Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
5 punktów
-
No i Rose Bikes jednak tylko straszyło tą dostępnością opon za 3 miesiące... - 2x Continental Grand Prix 5000 S TR 30mm - kolejna Corsa mi się rozkleiła, więc nadszedł czas na sprawdzenie "legendy" - krótki uchwyt do zamocowania lampki na widelcu - żeby zakładać latarkę tam zamiast na kierownicy, gdzie brakuje miejsca. W polskich sklepach gdzie ostatnio robiłem zakupy nie mogłem znaleźć, a zamawiać oddzielnie się totalnie nie opłaca, bo wysyłka 3x droższa. Tu było za 1,95€, to dorzuciłem do przesyłki. - 2x Continental Grand Prix 5000 28mm - dla kumpla, bo nie chce zostawać w tyle 😜4 punkty
-
Kumulacja zamówień RCZ i allegro... Allegro (RowerPlus) - bidon Elite FLy 950 - pierwszy w wersji scratch - nawet ciekawie to wymyślili... -łyżki continental - ostatnio jedną połamałem.. - koronka 14 do kasety 12 - z naklejką austriackiej hurtowni.. RCZ - kaseta M5100 - przerzutka M5100 - przerzutka 7100 - korba GRX600 170mm - dla znajomego - mostek Crankbrothers 50mm do kiery 35 - do testów w Trance zamiast 40mm. 162 g - kierownica Crankbrothers 780mm śr. 35mm - do kompletu - 335g - siodełko - opisane jako Prologo Scratch X8X10 przyszło w wersji Nago X10 T2.0 135mm. Do kolekcji testowej, jednak raczej za wąskie (siadając na kolczatce ma rozstaw środków 2 skupisk ok 11.5cm..) -sztyca 27.2 Lapierre - za 3.20EURO dopełniacz - zestaw serwisowy do Rekona za podobną kwotę. W temacie dyskutowanym powyżej.... Ja Trance'a przetrzymuję w kartonie po poprzednimrowerze kupionym rok temu i planuję ujawnić przy okazji swoich urodzin (początek lutego)3 punkty
-
Możesz, chyba że od nadmiernego naprężenia pękną Ci tylne widełki, wtedy nie możesz 😄 Standard 141 to jeden z najgorszych przypałów branży rowerowej.3 punkty
-
Cześć Wszystkim! Do tej pory przeglądałem forum szukając jakichś rozwiązań i ciekawostek ze świata rowerowego ale od dzisiaj chętnie będę brał już udział w dyskusjach Jestem z Wrocławia. Rowerowy styl życia wszedł na ostro 3 lata temu mimo, że wcześniej sam rower gdzieś zawsze orbitował. Cytując klasyka: I like turtles . W moim przypadku są to koła. Popełniłem kilka szkoleń i od tamtego czasu zajmuję się ich budowaniem co daje mi ogromną satysfakcję. Głównie są to koła Enduro, Trail, FR. Jestem otwarty też na szosę i gravelę bo ten rodzaj kolarstwa też uprawiam. Jeżdżę Enduro i Gravelem3 punkty
-
Jak nie ma szczególnych wymagań co do niuansów i detali, to brałbym raczej gotowca - czy to HT, czy full XC (jest spora szansa, że w tym budżecie nie trzeba będzie wymieniać kluczowych komponentów już na starcie). Jak nie ma gór w planie, to nie szedłbym w więcej niż 120 mm skoku. Obejrzyj marki wysyłkowe - Radon, Cube (ten jest i u nas), Rose. W kraju też się coś trafi - chyba najlepiej by było się gdzieś przymierzyć, albo nawet wypożyczyć sprzęt na testy. A taki se szaraczek : https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-100-ea-2023/ - lżejsza rama (jednak tylko pod opony 2.25"), lżejsze koła (1325 g), geometria niezbyt wyścigowa (jak na dzisiejsze standardy). Czyli do w/w części dokładasz 1k €, i masz kompletny lekki rower (można przyjąć, że niewiele ponad 9 kg). Tańszy, cięższy, ale teoretycznie bardziej w stronę komfortu niż Radon : https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-slx-liquidred-n-white Dziękuję, dobranoc, ostatni gasi światło - ups, wypadło na mnie PS wizualnie, to Fox z odwróconą podkową wygląda dziwnie...3 punkty
