Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 274


  2. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      800


  3. kipcior

    kipcior

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      2 973


  4. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      769


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Rezerwat Lasy Radłowskie , posrebrzone-pozłocone.
    12 punktów
  2. Bo to nie jest reklama piwa tylko polskiej minikuchenki na paliwo pastylkowe
    12 punktów
  3. Bo powinno być 5 godzin później niż było
    11 punktów
  4. 9 punktów
  5. 8 punktów
  6. 7 punktów
  7. Najlepiej pójść na nieoświetlony teren, ustawić rower, odejść na 30-40 metrów i samemu zobaczyć jak się czuje ktoś z naprzeciwka. Lampki bez odcięcia były dobre kilkanaście lat temu jak miały po 50-100 lumenów i świeciły na kilka metrów przed rowerem. Te wszystkie wynalazki powinny wymrzeć śmiercią naturalną bo nikt nie powinien tego kupować. Jedyny sensowny wyjątek jaki widzę to bardzo mocne lampki do szybkiej jazdy offroad w terenie gdzie nikt poza nami się nie porusza. Ale osób które tak jeżdżą jest pewnie niewielki ułamek promila.
    4 punkty
  8. Swojego czasu nie mogłem się opędzić od reklam tego szajsu na Instagramie. Co drugi post mi się pokazywało. To jest najlepszy rozpierak do tłoczków.
    3 punkty
  9. Widziałem na YT tego speca Park Tool jak wciskał tloczki taką dedykowaną "breszką". Nawet przez chwilę chciałem ją kupić ale ostatecznie podkradłem żonie drewnianą szpatułkę z kuchni 😎
    3 punkty
  10. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na fakt, że zaraz stuknie trzynaście lat od powstania tego tematu. Hajpem bym tego nie nazwał. I też niekoniecznie widziałem tu kogoś wieszczącego zmierzch ery 26" - po prostu 29" ma lepsze właściwości terenowe i stąd podjarka. Że jest sprzęt jak onegdaj, ale z poprawiony prowadzeniem. Taki kaszlak ale spełniający normę Euro 5, z pięcioma gwiazdkami EuroNCAP itd. Taka euforia. A że to zakątek dla zapaleńców dlatego jesteśmy podkopceni absolutnie nie negując wyboru osób, które 26 używają jako bułkowóz dopracowniczy. Świetnie, że jeżdżą. Sam mam dwa mtb 26" i jednego 29+.
    3 punkty
  11. Z ramy możesz zrobić trzymadełko na długopisy lub hoker 🤡 ...a może uda się smarknąć mały spaw i będzie działać dalej?
    3 punkty
  12. Bo kto nie wyjedzie rano, ten będzie wracał po ciemku
    3 punkty
  13. Zakładając, że przy 173 wzrostu masz w miarę zachowane proporcje długości kończyn, to wg. producenta jesteś idealnie w M-ce. I wg. mnie też. Nie wiem, skąd Martes wziął tę rozmiarówkę. Jak szukasz roweru tego typu, to tu masz 500 zł taniej: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-damski-lapierre-edge-5-7-w-pd30083/?v_Id=175266 z lepszymi hamulcami i prostszym napędem 2x9 zamiast 3x9. No chyba, że jak u większości kobiet nie chodzi o komponenty, a malowanie.
    2 punkty
  14. A gdzie tam, my tu wielbimy stal głównie, o ile nie jedynie, ze względów estetycznych
    2 punkty
  15. Kompletnie nie rozumiem sensu kupowania lampek bez odcięcia. Były czasy kiedy takie lampki kosztowały fortunę i było ich mało. Teraz jest duży wybór za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po co się wzajemnie oślepiać i wkurzać ? Czy naprawdę wszystko trzeba regulować ustawą ? No bo skoro nie ma takiej normy jak STVZO to wypalamy oczy bo nam wolno ?
    2 punkty
  16. Ten rower wygląda jak coś co Sobek82 składa regularnie wieczorem między jednym a drugim piwem w swoim warsztacie. Ot dobry klunkers.
    2 punkty
  17. https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Trance-1-Hematite.htm?a=article&ProdNr=GIA2201042204&p=6 Jakby co to Trance wrócił w rozmiarze M i L. Sklep sprawnie realizuje zamówienia i bez problemów wysyła do Polski.
    1 punkt
  18. A niby dlaczego? Jak właściciel dbał i serwisował regularnie to nie będzie. Ale jak się nie kupuje używki od dobrego znajomego to zawsze jest kupowanie kota w worku.
    1 punkt
  19. Kupiłem takie koło na tył do swojego retro Treka Jeździ
    1 punkt
  20. - koła 26" V-brake z naklejką "Kands" - opaski do nich - klucz do wolnobiegu - 2 "klucze" do konusów Koła jedne z najtańszych na Allegro; srebrne były tańsze, ale te są całe czarne i wyglądają na szybsze. Jak namaluję napis "Roval" to jeszcze przyspieszą. Uznałem, że nie będę brał droższych na zamykacze, bo mogę sobie przecież przełożyć ośki ze starych, które i tak idą na złom. Narzędzia jednorazowe, najtańsze jakie miał sprzedawca, i takie miały być, bo potrzebuję ich tylko do przekładki tych kół. Pierwotne założenie było takie, że po rozpadnięciu się koła będzie upgrade na kasetę i napęd 1x - miałem już nawet komplet kół w koszyku - ale nie mam czasu czekać na napęd z Ali czy szukać u nas po taniości, więc Gruz zostaje w obecnej konfiguracji.
    1 punkt
  21. W końcu ten sam właściciel.. https://en.wikipedia.org/wiki/Accell
    1 punkt
  22. @Eathan Znam temat, miałem cieknący tłok, kupowałem nowe zaciski. Co do wciskania - dlatego użyłem drewna (w końcu pękło ale nie mówcie żonie). Natomiast sam jestem gadżeciarzem i rozumiem Twoje zainteresowanie 👍
    1 punkt
  23. Do gravela są bardzo przyzwoite kierownice/kokpity markowane lexon/ryet. Jakościowo co najmniej ten sam poziom co og-evkin.
    1 punkt
  24. Te promocje na Ali są straszne... Wjechała sztyca OG-EVKIN Carbon 27.2/400mm. W tym szale promocyjnym udało się kupić za 89 zł. Jakość wykonania bardzo na plus. Końcówka domyślnie pokryta powłoką, którą nie wymaga stosowania pasty do karbonu. Skusiły dobre opinie w sieci o marce OG-EVKIN a zaciekawił ciekawy sposób umocowywania siodła i jego regulacji. Link do oferty: https://pl.aliexpress.com/item/1005005644782952.html?gatewayAdapt=glo2pol
    1 punkt
  25. Cały Garmin. @Eathan Bo masz zbyt nowoczesny sprzęt - e1040 na kabelku 🤣🤣🤣 U mnie na 1030+ (na trenażerze) wszystko bangla. e1040 ostatnio nie sprawdzałem bo sezon rowerowy już zakończyłem i czeka w szafce do wiosny.
    1 punkt
  26. Tutaj ma być 28,6 ( bo sterówka 1 1/4) wchodzące do rury bardzo ładne ekspandery i jak jeszcze dodasz to aluminiumowe coś od Marvelo - redukcję sztycy to raz da się złożyć- założyć, ale jak się to wszystko poutlenia i pougnata w porozpychanej klinem starego mostka sterówce widelca to zostanie, i utkwi w niej na na wieki lepiej chyba szukać starych rzadkich klasyków, które w retro ramie wyglądają najlepiej ale krótkich to może nie będzie ... także zawsze to jakaś opcja.
    1 punkt
  27. To jeden z tych momentów kiedy żałuję bujnej wyobraźni...🫠 Jakby się ich nie zakładało - dzięki za propozycje. Przejrzę i coś wybiorę.
    1 punkt
  28. Ryzyko...a QR byl krolem lat poprzednich, jezdził we wszystkim i wszędzie zanim nastały sztywne oski...i jak ktos nie był debilem i wiedział jak dokrecić koło...to ja nie znam przypadku ze komus koło wyjechało....a teraz w dobie gimbazy i specjalistów potrafiących zepsuc metalową kulkę ...to faktycznie dokrecenie koła qr wymaga znalezienia filmu na YT i tak pewności nie bedzie że ktos rozumie jak to działa. Mit ultra wytrzymałego na wszystko tytanu trwa do dnia, aż komuś taki tytanowy element strzeli....nie dalej jak wczoraj dokrecałem tytanowe oryginalne śruby w mostku eastona ec70 i jedna taka srubka strzeliła, myśle że grubo poniżej 5Nm....moze przy 3Nm... pozniej godzinę poświeciłem na wykręcenie tego co w mostku zostało. A co do super sztywnych osi...to znam osobiscie przypadek, gdzie w nowym Topstone przy 2-3cim dokrecaniu koła ośka strzeliła, odpadł łeb.... koło przednie.
    1 punkt
  29. Mostek 1 1/4 110mm organoleptyczne wrażenie bez 10 km na rowerze może mylić, ostatecznie można zmienić pozycję na rowerze kierownicą rizer trochę w górę trochę do tyłu. Wieszak pancerza dla Canti do sterów jeśli pasuje 1 1/4 jest ok. Sam miałem wieszak 1 1/8 , innych nie widziałem. Wieszaki alu są grube i stery na gwincie widelca muszą się z nimi dogadać - ma być bezpiecznie Hamulce Canti mogą denerwować, współczesne shimano pod śrubkowe klocki - to dobra modyfikacja, szczególnie z dobrze dobranymi klockami - działają super. Albo zamiana na Vbrake i zmiana klamek. Wtedy odpada wieszak. stare części na wagony zalegały na OlX u Karoliny i dwóch sprzężonych sprzedawców ze Ścinawy może warto zadzwonić napisać i wykopią mostek 100 albo 110, czy były krótsze nie wiem.
    1 punkt
  30. "Baby Camel" znaczy, że ta wełna to z małego wielbłąda czy z...małego wielbłąda? 😆
    1 punkt
  31. I taka powinna być cena katalogowa tego roweru, z którego ktoś chyba spadł ustalając ją na 21k. Już pomijając sam wygląd ramy, prowadzenie kabli jak w najtańszych RR, to SLX z kasetą Deore, widelec Performansie (mogli dać w sumie Rhythm 🙃) i aluminiowe obręcze 25mm to plucie w twarz potencjalnemu klientowi. Nawet opony dali w wersji Performance i na tarczach przycięli... Najtańsze aluminiowe "rurki" dopełniają obrazu rozpaczy. Niech zdychają, zasłużyli.
    1 punkt
  32. Dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo nie przeżyłbym tylu pięknych chwil w terenie na moim stalowym Bianchi 26", także podczas kilkudziesięciu maratonów mtb w ciągu ostatnich 15 lat, jak mam ten rower. Dlatego na koła 26" zakładam najgrubsze opony, jakie mi się mieszczą. Różnica w trakcji na podjazdach pomiędzy np. oponą Fast Fred 2,25" (realnie 48 mm, wybitne chudziny jak na ten nominalny rozmiar, ale też bardzo lekkie, około 470 g) a Racing Ralph 2,4" (realnie 56 mm, wersja Evo około 570 g) jest ogromna. Amortyzacja również jest dużo lepsza. Gdy pierwszy wyścig jechałem na tych 2,4 z tyłu miałem wrażenie, że złapałem kapcia, a ciśnienie miałem wciąż około 1.8 bara (sprawdziłem na mecie). Duży balon ratuje stare górale i pozwala im jeszcze trochę pożyć.
    1 punkt
  33. Wygląda na to, że u Ciebie jest ten najgrubszy standard rury sterowej widelca (1 1/4"), w który wchodzą właśnie mostki o grubości rurki 28,6 mm. Widywałem kiedyś takie mostki na allegro (chyba firmy Procraft), ale raczej były z tych bardzo długich (120-140 mm, a może i 150 mm). Z krótkim będzie trudno. Przejściówek z tego standardu na a-head nie widziałem. Ja bym zastosował przejściówkę z 25,4 na 28,6 mm, a w rurę sterową widelca wpuścił redukcję do sztycy z 25,4 (wewnętrzna średnica) na 28,6 mm (zewnętrzna). Ergotec redukcja sztycy podsiodłowej 25.4mm z 28,6 - 63839001 - 13127764043 - Allegro.pl Powyżej przykładowa, może znajdziesz taniej, najlepiej jak najdłuższa, choć te 80 mm powinno wystarczyć. Oczywiście podczas montażu musisz tak ustawić, by klin nie znalazł się poniżej dolnej krawędzi redukcji. Zadziała.
    1 punkt
  34. To skoro nie jest to tam napisane, to miejmy to za sobą: koło 26" jest beznadziejne wszędzie, gdzie kończy się utwardzona droga. Ba! nawet na szutrach ssie korbę
    1 punkt
  35. Da się. Jechałem z kolegą prawie całe Green Velo naraz, ponad 1000 km. On jechał właśnie Krossem Levelem (sprzed kilku lat, ale nie sądzę żeby geometria jakoś strasznie się zmieniła) z sakwami i świetnie sobie radził. MTB to nie jest rower zoptymalizowany pod wycieczki sakwowe. Ale jeżeli nie jest jakoś skrajnie skonfigurowany pod jazdę w terenie, i jeżeli nie oczekujesz prędkości porównywalnych z gravelami czy szosami, to na takie luźne wycieczki też będzie ok. Przejedziesz i raczej się nie zamęczysz.
    1 punkt
  36. Ja przekładałem wielokrotnie i nieraz się zdarza, że to robię, bo do kilku rowerów mam kilka par kół z różnymi oponami. Jak się wszystko poustawia tip top, to sama przekładka to są sekundy.
    1 punkt
  37. No ale właśnie o to chodzi w tym rowerze, że wzdycha do starych konstrukcji wprowadzając nieco świeżości pod kątem geometrii i rozmiaru koła Dlaczego zaraz muszą go wszyscy rozumieć? Czemu nie może po prostu powstać i tkwić w swojej niszy bez konieczności szufladkowania? Sobie zrobił i ma, jednemu się spodoba, innemu nie. Nie sądzę żeby ten rower powstawał z myślą o zwojowaniu mainstreamu. Jak ktoś chce szczegóły, to tu są szczegóły
    1 punkt
  38. z tego. że nie ma i w zasadzie nie było takich na rynku, plus ten jest ze stodoły od Takiego Del Guru krótkie majtki długa broda, Rycerza Rowerów nadętych na niby byle jakie ...nie pytaj wielbiciela Trabanta czemu nie wielbi Tesli.
    1 punkt
  39. Daj spokój @bastard83, to troll albo przygłup, co kilka postów pisze to samo. Dostał już milion propozycji, ale dalej swoje...
    1 punkt
  40. Te tanie suporty Neco (z miskami stalowymi) są zupełnie w porządku. Miałem kilka u siebie, zakładałem znajomym, spokojnie wytrzyma przynajmniej kilka tysięcy kilometrów, a jak nie będziesz mył wodą pod ciśnieniem i taplał się w głębokich kałużach to więcej. To element eksploatacyjny, a przy cenie 20-30 zł (bo za tyle można kupić te Neco) to można je wymieniać nawet co sezon. Suporty zabija głównie woda z zanieczyszczeniami i korozja. Można wpakować więcej smaru w łożyska przed założeniem, ale z prawej strony trzeba by najpierw zbić miskę mocującą. W lewym łożysku po prostu wyciągasz gumowaną blaszkę uszczelniającą. Jeśli chodzi o mostek to można też zastosować taką przejściówkę i do tego dowolny mostek a-head. Adapter Zoom Q-85A Alu 28.6/25.4mm czarny - ZOOM 28.6-25.4 mm - 13956850295 - Allegro.pl
    1 punkt
  41. Pęknięcia zacisków QR (czy samoistne wypadnięcie koła) oczywiście mogą się zdarzyć. Najczęściej przyczyną jest błąd użytkownika, lub wada produktu. Przykład u mnie z 2009 roku, kiedy kupiłem nowe na rynku, tytanowe zaciski Soul Kozak. Wszystko było jak to u mnie złożone jak należy. Na jednym z podjazdów, kiedy ścigałem się z kolegą - zacisk pękł od wewnątrz przy nakrętce, przez co zarysowałem ramę, urwałem przerzutkę XTR i coś tam jeszcze było do wyrzucenia. A na koniec wywaliłem kupę kasy na powrót taksówką do domu. Producent oczywiście najpierw się wypierał, ale finalnie dostałem zwrot kasy. Zdjęcia jak poniżej:
    1 punkt
  42. Masz pecha... Grzebanie się w przeszłości przynosi wiele zaskakujących odkryć - to, co kiedyś było masowe, dziś okazuje się trudne do zdobycia... Możesz poszukać suportu Tange Seiki LN-3922. Jest całkiem porządny (nie z tych najbardziej tandetnych za ok 30 zł). Powinien kosztować do 100 zł. Tylko ostrzegam, że większość ofert, które znajdziesz, będą dot. niestety wersji 68 mm. Pod mufę 73 mm masz np tu: https://www.sjscycles.co.uk/bottom-brackets/tange-seiki-ln3922-73-mm-jis-english-square-taper-bottom-bracket-115-mm/?geoc=PL tylko koszt wysyłki będzie chyba przekraczał koszt suportu... Możesz też pójść drogą konwersji - IRD oferuje suporty JIS m.in. z osią 115 mm w kilku wersjach "jakościowych" np. za 50-60 EUR i za 100 EUR. To są suporty 68 mm, ale ten sam IRD oferuje podkładki dystansowe do zastosowania z suportami 68 mm w mufie 73 mm oraz - co ciekawe - miski do konwersji tych suportów standard włoski lub coś tak rzadkiego jak standard francuski. Zresztą nie tylko Ty masz problem - https://www.retrobike.co.uk/threads/tange-ln-3922-bb-in-bsa-73-113-5-a-thing.480201/ Opisane rozwiązanie jest dostępne w holenderskim sklepie justpedal.
    1 punkt
  43. Bardziej niż na napędzie skupiłbym się na geometrii ramy i amortyzatorze, bo to tak naprawdę ma główny wpływ na odczucia z jazdy i o ile widelec możemy sobie ewentualnie wymienić (chociaż jest to koszt o wiele wyższy niż wymiana napędu) to już z geometrią ramy nic nie zrobimy. Sam na początku jak zaczynałem z MTB planowałem zakup meridy 500, nawet ją zamówiłem ale przez okres pandemii był bardzo długi okres oczekiwania na dostawę i w między czasie kupiłem gianta xtc, różnica była głownie w napędzie gdzie merida była na polecanym przez znajomych 2x11 a giant na 1x12, prawda jest taka, że te opinie zachęcające do 2x11 pojawiały się od osób, które nigdy nie korzystały z 1x12, nigdy do działania napędu nie miałem zastrzeżeń, natomiast sama geometria (mocno przestarzała) + awaryjny widelec spowodował, że po 3 msc kupiłem fulla i tak już zostało, stąd z praktyki wiem, że napęd nie jest aż tak istotny jak inne elementy i nie wiem co to za zjazdy na których musicie dokręcać, chyba, że zjazdem nazywacie asfaltową drogę w dół, bo tak naprawdę na prawdziwym zjeździe w terenie ważniejszym elementem niż twarde przełożenie do dokręcania są dobre hamulce, zawieszenie i geometria i mówię to z perspektywy osoby, która naprawdę dużo zjeżdża. Dobry napęd to już nawet deore m5100, którego jakbyś dobrze poszukał to i za jakieś 500 zł całość jesteś w stanie kupić, a jest na tyle budżetowy, że eksploatacja nie będzie aż tak dużym obciążeniem finansowym.
    1 punkt
  44. Dzięki za uczciwe zniechęcenie. Odpuszczam temat. Pozdrawiam
    1 punkt
  45. Tak, śmigam na sztywnym MyTyBy już od kilku lat / rowerów, znudziło mi się bujanie na froncie a nawet przerzutki. Mieszkam jednak w zach.-pom'ie a więc nie potrzebuję nie wiadomo jakiego skoku ani przełożeń, od KOMa wolę sroma 🤭
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...