Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Trzymadełko siodełka znalazłem w elektronicznej skrzynce na paczki po powrocie z citibrejku3 punkty
-
3 punkty
-
Witam Podsumowując wątek- pokusiłem się o zakup niby nowej piasty na alle..o i wymianę elementów. Zakupiłem też, przy okazji nowe kulki, jednak na świerzym smarze.. no chrobotało to niemiłosiernie. Wydobycie miski z piasty wykonałem przez wybicie jakąś przygodną rurką mosiężną (ale może być cokolwiek inny nieco miększy materiał niż ten z którego jest miska), wiadomo, udeżamy naprzemiennie tu i po przeciwnej. Przed zabiegiem warto podgrzać kołnierz piasty opalarką, dzięki efektowi rozszerzalności cieplnej, będzie lżej. Do wbicia użyłem nasadki z zestawu kluczy, musiałem tylko zeszlifować kole 0,2mm. Wszystko poszło przy użyciu ~ ćwierć kilowego młotka, także, operacja bezproblemowa. Przed wbicim miski też warto podgrzać piastę, można też samą miskę trochę przymrozić, ale i bez tego da radę:)1 punkt
-
@spidelli miałem taki sam uchwyt do Cubota. Ten uchwyt trochę porysował metalowy bok tego smartfonika. Jak mi zdechła po kilku latach użytkowania bateria w smartfonie Huaweia to leżący dotychczas w szufladzie Cubot stał się podstawowym telefonem. Jest mały, poręczny ma dobrą jakość połączeń głosowych. Wadą jest kiepski aparat. Odnośnie Garmina to ubolewam trochę nad ograniczoną ilością map do niego. Poza firmową mapą TOPO to jest praktycznie tylko mapa OSM i różne klony bazujące na niej - poza własnym layoutem i "skórkami" nic nie wnoszące merytorycznie nowego. O projekcie UMP lepiej pomilczeć.1 punkt
-
Puchówka z deca. Tylko weź pod uwagę, że w puchówkach to się raczej aktywności nie uprawia. Bo one bardzo nie lubią wilgoci. Puch jest dobry na postój, na przerwę, tam gdzie stygniesz. Jak będziesz w puchu się pocił, to go zeszmacisz.1 punkt
-
@spidelli na zębatkach widać już zużycie, ale zdjęcia są pod kątem i pokazują zbyt mały wycinek. Łańcuch powinien na nich działać ale jest także szansa, że praca będzie głośna. Trzeba to zweryfikować.1 punkt
-
@spidelli, jezdże na chinolach i nie widzę sensu przepłacania za Shimano A Goldix za 18 PLN jeździ w wybitnym syfie i to celowo Żenią, bo glówny zysk obrano na eksploatacji. Suporty FSA są 3x droższe do tego słaba dostępność, więc kupisz jak się zacznie sypać, a sypią się dość szybko , bo zazwyczaj w okolicy 10-u koła. Blaty do żywotnych też nie należą i jak zajedziesz to kupisz minimum za 150 PLN sztuka, bo będziesz w kropce, a zamienników brak. FSA to chiński producent i jak bierzesz coś od nich w ilościach przemysłowych to pogonią Ci to w przyzwoitej cenie niewiele większej od kosztów produkcji , stąd w wielu markach te komplety, a że ma się szybko psuć , to same plusy @pecio średnica osi tej korby FSA,- 191 punkt
-
POC Ventral Spin w rozmiarze M za 316 zł. https://www.pepper.pl/promocje/kask-poc-ventral-spin-rozmiar-m-9919361 punkt
-
Do "zębów rekina" jeszcze daleko 😁. Spokojnie można się jeszcze na tym szlajać. Wymień tylko suport . Korbę masz pod ośkę 24 ...chyba ? Bo zdjęcia oszczędnie potraktowane. Kup jakieś tańsze Shimano HT , spokojnie obskoczy. Lub jakiegoś chinola jak radzi @kaido2 .1 punkt
