Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 01.09.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
Bez bicia przyznaję, że rower nie jest już moim domyślnym hobby, zaczął mnie nudzić...no ale kiedy już wstaje o 7 rano w niedzielę i chcę chociaż te 5 dyszek po przerwie zrobić to mógłby działać jak trzeba. Wyjechałem na ultegrze, wróciłem na singlu, całe 9 km zrobiłem. Linka w klamce postrzępiona a na ostatniej przejażdżce wszystko śmigało jak trzeba. Cóż, wbijam się w kombinezon i idę udowadniać wyższość inżynierów hondy nad inżynierami shimano5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Z tych trzech wziąłbym Primala, bo Dartmoor robi pancerne ramy, a widelec ma aluminiowe, anodyzowane górne golenie. AM 100 ma najbardziej wiotki widelec (golenie o średnicy 30 mm). Recon w Meridzie ma kiepskiej jakości powłokę górnych goleni, którą łatwo jest zarysować.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Odważna konwersja napędu w Unibike Flash 😁. Łańcuch już kwalifikował się do wymiany, więc pomyślałem, że przy okazji zmienię coś więcej. Jestem zwolennikiem napędów 1x w rowerach, dlatego przednia, trzyrzędowa kotwica, 48T/38T/28T, wyleciała z crossa bez sentymentu. Potrzebowałem tylko suportu HTII w wersji Mountain z podkładkami (jest jeszcze standard Road dla muf w ramach szosowych i w moim gravelu, a różnią się średnicą gwintu), bo korbę MTB miałem z AliExpress, z blatem 40T. I tak zwykle z przodu korzystałem z zębatki 38T, wachlując tylną zmieniarką... Było 3x7 a teraz jest 1x7. Do jazdy po płaskim, do pracy i po bułki w zupełności wystarczy. Przekosy łańcucha mam w... serdecznym poważaniu 😎. Wymiana raz na sezon, to żaden koszt. Włącznie z wolnobiegiem oczywista. Zadowolonym 😉2 punkty
-
Człowieku, 80% ludzi ma problem z opanowaniem roweru na prostej przy prędkości 20 km/h, a ty popierasz podniesienie "legalnej" maksymalnej prędkości elektryków... Nie wiem, czy masz dzieci albo kiedy ostatnio byłeś w jakimś mieście, ale wiem na pewno, że brakuje ci wyobraźni i zdrowego rozsądku. Może gdybyś zobaczył co ci cyrkowcy na elektrykach wyczyniają, to zmieniłbyś zdanie...2 punkty
-
Sprzedawca z filmiku uważa, ze jak by zwierzyć limit prędkości do 32km/h to zmniejszy to liczbę osób posiadających nielegalne wersje - też jestem tego zdania. Paradoksalnie mogło by to zwiększyć bezpieczeństwo, bo zamiast 40km/h jechali by oni 32km/h. Ja bym to tylko wprowadził w terenie niezabudowanym, bo szczerze mówiąc w terenie niezabudowanym nie za bardzo widziałem jakiegoś tłumu czy zagrożenia rowerowego... W mieście to co innego - dużo osób chodzi. Z tym, że zwiększając prędkość do 32km/h, wiele nieodpowiedzialnych ludzi jechało by pewnie z taką prędkością i w mieście - ale być może i tak już jeżdżą bez niczyjej zgody. Wiec sumując nie wiadomo co bardziej się opłaca, bardziej jestem do zwiększenia limitu prędkości do 32km/h - osobiście poza miastem i tak pewnie będę jechał 32km/h korzystając z silnika, no bo trudno żeby jechać z silnikiem 25km/h na dystansie np. 40km..2 punkty
-
Bo szukałem najstarszego zdjęcia z B17, a znalazłem coś innego. Burza poszła na przetop, teraz krąży w stalowym ekosystemie, część w Orange, cześć w Enigmie, a część w Rometach.2 punkty
-
