Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bliżniaczki dwujajowe ... mocno opalone, jedna aż zwęglona. Pochodzenie: Kontrowersyjny outlet Opakowanie i wysyłka: paczka dobrze zabezpieczona, wysyłka po raz pierwszy GLS zamiast DPD. Coś nie tak?: aluminiowa przyszła o długości 720 zamiast 740mm, ale dla mnie akurat to ok. Masa: 185 i 235g Cena: Karbon niecałe 3x cena z aliexpress, ale oszczędzamy na acetonie4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Bo przed chwilą zaliczyłem szlifa, na szczęście ucierpiała tylko duma.3 punkty
-
Jako starzejący się hetero samiec właśnie czekam na lekkie szprychy (wprawdzie "tylko" z cieniowanego drutu) do kół, które zamierzam zmontować i założyć zamiast fabrycznych do roweru za 1500 zł. Będą około 900 gramów lżejsze. Portfel też będzie lżejszy, więc życie chyba stanie się lżejsze? Dobrze rozumuję?2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
https://www.decathlon.pl/p/zestaw-blotnikow-rowerowych-mtb-sks-shockblade-x-blade-27-5-29/_/R-p-X85388581 punkt
-
A ja tam rozumiem @Punkxtr. Co prawda bez takich ekstrawagancji, ale sam też kupowałem dobre narzędzia, bo po prostu używa się ich przyjemniej. Jakiś czas temu kupiłem aluminiowy klucz Park Tool do HT2, żeby odkręcać tarcze CL. Ile razy będę to robił? Pewnie raz na rok, taka wychodzi teraz średnia. Czy wydanie 120 zł miało sens, skoro można kupić dużo taniej? Pewnie nie, a mimo to go kupiłem i nie żałuję. Od 2 lat ineteresuję się modelami RC. Podejście mam takie samo: można kupić tanie narzędzia lub użyć byle czego z domu, a można kupić coś wysokiej klasy, mimo że koniec końców narzędzia służą do pracy nad "zabawką".1 punkt
-
1 punkt
-
Przy średnim kole używałem SKS Shockboard - montowany na rozporowy plastik do sterówki, i zdejmowany przez zwolnienie zaczepu.1 punkt
-
Bo doszedł zapewne do tego samego wniosku , że nie warto. Wybacz ale jest to zderzenie większości użytkowników na świecie, którzy przekonali się o pewnych namacalnych faktach na wlasnej skórze kontra 1%, który z jakiś powodów twierdzi inaczej. Koleś pokazał fakty z praktyki i realne cyferki, więc zapewne stwierdził nad czym tu dywagować. Materiał mówi sam za siebie.Narobiłes w sieci szoku i to Ci się udało Nawet nie chce wiedzieć ilu się przy tym uśmiecha Nie neguję Ciebie, bo swoją wiedzę masz, po prostu mając swoje doświadczenia pokrywające się z większością nie chcę wchodzić w kopaninę bo po co. Niech każdy wyznaje swoje religie jakie sam uważa @spidelli, Schwalbe serii one TL ciężko ogólnie wchodzą. Zakładając mam rzeźbę na dwie łyżki parktoola. Continental zdecydowanie lżej1 punkt
-
Jeśli konstrukcja trójkołowca nie zapewnia pochylenia w zakrętach (jak w trójkołowych skuterach) to skręcanie jest bardzo niepewne i wymaga ostrożności. Dla mnie doświadczenie jazdy nieprzechylającym się ale dość wąskim rowerem było przerażające (co innego rower poziomy).1 punkt
-
Ja byłem i jestem przeciwnikiem gravela 😎 W takim sensie że to rower do wszystkiego to to co ludzie robią mtb przejedzie się gravelem i to szybciej 😃 revolta wybrałem świadomie jako rower na asfalt z możliwością zjazdu na idealne szutry , leśne dukty , w że uprawiam kolarstwo romantyczne powinien dać radę . Na tą chwilę cały czas go ustawiam pod siebie mostek , długość wysokość , siodło przód tył wysokość , zaczyna być dobrze 👍 może coś z tego wyjdzie ,1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem czy to ważne ale uprzejmie donoszę że prawdopodobnie macie jakieś problemy z certyfikatami i nie można od kilku godzin otworzyć strony forum. Po zmianie daty na wczorajszą nagle wszystko wróciło do normy, ale widzę że forum od kilku godzin jest martwe.1 punkt
-
@wr81 "Wymienię mostek Kurasia na talerz zupy. Nie liczę na więcej niż żur". To ogłoszenie sprzed ćwierć wieku w bB mówiło wiele zarówno o Popieraniu Produktu Krajowego, jak i zastosowanych materiałach 🙂 Dziś fajny relikt dawnych lat, mam na półce. @ks.indian nad młotkiem podobnej klasy nie. Ale jak coś lubisz, to wydajesz więcej kasy na rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność.1 punkt
-
Polecam zestaw SKS Mudrocker. Mam, używam, działa wystarczająco, montaż łatwy.1 punkt
-
E tam, w ZSRR więcej rzeczy robili z tytanu... np. łyżki do opon do Kamaza które były przerabiane na ośki "legendarnych" piast powstających w Krakowie w latach 90tych (PPK - "Produkt Pawła Kurasia" vel "Pieprz...y produkt Kurasia")1 punkt
-
A mógł by się ktoś wypowiedzieć na temat Marin dsx 1, widzę deore zamiast cues i dziwna rurka koło siodełka . Jak to na żywo wygląda? Cena dobra bo 3,5k https://bike-project.pl/pl/p/MARIN-DSX-1-/56201 punkt
-
