Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Dzisiaj pętla Trojak (polecam) oraz Zdrojowa (meh) plus trochę jazdy na oślep na przełaj po nieistniejących szlakach. Zdjęcie niepowiązane z wczorajszej Czernicy:)7 punktów
-
6 punktów
-
Adapterek pod uchwyt Garmina i jakiś fikuśny telewizorek do adapterka.5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Dzisiaj była grana Czernica. Czerwony do Gierałtowa w większości taki se, ale odcinek od szczytu stokówki przepiękny. Najpierw taniec po korzeniach, a potem cudna ścianka najeżona kamieniami i korzeniami. Poziomice nie kłamały. Polecam:)4 punkty
-
Poniewczasie fotki, przepraszam za tło i brudne opony. Specka w skrócie: Obręcze DT 481 22 mm Szprychy Sapim 1.65 Piasty DT 350, R 36 Opony Panaracer Gravelking Slick 38 Dętki Continental light Manetka 105, 11x Przerzutka i korba GRX 800 Suport i łańcuch XT/Ultegra Kaseta XT Pedały XLC magnez, bo lekkie i białe hege Hamulce Sram Level TL, bo lekkie, pasują stylistycznie i czarno-białe hehe Tarcze Sram Paceline 160/140 Sztyca XLC fajna lekka Siodło Sqlab 610 Kiera Sqlab 311 Rogi Sqlab 411 Mostek Pro LT, bo okrągły i czarno-biały hehe Stery Accent EXE Podkładki Deda carbon Chwyty i opcjonalne korki Adi Plus akcesoria. Fajny rowerek wyszedł, tylko żałuję, że dałem blat 40, zamiast 42. Zmienię przy zmianie łańcucha. Kiera pójdzie jeszcze trochę niżej, sterówką zostanie jeszcze skrócona. Hamulce hamują wyraźnie gorzej niż moje poczciwe Deore obręczowe z dobrymi klockami w crossie hehe. Może wymiana okładzin i dotarcie pomogą. Wyszło upiornie drogo, ale jestem bardzo zadowolony, jest, taki, jaki sobie wymyśliłem. I jeździ się lepiej niż zakładałem.3 punkty
-
Shimano TL-FC32 do odkręcania tarczy centrerlock Pedały szosowe PD-R550 Park Tool CC-3.2 Chain Checker do sprawdzania łańcucha Adapterek Schrader -> Presta Lemondka AeroComfort ABUS Facilo 32 do zostawiania starego roweru przy bloku Dwie tarcze Ultegry RT-CL800 które kazał kupić @Krypto.Szosowiec, przetestujemy.3 punkty
-
3 punkty
-
Pierwsza jazda na elektryku typu FULL zaliczona. Wypożyczyliśmy z żonką dwa rowery Kross soil boost 1.0 i 2.0 w starszym modelu tym moim silnik shimano e8000, w nowszym ep800. W obu bateria 630Wh. Jak dla mnie, osoby która pierwszy raz używała rower z zawieszeniem typu Full, to jest jakiś kosmos. Czysta przyjemność z jazdy, tyłek odpoczywa, a i całe ciało nie dostaje tak w kość jak na sztywniaku. Co prawda nigdy nie jeździłem na rowerze, który posiadał prawdziwy powietrzny przedni amortyzator, do tej pory zwykły sprężynowy, który niewiele pomaga, dlatego pewnie tak bardzo odczuwam różnicę . No nie ma co porónywać, dwa światy. Długość trasy 33,5km z Bystrej na Klimoczok -> Szyndzielnia -> Dębowiec -> Kozia Góra (ale nie na sam szczyt trochę zabrakło) -> i do punktu startu. Wzniesienie 1200m na starcie mój rower wskazywał zasięg nieco ponad 54km w trybie boost, u żony trochę ponad 70km również w trybie boost. Trasę pokonowyaliśmy głównie w trybach Trail oraz Boost, u mnie z niewielką przewagą na tryb trail u żony bardziej tryb boost. Niestety, żona mocno początkująca i trzeba było na zjazdach zwalniać i to znacznie. Na mecie pozostało mi w trybie boost zasięgu na 2km, żonie na około 7km, tak więc bateria wyczerpana praktycznie do 0. Ogólne wrażenia z napędu bardzo ale to bardzo