Wczoraj na zjeździe z szybowiska w Bezmiechowej Górnej: Byłem tam kilka lat temu, ale wtedy tylko 73,5 km/h. Tym razem chyba był sprzyjający wiatr, te 81,5 km/h miałem na prostej przed ostatnim zakrętem, trochę dokręciłem, choć na przełożeniu 44/11 to już bardzo trudne. Akurat było pusto, a droga jest tam wąska i trzeba uważać. Zakręty już ostrożnie. Podjazd zajął mi 20 minuty 24 s, a zjazd 4 min 15 s (średnia z całego zjazdu, liczącego 3,2 km wyszła 48 km/h). Moim zdaniem jest to najtrudniejszy podjazd w Bieszczadach i okolicy. Fakt, że miałem już w nogach 270 km z trzech poprzednich dni, ale momentami prędkość spadała mi do 5 km/h (przełożenie 22/30). Rower jak widać na zdjęciu, opona przód Schwalbe Furious Fred 29x2.0, tył Continental Terra Trail 700x40 (zwykła zwijana, Pure Grip). Pierwsze wrażenia z Terra Trail były niezbyt pozytywne (znacznie cięższa niż Cross Ride 700x42, ciężko się zakłada), ale po asfalcie idzie zaskakująco lekko, jest cicha i naprawdę wiele razy przekraczałem 70 km/h. Moim zdaniem opory toczenia ma niższe niż Cross Ride. Trochę szutrów i kamieni też zaliczyła (np. Singletrack pod Honem) i gumy nie złapałem. Miałem plecak (niezbyt ciężki) i zastanawiam się, czy w pozycji siodło na równi z kierownicą pogarsza czy poprawia aerodynamikę. Na kolarce w dolnym chwycie pewnie by przeszkadzał, a tu, na crossie może działa jak spoiler i zmniejsza zawirowania powietrza za tułowiem. le2 punkty
-
Gdyby zrobili 33 km/h, to byś napisał że mogli dać 40 km/h. Kręć nogami, a jak nie to na ulice i kup sobie skuter/ motocykl. Jak nie jesteś w stanie pojąć dlaczego jest to ograniczenie, to już inna i nie do końca moja sprawa. Silnik elektryczny ma wspomagać. Gdzie widzisz wspomaganie, gdy nawet nie musisz ruszać nogami?2 punkty
-
Cześć, zastanawiam się nad kupnem roweru Cube SL Road Pro https://archiv.cube.eu/pl/2021/451200 i chciałbym zmienić w nim napęd, tak aby mieć możliwość korzystania z bardziej miękkich przełożeń podczas kilkudniowych wypadów z sakwami, na których mogą się zdarzyć dłuższe podjazdy oraz przy ciągnięcia roweru dziecka na holu. 1. Fabryczna korba Tiagra FC-4700, 50x34T jest dla mnie za duża. Na jaką korbę w tym przypadku można zmienić żeby miała mniejszą ilość zębów na obu blatach? Jeśli by się dało, fajnie gdyby taka korba miała też możliwość zamontowania osłony, ze względu na dojazdy do pracy. 2. Czy może lepiej zmienić kasetę CS-HG500 11-34T? Podobno przerzutka Tiagry obsługuje do 41T ale ja takich kaset nie znalazłem poza Sunrace, która chyba nie będzie kompatybilna. Czy kasety do rowerów mtb/trekkingowych współpracują z przerzutkami szosowymi? Zależy mi na rozwiązaniach bardziej ekonomicznych, więc nowe korby GRX odpadają. 3. Czy bagażnik https://rowerycube.pl/bagazniki-rowerowe/2082-34537-bagaznik-cube-93092-acid-sic-pure-28-rilink-4250589489987.html#/1935-kolor-blk/3294-maincolor-czarny/3467-rozmiarother-28/4026-sex-unisex trzeba montować razem z błotnikiem żeby nie przesuwał się do przodu i tyłu i czy moze ktoś miał możliwość sprawdzenia ich z sakwami Crosso Dry czy haki w tych sakwach są z tym bagażnikiem kompatybilne? 4. Jeszcze ostatnie pytanie mam o opony. Czy ktoś próbował zamontować w tym rowerze coś szerszego niż 38c i czy było jeszcze miejsce na błotniki.1 punkt
-
Powiem szczerze , że ja osobiście poszedłbym w sprawdzone rozwiązanie czyli Wahoo . A co do "grata" to ja mam wpięty na stałe właśnie taki szmelc ale z bogatym napędem bo to jest tu najważniejsze. Rama to może być ciężki pancerny kloc w tym wypadku nie to żadnego znaczenia.1 punkt
-
Urmom Dzisiaj jechałem od Cytadeli, przez Sołacz, Rusałkę do Strzeszynka i z powrotem na Piątkowo - nie było nic zagrodzone.1 punkt
-
1 punkt
-
Jakbyś dał radę podciągnąć budżet do Rose Bonero 2, to byłby najlepszy wybór. Pytanie też ile ważysz.1 punkt
-
