Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Stópka powiadasz piszesz? W takim razie niebieska Sensa ma siedmiomilowego buta 🤡 Bo do trzech razy cali sztuka, bez podpórki:7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Bo to jest stopka na miarę naszych możliwości. Dostępna w każdym leśnym sklepie ze stopkami rowerowymi Bo nowego leśnego brzydala trafiłem4 punkty
-
Ja cały czas twierdzę, że łańcucha nadal nie ma - tylko zastanawiające jest, dlaczego autor wsiadł na rower bez łańcucha, i dziwi się, że mu opada... korba To @itr już chyba uwierzył, że tam jest łańcuch3 punkty
-
Dzięki, wezmę na testy Znalazłem wcześniej na olx nowe w dobrej cenie. Zadałem sprzedającemu pytanie jaka mieszanka, na co odpisał: "Dobry wieczór. Przepraszam, a co to ma wspólnego z zakupem tych opon? To chyba nie jest Formuła 1. Nie bardzo w ogóle nie wiem o co Pan pyta." Nie miałem ochoty na durne dyskusje, ale łaskawie sprawdził (T5) i zmienił opis aukcji wraz ze zdjęciem. Rozbawiło mnie to3 punkty
-
Akurat wersja pod 3 zębatki jest inna, ze starym BCD 104. Do 1x i 2x ramiona są takie same.3 punkty
-
Proponuję przykleić do lewego ramienia korby, kota 😉🫠3 punkty
-
3 punkty
-
Full za te pieniądze ogólnie będzie słaby i złożony z kompromisów. Sensowne oferty wyprzedażowe zaczynają się od około 7 tysięcy.2 punkty
-
No dobra, zdradzę sekret inżynierów Shimano. Prawa korba kręci się minimalnie lżej, bo zwykle lewe jądro bardziej zwisa przenosząc środek ciężkości na lewą korbę, przez co trzeba wkładać nieco mniej siły w jej naciśnięcie. Dla zrównoważenia prawa stawia nieco mniejszy opór. SRAM tego nie ma, bo jest amerykański, a Amerykanie jak wiadomo mają wielkie jaja, obydwa tak samo duże, największe, jak wszystko co amerykańskie!2 punkty
-
@dfq taka "małpką" fotki cykać.🤣😉 Kup Pan Hasselblada.😁1 punkt
-
I bardzo dobrze zrobiłeś bo ósemka po pół roku dalej jest niedorobiona . Co aktualizacja to lista poprawek długa jak encyklopedia. A 975 pewnie będzie coś koło czterech klocków.1 punkt
-
@dfq .....a więc lecimy z koksem. W środę mają dojść dwie paczki . Jedna z Wahoo KICKR Smart Trainer V6, druga z KICKR Headwind . Trzecią paczkę ma pogonić Amazonka . W ofercie było ,że do miesiąca czasu a ma być w niej lewarek na przednie koło co się zowie KICKR Climb . W czwartek jak się Garmin uwinie z reklamacją będę miał do sprzedania nówkę Tacx Neo 2T. Jak się nie wyrobią to krzyczę o kasę - takie rozwiązanie najbardziej by mnie satysfakcjonowało. Reszta jako ,że lubuję w mocnych wyzwaniach i próbach "charakteru" 😉 zostaje po staremu. Pije tu do Garmina i ekosystemu jemu podległego. A ostatnio się rozbudował jeszcze o zgniataczkę bicepsa 😁1 punkt
-
Jak najbardziej. To nie tylko ficzer symulujący nachylenia w trakcie jazdy ale tez zmienia się pozycja ciała w stosunku do roweru i inaczej pracuje aparat ruchowy , pod innymi kątami (nogi). Z reguły przy małych różnicach nachylenia wyłączam go (z pilota na kierze) a jak są jakieś konkretniejsze pagórki to włączam. Odpukać, na razie jakieś 5 tys km bez awarii. Bardzo przyjemne wrażenia i urozmaicenie jak lecisz jakąś pagórkowatą trasą ( co chwilę góra ,dół, góra itd) np BiggeSee (germany).1 punkt
-
Jesteś pewien, że to optymalna pozycja dla kierownicy pod względem ergonomii?1 punkt
-
Skoro korba jest nitowana, to trzeba tę korbę zmienić. Ja bym spróbował jednak Clarisa FC-RS200 50-34. Chyba, że chcesz przejść na sztywną oś z kwadratu to poszukać jakiejś korby na aliex z wymiennymi blatami. Może być szosowa GXP lub MTB na 104BCD lub 110BCD. Blat 50 myślę że Ci wystarczy. Porównaj sobie i pokombinuj. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=14,16,18,20,22,24,34&UF=2341&TF=80&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=50&RZ2=14,16,18,20,22,24,34&UF2=23411 punkt
-
@dfq noooo ....i to jest odpowiedź / podejście do tematu. Patrząc po twoim szpeju zmotywowałeś mnie do "zimnej wojny" 🤣. Wyścig zbrojeń rozpoczęty 😁 A tak nawiasem dziadziusie lubią jak w pupkę jest ciepło i sucho.1 punkt
-
Są dostępne wolnobiegi z najmniejszą zębatką o jeden ząbek mniejszą. Zawsze coś, a dużo nie kosztuje. Wolnobieg SunRace 7-rzędowy 13-28T srebrny MFM30 - Sunrace 7rz. 13-28T MFM307CS - 11022926292 - Allegro.pl Jest też wersja 13-34. Mam (miałem, bo założyłem inną) taką korbę w Madani Cabrero i tam są nitowane zębatki (choć łby nitów nieco imitują śruby). Mi to wygląda na wersję 42/34/24, ale być może były i trekkingowe (48/38/28). Będzie pasować plug&play i będzie dużo solidniejsza, wygodniejsza i precyzyjniejsza niż ta co masz obecnie. Ta aukcja z linka już nie istnieje, ale uważaj na chińskie podróbki i kupuj z pewnego źródła, np.: Manetka Shimano SL-M310 tylna 7 prawa - ASLM310R7A - 17036271528 - Allegro.pl A poniżej, dla porównania, bankowo "kitajskie" podróbki: Manetki przerzutki SL-M310 (3x8)Dźwignia zmia - 2126707 - 17055059874 - Allegro.pl1 punkt
-
No to nie bardzo,nie mam trenażera ale to na pewno nie zagra.Ośka trenażera powinna być taka jak otworu w piaście.1 punkt
-
Nie przejmuj się @pecio, nie jesteś sam 🤣 Ja lubię trenażer, wystarczy odpowiednie warunki, sprzęt i motywacja. Jak ktoś chce wyrywkowo od przypadku do przypadku "trenować" zimą na mrozie, w śniegu, deszczu , błocie, śniegu, po ciemku wśród samochodów i spalin, jego sprawa. Nie moja bajka. Ja odpalam Rouvy wtedy kiedy mam czas, duże TV, dobry trenażer (Wahoo Kickr+Climb), wentylator sterowany strefami tętna (HRM fan+ Hrm Led), słuchawki z ANC na uszach i fajną muzyką, temp w pokoju stabilne +17-18C , odpowiednie ciuchy i akcesoria treningowe (specjalne przewiewne buty shimano pod trenażer), zegarki, liczniki itp i lecimy..Podstawa to systematyczność i regularność. Czasem kot mi towarzyszy (fan trenażera) i czeka aż skończę trening. Wtedy sam wskakuje na siodełko 🤣 Od początku sezonu trenażerowego 2024/2025 (późna jesień, zima) do teraz 1500km (głównie baza) 🖐️ A jak już mam wyjść na zewnątrz w tym okresie to wolę intensywny trekking po lasach i pagórach jury lub lodowisko ( treningi interwałowe).1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Świetne. Ale przy standardowej konstrukcji zdarza mi się haczyć pedałami o korzenie/kamienie więc gdyby były jeszcze naście mm niżej byłby dramat.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Niemniej pamiętać trzeba, że w shimano to korba determinuje linię łańcucha i w przypadku starego slx mamy te z literką B i bez.1 punkt
-
Fajna propozycja w tym budżecie jest na di2. Orbea, która wymieniłem będzie świetna na start. Pośrednia geometria, znana marka, jak ci nie podpasuje to pozbędziesz się jej bez problemu. O charakterze roweru świadczy geometria a nie wrażenia wizualne.1 punkt
-
Korba jest taka sama, możesz zamontować jedną, dwie lub nawet trzy zębatki. To powinno rozwiać Twoje wątpliwości. https://si.shimano.com/pl/ev/FC-M7000-39811 punkt
-
Łańcuch. Niby mam jeszcze w szafce CN-M7100, ale że cena ok to wziąłem na spróbę.1 punkt