-
Odebrałem w Żabce paczkę od Rose Bikes. Potem zawiozłem szosę do najbliższego autoryzowanego dealera Gianta w celu skorzystania z dożywotniej gwarancji na ramę (bo sklep w którym kupiłem już nim nie jest) - pęka podsiodłówka. Ciekawe, czy uwzględnią tak niewielkie uszkodzenie... Byłem w szoku, że bez problemu zapakowałem ją do B8 w sedanie - spodziewałem się ciasnoty i większych kombinacji, a wystarczyło tylko zdjąć przednie koło. Weszłyby tam jeszcze ze dwie takie szosy. Po robocie wpadł kumpel, żeby wymienić mu połamaną pokrywę sterów w zeszłorocznej Emondzie. Po odwinięciu owijki, rozpięciu hamulców, zdemontowaniu mostka, podkładek i dobraniu się do tej pokrywy odkryliśmy, że sklep dał mu, owszem, w kolorze, pasującą do Emondy...ale 2021... 😆 Pozostało więc wszystko złożyć do kupy na starych częściach. Oczywiście żeby nie było za łatwo - stara owijka porwała się, a nowa okazała za krótka i trzeba było kombinować. Powtórka jak kupi właściwą część...🥴 Na koniec założyłem sobie (nareszcie!) mocowanie do lampki na widelec, bo na wąskiej i giętej kierownicy Gruza nie miałem już miejsca i musiałem jeździć z Garminem przechylonym na mostku o 30st w bok. Znaczy...założyłem... Chciałbym po prostu "założyć" - przykręcić i iść do domu, ale nie, tutaj też trzeba było rzeźbić, wiercić, sztukować. Finalnie osiągnąłem zamierzony efekt, więc jestem zadowolony. Teraz lampka jest niżej, więc mogę świecić trochę dalej bez oślepiania jadących z naprzeciwka. No i w końcu nie muszę odchylać głowy, żeby zobaczyć ekran Garmina.3 punkty
-
@nctrns działa też inne rozwiązanie. Kupiłem sobie nowego garmina. Żona patrzy, pytam co przyszło, etc. Więc udałem zaskoczenie i zacząłem jej dziękować za fajny prezent. Zgłupiała, nie wiedziała co powiedzieć i był spokój3 punkty
-
Co za pytanie? Jednemu się podoba synowa innemu teściowa. Są zwolennicy ajfonów i są zwolennicy androidów. Napęd zależy od tras, po których chcesz jeździć - jak więcej terenu lepszy będzie 1xx (gdzie godzimy się na większe "dziury" w kasecie), jak więcej szosy to 2xx (gdzie teoretycznie mamy lepsze stopniowanie). Jedni wolą sposób zmiany biegów w Shimano, inni (są tacy? nie jestem pewien...) wolą tzw. double tap w Sramie. Nie da się odpowiedzieć jednoznacznie na takie pytanie2 punkty
-
Służy do upuszczania powietrza z komory negatywnej. Przydatne np. kiedy za dużo natrąbisz do pozytywnej i zbyt szybko spuścisz. Jeśli wideł się zapadł o kilka cm i był świeżo po serwisie też może się przydać. Jeśli interwał przeciągnięty nadmiernie to upuszczanie tym zaworkiem nie poprawi długookresowo sytuacji.2 punkty
-
Fox Racing 32 K Float Taper-Cast 700c Factory Jest to amortyzator dedykowany do gravela . przejrzalem internety i nie znalazłem żadnego amora który jest dedykowany do giantowskiego overdrive . Dogadałem już wymianę fury sterowej , jak amortyzator przyjdzie z modyfikacji i zostanie założony do roweru to wstawie aktualizacje .2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Skoro jeździsz na gravelu to powinieneś mniej więcej wiedzieć czego potrzebujesz, jakie masz wymagania co do geometrii itd. Szczerze mówiąc to rower, jakby na to nie patrzeć, "egzotycznej" marki polygon za 13k do mnie nie przemawia, duże ryzyko finansowej wtopy1 punkt