Sam rower nie jest wyceniony zbyt wysoko, dużo tańsze gravele to już najczęściej znajdują się na clarisie. Rower jako całość nie jest zły, trudno doszukać się większych błędów: spoko hamulce, opony, koła . Sama sora jest dyskusyjna, to nie jest idealny napęd do tego typu roweru, ale jak będą to drogi szosowe, lekkie szutry, to też da radę. Damskie modele rowerów nie rozpowszechniły się, bo lepiej produkować jeden model unisex a wszelkie róznice korygować poprzez wybór odpowiedniego rozmiaru i ustawieniami. Tabelka z geometrią znajduje się na stronie Kands.1 punkt
-
No tak jak wyżej wspomniane, pedały SPD z dużą klatką i miękkie buty.1 punkt
-
Jak nowy to zdecydowanie lepiej niż Huragan, a niewiele drożej: https://www.privatesportshop.es/catalog/product/view/id/3442165?st=Partnership&ad=timeone&campaign=bt-cpl%24loc-V%24&utm_source=partnership&utm_medium=cpl&utm_campaign=timeone-generic&ed=38743&toSubid=eyJkIjoxNzI1MTc3NjMzLCJwIjoiMzg1MyIsInBpIjoiMzg3NDMiLCJjYiI6IjFjMDA0bjEzZW83cDYiLCJwciI6IjQxNjEifQ.hGmS1mGax0Fmd06Ksv5-OBq3Ay6qY08F9vxgwx_-kUo1 punkt
-
Im osobnik prymitywniejszy o niskim IQ szorującym asfaltu, tym ma skłonność do prędkości, hałasu i wuj wie jeszcze czego, aby być jeszcze bardziej walniętym1 punkt
-
Usuwam go bez problemu środkiem do mycia tarcz hamulcowych. Lub ścierkami wypall 7775. Jeśli trzeba usunąć takie ilości które uposledzają obrót kółek to i tak najpierw lepiej usunąć to jakimś narzędziem, np śrubokrętem.1 punkt
-
Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/1 punkt
-
Nikt jeszcze nie podał więc dodaję: Mosorny Groń w Zawoi. Na górę można dostać się albo wyciągiem (obsługa zakłada i zdejmuje rowery), albo można podjechać z korby singlami podbłędny -> mosorny groń -> zimna dziura -> kawałek wypychu pod górę. Jak dla mnie single podjazdowe są bardzo dobrze zrobione, jednak nie ma co liczyć na piękne widoki, na trasie znajduje się może jeden punkt widokowy z widokiem na Babią Górę ;). Na zachodnim zboczu góry do dyspozycji kilka tras w tym rodzinne, niebieska flow i trudniejsza czerwona: - niebieski Sokolica - świetna trasa i będąc na Mosornym Groniu nie można jej pominąć, to ponad 4km świetnego flow, można połączyć z zielonym rydzowym. - czerwona Diablak - trasa raczej z tych czerwonych łatwiejszych, niewątpliwie najtrudniejszym elementem tej trasy jest drop eliza, który można obejść. Przy samym wyciągu do dyspozycji jest trasa czarna, freeride i niebieska. Jeździłem wyłącznie freeride i mogę polecić, trasa jest bardzo przyjemna, większość ludzi korzystających z wyciągu zjeżdża właśnie tą trasą.1 punkt
-
Jako doświadczony mechanik rowerowy, logicznie myślący i inteligentny powinieneś dojść, gdzie jest problem, a właściwie dlaczego problemu nie ma. Albo ktoś tam coś zmodyfikował, albo rzeczy nie są tym, czym się wydają. Manetka i przerzutka to (co do zasady) proste mechanizmy złożone z dźwigni, przegubów i bloczków, na które nawija się linka, więc to musi działać zgodnie z prawami fizyki i matematyki. To tak jak z napędem. Jeśli na korbie masz 42 zęby, a na kasecie 21 zębów, to na jeden obrót korbą koło wykona dokładnie dwa obroty. Nie da się inaczej. Ja bym sprawdził kasetę (czy dystanse nie są zmienione), zajrzał do manetki (może ktoś tam coś "grzebnął"). I czy na pewno nie przeoczyłeś jakiegoś bloczka pośredniczącego (w stylu JTek ShiftMate)? Tech Report: Examining drivetrain compatibility | Road Bike, Cycling Forums (roadbikereview.com) Nie będzie. Chyba że na kilku pierwszych biegach. Zbyt duża różnica ciągu na jeden klik.1 punkt
-
1 punkt
-
