Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
15 punktów
-
12 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Wczoraj zafoliowałem termobidon, który od samego patrzenia się rysuje4 punkty
-
Nic tak nie odziera z godności, jak pedały SPD I ta gorąca modlitwa - byle barkiem, nie przerzutką 🤣4 punkty
-
4 punkty
-
Ogólnie rzecz biorąc testy . Wybierając daną oponę interesują mnie jej właściwości w danych warunkach ( w tym opory toczenia w tych , że warunkach które będzie miała najniższe) , a nie opory toczenia z bębenka Każdy kto ma chociażby najmniejsze pojęcie o prawidłowym doborze opon wię, że tego typu testy sobie można w buty wsadzić3 punkty
-
3 punkty
-
Pełna zgoda. Węgiel to jest dobry na grilla ze szwagrem. Te karbonowe bezeceństwa padają jak muchy i nigdy nie wiadomo kiedy koło postanowi oderwać się od reszty, powodując śmierć lub kalectwo... Trup ściele się gęsto, ale spokojnie, podobno UE już pracuje nad zakazem stosowania tychże. Osobiście sam planuje pospawać sobie, do gravela, widelec ze stali nierdzewnej a rurę sterową zrobię pręta stalowego fi 30mm. Podobno stal tłumi lepiej niż jakiś, pożal się boże, karbon. 😉 Proste. Trzeba czuć. Patrzenie pod koło jest dla słabych i początkujących 😅.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Sprawa doboru opon i naszego o nich zdania jest subiektywna. Są jednak opony powszechnie znane z jakiejś cechy i warto przeszukać internety. Mam doświadczenia z czasów między Kopernikiem, a Słowackim, ale jeszcze się taki nie urodził, co każdemu oponą dogodził. Warto dać sobie czas ma przyzwyczajenie do nowych opon w tym na lekkie ich dotarcie. Poszukać swojego ciśnienia. Bywa jednak, że opona okazuje się tak fatalna, albo zły gwóźdź dopomoże, że wydane pieniądze są stracone....pech, zdarza się. Opony: bardzo ciężkie w osadzaniu, nadmiernie przebijane, szalenie śliskie na mokrym albo zimnym, bąblujące lub spadające z obręczy należy omijać.... do reszty można dostawać się mentalnie lub fizycznie1 punkt
-
1 punkt
-
To były tylko przykłady , żeby Ci uzmyslowić, że to sobie można w buty wsadzić. Złapie deszcz i po jeździe, bo się okaże, że opona zrobi się plastikowa co pociągnie glebę za glebą, dlatego powtórzę iż oponę wybiera się pod kątem zastosowania, a nie różowo wyglądających cyferkach. Istotą jest na czym jedziesz, a nie jakie to ma najniższe puste opory. @spidelli, czaję bazę, bo takie miny z ostatniej chwili nieraz przerabiałem na różnych imprezach i nieraz się kilometr próbowalo biec z rowerem. Raz tylko się upiekło na tyle, że trafiłem hliniankę na Contact Speedach i udało się bezbolesne. Było bardzo technicznie i trzeba było z wyczuciem z rytmu, żeby nie rzucało i nie buksowalo. Cały tył znikł mi na godzinę( jechałem pierwszy) ,bo ich skutecznie zakleiło metr po wjechaniu na sektor1 punkt
-
1 punkt
-
Hahaha, jakbym widział siebie parę dni temu. Ten sam bidon oklejałem Oraguardem. Ludzie płaczą w komentarzach, że się rysuje, a w instrukcji jest to wyraźnie napisane....tak samo jak na lekkie przeciekanie spod uszczelki, o której sprawdzaniu przed każdym użyciem też mówi instrukcja. No ale po co ją czytać, lepiej potem wysrywać się w opiniach...1 punkt
-
