Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 582


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      7 611


  3. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 419


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      2 364


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.11.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo szaro buro ale klimatycznie: Jeżeli chodzi o czerwony szlak, to chyba najciekawszy odcinek. Reszta mocno pokrywa się z rowerowym i jest to mieszanka przyzwoitych szutrów i asfaltu. Widoków prawie nie ma, bo się ciągle jedzie przez las. Bardziej na południe sporo bunkrów jak ktoś lubi takie klimaty.
    13 punktów
  2. Bo ostatki fajnej i ciepłej jesieni
    10 punktów
  3. Bo... nie zdązyłem ustawić roweru. Szybko oddaliły się do pobliskiego lasu.
    10 punktów
  4. 9 punktów
  5. 9 punktów
  6. bo... jak nie po lądzie to po wodzie... ☺️ Chorwacja - przeprawa promowa z Zadaru na Ugljan
    7 punktów
  7. Bo wprawdzie asfalt jest równy ale profilaktycznie wziąłem fulla gdyby gdzieś jednak była dziura
    7 punktów
  8. 6 punktów
  9. Bo nie padało. I temperatura była bardzo przyjemna.
    4 punkty
  10. opona CST B-Trail EPS 29x2,25 - tak się jej obawiałem, że aż kupiłem drugą 530g, poprzednia miała 520. licznik/komputerek Geoid CC600 - bo chłopaki w dedykowanym wątku i Majfrend promocją namówili. Dla mej lubej, ale najpierw sam się pobawię. A, i jeszcze kolejne ciuchy od Questa, ale mają taki burdel, że z trzech zamówionych rzeczy tylko jedną dostałem właściwą...a jednej w ogóle. Także teraz moja ulubiona zabawa w zwroty, wymiany, sratytaty...🥴 Zostawiłem sobie bluzę, a właściwie koszulkę z długim rękawem, bo na bluzę to to jednak trochę za cienkie.
    3 punkty
  11. Nie ma konieczności takiego zakupu, rower na szczekach też działa. To nie jest tak, że rower na hydraulice to jakiś kosmos względem obręczowe.
    3 punkty
  12. Bo nowy nabytek Najświeższy wypust gravela z prosta kierownicą (prawie) Nieudostępniony jeszcze szerszej pubiczności model oxygen w najwyższej wersji 100. Dzięki niskiemu slopingowi rower w rozmiarze uniwersalnym od 150-200cm wzrostu. Najnowsze zerokomorowe obręcze z niskiej jakości miękkiej stali dla wiekszego komfortu podczas dłuższych wypraw i ultra wyscigów. Dodatkowo producent zadbał o mocowanie na bagażnik. W razie pytań od razu piszę,że nie jest na sprzedaż, to model inwestycyjny, nie będzie ich wiele.
    3 punkty
  13. Dawno nie robiłem zdjęć swoich pojazdów na wieszakach. Ale ostatnio jedną fotkę pstryknąłem. Nie zauważyłem patyka w szprychach. Dopiero w domu go zobaczyłem.
    2 punkty
  14. - kapsel sterów Dartmoor - noski do okularów - szybka do okularów
    2 punkty
  15. Całkiem dzisiaj ciepło, wiatr trochę podsuszył podłoże, miałem iść na rower... ...ale Pan Majfrend zaskoczył mnie tempem realizacji zamówienia i zamiast jazdy - będę się teraz bawił całe popołudnie. 😆
    2 punkty
  16. Bo ameba. Znaczy, ta, no.... Ambona!
    2 punkty
  17. Bo Wydrzy Głaz - rz. Drawa, DPN.
    2 punkty
  18. Opony na przód i tył. Dobra cena w CR jest więc się skusiłem. Mostek Spank. Kolorystycznie pasuje mi do roweru
    1 punkt
  19. @spidelli jak raz nie weźmiesz to akurat kapcia złapiesz Mam kilka narzędzi od Topeak'a i bardzo sobie chwalę i zastanawiałem się z ich linii kupić BB Hide'n'tool ze względu na zintegrowany skuwacz ale byłby to zakup z kaprysu tylko i wyłącznie @Tyfon79 Przez jakiś czas woziłem w ramie żelki ale jak śruba wewnątrz ramy zrobiła dziurę w pokrowcu i powstało ryzyko, że będę żelków szukał w supporcie to odpuściłem używanie schowka w ramie totalnie.