Co to jest w ogóle za słownictwo? "Posprzątać" kogoś, wyzywanie ludzi od "przygłupów", "sprawnych inaczej". Chyba ktoś tu naprawdę się pogubił. Trochę kultury, człowieku. Można mieć rozbieżne zdania ale to nie uprawnia cię do wyrażania się w ten sposób tylko dlatego, że się z kimś nie zgadzasz. Sam przecież pisałeś, że nie dotykasz elektryków, które mają silnik w piaście bo musisz odłączać przewód zasilający i nie wiadomo co się stanie. Ciebie nikt nie nazwał ani razu "przygłupem", a ty ciągle w ten sposób się odnosisz do innych. Zastanów się, czy to ty sam aby nie zaniżasz najbardziej poziomu forum, bo różnie się tu ludzie wypowiadają, ale w taki sposób to chyba tylko ty.1 punkt
-
Geometrię zmienia amortyzator o innej wysokości oś-korona (w przybliżeniu amor o innym skoku). Rodzaj sprężyny nie ma znaczenia.1 punkt
-
No to jeśli ma tyle doświadczenia z gravelami, że po krótkiej przejażdżce twierdzi, że jest ok to nic tylko brać😁 Nie kupiłbym tego za 3800, nie ma opcji. 1. Kands to producent tanich śmietników, gravel na sorze za prawie 4k to nie jest coś co warto od nich kupić 2. Ta twoja żona ma też jakiś przekrok, to podstawa w doborze roweru 3. Nawet geometrii ramy producent nie udostępnia a to absolutna podstawa żeby dyskutować https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/?v_Id=2135651 punkt
-
Zajefajnie, że współpraca z fiterem okazała się owocna. Równie ważne jednak jest spostrzeżenie, które wcześniej nie wybrzmiało, że bajkfitink to proces i czasem nie wystarczy zmiana jakiegoś parametru roweru ale często trzeba będzie też popracować nad sobą. Rehabilitacja, ćwiczenia wzmacniające czy też rozciągające - paleta możliwości jest kolorowa i może to być nieco wyboista droga do osiągnięcia rowerowej nirwany. Ale warto na pewno!1 punkt
-
Miałem kiedyś przyjemność zamienić z dwa zadania z nim jak jechałem szutrem na Myślenicką Uklejnę. Coś tam regulował z amorkiem przed zjazdem więc za te paredziesiąt sekund zapamiętałem ten szczegół. Widać też chyba na filmie Doktorka jak omawia swojego elektrycznego Yeti. Mi się wydaje że z jego poziomem i podobnym czyli już spore prędkości to wpięcie jest prawie normą. Poza tym musiał raczej nie mieć niespodzianek przy glebach i tak pewnie się czuje. Kosmiczną trasę u nas już na swoim maksie też wpięty jechał Bryja choć Piekara na platfusach. Ja bez SPD to raczej nie widzę swojej jazdy. Ostatnio leciałem po takim gruzowisku, że chyba na platformach to by nie wyszło. Tak się człowiek nauczył i nie widząc minusów zostało. Co do podeszwy to ja nie mogę za bardzo zginać stopy a chodzę sporo więc musi być dość sztywno.1 punkt
-
W DH i enduro SPD to praktycznie standard. Na ostrej rąbance utrzymanie nóg na pedałach to spore wyzwanie. Do tego w enduro warto mieć buty wygodne do chodzenia, co oznacza zginającą się podeszwę, a do takiej podeszwy potrzeba platformy.1 punkt
-
Si . Szukaj pod hasłem jjbp . Dwie ważne rzeczy : wideł musi mieć gwint 1.5 , i ośka z zestawu może być za krótka ( 130mm).1 punkt
-
To jest niesprzedawalne. Za te same pieniądze możesz mieć rower normalnej marki z osprzętem shimano a nie ramę uj wie skąd z osprzętem bez dystrybucji w europie To jest niesprzedawalne. Za te same pieniądze możesz mieć rower normalnej marki z osprzętem shimano a nie ramę uj wie skąd z osprzętem bez dystrybucji w europie1 punkt
-
Rzekomo jeszcze lepiej odprowadza ciepło. A a praktyce - jest dedykowana do szosy, a wszystko co dedykowane do szosy i gravela jest droższe już na starcie. W przypadku graveli to jest podatek od "mody i naiwności". 😛1 punkt
-
@marcin_ostrów, sztyca od Elita One z Alli. Dzisiaj Sensa miała jechać na serwis na podmiankę dźwigni hamulca, ale... serwis przyjechał do mnie 👍1 punkt
-
Linka jest za mocno naciągnięta. Albo trzeba poluzować albo pancerz spadł jak pisał dokumosa. Może też kręciłeś w te i wewte i baryłki masz na maxa wykręcone, co też powoduje skrócenie linki. Hak też może być zgięty. Na youtubie jest masa tutoriali. Po pierwsze, to hak musi być prosty. Wrzucasz na pierwszy bieg i wózek musi być pod największą zębatką, jeśli łańcuch spada do środka, to linka jest za krótka. Zrzucasz łańcuch na ostatni bieg bez kręcenia korbą, tak, żeby łańcuch dalej został na pierwszym biegu, luzujesz śrubkę od linki i popuszczasz trochę linkę o parę milimetrów. Jak masz pierwszy bieg a łańcuch spada na 2 zębatkę, to linka jest za krótka za luźna. Tak samo wrzucasz ostatni bieg i skracasz linkę o parę milimetrów. Precyzyjnie długość linki o 0,5 mm czy 1mm można baryłką wyregulować. Wykręcając baryłkę skracasz linkę- łańcuch przesunie się do środka, wkręcając baryłkę wydłużasz linkę, łańcuch przesunie się na zewnątrz.1 punkt
-
Dzisiaj pętla Trojak (polecam) oraz Zdrojowa (meh) plus trochę jazdy na oślep na przełaj po nieistniejących szlakach. Zdjęcie niepowiązane z wczorajszej Czernicy:)1 punkt
-
Tylko to rozwiązanie z pogranicza druciarstwa. Ster zewnętrzny podnosi główkę o 1,5cm. W każdym razie w większości ram pod stery ZS44 działa.1 punkt
-
1 punkt
-
Od dawna wiadomo, że zawodowym kolarzom z topki można wcisnąć wszystko, o ile producent obieca zysk w sztywności, wydajności, zmniejszeniu oporów toczenia. Wystarczy prześledzić historię wielkich tourów od strony kuchni i tego, czego używali kolarze (i z reguły z jakim efektem) aby się legalnie wspomóc. Tylko kolarz przetestuje i jeśli coś nie działa, to najczęściej na tym więcej nie jeździ, lub markuje, że jeździ. A jak pojawią się pierwsze zdjęcia, może film - za chwilę każdy co bardziej majętny amator (co akurat często jest fatalnym słowem wzgl. poświęceń, ale co zrobić) będzie to miał u siebie. I wcale nie muszą być to drogie rzeczy. Pamiętam, jak w polskim MTB pokazały się skarpetki kompresyjne. Marek Galiński pojechał w nich jeden czy dwa wyścigi, później sprzedawał w swoim sklepie w sieci. Kiedy miałem z nim później okazję porozmawiać (bo więcej w tych skarach nie śmigał) powiedział, że przetestował i do jazdy się absulutnie nie nadają - tylko do regeneracji po treningu. Ale machina ruszyła, bo temat podłapali ludzie na forach, magazyny - co to za dziwne podkolanówki? I dosłownie kilka wyścigów później większość osób z pierwszego sektora w tym jeździła (w tym i ja). Ludzie szybko pokapowali się, że podczas jazdy takie skary tylko przeszkadzają (sam producent podawał info, żeby korzystać z nich najlepiej po wysiłku), ale jeszcze dziś czasem kogoś w nich spotykam. Odnośnie patentu Shimano - wg mnie bardzo fajny biznesowo. Niby głupi (ale to samo wszyscy mówili o 29", elektronicznych przerzutkach, szerokich oponach, etc.), ale trzeba na niego wpaść. Może zrobić małą rewolucję i Shimano znów wskoczy na pozycję lidera. Albo będzie porażką (bo w przypadku elektroniki w pedałach wydaje mi się być to karkołomne - ciągłe uderzenia o różne rzeczy, jakieś gleby, ogólne szybkie zużywanie się pedałów) i za 20 lat kilka kompletów pojawi się na ebay dla fanów marki. "Elektroniczny system butów, zbanowało go UCI bo był zbyt dobry" - kup teraz: $2500. Poczekamy, zobaczymy. Osobiście będę się przyglądał.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00