger : P
  4. Różnice są pewnie takie, że trzeba wyprzedać stary asortyment. Ja rwałbym promocyjną z 2010, od leżenia w sklepie nic jej się nie stało.
  5. O żesz, rama Big Wheel jest czadowa : ( dlaczego nie zrobią takiej pod 26" i nie rzucą na allegro? : (
  6. Tak na zbiorczym zdjęciu ciężko powiedzieć. Kup pełen zestaw z podanej wyżej listy, a najlepiej kilka - są to groszowe sprawy, będzie zapas na przyszłość. Gdy rozbierzesz amora na pewno stanie się dla Ciebie jasne, która to uszczelka, bez obaw : ) zresztą i tak lepiej wymienić od razu wszystkie.
  7. Jeśli przez "twardy" rozumiesz punkt, w którym amortyzator po prostu staje, jak gdyby dobił, to prawdopodobnie masz ten sam problem co ja w zeszłym roku: olej z prawej goleni górnej (kąpiel tłumika mc) spłynął do goleni dolnej i amor nie ma gdzie się podziać : P trzeba wymienić uszczelkę i powinno być ok. Najłatwiej sprawdzić to na wstępie serwisu - po wybiciu śrub blokujących golenie górne w dolnych odwrócić amora i sprawdzić czy z z goleni dolnej wyleje się dużo oleju. Jeśli tak, to trzeba rozbierać do końca i wymieniać uszczelki. Uszczelki można kupić takie spod zlewu, w sklepie hydraulicznym. Niestety nie jestem w stanie znaleźć listy potrzebnych wymiarów, choć przewijało się to na forum już niejednokrotnie. Mój jeździ już na nich zdaje się rok i działa bez zarzutów.
  8. W instrukcji nie ma nic o dawkowaniu po trochu, sam pompuję od razu do ciśnienia docelowego. Zresztą myślę, że bardzo szybko znudziłoby Ci się kilkukrotne dokręcanie i odkręcanie wężyka że już o uszkodzeniu wentyla nie wspomnę, a wszyscy wiemy, że jak staramy się oszczędzić jedno to psuje się drugie
  9. Zdecydowanie polecam pisanie maili do centrali firmy : P W bazie zależy im wyraźnie bardziej na kliencie niż u oficjalnego importera. Miałem podobną przygodę z reklamacją słuchawek Kossa: 1,5 miesiąca nie mogłem się doprosić, wystarczyła jedna wiadomość do jułesej i sprawa była załatwiona na 'pojutrze'. Do tego polecam zapisać sobie nazwisko pracownika, który wydał taką a nie inną opinię. Pewnie, że bez pisma nic to nie da, ale łatwiej się skarży gdy ma się kogo pokazać palcem ; )
  10. Czyli tak czy inaczej nie obędzie się bez zaglądania do środka. Równie dobrze mogę zrobić pełen serwis : P A skoro już przy tym jesteśmy - zna ktoś symbole o-ringów z rury pod zlewem, które pasowałyby zamiast oryginałów? Nie ma mowy żebym dam się zrobić RockShox'owi na zestaw serwisowy : P
  11. Otworzyłem sobie dziś sezon (wiem wiem, późno jak diabli, ale zajęty człowiek jestem : P). Po kilku kilometrach wjeżdżając w teren poczułem, że coś wyjątkowo uderzyło mnie w ręce - okazało się, że po dobrych paru miesiącach stania w miejscu, Reba ugina się jedynie około 4cm a następnie blokuje się całkowicie. Za nic nie wbiję goleni głębiej. Podarowałem sobie dalszą jazdę, postawiłem rower do góry kołami co by olej w amorze mógł dla odmiany pospływać w przeciwnym kierunku i pytam - czy ktoś miał kiedyś podobny problem? A jeśli tak, to jakie działania odniosły skutek? Nie powiem, nie chce mi się jakoś szczególnie go serwisować po raz kolejny. Do tego, uprzedzając pierwsze teorie, wszystko było złożone jak należy i działało bez zarzutu jeszcze przed zimą. Toteż pierwsze co przyszło mi na szybko do głowy, to że olej sączył się sączył powolutku, aż w końcu cały spłynął pod korek do komory negatywnej i w jakiś sposób przeszkadza. Choć po prawdzie to blokowanie jest tak nagłe (nie pojawia się żaden dźwięk stukania) jakby załączała się blokada : P
  12. U mnie nie jest źle. Po dłuższej przerwie, gdy nagle tyłek wysiedzi na nim 30km to rzeczywiście następnego dnia trzeba przejechać w bólach dobre 5km zanim pośladki znów się dopasują ;] Ale gdy jeżdżę codzień - nie mam tego problemu. Muszę przy tym zaznaczyć, że wkładka w moich spodenkach jest już mocno ubita ;] Póki co zostaje i ma się dobrze.
  13. lol, pół nowej reby
  14. nie wiem jak dokładnie działa manetka (nigdy takowej nie posiadałem, ani też nie czułem potrzeby by posiąść), ale przy odblokowywaniu coś tę linkę musi ściągnąć z powrotem - stąd też wymiana tłumika nie jest wcale taka dziwaczna.
  15. sp0q

    [10696g] Kona Kula Deluxe

    od samego początku, gdy tylko zacząłem głębiej interesować się rowerami, kochałem tę ramę ;]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...