-
1 punkt
-
W emondzie nadal jest sporo do zarzucenia ale jak patrzę na madone to jakoś realniej to wygląda. Tcr ma poziomą 565, madone 568 więc tutaj dużych różnic nie ma, są za to w temacie stack'u. Wypada więc zacząć od spojrzenia na swój rower bo tabelka z geometrią dotyczy jednak ramy a nie tego co do niej dokręciłeś. Jeśli w tcr masz pod mostkiem te ~2cm podkładek i perspektywę na dalsze obniżanie to L w madone już na to nie pozwoli, wtedy warto zerknąć na ML i ew. wydłużyć kokpit.1 punkt
-
szajbna bardzo ci dziękuje. Udało sie pobrać i wpiąć trening w program.1 punkt
-
@TheJW szybkiego powrotu do pełni zdrowia!1 punkt
-
Oczywiście, że jest: rowerybianchi.pl rowery-bianchi.pl, rowerszosowy.pl no i przede wszystkim krakowski bike-rs.pl. Mogą być nieco inne konfiguracje - np. z Deore a nie Sram X7...Zresztą sam możesz poszukać w google... Tradeinn/Bikeinn jest ogromnym hiszpańskim detalistą, więc o wiarygodność sklepu w ogóle się nie martw. W zeszłym roku do Polski ściągano od nich całe kontenery super promocyjnych speców, które później wypływały za większe pieniądze na allegro czy olx... Jedyne , co możesz się dowiedzieć, to realia - podkreślam realia! a nie teoria - w trealizacji roszczeń gwarancyjnych w Polskiej sieci warsztatów autoryzowanych przez Bianchi.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie będzie to dobrze działać. Tu masz w filmiku pokazane jak Deorka dedykowana do kasety z największą zębatka min. 50T działa na mniejszej: I tu będzie podobnie jak zamontujesz przerzutkę dedykowaną do min. 42T z "mniejszą" kasetą.1 punkt
-
Torba podsiodłowa zawiera zapasową dętkę TPU (RideNow, około 50 g) i pompkę (aluminiowa z wyciąganym wężykiem, około 100 g). Na zdjęciu (rower wiszący na wadze) brakuje licznika (wypięty leżał w domu), więc w stanie gotowym do drogi doliczam 20 g, czyli wychodzi 14,28 kg. Na razie nie mam też koszyka na bidon (30-50 g), a docelowo na stałe będzie też błotnik pod ramą (ze 100-150 g) i tylny montowany w razie potrzeby na zacisk taśmowy (SKS, SIMPLA, TOPEAK?). Zastanawiam się, czy ten da się upchać pomiędzy koło a torebkę podsiodłową bez ocierania o oponę: Błotnik tylny na sztycę SKS X-TRA DRY XL 27.5-29' czarny - 11216 - 16078068800 - Allegro.pl Albo od razy taki komplet (tylny ma dwa przeguby i pewnie łatwiej go ustawić tak, by się zmieścił): SKS X-BLADE/X-BOARD ZESTAW BŁOTNIKÓW ROWEROWYCH MTB 28/29 QR CZARNO-SZARE - 11312 - 16549401276 - Allegro.pl1 punkt
-
Dawno temu były sobie amortyzatory Rock Shox z sprężyną Dual Air. Tam osobno były zawory do pompowania komory negatywnej i pozytywnej. Współcześnie są tylko solo air i debon air, gdzie komora negatywna samoczynnie wyrównuje swoje ciśnienie z pozytywną.1 punkt
-
1- muszą pasować do wąskich klocków shimano. Jak weźmiesz tarcze od typu szerokiego to będziesz w miarę zużycia miał próg na powierzchni hamującej, o który klocki będą sobie czasem zahaczać, a czasem nie. 2- niech mają szlifowane na ostro krawędzie perforacji. Na leniwca shimano SM-RT86.1 punkt
-
1 punkt
-
Dziś w Garminie 😉 chiński Nowy Rok. Wygniecione → 25 km ↑ 1800 m. Na początku trasy myślałem żeby dziś odpuścić ..... strasznie się nie chciało 😁.1 punkt
-
Tu masz aluminiowy rower z topowym Foxem i pełną grupą XT: https://nrowery.pl/mtb-29/139-3306-cayon-xt-performante-fox.html#/57-kolor-czarno_szary/101-rozmiar_ramy-1851 punkt
-
Sztywny jak konar po Braveranie! 💪 Zbieram się do wymiany na coś lekkiego sztywnego w alu, ale nie chce mi się szukać. Jak masz coś sprawdzonego za grosze to podeślij.1 punkt
-
Też zamawiałem tam szprychy, bodaj w 3 różnych długościach (sapim d-light straightpull). Również polecam.1 punkt
-
Same śmieci, gruzy i antyki, tylko sensa się do czegoś potencjalnie nadaje ale o rozmiar za mała.1 punkt
-
Takie połączenie posiada Edge 840. Jak przyjdzie czas to zmienię 530 na niego.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Chcecie osiągnąć jakieś korzyści na moim nieszczęściu... ooo wasze niedoczekanie1 punkt
-
Właśnie pokaże żonie, że inni mają jeszcze gorzej (stare zdjęcie, doszedł jeszcze jeden rower, trenażer i ze 2-3 zestawy kół :P)1 punkt
-
Możesz przesłać jakieś przykładowe zdjęcia? dla niektórych mogły by być wybawieniem1 punkt
-
1 punkt
-
Moja czepia się nie tyle samego faktu dokonania zakupu co tego, że się potyka o te graty na każdym kroku (w łóżkach amortyzatory i kierownice, w szafach na ubrania na tyłach ramy luzem, drobnica jak dampery, kasety, hamulce, łańcuchy, korby w komodach, obok ręczników i pościeli, w garażu i na tarasie całe rowery... nawet pod biurkiem nie mam miejsca na nogi ;)).1 punkt
-
@spidelli z moim defy to była śmieszna historia. Powtarzałem żonie od dłuższego czasu, że muszę kupić nowy rower, więc była w zasadzie na tak. W sierpniu mnie już telepało mocno na zakup, poszedłem z nią do sklepu i mi powiedziała żebym kupił wyższy model bo lepsze malowanie i ładniejszy aż się w sklepie śmiali.1 punkt
-
@TheJW to, że chciałem wykorzystać maksymalnie dużo części z poprzednich rowerów, wymusiło kilka kompromisów (bo parę rzeczy faktycznie mógłbym zrobić inaczej), ale że wsadziłem je do ramy z amortyzacją, to już decyzja podjęta z pełną premedytacją. Dlaczego? Dlatego, że po pierwsze: odcinek lędźwiowo-krzyżowy kręgosłupa jest mi za to wdzięczny, a po drugie: nie muszę się zastanawiać czy przejadę przez jakiś teren, tylko czy mam na to ochotę. Jak mam, to jadę. Np. przez stary nasyp wąskotorówki, rozmiękłą po deszczu ścieżkę, rozkopany chodnik (a w Chorzowie teraz łatwiej jest wymienić, co nie jest rozjechane buldożerem, niż co jest). I może i taki gravel objedzie mnie na asfalcie albo nawet i równiejszym szutrze, ale już na etapie wysokich krawężników nie muszę kombinować, tylko co najwyżej podnoszę tyłek. A dalej jest już tylko ciekawiej I o ile sam nie polecałbym fulla założycielowi tematu, to czemu niby nie MTB? Może lżejszej konstrukcji, z mniejszym skokiem i oponami szerokości poniżej 2", ale nadal MTB. Co najwyżej niech pokombinuje np. z kierownicą, typem siodełka albo długością mostka. Zresztą sam na takim jeździłem lata temu (rama o wadze 1,6 kilo, powietrzny Marzocchi, opony 1,95" z drobniejszym bieżnikiem, kaseta tylko do 28 zębów z krótszym wózkiem przerzutki itp.) i do dzisiaj uważam go za najbardziej uniwersalny rower, jaki miałem. I na asfalt, i na szuter, i na ścieżki leśne, i nawet nieco bardziej wymagający teren, w którym hardtail wciąż dawał radę. I dzisiaj w zasadzie zrobiłbym dokładnie to samo, gdybym tylko miał kiedykolwiek wrócić do hardtaila, tylko oczywiście korzystając z nowocześniejszych trendów jak większe koła, napęd 1x10-1x12 itp.1 punkt
