Skocz do zawartości

Sławek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    216
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Sławek w dniu 17 Sierpnia 2011

Użytkownicy przyznają Sławek punkty reputacji!

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.trek.gd.pl

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Sopot

Ostatnie wizyty

3 564 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Sławek

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

  1. Złożyłem na crestach kilka kompletów, na frm 333 kilkanaście. Zdecydowanie więcej problemów jest z kołami na crestach. Faktycznie są szersze wewnętrznie o 2mm, ale koło na crestach wychodzi zdecydowanie mniej sztywne. Czołówka jeździ na crestach ponieważ nie ma alternatywy, FRM są bardzo ciężko dostępne i niewiele ludzi o nich wie.
  2. Dla tych co mają tensometr polecam sprawdzić naprężenie szprych po założeniu opon na cresty 29". Testowałem różne opony i różne egzemplarze obręczy, za każdym razem po uszczelnieniu się opon naciąg spadał z 100kgf do około 70-75. Koło robiło się strasznie miękkie. Na innych obręczach tlr tego nie ma, ( na przykład BOR xmd333 naciąg spada praktycznie niezauważalnie). Max naciąg dla crestów to 95kgf, co jest wg. mnie zdecydowanie za mało ! Polecam zdecydowanie BOR xmd333, lżejsza, oczkowana, asymetryczna, naciąg do 130kgf i cena praktycznie taka sama. Tylko ogranicznik wagowy bodajże do 85kg.
  3. Ja mam kiere 600mm w 29erze i faktycznie trochę wąsko, ale więcej niż 630-640 do XC bym nie założył. Myślę że dla mnie nawet 620 by wystarczyło. Kiedyś wszyscy jeździli na 560 i też było dobrze
  4. FRM-BOR xmd333 / mac aero 424 / novatec 711 / kozak m-netic 1449g Szprychy wiązane i lutowane na łączeniach. Jak dla mnie sztywność bardzo zadowalająca, przede wszystkim obręcze są asymetryczne i oczkowane, przez co można zrobić dużo sztywniejsze koło, nie odczułem praktycznie żadnego dyskomfortu po przejściu z małego koła, nie czuć braku sztywności, czuć za to lekkość tych kół ! Nie sądziłem że 29er może tak sprawnie przyspieszać. Szukałem długo kompromisu między sztywnością i wagą, uważam że go znalazłem Duże znaczenia ma też wiązanie i lutowanie szprych oraz odpowiednie wycentrowanie z pomiarem naprężenia, koła przejechały już kilkaset km w tym maraton w Złotym Stoku i nie ma żadnego bicia, wgniotów itp, jestem bardzo zadowolony. Opony zakładam Bontrager 29-1 2.0" team(~488g/szt realnie) oczywiście na żółtej taśmie i płynie stana, moja waga 74kg, rower trek superfly al elite, rs reba rl G2 9.7kg.
  5. Rozumiem że piszesz o modelach 2011 ? Zauważ, że ramy treka to nie to samo co stary Gary Fisher. Stare fishery faktycznie pękały, oczywiście z tego co się orientuje nikt nie miał problemu z wymianą ramy na nową. Co do geometrii G2 to mi pasuje idealnie, jeździłęm na wielu 29erach ale właśnie na treku jeździło mi się najlpiej. Ja akurat mogę x-calibra polecić w 100%.
  6. Sławek

    [Rower] Trek Marlin 2011

    Trek montuje sztyce 400mm do 29erów, więc powinno być ok.
  7. Sławek

    [Rower] Trek Marlin 2011

    Ciężko powiedzieć, raczej się tego nie dowiesz - ale jest to całkiem możliwe. Podany link do testu dotyczy roweru z innego rocznika, ramy 2011 są zupełnie inne - zwróć uwagę na główkę i miejsce przy zacisku sztycy. Niedługo będe miał okazję zważyć inny egzemplarz marlina 19" oraz paragona 19". na pewno się pochwalę wynikami. Różnice wagowe rzędu 50g się już zdarzały na tych samych ramach, ale 100g to sporo, choć też nie jest to niemożliwe.
  8. Sławek