pozytywne, nie sądziłem że podjazdy pod strome wzniesienia potrafią dać tyle zabawy :), niby lekko ale jednak trzeba się namęczyć, trochę brakowało w moim silniku różnicy w przeskoku z trybu trail do boost, nie wiem dlaczego ale czasami miałem wrażenie że tryb boost nie działał, albo że działa z minimalnie większą siłą, a innym razem boost dawał takiego kopa, że koło podnosiło. Tutaj pewnie kłania się technika jazdy na takich rowerach, albo coś nieteges ze sprzętem, w sumie nieważne, zabawa była przednia a i potu straciliśmy bardzo dużą ilość, zwłaszcza że pogoda upalna. Następna trasa na innym rowerze z innym silnikiem, już się doczekać nie możemy.2 punkty
-
Przydatny do otwierania piwa. ;)) I niczego poza tym... Trzeba było wziąć RT-MT800 - tańsze i lżejsze.2 punkty
-
W wątku z okazjami @CoolBreezeOne wrzucił to, czego szukasz. Nie ma nic lepszego niż połączenie pancerzy OT-SP41 i linek OptiSlick. Wiele sklepów oferuje też te pancerze na metry za ok. 5zł/m i linki na sztuki z opakowań serwisowych. Do hamulca pancerz SLR i szlifowane, nierdzewne linki. Jak wyżej, kupowanie takich części na Ali się nie opłaca. A Shimano jest tam droższe niż u nas.2 punkty
-
2 punkty
-
@marcin_ostrów, sztyca od Elita One z Alli. Dzisiaj Sensa miała jechać na serwis na podmiankę dźwigni hamulca, ale... serwis przyjechał do mnie 👍1 punkt
-
Regulowane mostki są domeną trekkingów i crossów, fitnessy z reguły mają "normalne" mostki ale mostek to nie technologia kosmiczna i można wymienić1 punkt
-
W/w rower nadaje się tylko do druciarstwa 🫠😉1 punkt
-
Spężynka to jest ta co rozpycha klocki, klocki kosztują paręnaście zł, tak samo jak tarcza, poprawne/powtórne odpowietrzenie tych podstawowych MT200 też może pomóc. Link do sterów https://pl.aliexpress.com/item/1005006003376568.html?1 punkt
-
Z pewnością nie, ale trudno postawić prawidłową diagnozę przez internet. Powodem może być nawet sprężynka od klocków.1 punkt
-
Wkładasz taperowane stery ZTTO za kilkadziesiąt zł i amor jaki chcesz😉🫠 może być fox na kashimie 🙃1 punkt
-
@Dokumosa, masz całkowitą rację, ale mówimy tutaj o zastosowaniu amatorskim. Autor jeździł rowerem z XCE i było OK. Zacząłbym od hamulców, a wymianę amortyzatora i koła (pewnie za jakieś 1500 zł...) zostawiłbym na koniec. Wartość roweru to 2500 zł.1 punkt
-
Ale to.włąsnie chodzi o to, że golenie amortyzatora w zakręcie koślawoą się (przestają być równoległe i prostopadłe do osi). Tym samym zacisk hamulcowy zmienia położenie w przestrzeni względem tarczy - luźne klocki zaczynają dzwonić o delikatnie krzywą tarczę. Skrzywienia nie widać podczas jazdy. Ale jak staniesz przed rowerem, złapjesz przednie koło między nogi i zaczniesz kręcić kierownicą to zobaczysz, że jesteś w stanie przekręcić nieco kierownicę przy nieruchomym kole.1 punkt
-
Czyli jednak hamulce... Miałem tak nieraz. Jaką masz tarczę? Jeżeli masz inną tarczę niż Shimano, a klocki nie trą przy obracaniu kołem to załóż najtańszą tarczę Shimano` wską i sprawdź.1 punkt
-
Powinien być OK. Wywal tylko te gravelowe opony i można śmigać. Moim zdaniem ten aspekt jest pomijalny. Mechaniczna 105 ma stosunkowo duże łapy, ale to bardzo przyzwoita grupa osprzętu. Wystarczająca, że tak to określę.1 punkt
-