A u mnie taka sytuacja pierwszy rowerek z baranem do tego znienawidzony gravel 😀 zobaczymy czy się polubimy przy okazji prosiłbym o link kolegów mam w innym rowerku piasty st swiss 350 na qr9 a potrzebuje konwersje na 12x100 i 12x142 do tego gianta żeby pasowały prosiłbym o link przód tył a może cały komplet jak się da 🥹1 punkt
-
1 punkt
-
@spidelli Co ma Go wytrącić z tego uporu? Kupi tego felta i co dalej? Będzie miał gravela z napędem typu "kupa". Co jeśli zechce zmienić korbę na kwadrat na korbę z sztywną osią?( co jest oczywiste, bo ta korba to naprawdę podstawowa padlina), kupi niekompatybilnego GRX za 600stów? Jakie są szanse na kupno przyzwoitego łancucha, kasety obecnie pod 8-kę? Kolega @Robi68 piszę że claris działa płynnie i bezproblemowo, jestem ciekawy czy to samo napiszę po sezonie?1 punkt
-
Celem tych testów nie jest obliczenie oporów toczenia w realnych warunkach ale porównanie różnych opon w identycznych warunkach. Jeżeli w testach opona A jest szybsza od opony B to będzie także szybsza na gładkim asfalcie czy bruku pomimo że w każdym przypadku opory toczenia będą inne. Nie ma natomiast sensu uwzględnianie nawierzchni typu wąska, kręta, błotnista ścieżka bo wtedy priorytetem jest dla nas przyczepność a nie opory toczenia.1 punkt
-
Nie kupuj tego Felta Broama 60. Bież z decathlona. Sam kupiłem właśnie w promocji Broama 60 i co nie co już wiem na jego temat. Po Twoich postach wnioskuję że Felt może być dla Ciebie za lekki, bo on waży 11kg (54) i to o zgrozo z korbą na kwadracie.:) niepoważne po prostu. Ten podstawowy Claris 2x8 też działa płynnie i bezproblemowo, ale trzeba machać 2 manetkami. Widelec karbonowy rzeczywiście bez sensu, trzeba mieć kontakt z podłożem i czuć po czym się jedzie. Łyse opony bez bieżnika jakby przerośnięte szytki na sterydach 40mm strach wyjeżdżać na drogę, a to grawel przecież to i do lasu by się chciało też. Nie wiem na co tu jeszcze ponarzekać, może na pogodę, że nie dopisuje bo nie mogę się doczekać żeby pomęczyć się z tym rowerem w trasie. W tej cenie jest moim zdaniem bez konkurencji, bez słabych punktów i oszczędności producenta. Bardzo wygodna komfortowa geometria z fajnymi patentami jak mostek regulowany -16, -12, -8, +8, +12, +16. Można kombinować wedle potrzeb i sztywności kręgosłupa. Felt określa ten model jako adventure. Opony zadziwiająco radzą sobie i na drodze i na szutrze, (miałem obawy, ale niesłusznie) leśnymi ścieżkami też da się przejechać. Zaskakuje też komfortem na szutrze, karbonowy widelec rzeczywiście działa lepiej w porównaniu ze stalowym, nie wspominając o alu. Jakość wykonania ramy pierwsza klasa, koła proste równo w widełkach, widać szlifowane mocowania zacisków hamulcowych. Linki bezkompresyjne JAGWIRE z teflonem w standarcie? Dodatkowo ma duży jeszcze potencjał do dalszych modyfikacji. Np. korba, TPU, sztyca karbonowa z Ali i spadamy do ok 10kg wagi roweru za +300pln:) No i co mnie zaskoczyło nie trzeba go zmuszać do jazdy pod małe wzniesienia, wiadukty, wystarczy poprosić, mocniej depnąć i jedzie nawet bez redukcji. Szkoda że wcześniej nie znałem tego ATTABAO bo on już ma pedały w komplecie, a ja musiałem dokupić:(1 punkt
-