    1 punkt
  20. Te buty mają odkręcaną dziurę ba bloki. Do rzeczy - na SPD jeżdżę pewnie z 20 lat. Żona też. Córka krócej. Ale tylko Shimano i Crank Brothers. Z tych dwóch - jak błoto to Crank Brothers. Same pedały nie mają jednak regulacji, siłę wypięcia reguluje się kupując odpowiednie bloki. Ja je lubię. W Shimano są śrubki i można ustawić siłę wypięcia. Też dobre. Platforma - bez platformy - XC - sugerowane sztywne buty z twardą podeszwą (czyli buty do XC). Gravel, turystyka - mała platforma - buty mogą być bardziej do chodzenia. Enduro - duża platforma - buty takiej jak w twoim poście - ja jednak wolę Shimano, bo mają wielki kanał na blok i można pewnie stać na pedale bez wpinania. Jednostronne - nie do ścigania - mam w rowerze miejsko/wiejskim - cel aby się dało w zwykłych butach jechać. Nie mam problemu z ustawieniem i wpięciem, ale na pewno nie w dynamicznych sytuacjach. Ja bym do twoich celów polecał Crankbrothers Candy i trochę inne buty, ale te od biedy też. To jeśli zawsze buty z blokami. Jak czasem zwykłe obuwie to albo duża dwustronna platforma, albo jednostronne, ale bez wyścigów. Edit - w platformach SPD w zwykłych butach po tej złej stronie da się, ale czuć, że nie pewnie. Wiele zależy od buta - w traperach wąski pręt Crank Brothers chował się w bieżniku i było dobrze, ale mam buty, które strasznie się na zatrzaskach ślizgają. Pedały bez platformy nie wpięte - dramat.
    1 punkt
  21. @Mihau_ te buty z tego co widzę to hybrydy, zdejmujesz środek podeszwy i tam możesz sobie bloki zamontować @klon pedały SPD z platformą wciąż wystają ponad platformę więc w zwykłych butach będziesz to odczuwał. Weź to pod uwagę. Dopiero jak się wepniesz w SPD to but będzie dobrze trzymać.
    1 punkt
  22. A możesz wytłumaczyć po co ci pedały wpinane kiedy chcesz kupić zwykłe buty?
    1 punkt
  23. Możesz śmiało zmieniać bez wymiany suportu. Tylko jeśli założysz korbę z większymi blatami, to może być też konieczna wymiana łańcucha jeżeli obecny był w montowni cięty na styk. Jeśli blaty w takiej samej konfiguracji, to w 10 minut zakładasz nową korbę i śmigasz.