@Wojcio Patrzyłem na filmiki z montażu i czy dobrze widzę, że dają nawet pompkę do amortyzatora? Gdybyś miał kupić CF8 dla siebie to wybrałbyś model full 29 cz mullet 29/27.5? Wydawało mi się że Spectral ma kąt główki ramy 64, a ma 65. Czyli trochę lepiej niż Spark (65.8). A tutaj chyba mała pomyłka, bo ten co mi podesłałeś to wersja MULLET z transmission, wersje 29 są tylko w rozmiarach L.1 punkt
-
Pęknięta różowa kicha. Czy to jeszcze forum rowerowe?1 punkt
-
teraz wiem że Bicycle Guru nie naprawia rowerów made in china a tylko wymienia łańcuchy i pompuje koła i inne poważne działania dla dzieciaków z wyjatkiem tubeless ready bo tego nie umie i musi zadać pytanie na forum trully impressive 🤣1 punkt
-
No tak, czyli wymieniłeś łańcuch i zębatkę i napompowałeś koła. Każdy serwis to przecież potrafi . No, jeszcze nowa linka hamulca. Raczej rutynowe zadania1 punkt
-
W sumie śmiech to zdrowie . Mnie natomiast "śmieszą" ludzie którzy komentują jakieś rzeczy, a nigdy nie mieli z tym styczności . A co do tego wynalazku od Shimano to czas pokaże. Pomiary mocy - a po co to komu, a jednak się przyjęły, elektroniczne przerzutki tak samo - czy urządzenia pomiarowe, a można tak jeszcze dużo powymieniać... Może i te "harboły" też się przyjmą1 punkt
-
@spidelli nie za twarda ta lala. Mogłeś sobie dmuchaną........🤣🤣 @kazafaza widzę ,że się pofatygowaliście na mostek w Chochołowie za remizą . I nie rozpaczaj 😉 na pewno się spotkamy już nie na wariata tylko w bardziej planowanych okolicznościach. Podhalański baran........pecio 😁 zawsze miło zaprasza.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Od dawna wiadomo, że zawodowym kolarzom z topki można wcisnąć wszystko, o ile producent obieca zysk w sztywności, wydajności, zmniejszeniu oporów toczenia. Wystarczy prześledzić historię wielkich tourów od strony kuchni i tego, czego używali kolarze (i z reguły z jakim efektem) aby się legalnie wspomóc. Tylko kolarz przetestuje i jeśli coś nie działa, to najczęściej na tym więcej nie jeździ, lub markuje, że jeździ. A jak pojawią się pierwsze zdjęcia, może film - za chwilę każdy co bardziej majętny amator (co akurat często jest fatalnym słowem wzgl. poświęceń, ale co zrobić) będzie to miał u siebie. I wcale nie muszą być to drogie rzeczy. Pamiętam, jak w polskim MTB pokazały się skarpetki kompresyjne. Marek Galiński pojechał w nich jeden czy dwa wyścigi, później sprzedawał w swoim sklepie w sieci. Kiedy miałem z nim później okazję porozmawiać (bo więcej w tych skarach nie śmigał) powiedział, że przetestował i do jazdy się absulutnie nie nadają - tylko do regeneracji po treningu. Ale machina ruszyła, bo temat podłapali ludzie na forach, magazyny - co to za dziwne podkolanówki? I dosłownie kilka wyścigów później większość osób z pierwszego sektora w tym jeździła (w tym i ja). Ludzie szybko pokapowali się, że podczas jazdy takie skary tylko przeszkadzają (sam producent podawał info, żeby korzystać z nich najlepiej po wysiłku), ale jeszcze dziś czasem kogoś w nich spotykam. Odnośnie patentu Shimano - wg mnie bardzo fajny biznesowo. Niby głupi (ale to samo wszyscy mówili o 29", elektronicznych przerzutkach, szerokich oponach, etc.), ale trzeba na niego wpaść. Może zrobić małą rewolucję i Shimano znów wskoczy na pozycję lidera. Albo będzie porażką (bo w przypadku elektroniki w pedałach wydaje mi się być to karkołomne - ciągłe uderzenia o różne rzeczy, jakieś gleby, ogólne szybkie zużywanie się pedałów) i za 20 lat kilka kompletów pojawi się na ebay dla fanów marki. "Elektroniczny system butów, zbanowało go UCI bo był zbyt dobry" - kup teraz: $2500. Poczekamy, zobaczymy. Osobiście będę się przyglądał.1 punkt