Proponowana przez @chrismel bicyclecośtamcośtam to gruba ściema W gravelu którym cisnę niejednokrotnie po sekcjach MTB mam te kurierówki od Continentala i działają. Fakt 700x35 Budzetówka, na drucie i w tej cenie rewela. Odporność na kapcie jest, prędkość i przyczepność jest P.S. Nie jeżdzę po bułki1 punkt
-
Najgorszy odcinek - Suwałki - Harsz Złapała nas burza w Bakałarzewie (straszyła nas później cały czas swoimi pomrukami), moja kreska narysowana w domu okazała się do d... wiodła nas po lasach, błoto nas spowalniało, wytyczanie innej ad hoc to wielka nerwówka, bo tez nie wiadomo było, czy się nie skończy gdzieś w piachu i błocie i trzeba będzie zawracać... Hotel zamówiony (Stara Szkoła w Harszu), kolacja miała czekać do 19.00. Nerwy, urwany pasek od sakwy, zmylona droga - bo asfaltowy zjazd i trzeba było zawracać pod górę, zgubione gdzieś jedno piwo (wypadło z bagażu) ale wreszcie dotarliśmy... Ponad 7 godzin samej jazdy, 115 km.... Ale zupełnie nie żałuję, że pojechaliśmy "po swojemu" Harsz - Sztynort był fragmentem naszej trasy ostatniego dnia; dalej jechaliśmy w stron e Biskupca, już na Warmii. W Reszlu byłem ale nie na rowerze - faktycznie jak na tak małą miejscowość - sporo do zobaczenia bo i zamek i wieża kościoła, ryneczek malowniczy ale zaniedbany...1 punkt
-
1. Ten rower nie ma sztywnych osi - w odróżnieniu od delta 2. Ten rower ma aluminiowy widelec - felt ma karbonowy Tej twojej radosnej twórczości nt. widelca pozwolę sobie nawet nie komentować, uznam, że cię jeszcze po świętach trzyma i po prostu nie wiesz co piszesz....a może sobie stalowy kup, w końcu porządna, gruba, walcowana rura jednak lepsza niż jakiś odlew z przetopionych puszek po piwie1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo te choinkę co ostatnio w lesie spotkaliśmy i nie miała czubka to ją naprawiliśmy1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Na dzień dzisiejszy to widzę największe zagrożenie na drodze i ścieżkach rowerowych od hulajnóg elektrycznych wynajmowanych na minuty. Właściciele e-bików nawet tych nielegalnych wykazują dużo większą odpowiedzialność. Powód jest prosty, rower kosztuje, a na hulajnogę może pozwolić sobie nawet największa patologia.1 punkt
-
Średnio 1-2 razy w tygodniu powstaje taki sam temat: "Gravel za 5-6 tys. zł". Fajnie by było jakbyś najpierw użył wyszukiwarki. Właśnie od 2-3 dni wałkujemy taki temat: https://www.forumrowerowe.org/topic/272442-do-5000zł-gravel/?page=2#comment-2515018 Tydzień czy dwa temu też był. I tydzień-dwa wcześniej też. Itd., itd.1 punkt
-
@Turysta05 ale co w szkole podstawowej? Serio uczą teraz czy dawniej "naszej" umownej jednostki? Przyjacielu zrozum, że mi chodzi nie oto co jest na topie w Chinach czy za wielką wodą tylko jak my jako ludziska z dwoma kołami w domach operujemy tutaj w naszym kraju. Ja nie mam nabitego amora na 4,13 bara tylko 60 psi i jak ta wartość wszędzie podam to każdy wie o co biega. Jak ktoś jest czuły i wyczuje puszczenie bąka na sali to podnosi na 62 psi i to jest bardziej zrozumiałe nić dalsze ułamki z 4 barów. Z praktycznych ale i logicznych czynników pompując opony bez sensu było by operować psi wiec robimy to już w barach. Mam nadzieję, że pomogłem a jak nie to trudno. Pisz w barach tylko ani ja nie mam ochoty tego przeliczać ani kupa innych też.1 punkt
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00