-
1 punkt
-
@sky87, u Hiszpana masz imho dobrą cenę: https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-ground-control-grid-2bliss-ready-t7-tubeless-29-x-2.35-opona-mtb/138118437/p?queryID=dc0cc3a74441ff405e05d92c6b82c3fd&buscador_search1 punkt
-
Ja to mam z kolei takie okresy ...raz jak jest sezon to ciągnie mnie tylko na łojenie po górach (MTB). Dla odmiany cały 2024 rzygałem tą formą kolarstwa do tego stopnia ,że fulika pogoniłem. Łoiłem tylko dalekie trasy na gravelu. Do jeszcze nie dawna miałem zimówkę taką na totalne zatracenie ale kąpiele błotne i bycie mocno solonym śledziem przestało mnie bawić. Wolę w przerwach pomiędzy robotą zapuścić Rammstein i pogonić chomika.1 punkt
-
Bo odpowiadam łamiąc zasadę jednego zdjęcia na dzień 😈 @Greg1: teoretycznie tak, ale podczas gdy jedni są rannymi ptaszkami ja czuję się solidnie zraniony przez poranny budzik. A więc to Ty mnie goniłeś po DPNie dzisiaj?1 punkt
-
Noworoczne postanowienie wjechało na grubo więc skoro zeszłej nocy napadało jeszcze więcej tych białych gówien to grzechem byłoby nie skorzystać...1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie jako założyciel tematu ..... miało być motywująco ...... a ja już nie wiem ...... hmmmm......czy mam od jutra rzygać na trenażer . Kto ma wywalone na taką formę "kręcenia" to alleluja i niech zachowa to dla siebie........ ujmując to w bardzo wyważony sposób. Po Waszych niektórych postach kręcą "chomika" będę się czuł jak pedofil w przedszkolu. Masakra.......1 punkt
-
MTB błoto i śnieg: Przód Specialized butcher grid trail T9 29x,23 Tył Specialized eliminator grid trail 29x2,3 MTB uniwersalne: Przód/tył Specialized Ground Control grid T7 29x2,35 MTB-gravel błoto i śnieg: Przód Specialized fast trak grid T7 29x2,2 Tył Specialized renegade control T5 29x2,2 MTB-gravel uniwersalne: Przód/tył Michelin Wild Race`R Ultimate Advanced 29x2,25 Te komplety to mieszanka doświadczenia, preferencji i promocji aktualnych w chwili zaistnienia zapotrzebowania.1 punkt
-
@pecio Tak, była taka włoska firma Naild, jedynie strona po nich pozostała. W ten system wszedł Marin z dwoma czy trzema modelami - Cortina AX1 i AX2 (droższa), Marin Four Corners Elite (chyba niedostępny u nas droższy model, taki dzisiejszy odpowiednik Four Corners 2 na sztywnych osiach) i jakiś góral, bo jest też rozstaw 12 x148. Któryś z producentów rowerów chyba też jeszcze w to wchodził. Kilka modeli na rynku. Obecnie brak części zamiennych, chociaż ta ośka do górala jest w US (nie wysyłają do Europy) i w UK (wysyłają do PL) tylko czekam na potwierdzenie, że to te same ośki, bo zdjęcia się różnią w obu sklepach. Mnie tam ośka nie potrzebna tylko plastikowy kapsel (no mój przerzutka wyszczerbiła) i aluminiowa nakrętka (też uszczerbiona). Te uszkodzenia są kosmetyczne, nie wpływają na pracę czy montaż ale to tak jak chodzić z dziurą w jedynce - wiesz, że wszyscy to widzą Co ciekawe, w US jest manufaktura, która robi zwykłe sztywne osie do rowerów z Naild Thru Axles for Bicycles | 12mm and 15mm | The Robert Axle Project (tam można zobaczyć, kto jeszcze z producentów bawił się w ten standard, bo na stronie jest świetne narzędzie do dobierania osi - zaczyna się od producenta roweru, potem model, rozmiar osi itp. itd). Generalnie osie Naild może i fajnie się otwierają/zamykają - ustawia się ośkę na godziny 12 - 3 - 9 i wyjmuje, żadnego Niuta nie trzeba do dokręcania ale: - w trenażer nie wsadzisz, - przyczepki nie podczepisz. Ból jest taki, że 2 elementy i tak muszą zostać ze starej osi - wywala się tylko oś i jej mocowanie po przeciwnej stronie i w to miejsce wjeżdża tuleja z gwintem na zwykła oś: Ten kolorowy element to endcap - przechodzi przez ramę i hak, w nim kotwiczy się ośka po magicznej sekwencji liczb a te dwa czarne elementy to plastikowe nakrętki ochronne - ten pierścień plastikowy nakręca się na ten złoty element, a pierścień przytrzymuje ten czarny kapturek. Żeby przejść na osie Roberta trzeba usunąć ten malinowy? bordowy? element i w to miejsce włożyć tuleję do której wejdzie zwykła ośka od Roberta. Cała reszta czyli 2 plastiki, srebro i złoto - zostają bo rama nie ma gwintu - srebrny element z jednej strony ma kołnierz a z drugiej dokręca się ten złoty element - gwint w środku (ten na zewnątrz to tylko na kapsel z plastiku). Cóż, kupowałem ten rower sercem, w dodatku w pandemii i nie miałem pojęcia, że ma takie egzotyczne podzespoły Narobiłem sobie szkód z głupoty ale do tego momentu nie zdawałem sobie sprawy, że glina może tak oblepić napęd, że zrzuci łańcuch za największą koronkę. No a dalej już poszło, bo ja myślałem, że walczę tylko z błotem i kręciłem dalej wykręcając hak, przerzutkę, uszkadzając kapsel i nakrętkę, wreszcie krzywiąc szprychę. BTW - odebrałem koła - przód wycentrowany, tył - jedna szprycha wymieniona i wycentrowany. Uwielbiam małe sklepy/serwisy rowerowe1 punkt
-
Dokonałem roszady w garażu. Muirwoods, a.k.a. mJurek, został ograbiony z barana i dostał z powrotem prostą kierownicę, tę którą mu projektant przewidział, i powrócił do formy stalowego wicieczkowca-mieszczucha walcem rozjeżdżającego wszystko. Niszę żwirową zasiedlił Timur, zbudowany z baranich przeszczepów z mJurka i tytanowo-plastikowego framesetu od Waltly, krojonego pod moje wymagania. Waltly - gorąco polecam. Stal, nie stal... Rurki metalowe i w dodatku niegliniane, więc chyba można tutaj.1 punkt
-
Numer seryjny wskazuje na damper Ario, więc coś się tu kupy nie trzyma. Napisałbym pytanie na suport@sram.com , odpisują na bieżąco. Nawet jeśli nie ma zestawów serwisowych to prawdopodobnie wszystko da się dobrać.1 punkt
-
Kolarskim rowerem po "nauczeniu" się go pojechać można najszybciej na asfalcie. Szybciej może pojechać mini składak - po konwersji na szosowego cud składaka, bo można zrobić mniejszy opór powietrza. Stary rekord godzinny na torze pewien szkot zrobił na samemu zrobionym Jubilacie z łożyskiem od pralki zamiast suportu i trzonkiem od łopaty zamiast kierownicy ale przepisy pałują głowy takich wynalazców, i dlatego dziwolągi są poza konkursem. - zabudowany kroplą rower poziomy będzie naajszybszy. Schodząc ma ziemię , na własnym rowerze , gładkim asfalcie i założonych gładkich oponach z mniej więcej dobranym ciśnieniem i lemondką o ile są twarde biegi można poczuć duży skok , taki szokujący. Lemodka i opory toczenia są najtańsze i najbardziej szokujące. Nowa super szosa też będzie szybka, ale kark, plecy przy łopatkach, nadgarstki, kolano, prostata mogą ochrzcić debiutanta alergią antykolarską. Najszybsze rowery to: -elektryczny bez blokady -z górki -z wiatrem w plecy - na dachu auta czule zapięty w Tule - w walizce czarterem na Kanary w marcu 😜1 punkt
-
1 punkt
-
1. 5000+ x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 2. 10k x pi/dzwi x 40km x prędkość i kierunek wiatru x obecna kondycja 3 Co to jest "zwykły składak"?1 punkt
-
Bardzo wiele zależy od koloru roweru. Niezależne testy wykonane w USA przez branżowe portale wykazały , że czerwone rowery są najszybsze. Oczywiście są różne "czerwone" ale to już w tej materii specjalistą jest kolega @marvelo1 punkt
-
W środę trafił do mnie elektryk - Haibike full z silnikiem Yamahy. Kupił go i zdecydowal się dostarczyć na serwis z trzema problemami: 1. Skaczący na małych koronkach łańcuch (napęd deore 1x12) 2. Opornie kręcące się tylne koło 3. Zarżnięte klocki w tylnym heblu - wytarte do blachy. Ogólnie wrażenie dobre - brak korozji, rower czysty i niezmasakrowany lakier. Diagnostyka na stojaku potwierdziła zgłoszone problemy. Zauważyłem jeszcze gruchające stery, mały luz na przedniej piaście ale bez szurania łożysk. Właściciel nie wiedział ile km przebiegu - licznik pokazał 1300 mil (2100 km). Odkupiony od członka rodziny który nabył nowszą wersję tego samego bajka. Zasugerowałem sprawdzenie i serwis wszystkiego, w tym : goleni dolnych widelca, komory powietrznej dampera, reanimacje tylnego hamulca, piast sterów oraz sprawdzenie łożysk zawieszenia (10 sztuk) oraz serwis silnika. Właściciel zgodził się bez sprzeciwu - zapytałem ile za to dal. Przeliczeniowo 4500 pln. Stery - wianki - do wymiany na kartridżowe. Piasta przednia pod oś 15 mm na konusach - na szczęście bez zniszczeń bo części nie są dostępne (wynalazek joytech). Piasta tylna - do wymiany łożyska, 4 sztuki w niestandardowym rozmiarze w tym w bębenku łożyska dostępne wyłącznie jako wersją bez koszyków - do zawieszenia fs. Sztyca typu dropper - w środku gruz plus płynna rdza na kartridżu. Hamulec tylny- tłoczki ożyły. Przód - ustawiony źle - dźwignia ok 10 mm od kierownicy przy zetknięciu z tarczą - to był powód braku siły hamowania. Łożyska zawieszenia - do wymiany komplet. Nie było rdzy , tylko zużycie. Montaż nowych to ból dupy, górny link nie ma równoległych zewnętrznych i wewnętrznych powierzchni przez co użycie typowej prasy i adapterów nie jest możliwe. Widelec - zagruzowane uszczelki i gąbki. Rs 35 ze sprężyną stalową, bez blokady, bez regulacji napięcia sprężyny Damper - w środku suchy. Kaseta plus łańcuch. Te wszystkie rzeczy mniej lub bardziej typowe. Natomiast niepokojąco chodzil silnik - wyraźnie problem z brakiem/zużyciem smaru i ze stanem któregoś łożyska. Stan roweru nie wskazywal na degradację zawartości yamahy ale... Serwis silnika tego producenta nastręcza kilka problemów: 1. Odpięcie wtyczek - ich zabrudzenie dramatycznie podnosi opór na powierzchniach stycznych. Do tego przy odpinaniu ich obudowy potrafią pęknąć. Najgorzej jest jednak gdy korozja uszkodzi piny i te się ułamią. Kabel silnika to koszt 250-300pln. 2. Smar w yamahach ma tendencję do wysychania. Jego nieodświeżanie grozi uszkodzeniem elementów przekładni (zależnie od elementu cena 250-600pln) 3. Uszczelnienie gniazda łożyska głównego jest beznadziejne. Silnik po otwarciu wygląda jak na zdjęciach - kompletnie rozjechane łożysko główne i drugie mniejsze. Ruda na szczęście nie dostala się na płytę z elektroniką. Smar ma konsystencję margaryny z lodówki. Zestaw łożysk 450, smar 70. Całość będzie przywrócona do 100% jednak sporym kosztem. Cena "wkładu" (rower) plus "okładu" (serwis) to 8000 złotych. Wariant dość szczęśliwy bo silnik jest w tym wypadku naprawialny w ramach dostępnych części zamiennych. Mogło być gorzej, np konieczność wymiany całego. Sens zakupu używek niech każdy sobie oceni sam.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00