-
Te mini klatki niewiele dają, ale od kąd mam w ędurówce te Sainta z porządną klatką z pinami jestem zachwycony. Lubię SPD nawet w ciężkich zastosowaniach (tak jak Sławek Łukasik i cała czołówka enduro zawodników🙃) i w końcu jak ciężka sekcja się zdsży, a się nie wpiąłem, to nie szukam wpięcia na siłę. Owszem ciężkie, ale naprawdę polecam, warto.1 punkt
-
tak jest to możliwe jesli wybierzemy w standardzie mocowania jaki posiadamy no i pytanie czy obecna jaest na kasetę czy wolnobieg Edit: piasta jest pod kasetę z tego co google mówi. więc kupujesz piaste 135x10 i o odpowiedniej ilości otworów na szprychy1 punkt
-
Można też zmierzyć metodą WTB szerokość nadgarstka. https://www.wtb.com/pages/fit-right-system1 punkt
-
Jedyny sensowny aspekt to chroni przed wyrwaniem z bloku gdy przywalisz w jakiś duży kamień. Podparcie w miękkich butach ma sens przy wielogodzinnym ujeżdżaniu górskich szlaków. Po 81 godzinach jazdy w górskim ultramaratonie najbardziej cierpiały mi stopy.1 punkt
-
1 punkt
-
Koledzy już 2 razy pisali: zmierzyć na tekturze falistej lub gąbce florystycznej. Sprawdzić w necie jak to zrobić. TO JEST ŁATWE! A nie żadne mierzenie na stojąco i za każdym razem inny wynik. WIARYGODNY wynik tego pomiaru JEST PODSTAWĄ poszukiwania siodełka. Statystyki pokazują, że przeciętny rozstaw guzów kulszowych u mężczyzn wynosi od 100 do 120 mm. Czyli zacznij od poprawnego pomiaru, bo 140 mm jest u mężczyzny mało wiarygodne. https://www.forumrowerowe.org/topic/176799-siodełko-pomiar-rozstawu-kości-kulszowych-na-piance/ Ucisk na krocze minimalizują siodełka z wycięciem i prawidłowe poziomowanie siodełka. Tu masz ustawienia: https://www.youtube.com/watch?v=irSweOvCS_w https://www.youtube.com/watch?v=zMcUjud7tU8 ... jest tego mnóstwo. U mnie w rowerze fabrycznie było wymieniane przez Ciebie siodełko Selle Italia Model X Superflow Comfort+. Żadnego komfortu, jak dla mnie, nie było. To po prostu dla mnie twarde siodełko. Ale jeżdżę bez pieluchy a to siodełko z 7 mm nakładką żelową było ok. Czyli ten zestaw: siodełko i spodenki z wkładką najprawdopodobniej się sprawdzi. Pomierz się dokładnie i szukaj.1 punkt
-
jeśli ten bontrager pasuje, to do model x nawet nie podchodź - to twarde siodełko, chociaż akurat dla mnie podpasowało idealnie 😏1 punkt
-
Na zgniłym Zachodzie w większych sklepach rowerowych są takie stołeczki do mierzenia rozstawu kości kulszowych za darmo, w naszym pięknym kraju niestety każdy na wszystkim chce zarobić i takie pomiary są płatne albo darmowe pod warunkiem, że kupisz u nich siodełko. Lepiej kupić w budowlanym kawałek papieru falistego do zabezpieczania podłogi w czasie remontu albo w jakiejś kwiaciarni kawałek pianki florystycznej - instrukcje jak mierzyć znajdziesz w necie. Mi akurat Selle Italia X nie podeszło, jest baaardzo niewygodne. Pi wielu próbach wygodne okazało się Specialized Bridge Comp (albo Sport, nie pamiętam, Comp ma chyba lepszej klasy wyściółkę). Wiosną kupiłem nowego grawela i jego fabryczne siodełko WTB Volt okazało się równie wygodne dla moich czterech liter. W fitnessie mam jakieś niedrogie siodełko żelowe Author a w mtb mocno zadartego z tyłu Fizika i każde z nich w tych rowerach jest wygodne ale jak założyłem te siodełko Specialized do fitnessa to było niewygodne to samo jak założyłem Fizika do grawela. Więc zamawiaj, testuj, odsyłaj aż trafisz na swojego świętego Graala1 punkt