    [Rower] Trek Marlin 2011

    Ramy Mamba i Marlin w tym samym rozmiarze (19") ważą odpowiednio 1835 i 1939g.(bez misek sterów i śrubek - z samym hakiem przerzutki) X-caliber 19" 1747g. Paragona nie miałem okazji zważyć ale podejrzewam że będzie podobnie do x-calibra. Superfly 1385 (z gumami zabezpieczjącymi). Jeżeli chodi o alu to nie sądzę że jest to różńica na poszczególnych egzemplarzach.
  9. Sławek

    [Rower 29] rower do ścigania

    Jako, że przerabiałem już temat ściganta 29er mogę się wypowiedzieć. Miałem okazję przejechać solidny wyścig mtb na 29erze i mam jakieś tam porównanie. pyra2, przede wszystkim KOŁA. Składaj jak najlżejsze bo to czuć najbardziej, każdy gram jest na wagę złota przy tym rozmiarze. Obręcze raczej ZTR z uwagi na znacznie lepszą konstrukcję rantu trzymającego oponę. Szprychy fajnie jakby były płaskie, czyli aerolite lub cx-ray. Piasty DT są fajne, ale tylko na tył. Na przód idzie znaleźć coś lżejszego, nawet 15 - 20g. Koła 29" mają dużą przewagę nad 26 w terenie ale tylko wtedy jak mają podobną masę. Mi udało się złożyć 29era GF paragon 10.3kg, czyli 1kg więcej od mojego treka, ale te 1kg leżał niestety na kołach, co zaowocowało stratą 4min na 1.5h wyścigu do ludzi z którymi wygrywałem cały sezon, a noga była dobra Tak więc sprzęt tego typu musi być jak najlżejszy. Zastanów się jeszcze nad oponami. 2.1 to przesada w 29erze, moim faworytem są bontrager 29-0 - wagowo nie mają konkurencji i bardzo ładnie leżą na obręcach ztr'a. . Ale oczywiście tylko na suche ... Jeżeli uda Ci się uzyskać wagę poniżej 9.5kg z kołami poniżej 1500g to maszyna powinna być godna. Sam po cichu przymierzam się do frameset'u Treka Superfly ..
  10. Waże i liczę żeby mieć lekki rower, chyba taki jest sens liczenia. Jestem zawodnikiem i tu liczy się każdy gram, dla mnie nie jest celem osiągnięcie odpowiedniej wagi roweru, celem jest osiąganie wyników sportowych na tym rowerze. A sprzęt jest bardzo ważny. Nie interesuje mnie czy będe miał najlżejszy rower na forum, mam inne priorytety w życiu Co do moich poprzednich rowerów było ich naprawdę sporo( shauff, giant sierra, author traction, merida matts speed, giant xtc team, trek 8900, trek 8500, trek elite 9.9ssl 2008 i jeszcze kilka szosówek) i nie każdy z nich był super lekki. Poza tym sprzęt trzeba mieć podobny do swoich rywali, jeśli odstajesz sprzętowo jesteś przegrany już na starcie.
  11. Podejrzanie ciężką masz sztyce, moja waży 258 w tym samym rozmiarze. Aby na pewno dobrze ją zważyłeś? Bo aż mi się wierzyć nie chce że biała jest tyle cięższa.
  12. Tak, to jest model 2009 i w dodatku z piwotami, ale cóż, taką tylko mieli. Gołe ramy na 2010 będą, ale nie wiadomo kiedy, oczywiście też będą droższe a różnica tylko w lakierze (piwoty też będą niestety). Konstrukcyjnie to to samo więc wolałem mieć teraz, niż czekać nie wiadomo jak długo tylko na inny kolor lakieru. Niestety mój patent z korbami szosowymi (30z - 42z) nie zadziała w tej ramie, jeszcze się nie poddaje ale na oko przymierzając będzie ciężko. Zysk wagowy będzie również niewielki, więc na razie chyba zostane przy moich korbach slx. Generalnie to brakuje mi jeszcze sztycy (34.0mm ... ) oraz zacisku, reszta już czaka na montaż.
  13. Rama już jest. Teraz brakuje jeszcze kilku rzeczy, niedługo rower stanie na kołach.
  14. Napisz do mnie na slawekxc@gmail.com , coś poradzimy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...