    1 punkt
  24. @spidelli i to jest czynnik o którym pisałem Mi zanim zrobiło się kuku to ileś tam km przejechałem , aż w pewnym momencie poczułem luz w klamce i zaciągnięte okładziny. Zaciski praktycznie nówki. Odpowietrzyłem, odblokowałem tłoczki, rozebrałem to , no i uszczelka źle założona Poprawiłem , poskładałem i jeździ bez niespodzianek. Wiem, że to przypadek jeden an milion, ale o tym tez trzeba pamiętać w obecnych czasach, jednkakże jest to z kategorii "Po prostu pech Zdarza się " @KNKS pisząc powyższe z mojej strony nie chodziło o droga ekploatacje , a ewentualne problemy które mogą wyniknąć podczas jazdy. O ile ze szczękowym jesteś w stanie coś zrobić na kolanie( a ostatnio skasztaniła mi się linka w przednim na MPP i dobrze, ze kapnąłem się przed zjazdem, a było cały dzień w deszczu, a zjeżdżało się w nocy w tym deszczu 50 km/h, bo akurat zjazdy nie były strome, ale za to długie) i jesteś w stanie to naprawić na kolanie , to w hydro możesz w razie awarii ewentualnie zdemontować tarcze i jechać na jednym. Uda się nie uda dojechać do domu,- ryzyko. w przypadku obręczowego jest mniej grzebania, poświęcania temu czasu, a i w terenie da się go ogarnąć zwłaszcza jak linki idą na zewnątrz xD
    1 punkt
  25. No tak, tylko ludzie oczekują gotowych rozwiązań, zamiast samemu zgłębić temat, zwłaszcza że rowerów we wszystkich segmentach cenowych jest od metra i ciut ciut i trudno przejrzeć wszystko. Dlatego jak ja wybierałem rower to patrzyłem właśnie jaką najlepszą konfigurację mogę kupić za określoną cenę w danym segmencie rowerów, patrzyłem na nie od strony geometrii, wiedziałem co to za rower XC, co to trail a co all mountain. I dokonałem świadomego wyboru z którego jestem zadowolony na maksa. Ale to wymagało przestudiowania chociażby tematu geometrii roweru, która do czego służy i w jaki sposób wpisuje się w moje potrzeby. Nie czekałem aż mi ktoś opowie swoją historię życia, bo rower to jest tak indywidualna kwestia ze należałoby się samemu zatroszczyć o właściwy dobór wg własnych preferencji.
    1 punkt
  26. Nie. Miałem rower z kierownicą flat bar. Szczerze to go sprzedałam i kupiłem gravela z barankiem. Są mocowane do lemondki https://pl.aliexpress.com/item/1005006788139824.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!123.65!49.39!!!!!%40!12000038303098161!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005006788139824&ds_e_product_merchant_id=5069560260&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19735245762&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_9u5BhCUARIsABbMSPuww0kuU-jvjtvkHix-EgjIyKcdU8HDc_nV9mq_-iKJLfV102CWnA4aAo3aEALw_wcB Są też uchwyty które się od frontu przykręca do mostka ahead, ale one lubią pękać. Nie bardzo chciałbym być w sytuacji kiedy jesteś położony na kierownicę i ci mostek się rozlatuje. https://allegro.pl/oferta/aluminiowy-uchwyt-rowerowy-na-licznik-mostek-garmin-bryton-cateye-solidny-15294274283?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_9u5BhCUARIsABbMSPsrkqnN-YqWT9IaBfihy3GDwPQ9w6IZBLn61YT0xuDGSg6mzGhBYfAaAvX8EALw_wcB#productReviews Są jakieś kleje do aluminium, plasteliny typu poxilina. Myślałem, żeby coś takiego zaaplikować, ale z doświadczenia wiem, że po paru latach takie wypełniacze się kruszą pod wpływem czynników atmosferycznych, pot, wilgoć, promieniowanie UV raczej dobrze nie służy.
    1 punkt
  27. Ja kiedyś zgubiłem klucz od chaty, byłem wtedy na wyrypie po okolicznych lasach na mtb i raz wyglebiłem i wiedziałem, że tylko tam mogłem zgubić klucz. Po pocałowaniu klamki, wróciłem na miejsce gleby i klucz sobie grzecznie leżał wśród wygniecionej moją glebą ściółki 😁
    1 punkt
  28. Ten Unior nie jest wcale taki drogi... Jest udaną kopią japońskiego Hozana C-358 https://www.hozan.co.jp/download/manual/C-358.pdf który (jak to narzędzia od Hozana) dopiero jest drogi. W porównaniu do Japończyka za niemal 130 USD ten Słoweniec za 60 EUR wydaje się niemal za darmo 🙂 To są narzędzia do suportów sprzed lat, więc wiedza o tych standardach i narzędziach niezbędnych do demontażu powoli staje się coraz mniej powszechna. Nie powiem Ci, czy istniały trzy standardy 35,8 / 36 /36,3, czy może tylko dwa (35,8 / 36,3) a producenci narzędzi oferowali klucze albo idealnie dopasowane, albo z duża swobodą dopasowania do wymiaru (opisane po prostu jako 36 mm). Nawet Park Tool nie ma czegoś tak dokładnego pod 35,8 i 36,3, tylko klucz HCW-4 z opisem "36 mm". Czy miał kiedyś? Trudno powiedzieć, bo oni wycofują stare narzędzia z oferty, a katalogów sprzed lat nie uśmiecha mi się teraz szukać. Zarówno narzędzie Hozana jak i Uniora jest takim overkillerem dla domowego warsztatu, ale trzeba przyznać, że jest solidne i przemyślane - ma zrobić to, czego oczekujesz łatwo i bez zbędnych strat/uszkodzeń. Jak masz jeden zapieczony suport do odkręcenia, to go nie kupisz. Nawet jak prowadzisz warsztat, to też pewnie nie, bo po pierwsze szanse, że trafi Ci się w dzisiejszym świecie miliona innych suportów klient akurat z takim, są niewielkie, a i pieniądze na to narzędzie wydasz na inne, bardziej wykorzystywane rzeczy. To mogą mieć warsztaty, które istnieją od lat i kiedyś tego używały i po prostu im zostało. No i jeszcze hobbyści/warsztaty specjalizujący się w renowacji starszych rowerów... Normalnie ze zwykłym Park Toolem możesz mieć bardzo podobny komfort pracy jak z tym Uniorem/Hozanem. Czyli osadzić klucz na wypustach miski tak, żeby się nie ześlizgnął w trakcie odkręcania. Akurat w PT jest do tego specjalny dodatek/narzędzie o symbolu BBT-RS, które jest o tyle fajne, że działa z różnymi typami kluczy do suportów (nasadkami ze stali pod suporty cartrige, nasadkami z aluminium pod współczesne lekkie miski wkręcane a także z kluczami płaskimi do suportów w stylu BBT-9 BBT-29 czy własnie tym HCW-4). Tylko to znów jest Park Tool więc nie jest tanio, ale w zamian masz przemyślane kompleksowe rozwiązanie. Ale nawet do prostego klucza za kilkanaście złotych możesz zrobić samemu takie "trzymadło" - z kawałka gwintowanego pręta, dwóch podkładek o dużej średnicy i powierzchni) oraz dwóch nakrętek. Wystarczy trochę kreatywności... A co do Twojego @ks.indian suportu, to bym jednak starał się wykręcić tę miskę z prawej strony - z myślą o wymianie całości, ale nawet jeśli nie, to po wyjęciu całości jest szansa na porządne wyczyszczenie, smarowanie i ponowny montaż bez luzu. Jak nie idzie odkręcić, to najpierw ustal na 200%, w którą stronę kręcić. Masz pewność że to jest BSA i trzeba to odkręcać w prawą stronę)? Wykluczasz włoski (mufa powinna mieć 70mm, a wewn. średnica to 35 mm - gwint 36mm/24tpi), który odkręcasz w lewo? Ewentualnie francuski (mufa 68mm, ale średnica ok. 34mm -gwint M35x1,0mm, czyli blisko BSA, ale nie jest jak w BSA, co często prowadziło do zerwania gwintu, jak ktoś próbował tam wkręcić BSA), który też odkręca się w lewo...
    1 punkt
  29. @Yacko, w tym przedziale cenowym nie ma co się spodziewać cudów, dlatego zabawkę w karbonie składałem własnoręcznie na chińskich sprawdzonych komponentach 11kg z hakiem Tyle samo ma moja stalówka, którą zabieram na niektóre imprezy Mógł bym ją jeszcze odchudzić i zapewne tak się stanie, bo wtedy będzie to pretekst by zapuścić brodę, flanelę i ramen xD
    1 punkt
  30. @spidelli, jeżeli kwestionujesz to już pewne rzeczy widziałeś. Osobiście do wielu rzeczy podchodzę inaczej w swojej osobistej kwestii( nie innych użytkowników), ale to tylko dlatego że posiadam inny swój poziom i tego co też mnie nauczono przez x lat styczności" zawodowej" w tym temacie to powoduje. Nie kwestionuję czyiś wyborów, bo to są sprawy indywidualne jak powinna wyglądać jego zdaniem szosówka i ok( może być kaprys , każdy takie ma ), natomiast od czasu do czasu rozświetlam pewne rzeczy podając przykłady, by można było się nad czymś zastanowić, ewentualnie pójść pewną drogą i spróbować. Druga sprawa jest pewne porównanie, a to niejednokrotnie bywa dużo. Najgorzej jak gdzieś popuści i zapowietrzy się na zjeździ, zaciągnie i nie puści i to się niestety zdarza. Przy karbonowych kołach oczywiście biorę tarcze, bo na ostrym zjeździe jak dojdzie do takiej akcji to będzie wyło, ale zjadę i się nie połamie w przypadku gdy obręczówka się zespawa z obreczą.
    1 punkt
  31. Na takie pytanie zainteresowany zakupem sam sobie musi odpowiedzieć stawiając przed soba podstawowe pytania. Z mojego punktu widzenia, nie, bo obręczówka to zdecydowanie mniej problemów serwisowych, mniejsza waga roweru ( a to dla mnie w jednym i drugim kontekście przy ściganiu, czy nawet trenowaniu ma znaczenie zwłaszcza w górach) i we wspomnianych górach też skutecznie działa, a skoro Sora , czy Tektro po spełnieniu kilku istotnych rzeczy działa wystarczająco, to tym bardziej Tiagra zadziała. Zresztą bardzo podoba mi się pewno zdjęcie ( ten pejzaż, teren i rower treningowy) Natomiast to kim jestem i na jakim poziomie nie ma tutaj najmniejszego znaczenia, wystarczy że te sprawy znam , bo przecież człowiek w życiu na co dzień spotyka się z tego typu rozterkami wielu osób, gdzie niejednokrotnie rozmowy uzupełniane są praktyką , to sam przez to wszystko przeszedł nabierając wiedzy i doświadczenia, gdzie ta wiedza i doświadczenie w połączeniu z multum różnego sprzętu włącznie daje mi tą swobodę, iż wiele różnych treści pojawiających się na łamach nie tylko w sieci jestem w stanie zweryfikować, a bywa nieraz , że jest bardzo śmiesznie . W związku też z tym, iż jeżeli stałbym przed dylematem nowy , czy używka za 3 koła, to obecnie kupiłbym tylko używkę Ale ja , jak to wielu zauważyło, to ja xD
    1 punkt
  32. Koło jest tylne, nie tylnie. Cieszę się, że mogłem pomóc ☺️
    1 punkt
  33. Z pierwszego powodu tak zrobiłem w mieszczuchu. Z drugiego w drugim rowerze. Po prostu z tymi wajchami nigdy nie miałem dobrego wyczucia czy jest dobrze zaciśnięte, zawsze była zabawa w zaciskanie, otwieranie i korekta nakrętki, i tak kilka razy. Kluczem jest po prostu łatwiej i wygodniej, a korektę dokręcenia robi się jednym ruchem.
    1 punkt
  34. Dotknięty się nie poczułem, bo nie mam gravela, brody ani flaneli. Na tym forum zazwyczaj szukam porad niż ich udzielam, dlatego pewnie raczej nie wykazuję się merytoryką czy fantazją. Ale tobie też daleko do tych cech. Żarty i ironia są spoko, chyba że są denne. Twoje akurat są denne.
    1 punkt
  35. A czy to ich wina, że tak myślą? Czy może jednak marketingowego pieprzenia, i wciskania ludziom na każdym kroku bełkotu, że gravel nadaje się do realizacji wszystkich tych punktów? Nie każdy jest fanatykiem rowerów, nie każdy zamierza w celu kupienia roweru poświęcić dwóch tygodni z życia na przeanalizowanie tajemnic aerodynamiki, oporów toczenia, tabel z przełożeniami, ciśnieniem itd. Po prostu chce "uniwersalny" rower, dowiaduje się że gravel jest "uniwersalny", no to przychodzi na forum i chce się dowiedzieć który jest najlepszy. Takie głupawe wyliczanki jak powyższa, czy teksty o flanelach i ramenie w sumie nawet nie wiem czemu mają służyć, chyba tylko podbudowaniu swojej wartości w internecie. Tylko po co ci to? Inna sprawa, że faktycznie liczba powstających tematów z pytaniem o to samo (jaki gravel do 5-7k) jest absurdalna. Może rozwiązaniem byłoby założenie i przyczepienie na górze jakiegoś dedykowanego tematu, który w miarę obiektywnie wyjaśni czym jest gravel, do czego się nadaje, do czego się nie nadaje, czego można po nim oczekiwać, jakie są najpopularniejsze modele w średnim budżecie (Aspre 2, Esker 6, Soot 50, może Silex 400 czy coś tam jeszcze), dlaczego akurat te (bo mają sztywne osie, hydraulikę, gravelowy osprzęt), czym się różnią między sobą. I do takiego tematu przekierowywać każdego pytającego.
    1 punkt
  36. IMO Przecietny ma racje, zawsze bedzie cos dobrego za pare zł więcej ale jak kupujesz pierwszą szosę to kup nową w sklepie rowerowym gdzie będziesz miał możliwość obejrzenia roweru na żywo i kogoś do kogo możesz przyjść jak coś nie działa. Używane mają ten problem że łatwo przegapić jeden problem i potem wydać parę stów na naprawy. Ta Sensa wygląda całkiem przyzwoicie, jeśli masz blisko do salonu CR to warto wpaść i się choćby kawałek przejechać.
    1 punkt
  37. Jeżeli rozważasz te konkretne dwa rowery i różnica wynosi 600 PLN, bierz nowy. Nie warto kierować się marką. Obejrzyj starannie tabelkę z geometrią żeby sprawdzić jak aktualny triban będzie miał się do nowego roweru. Natomiast jeżeli miałbym wydać 3000 PLN na szosę na obręczowych hamulcach, to rower z carbonowy używany powinien być realnie do kupienia. Mówię o cenie transakcyjnej a nie ofertach z kosmosu na olx na zasadzie 10 lat temu kosztował 20k katalogowo więc teraz wielka okazja za 10k.
    1 punkt
  38. Velká Deštná? Szalony wyczyn to nie jest, a asfalt prawie pod sam szczyt Dobrze poznaję na zdjęciu, że to czerwony szlak, gdzieś tutaj? https://pl.mapy.cz/zakladni?source=base&id=2081359&x=16.4359843&y=50.2673896&z=16 Bo też tam byłem, ale rok temu:
    1 punkt
  39. Bo w matni 😲, a @pecio już tu był 🤣 (Góra Wisielcza)
    1 punkt
  40. Podstawowa procedura dla "kupywacza" grawela wygląda następująco: 1. Znajdujesz forumową wyszukiwarkę. 2. Wpisujesz frazę "jaki gravel ". 3. Wyskakuje 656 stron merytorycznego kontentu. 4. Czytasz, przyswajasz i szybko orientujesz się, że możesz już habilitować się z w/w tematu. 5. Niezależnie od tego co ci się podoba, lub co radzą forumowicze, i tak kupujesz Kross Esker 🤣 6. Idziesz do sklepu po flanelowa koszulę, zapuszczasz brodę i jedziesz z nowo poznanymi kolegami na wegański ramen. 👍😉
    1 punkt
  41. Gdzieś zapodziałem Proksa takiego uniwersalnego więc kupiłem to:
    1 punkt
  42. Nie kupiłem, bo dostałem. Nie jest to też cokolwiek związanego z rowerem, bo jak każdy widzi... jest to zabawka do przecinania co najwyżej tyrtytek. Ale jest to mój pierwszy Knipex, nie koniecznie ten, o którym śniłem nocami. Ale jednak Knipex Tego, o którym śnie, w końcu sam sobie kupię.
    1 punkt
  43. Wracając do scenerii piwniczno-garażowej ale jednocześnie dalej pozostając w trendzie dubletowym
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...