-
Ja wożę zestaw naprawczy tubeless, natomiast w większości przypadków, w razie przebicia opony, wkładam dętkę. Pompki CO2 nie mam. Nigdy też mi się nie zdarzyło żeby opona spadła z obręczy, ale może miałem szczęście Mleko natomiast trzeba dokupić, jest trochę więcej babrania się przy zmianie opon.1 punkt
-
1 punkt
-
Ale płotek i przy nim informacja, że teren ścisłej ochrony i że zakaz wstępu dobitnie wskazuje, że jest to teren chroniony i można łapać i walić mandaty a kilka patyków w poprzek drogi i ukryta kamera raczej się kojarzy z fotoradarami w śmietnikach będącymi głównym źródłem zarobku gmin kilka czy kilkanaście lat temu. Nie wiemy czy to był jakiś lokals wiedzący, że to teren ścisłej ochrony czy jakiś "niedzielny turysta" i nie jestem absolutnie za tym, żeby łazić gdzie popadnie poza szlakami w takich miejscach jak PN-y ale widać, że ta ścieżka nie jest jakąś wąską ścieżką , którą chodzą zwierzęta do wodopoju tylko wydeptaną, systematycznie użytkowaną i jakbym akurat tam był to też bym pomyślał, że jest to pełnoprawna ścieżka a patyki ktoś złośliwie narzucał. To nie jest żadne tłumaczenie, że są setki takich ścieżek - skoro zamontowali kamerę to znaczy, że jest znana i powinna być zablokowana solidniej niż patykami i oznakowana1 punkt
-
Mój kumpel z akademika (wspólny kibel) mawiał "szybciej, bo mi już kiełkuje"1 punkt
-
Nie dziwię się, że szybki skoro na bosaka po zimnym śniegu. Szybszy to jedynie na bosaka po rozżarzonych węglach... albo jak konkretnie przyciśnie i dwójka jest już w fazie świstaka 🤣1 punkt
-
Musi być takie mocowanie jak ten Polar wyżej (ja akurat mam pod Brytona), czyli z 4 zaczepami, a Ty tylko decydujesz czy licznik ma być poziomo, czy pionowo1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
I takie płotki są tyle warte, jeżeli miejsce atrakcyjne: https://www.google.pl/maps/@54.4878809,18.5667135,3a,75y,325.17h,74.26t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipP8wc-LmFW0-M5PHrk8zrrV0JznZ0bsV9fDKr7W!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipP8wc-LmFW0-M5PHrk8zrrV0JznZ0bsV9fDKr7W%3Dw900-h600-k-no-pi15.742687756608902-ya0.14874021587945663-ro0-fo100!7i3840!8i1920?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDIxMi4wIKXMDSoJLDEwMjExNDU1SAFQAw%3D%3D Klify orłowskie są na terenie rezerwatu, sek w tym że grodzić zaczęli dopiero jakoś przed 2010, bo nagle ktoś się obudził, że tam biegają sarenki. Miejsce było już dosyć popularne i ludzie nie przestali chodzić tam gdzie nie powinni, ciężko kilkoma płotkami odzwyczaić od używania starych wydeptanych dróg i ścieżek. Dodatkowo od strony mola dojście na klif było dosyć trudne, ścieżka na skarpie. No to w ramach ochrony rezerwatu zrobili tam schody, więc dało się znacznie łatwiej wejść, co oczywiście wpompowało w miejsce więcej ludzi. W zasadzie co roku są artykuły, że klif spływa, że jest niebezpiecznie. Któregoś roku postawili kolejne płotki, tablice ostrzegawcze, ale ludzie na to leją, bo miejsce jest niezwykle atrakcyjne, poza tym przez dziesięciolecia po prostu dostępne (nawet szlak był wytyczony), a teraz jakimś urzędnikom to przeszkadza. https://www.google.pl/maps/@54.4874374,18.5670903,3a,72.4y,171.63h,82.5t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMbS0EHZvaPd5FzX3XqTnBcJcV8mg8KBmoKuJL9!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMbS0EHZvaPd5FzX3XqTnBcJcV8mg8KBmoKuJL9%3Dw900-h600-k-no-pi7.4962534910872165-ya242.14334545892694-ro0-fo100!7i3840!8i1920?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDIxMi4wIKXMDSoJLDEwMjExNDU1SAFQAw%3D%3D Jeżeli za ochronę biorą się debile, to z tej ochrony niewiele wynika. Inny aspekt, to mam wrażenie, że obecnie jest gorsza kultura turystyki, być może jakieś braki w edukacji. O ile nie pamiętam, żeby w szkołach było coś na temat poruszania się w rezerwatach, tak mama wpoiła tą wiedzę, że jak jest rezerwat, to się ze szlaku nie schodzi (wtedy chyba było pojęcie rezerwatu ścisłego). Przez ostatnie 10-20 lat zmieniły się też oznaczenia, których wcześniej chyba nie było. Przypuszczam, że niewiele osób kojarzy czym są zielone pasy na drzewach (czasami słabo widoczne), a czym żółte, bo po prostu nikt o tym nie uczy. Trzeci to hipokryzja LP. Nie raz spotkałem się z obszarami drzewostanu nasiennego (zakaz wejścia, oznaczone żółtymi pasami), gdzie wjechali robić wycinkę. Podobnie pamiętam z jednej nocnej imprezy na orientację, gdzie na mapach były zaznaczone obszary zakazu wejścia i tłumaczenie, że to ze względu na ochronę zwierząt czy coś w ten deseń. Potem za dnia pojechałem tam rowerem i ten teren "chroniony", był objęty wycinką...1 punkt
-
@KNKS, przecież jak bańka w szprychy wejdzie? Wygodniej zatrzymać Stara i z rowerem na pakie1 punkt
-
1 punkt
-
Jak ta lista coś pomoże : Atlas X-treme M3 Extra from Asctechs: 68cm heads (US size 8 1/2, 26-3/8 inches) No standard certification listed, so may not be a bicycle helmet. Bontrager Quantum: fits up to 26.0"/66cm heads. Fly Racing BMX/motorcycle models: Trophy II, Gmax GMX-46X, Gmax GMX-46Y, fit up to 26.0"/66cm heads. Prowell Lightning: reported by one emailer as fitting his 66cm head Bell Stoker: fits heads up to 25.6/65cm. Replaces the Kinghead. Bell XLV: fits heads up to 25.6/65cm. Bell XLP: fits heads up to 25.6/65cm. Bell Traverse XL: fits heads up to 25.5/65cm. Bern Brentwood: fits heads up to 25"/63.5cm Bern Macon: fits heads up to 25"/63.5cm Cratoni C-Stream: fits up to 25.6/65cm heads. (rounder interior) Giro Chronicle XL: a 2019 model. See this review. Giro Syntax MIPS XL: European version fits up to 63cm round heads. Giro Register XL aka Giro Bronte: fits up to 25.6/65cm heads. Louis Garneau Quartz: fits up to 25.6/65cm heads. Uvex X-Ride/X-Fit: fits up to 65 cm (25.6 inch) heads. Can be ordered from Wheelfine Imports. <>I>Lazer Vandal: fits up to 25.2"/65cm heads. Catlike Tako: fits up to 25.2"/64cm heads. Kask Mojito XL: fits up to 25.2"/64cm heads. Asian head shape. LAS Big Devil: fits up to 25.2"/64cm heads. Etto Vortex: fits up to 25.2"/64cm heads. Specialized Max Adult XXL: advertised at 64cm (25.2), but fits some who found the Bell helmets listed above were too small. Vigor NOX: fits up to 25.6"/65cm heads. Giro Atlas II: fits up to 24.8"/63cm heads. Giro Radix MIPS XL: fits some wider heads better than the Specialized Max XXL. Ked City: fits up to "64cm +" (25.2" +) heads. Ked Neo Visor: fits up to 64cm (25.2 inch) heads. Lazer Sphere MIPS: fits up to 64cm (25.2 inch) heads, including some Asian-fit. Limar Big One: fits up to 24.8"/63cm heads. Louis Garneau Olympus and Arcterus: fit up to 24.8"/63cm heads, but some emailers tell us that Garneau's larger sizes fit them better than others. One who has a large Asian head with a rounder profile found that the Arcterus fit him well. Another with an oblong head said the same thing. Netti Quantum Pro: fits up to 24.8"/63cm heads. Nutcase L: Skate style helmet, L/XL advertised as 64cm. A shop specializing in large bikes for large people informs us that the Nutcase in L/XL fits many customers who have larger heads. That has been confirmed by individual emails. Nutcase XL: Skate-style helmet that fits some heads larger than its advertised size. S1 Lifer: Skate-style helmet that fits 25.5-inch heads and with the 4mm sizing inserts removed can accommodate 25.75 inches. S1 is working on large sizes and round head accommodation.1 punkt
-
Liczniki sigmy miały kiedyś możliwość montażu na mostku, czy dalej tak mają nie wiem ale pewnie w opisach będzie.1 punkt
-
To mi się kojarzy z jazdą pod ramą - nie rób tego ! Autor, który po raz kolejny wykonał angielskie wyjście, zimą nie jeździ, bo za zimno (to z grubsza jego słowa), i zdaje się, że przy temperaturach poniżej +10 też średnio na jeża, czyli pół roku wyjęte... Sorry skom25 vel. ChuChu i zdaje się kryptoszosowiec (kto pamięta więcej ?), ale chyba otwarcie o tym kiedyś mówiłeś.1 punkt
-
Kaseta 11-46 mnie nie interesuje. Zakres odpowiadający mojemu 3x8 (42/32/22, 11-30) zapewniłaby dopiero kaseta 10-52 (z blatem 38 z byłoby prawie identycznie), a taka ile kosztuje (i ile waży)? No i taka kaseta wymaga już innej piasty (bębenek), przerzutka tylna też musi być znacznie większa i cięższa, by to ogarnąć. Skompletuj mi taki zestaw, podaj cenę (i to bez szukania u Chińczyka, a normalne ceny w Polsce) i wagę całości to wtedy pogadamy. Jak na razie napęd 1x nie jest dla mnie żadną atrakcyjną alternatywą. Ludziom wpojono, że napędy 3x są be, że są za głupi by ogarnąć kombinację dwóch zębatek, że się trudno czyści i inne bzdury.1 punkt
-
1 punkt
-
Był strach ale obyło się. https://www.instagram.com/p/DGB2C9ZOOrt/ Warunki są niezbyt sprzyjające 🫠 Stery wywaliłem bo wybicie bieżni w oryginalnym widelcu to koszmar🙃 Dałem ZS44 od Chińczyka na maszynkach. Cues siedzi aż miło Widelec z Peak'a wciąż żyw🥰 Doskoo'nale Maestro jak się patrzy 🫶 Pozdrow'er😘1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Przyjechał pierwszy z dwóch zamówionych na Amazonie Gravelkingów X1 700x45C, drugi jutro. Będzie testowane 😉1 punkt
-
Jeżeli jeździsz w suchych warunkach, gdy jest jasno i ciepło to dla Ciebie lepiej jest mieć dętkę w oponie. Nie wyobrażam sobie wymiany dętki po ciemku, w środku lasu, gdy pada deszcz i jest zimno, opony są usmarowane błotem i jeszcze masz strój za 1500 złotych na sobie. Przykro będzie patrzeć na ten strój w domu usmarowany błotem i smarem od łańcucha, no bo przecież w coś te brudne ręce musisz wytrzeć. No i jak tu zmienić dętkę tak aby błota i piachu nie wepchnąć do opony? Wtedy tylko mleko ma sens.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Oryginalnie Marin Bobcat Trail 3. Po jednym sezonie w miarę bezproblemowej jazdy postanowiłem trochę podpimpować sprzęt i wymieniłem cały napęd na Deore 1x10 plus dodatkowo blat z przodu z 32 na 36 Deckass za namową kolegi z forum. Dodatkowo włożyłem opony Maxxisa, nowe siodło, alarm Knog Scout, zacisk sztycy i zmieniłem kolor napisów na jednolity czerwony za pomocą folii polimerowej i programu graficznego. Hamulce mam względnie dobre, więc zostawiam do zarżnięcia, tak samo jak amor i obręcze kół. Rowerek zacny do moich potrzeb, czyli do eksplorowania równiny warszawskiej.1 punkt
-
1 punkt
-
Gdyby ktoś kiedyś natknął się na tego posta i zastanawiał na zakupem tej kierownicy to mam jedną uwagę. Dropy są dłuższe niż zwykle w kierownicach baranek. Kierownica ma mały reach więc na dropach odruchowo łapiemy ją w przedniej części. No i zostaje mnóstwo miejsca z tyłu nie bardzo wiem po co. Poza tym przy tak szerokiej kierownicy mamy spore możliwości manewrowania i teraz tak długie dropy są już nie tylko zbędne ale zaczynają przeszkadzać przy ciasnych skrętach. Dlatego po zakupie warto rozważyć jej obcięcie. O 2 cm jeżeli chcemy mieć wymiar zbliżony do większości kierownic szosowych/gravelowych. Ja uciąłem 2.5 cm i żałuję że nie od razu bo się tylko narobiłem przy zakładaniu, zdejmowaniu i ponownym zakładaniu.1 punkt
-
Marin Muirwoods w wersji bikepackingowej. W porównaniu z aktualną wersją - ten na zdjęciu nie ma jeszcze błotników SKS Bluemels, ma kasetę Sunrace 11-51 (obecnie Microshift 11-48) i nie ma bocznych koszyków Blackburn Outpost Cage (z przodu) i Topeak VersaCage (z tyłu). Ot, taki osiołek na wyprawy. Mam go też w wersji lighter&faster na szybsze wypady 1-2 dniowe - bez bagażnika, błotników, z większą tarczą (38T) i na lżejszych kołach (Ryde Rival 23 + WTB Riddler 45).1 punkt
-
Marino Gripshift ożeniony z przerzutką shimano. Dlaczego? Bo tak. Bo nie mam kiedy zmienić przerzutki na sramowską1 punkt
-
Próbowałem z ciekawości kierownice Beacon oraz Venture Max z flarą odpowiednio 36 i 24 stopnie. Dla mnie za szeroko. Wolę 40 cm z flarą 12 stopni. Ale na pewno znajdą się osoby którym taka kierownica będzie odpowiadać. Dobrze że jest wybór a nie wszyscy robią wszystko takie samo jak na przykład w przypadku napędów gdzie znalezienie innego stopniowania korby czy kasety jest niewykonalne.1 punkt
-
Co do nieufności - zrozumiałem. Poniżej screeny Załączam poniżej mój e-mail, w którym kolejny raz wszystko wyjaśniam, pod nim odpowiedź (raczej dającą do zrozumienia, że uznają moje argumenty) i potem odpowiedz zupełnie inna. Ciekaw jestem Waszego odczucia - moje oczywiście są subiektywne, bo to ja mam problem, a jak Wy to widzicie? Bateria przestała się ładować (błąd) przy przebiegu 234 km!!! Czy możliwe jest by po 234 km i idealnym stanie roweru (bez żadnej ryski) tak wyglądała bateria??? Musiałbym nią tłuc jak maczugą0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00