-
Trekingowa pozycja to jest 45st. Co do pomiarów to na gazete siądź i mierz odgniecenia.1 punkt
-
I do jest bardzo dobra rada, sam tak robiłem z siodełkami Ergona, które oststecznie 4szt różne użytkuję w 4 różnych bajkach. Na gravelu idelanie mi pasi to poniżej. Ale jak test to tylko na długim tripie. Ja na 300km longiem przekonałem się że słuchanie bajkfiterów nie ma sensu. Kupiłem po ich radach niby dopasowane, węższe z 2 możliwości jak to załaczone poniżej ale/czyli w wersji S/M. I co? I w połowie trasy W-WA=>KRK dvpa mi chciała odpaść i się Asosem i Ibupromami musiałem ratować. Nie wiem co mnie podkusiło na nowym tak długą trasę robić, chyba dlatego, że 3 inne Ergona już miałem i byłem bardzo zadowolony no i te mądrale bajkfitery. Ale taśmą pręty owinąłem. Ostatecznie odesłałem, kupiłem M/L i jak ręką odjął problem minął. Moim zdaniem /doświadczeniem zawsze lepiej brać szersze niż to które z pomiarów kości wychodzi, niemniej jednak siodełka to chyba najbardziej indywidualna kwestia i tylko metody prób i błędów na długich trasach mogą coś powiedzieć. ERGON SMC MEN SPORT GEL M/L Siodełko Męskie - ER-44030043 - 14206091371 - Allegro.pl1 punkt
-
Zmierz sobie rozstaw kości kulszowych (choćby za pomocą gąbki florystycznej, w sieci znajdziesz jak) a później bierz się za typowanie modeli, każdemu wygodnie na czym innym A to jakiś problem przełożyć do drugiego roweru i sprawdzić?1 punkt
-
Temu Marinowi dać nieco szerszą oponę, amortyzator i wyjdzie z tego Hardtail... albo dać sam amortyzator i wyjdzie rower cross-owy1 punkt
-
Dla tych, co będą podchodzić do tematu wymiany sterów - TRIBAN 500 (2016 XS 26'): 1. Komplet "Decathlonowski" potrafi przyjść niekompletny - bez jednego łożyska, ale o tym przeczytacie nawet w opiniach dotyczących produktu na stronie Decathlona. Zrażony w/w oraz nikłą dostępnością poszedłem w opcję nr 2... 2. VP-A01ACG pasują IDEALNIE wchodząc z lekkim oporem (górne wcisnąłem "ręcznie" używając sporej siły, w montażu dolnego pomógł młotek gumowy i deseczka. Potwierdzam: NIETYPOWY rozmiar 41,4 x 28,6 góra i 41,4 x 30,0 dół.1 punkt
-
Nic nie stoi na przeszkodzie abyś lewy blok cofnął i poczuł sukces lub porażkę. Ale moim zdaniem najlepiej zrobisz udając się na sesję bikefitting'u, gdzie specjalista zrobi z Tobą wywiad, dowie się o ewentualnych kontuzjach lub dolegliwościach, zmierzy Twoją mobilność / gibkość / asymetrię itepe, obejrzy na rowerze w ruchu a na końcu zaproponuje lepsze rozwiązanie niż nie widzący Ciebie obcy na necie. Powodzenia!1 punkt
-
Skreśliłeś Momum jako antyreklamę wosków. Ale to oznacza że go używałeś. Nie zaprzeczysz że miałeś na nim najczystszy napęd. I to dokładnie tak działa. Im bardziej trwały wosk tym bardziej brudzi napęd. Squirt był takim złotym środkiem pomiędzy trwałością a brudzeniem. Mi przebiegi na nim wychodziły około 100 km. Różnica jest taka że na Momum przeciągniecie przebiegu ponad 60-70 km nawet o 10 km skutkowało jazdą na suchym napędzie. W przypadku Squirta można to przeciągnąć o 20-30 km ale dobić do 150 km ? