Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
15 punktów
-
15 punktów
-
15 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Bo oj, tak. Zdecydowanie fajnie tam było * - grzybek zastany - urośnięty, nie został przyniesiony. Wszystkie inne napotkane po drodze wylądowały w pewnym plecaku3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
@Sobek82 jak Ty z tej swojej rowerowej stodoły nie wychodzisz to gdzie masz mieć takie widoki? 😂1 punkt
-
Tak ci powiem: jeśli jest kj-25 to go nie bierz. Sklep, zgodnie z filozofią, sklada i reguluje rowery z kartonu. Zdziwiłbym się gdyby ci powiedzieli cokolwiek. KJ-25 to oznaczenie zespołu ludzi którzy pracują razem. Takich KJ jest przynajmniej kilka. Część błędów jest poprawialnych inne nie. Takiego bajka warto byłoby rozłożyć i sprawdzić wszystko. Np wszystkie gniazda z gwintami pod śruby. Lista popularnych "wpadek" - krzywo wkręcane śruby pokrywy mostka - dorypane na siłę śruby odpowietrzników hamulców/ zacisków - dokręcane na tzw pałę śruby odpowiedników na dźwigniach hamulców. - dokręcane na pałę śruby mocujące wymienny hak przerzutki (są ogólnie bardzo miękkie) - źle odpowietrzone hamulce w trakcie montażu rowerów (100% sztuk) - przeciągnięte pokrywy sterów, za mocno ściśnięte łożyska sterów. Te wszystkie rzeczy w rowerach z kartonów więc już PO kontroli jakości. Nie jesteś w stanie nic sprawdzić w sklepie na co zgodzi się sprzedawca. I nie zgodzi się na to żaden sprzedający cokolwiek. Tak samo jak sytuacja gdybyś przyszedł do sklepu sprzedającego inne rowery I powiedział: kupię ten jeśli rozbierzecie go do elementów składowych i sprawdźcie wszystko, włącznie z centrowaniem kół i korektą naciągu przed zakupem.1 punkt
-
Ktoś napisał w wątku o"gniewie" jak mu się tani Dekuś w singlu zużył szybko, bo wolnobieg, łańcuch i hamulce niby złe.... każdy kij ma dwa końce, ważne, żeby mieć sprawny rower dopasowany do sytuacji użytkownika... najważniejsze są dobra pozycja, nie drętwiejące dłonie, czy plecy i radość z jazdy. Plus inne cechy użytkowe indywidualnie dopasowane.1 punkt
-
Słońce ty moje największy wpływ na łożyska ma serwis zero, tysiące ludzi nie lubią kulek i myślą, że maszynówki są spoko, bo Shimano gdzieś w latach 2000 zaczęło sprzedawać nowe piasty bez właściwego kałlity kontrol.... Nie wiem jak Dura Ace czy XTR z tamtych lat ( za drogie było ) , ale nawet XT bywało w bałaganie, - rozkręcone, albo zaciśnięte na tęposkok) Starsze o ok 10 lat piasty np 105 satyna po wyjęciu z pudełka wystarczyło zapleść koło i na długo zapomnieć o serwisie... Kulki dobrze zrobione oraz dopieszczone doceniają i gejsze i rzesze kolarzy nie tylko w Japonii 🙂 Słońce powoduje, że lewe nasłonecznione łożysko zewnętrzne HT pada wcześniej bo błoto zasycha w maszynówce raz dwa, a prawe chronione przed suszącym słońcem jedzie na wodzie i nie betonuje się tak szybko szlam się kręci, suche błoto zabija.1 punkt
-
Ciężko je porównać ze względu na przepaść cenową. OO ma o wiele lepszą ramę - Tange cieniowany a nie Hi Ten alias kanaliza, tarczowe heble a nie szosowe canti, gumy więcej wejdzie, bagaj przyczepisz i trzy bidony... Elops jest spoko jak ktoś ma tysiaka na zwykły miejski rower ale jak poważnie myśli o singlu to lepiej zacząć z OO w mojej opinii.1 punkt
-
Tych zapadek nie można nigdzie kupić, ale można cały bębenek kupić za kilkadziesiąt lub w najgorszym przypadku za 150 złotych. Bębenek do piasty fh-m8000, wh-m8000 ma takie zapadki i jeszcze kilka innych piast z wyższej półki które mają 36 zazębień na jeden pełny obrót koła, piasty szosowe również z zazębieniem 18/1obr. Ten mały "dzyndzel" który jest ułamany to częsta przypadłość wśród tego typu zapadek.1 punkt
-
Te oznaczenia dotyczą tego kto które rowery składał na linii montażowej.1 punkt
-
Rower to psycholog, terapeuta, wytapiacz wku..u, pomaga rozwiązywać problemy, układać plany albo o nich zapominać.1 punkt
-
Ja również nim jeździłem, ale tylko pod sklepem i rama w rozmiarze M Rower dla żony i Rama dosyć niska, a ja mam 190 cm, więc dziwnie się czułem. Ten drugi rower ma pasek i przerzutki w tylnej piaście, sterowane bezprzewodowo. Szkoda że te rowery są tylko do rozmiaru L Bo żona i tak rzadko jeździ, ja bym go sobie czasami pożyczał 😁1 punkt
-
@Brombosz "Aj si". MZ922 są naście mm w każdą stronę mniejsze od MZ926. Tak to wygląda: @bastard83 Jak to już zostało napisane "dobre" wheel-up'y skończyły się około 4-5 lat temu kiedy to zamiast łożysk (swoją drogą były 2 na pedał) zaczęli stosować tulejki ślizgowe. Długość pinów można łatwo zmienić są dostępne te śruby M3 za rozsądne pieniądze np.: M1.4 m1, 6 M2 M2, 5 M4 M5 M6 M8 czarny gatunek 12.9 stal stopowa DIN912 sześciokątny śruba imbusowa śruba z łbem sześciokątnym długość śruby 2-80mm - AliExpress 13 (na innych są w nieparzystych długościach). A jak ktoś się chce bawić to są również takie śruby nylonowe: 5 ~ 50 sztuk M3 M4 M5 M6 M8 M10 czarny/biały Nylon sześciokątna śruba sześciokątna łeb wklęsły radełkowane plastikowe śruby do izolacji - AliExpress 131 punkt
-
Tutaj DT Swiss wyjaśnia jak ściskanie piasty wpływa na łożyska w ich piastach: https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/bearing-technology1 punkt
-
A co jest złego w chińskiej ramie? Przecież większość świata stoi na Winspace, Carbondzie, Flyxii Nyk jest akurat na Flyxii Bo na tej ramie po założeniu wszystkich gratów jakie zakłada się w tej klasie to realna waga oscyluje 9,5-10 kg. Natomiast co do samej ramy to fajnie działa w typowo gravelowych warunkach z domieszką większych nierówności Na resztę chłopaki odpowiedziały1 punkt
-
Nyk jest mało popularny bo tych rowerów nie było w zasadzie. Jakaś garstka wyszła. Romet miał fajny pomysł na Nyka ale co z tego, jak kołdra za krótka. Kross wygrał rynek, mieli ramy i osprzęt i pewnie co trzeci gravel poniżej 9 tysiecy w Polsce to jakiś Esker. Natomiast jak kupisz nowego Eskera to lecisz i tak do kogoś normalnego na total serwis - przesmarowanie suportu, sprawdzenie sterów, kół itd. Jakość montażu Krossa nie powala - co zresztą jest charakterystyczne dla całego rynku z kilku ostatnich lat.1 punkt
-
@spiwor Ślizgi do wymiany. Czy robiłeś przegląd zerowy zaraz po zakupie czy jeżdziłes, gdyż fabrycznie składają je na sucho,1 punkt
-
A romet na jakiej? Przecież to normalne w tej kasie A napisałem coś takiego? Raczej nie. Pytanie było o łatwość odsprzedaży to ci odpowiedziałem, nie będzie tym rowerem zainteresowania, mało popularny model i do na napędzie sram, tyle. Nyk jest na rynku ładnych kilka lat, esker podobnie...jesteś na forum rowerowym, wpisz w szukajke frazę nyk, później esker czy nawet aspre i porównaj ilość wyników. Szkoda czasu na jazdę gruzem. Dobry gravel ma mieć sztywne osie, gravelowy napęd i hydrauliczne hamulce1 punkt
-
4 zęby na kasecie bądź przedniej zębatce dają Ci dodatkowy 1% na podjazdach. Jeżeli podjeżdżałeś na tym napędzie który masz np. 8% to zmieniając kasetę z 11-34 na 11-36 tak jak chciałeś będziesz mógł podjechać 8.5%. Wydaje się że to strasznie mały zysk ale taki wychodzi realnie. Czyli jak podjeżdżałeś 8% a chciałbyś 12% to musiałbyś dołożyć z tyłu aż 16 zębów czyli potrzebowałbyś kasety 11-50 bez zmiany korby. Zresztą możesz sam policzyć korzystając z tych dwóch stron: http://www.gear-calculator.com http://bikecalculator.com/1 punkt
-
https://a.aliexpress.com/_Ejv6R3n Takich małych nie ma co się bać. Zużycie zwykłych butów śladowe. 50+ to dobra cena za te pedały. Ewentualnie testowałem takie: https://erli.pl/produkt/pedaly-rowerowe-platformowe-pcv-kellys-kls-flat-20-city-mtb-spb,163017073 Dały radę. Warte ceny.1 punkt
-
Ta korba będzie spoko, ogólnie rzeczy z ali są naprawdę spoko, miałem inne korby z ali i były spoko a ta korba ze zdjęcia taż mnie kusi 😛 Co do napędu, testowałem przerzutkę xt m772 na kasecie 42t i działała (tylko wymieniłem śrubę b gap na dłuższą) i ta przerzutka jest pod 9s. innych nie testowałem, ale podobne konstrukcje z deorki też powinny dać radę.1 punkt
-
@zekker, @Przecietny, niedawno kupiłem tę ramę, tylko w wersji z prowadzeniem linki hamulca pod dolną rurą, z gładkimi przednimi spawami i z bezpośrednim mocowaniem tylnego hamulca PM. Fajnie wykonana rama, mam do tego sztywny potrójnie cieniowany alu widelec Mosso bardzo lekki, pod kolor i wysokością pasujący jako zamiennik amora 63-65 mm. Też PM. Półtora roku temu tak w razie czego ten widelec kupiłem, ostatnia sztuka dostępna w Polsce. Chcę zrobić na to przeszczep połowy osprzętu z mojego obecnego Crossa, też na ramię crossowej Mosso, ale najtańszej, choć o troszkę lepszej geo. Super mi się na tym jeździ już dwa lata, prawie idealne dopasowanie, ale tam są v-ki, więc za ciężkie, a przede wszystkim za wąskie i obręcze 19 mm, a co za tym idzie - za wąskie opony 40 c, co jest absolutnym maksem wg mnie na te felgi. No i amor pasuje tylko 50 mm i taki mam Rock Shox, bo taka geometria. 50 mm to niedużo, czy otworzony, czy zablokowany na leśnej ścieżce nie ma dramatycznej różnicy w wybieraniu nierówności, ale olejowe tłumienie czuć. Jakie tam masz opony? Tak się ciągle waham, czy dać tam amor taki jak Twój czy ten sztywny wideł z oponami ok. 48 mm. Widzę, że masz full wypas, baranek, błotniki, damper it'd. O ile dobrze widzę, oświetlenie na dynamo? Kabel do tylnej lampki owinięty wokół górnej rury? Pancerz tylnego hamulca puściłeś wewnętrznie?1 punkt
-
Tak dokładnie . Futrzak stoi na straży RODO , pilnuje firmy. 🤣 Autentyk ! @NerfMe Żona czasami opowiada po szkoleniu przez szychy z US , że pod pojęcie "cele reprezentacyjne" można wszystko podpiąć jak to zgrabnie uzasadnisz . Ludzie robią takie wały , że głowa boli. Kupują baaardzo drogie fury , kolejne mieszkania a firma od paru lat jest na stracie i wszystko w majestacie "prawa".1 punkt
-
Nie dziś, a wczoraj. I nie tylko ja. Dałem się namówić na straszenie zwierza w DPN Świetne spotkanie i bardzo przyjemna trasa. Czego chcieć więcej...1 punkt
-
1 punkt
-
Tak mam stosowne doświadczenie . Jestem szczęśliwym posiadaczem Shimano SH-MW702 MW7 w wersji WIDE z zawyżona rozmiarówką o jeden numer ( miejsce na skarpetę wełnianą). W przeciwieństwie do Shimano MW 5 gdzie jest jakaś cerata Dryshield udająca membranę w moich MW 7 jest Gore-tex. Buty użytkuje z skarpetą full 100% merino podczas mrozów i w temperaturach powyżej 0 do 10 stopni w kolarskiej NW 50 % merino. Jak jest sucho to gacie idą pod mankiet butów , mokro to gacie spuszczam na mankiet i nic się do środka nie ma prawa wlać. Buty nawet podczas większych opadów są szczelne. Jak jest na minusie to membrana pięknie transferuje wilgoć , w środku jest sucho i ciepło. Przy 10 i wyżej stopniach jest nadal "teoretycznie "( nie czuć wilgoci podczas jazdy) sucho ale po ściągnięciu buta czuć namiastkę zgromadzonej pary wodnej. W środku na "podszewce" nie czuć "mokrości" . Po zimowym sezonie nie czuć żadnych niepokojących zapachów przynajmniej u mnie 😁 Po każdej jeździe buty zostawiam z wywiniętym mankietem w celu "wentylacji" . Żadnych butów z Gore rowerowych czy to turystycznych nie suszę na grzejniku. Na koniec sezonu piorę w grangersie , wypycham gazetami i do pudełka.1 punkt
-
Takie sklepy jak https://www.bike-discount.de oferują wysyłkę do wielu krajów. Wyślą i do Gambii. Ale sprawdzałem tylko do PL.1 punkt
-
Na rowerze za 4 K można jechać co najwyżej 15 do 17 km/h. Ale jakbyś dołożył do tego roweru drugie 4K to mógłbyś już wyciągnąć 20 - 25 km/ h. Prędkości 30 i powyżej są już zarezerwowane dla rowerów powyżej 20 K.1 punkt
-
Moja Surla Preambla nie objawia żadnych magicznych mocy stali NATCH spawenej TIG. Może to się okaże na trasach 200+? Na razie rundki 30-60. W każdym razie następny rower też złoże stalowy, fajnie mijać te wszystkie Treki, Cannon... coś tam na rowerze przypominającym rower, a nie na płaskownikach aluminiowych hehe.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00