@revolta Dzięki, sporo ciekawych rzeczy siedzi w tym Giancie, można rower wpiąć do trenażera (wychodzi, że karbon też) fajna gwarancja jest, dokumentacja po polsku, jedyny ból, żeby Chińczyki nie zajęły Tajwanu Jeśli idzie o karbon to martwią mnie dwie rzeczy: - mimo przystosowania do montażu bagażnika to tu trochę mój entuzjazm ostygł - bagażnik jednak pracuje i w Cortinie poniszczył mi lakier w punktach montażu, rama karbonowa może to znieść jeszcze gorzej - czy ktoś ma tu doświadczenia w materii bagażnik vs karbon? Mam oczywiście i torby bikepakingowe ale szkoda tych dwóch zestawów sakw - jak sobie odtwarzałem w pamięci moje trasy, to jednak zdarzało mi się, że przy szybkiej jeździe jakiś tłuczeń stuknie nie tylko w obręcz koła ale i w ramę; szczególnie wredne są gałęzie w lesie - co druga najechana oddaje cios Nie jestem pewien czy przy moim sposobie użytkowania, karbonowy gravel to dobry pomysł; no ale w sklepie stoi jeszcze aluminiowy Revolt 0.... @revolta A czy korzystałeś z tego Flipa w tylnym widelcu do przesuwania koła? Giant to opatentował ale mam wrażenie, że zapomnieli o przedniej osi, co wykorzystał NS Bikes bo ma podobny patent w widelcu Rondo Na takiej drodze kamienie dzwonią po obręczach i czasami ramie...1 punkt
-
Możesz jeździć z kolcami nawet po suchym, jedynie opór rośnie i jest nieco głośniej, ale opory powinny być mniejsze niż takiego trójkołowca.1 punkt
-
Czy to nie będzie miało wad pojazdów z napędem na tył, tendencji do zarzucania przodem, czy nie pozamarza, nie zatrze się, nie zapiecze, nie zablokuje; nie pordzewieje, bo ma elementy mosiężne i ze stopów metali kolorowych; jak z trwałością, czyszczeniem, konserwacją, czy nie będzie irytować innych użytkowników dróg i ścieżek swoją szerokością... chyba nie. Granatowy kolor elegancki, biały też.1 punkt
-
Z fizyki jestem d**a, ale zastanowiłym się, co przy większym obciążeniu powie na to główka ramy. Jeśli chodzi o pomysł na układ kierowniczy, to jedyną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy, są rowery cargo z dwoma kołami z przodu. Pooglądaj i może wpadniesz na pomysł, jak to przenieść do tradycyjnego dwukołowca.1 punkt
-
Prościej będzie kupić opony schwalbe ice spiker lub ośkę zmieniającą tylną oś w dwukołową.1 punkt
-
@Gallax Kolega przede mną dobrze napisał - czego oczekujesz...? Niższej wagi? Zysku aero z wysokiego stożka? Bo w zakładanym budżecie to raczej nie osiągniesz tego drugiego, a i to pierwsze będzie obarczone pewnymi kompromisami. Tu https://lemonbike.eu/road-wheels-disc-alloy/ masz przykładowego polskiego składacza kół (składa też karbony pod marką Evanlite), ale to w sumie nieistotne, bo reguła będzie wszędzie ta sama... Zobacz, pobaw się konfiguracją, śledź, jak to wpływa na wagę zestawu i dojdziesz do mniej więcej następujących wniosków: Za 2000 zł możesz mieć wyłącznie koła lżejsze - jak dobierzesz bardziej wylajtowaną obręcz i takież piasty/szprychy. Jak pójdziesz w takie DT421, to waga zestawu może spaść w okolice 1,5 kg. Tylko to oznacza minimalną obręcz 21-23 mm i mniejszą niż u Ciebie ilość szprych (24/24 dla piast DT SP, 24/28 dla oemowych piast SP składającego). Takie koła będą mimo wszystko mniej wytrzymałe niże Twoje. Czy pasują pod Twój sposób jeżdżenia? Może w jakimś zestawieniu u tego konkretnego składacza da się dobrać piasty pod 28/28 szprych, ale niekoniecznie pod centerlocka, którego byś raczej oczekiwał. Przy czym raczej oczekuj wówczas wzrostu wagi (np. w okolicach 1,6 kg). Może przyjść Ci do głowy pomysł obręczy o wyższym stożku, ale to jest zupełnie bez sensu w tym budżecie. Zobacz, że u składacza wszystko, co zaczyna przekraczać te 30 mm bardzo łatwo dobija z wagą w okolice 1,8-1,9 kg - czyli blisko Twoich kół. A przecież ten stożek 32-35 mm to w sumie żaden stożek, więc i zysków aero, by nie było... Zresztą do zysków aero to trzeba się spodziewać dopiero przy średnich prędkościach powyżej 30 km/godz., a i "jazda w górach" nie jest najlepszym polem do wyciągania tych aero zysków. Więc klops! Owszem możesz mieć jak najbardziej stożki 45-50 mm o wadze w okolicach tych 1,5 kg, ale już tylko w karbonie i nie za te pieniądze. Używaj tego, co masz. Zastanów się, czego naprawdę potrzebujesz. Dozbieraj pieniądze i kup coś w karbonie, który da Ci większe możliwości bez nadmiernej kary jeśli chodzi o wagę - bez względu na to, czy wybierzesz jakieś super wylajtowany niski stożek pod minimalną masę, albo niski stożek z większą ilością szprych pod większą wytrzymałość, albo też większy stożek pod te zyski aero)... Ty wiesz, czego oczekiwać, tym bardziej, że mowa chyba nie o osiągach, ale o jakimś połączeniu szosy z turystyką (szersza opona i tobołki z bagażem).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Stópka powiadasz piszesz? W takim razie niebieska Sensa ma siedmiomilowego buta 🤡 Bo do trzech razy cali sztuka, bez podpórki:1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00