-
1 punkt
-
Ciebie interesuje tylko ten model: https://www.continental-tires.com/products/b2c/bicycle/tires/race-king-protection/?searchMode=sbs&pogSegment2MappingDTacs=MTB&articleID=010147300001 punkt
-
1 punkt
-
W końcu dorosłem do fittingu szosy (w przyszłym tygodniu, jeśli noga pozwoli), więc żeby nie było wiochy, kupiłem buty szosowe. Przymierzałem się do tego od dawna, ale teraz plusów było już zdecydowanie więcej niż minusów, więc są. A że ostatnio wpadło też parę "nadmiarowych" stówek, to decyzja na co je przeznaczyć była prosta. - buty Northwave EXTREME GT 3 - ulubione bidony - Elite Fly Tex 550ml (czarne i "smoke")1 punkt
-
1 punkt
-
Po tych 15,5k bieżnik w GT 365 nadal mam i starczy go pewnie na jeszcze z 5k. Wytarły się lamelki, które pomagają w zimie. Oczywiście tutaj w grę wchodzi jeszcze waga, ja +rower + graty po mieście ważymy w okolicach 95-98kg. Ja lekki, rower ciężki ale nadal całość raczej poniżej średniej. Marathony plus też nie są lekkie, w tym samym rozmiarze cięższe od 365. To pancerne opony do tyrania po mieście lub długich wyprawach. Conti plusowe też podobna waga. Z lżejszych są Mondiale, w wersji Evolution mi się sprawdzają (nie licząc mokrego śniegu, tutaj kiepsko sobie radziły; na głębszym, zmrożonym nie miałem okazji). Ktoś pisał, że zwykłe/performance też są ok. Chyba każdy producent miał wpadki i kiepskie serie. Schwalbe i Continental to chyba najpopularniejsze marki u nas, więc i o tych wpadkach częściej można usłyszeć. Odnośnie CST, to przypuszczam, że mając Maxissa, to jednak pod CST będą modele budżetowe. Przypomina to tandem Schwalbe i IMPAC. Wkładka pewnie jest ok, ale po gumie nie spodziałbym się jakichś super właściwości, ot poprawna opona na standardowe warunki i standardową niewyczynową jazdę.1 punkt
-
Czy w grę wchodzi jazda po śniegu i lodzie, czy wtedy odpuszczasz? Jeżeli tak, to dosyć uniwersalnym rozwiązaniem są Marathony 365, choć to minimum 2" dla 26" (realnie pewnie mniej). Po kilku latach niestety lamelki się wycierają i zimą nie jest już tak dobrze. Alternatywa, to dwa komplety opon. Mi od Schwalbe jedynie popękały Marathony Racer (performance ale zwijane). Mondiale evo się trzymają (7 lat, 17k km, nowe mają dopiero 1k i niecały rok), GT 365 się trzymają (4 lata, 15,5k km) ale tak jak wspomniałem wyżej lamelki się wytarły.1 punkt
-
Chociażby samo smarowanie, czy wymianę łożysk Do kwadratu potrzebujesz ścigacze korb, klucze do suportu i sam demontaż zajmuje 3x więcej czasu jak HTII do którego potrzebujesz klucz wielowpustowy do suportów tego typu , klucz octalink do odkręcenia plastikowej , alu,bądź stalowej nakrętki( w zależności kto co tam ma) i imbus 5 -ka z tego co kojarzę. Demontaż całości to jest jakieś 5 minut. Do samych łożysk żeby je nasmarować nie potrzebujesz demontować suportu , wyjeżdża korba i plastikowe dystanse, i ściągasz osłonki. W kwadracie tego nie zrobisz, bo osłonke łożyska z prawej strony zakrywa miska i prawa stronę chcąc nie chcąc trzeba zdemontować. W kwadratach wymieniam łożyska , bo mam ich całą siatę . To co zabija je w moim przypadku to jest to co mam pod noga, zaczynają strzelać po kilku deszczach , demontaż i smaruję. Lewa noga wiodąca, więc lecą lewe dostając luzów bocznych poprzez wyoranie bieżni. Na jedno padnięte prawe łożysko przypadają 3 lewe. Łożyska w Neco mają oznaczenie 6002, a wiec teoretycznie standardowe łożyska, aczkolwiek nieraz się przekonałem , że standard to tylko wymiar zewnętrzny, pod oś na kwadrat bywa różnie Wagowo HT v. kwadrat na samym suporcie jest już odczuwalny, bo HT2 to 2 ameliniane miski 2 wąskie łożyska, 2 plastikowe lekkie dystansy i ewentualnie cienka lekka osłona wewnątrz mufy, kwadrat zaś to kupę żelastwa i stali, gdzie dochodzi ciężka stalowa oś. Porównanie korby na kwadrat kontra np deore 3x,- no też jest różnica Wiem , bo nieraz żongluje w zależności co mam akurat do zajechania pod ręką, czy też rower ma być typowo treningowy, czy jednak startowy. Sztywność przy turystyce można pominąć, jednak przy obecnych setach na kwadrat to HTII wychodzi tutaj niestety na plus Żywotność: U mnie HTII zyją zdecydowanie dłużej jak kwadraty. Totalny zgon dla kwadratu następuje obecnie średnio po 15 kkm , kiedy ten z największym przebiegiem HTII ma za sobą 100 koła i jeszcze nie ma luzu na lewym łożysku. Oba traktowane bez cyrtolenia i ciuciubabek,- jazda w każdych warunkach.To też Świadczy o uszczelnieniu, bo nie tylko przed wodą chronią łożyska osłonki łożysk, ale także dystanse i od wewnętrznej strony miska i wewnętrzna osłona na wcisk. Jeżeli chodzi o zawartość smaru, to zawsze otwieram w każdym nawet nowym suporcie łożyska, bo bywa różnie, nawet w HTII jezeli chodzi o zawartość, czy ilość smaru. Wag setów Ci nie podam, bo po prostu nie ważę, ale po ostatniej wymianie kwadratu który miał dość z korbą 48/38/28, na HTII z korbą Ultegry ( pełne amelinium) + stal sztyce na karbon wyleciało dość sporo , bo rower z 13,2kg zrobił się na 12 Rower zrobił się nie tyle do Poznania, tylko lekko do Gdańska1 punkt
-
Gwinty może nie będą krzywe, w sensie ich współosiowości dla strony prawej i lewej (wszak robi to precyzyjna maszyna), ale już powierzchnie boczne mufy bardzo często nie są równoległe. Wielokrotnie nawet lakier nie jest usunięty przed montażem suportu, co może powodować luzowanie się misek po jakimś czasie, bo lakier się wykrusza. W suportach na kwadrat (większości) tylko prawa strona ma znaczenie, bo z lewej miska mocująca suport nie opiera się żadnym kołnierzem o boczną krawędź mufy. Łożyska są też rozdzielone metalową tuleją, która dba o ich równoległość. W HT2 obie miski opierają się o mufę, łożyska są bardziej na zewnątrz, a żadnej tulei pomiędzy łożyskami nie ma (tuleją jest mufa ramy, z jej wszystkimi niedoskonałościami). Jeśli dokręcimy mocno miskę HT2 do krzywej mufy, to obudowa łożyska nieco się zdeformuje (nawet tylko sprężycie) i to może wystarczyć, by łożysko nie pracowało optymalnie.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00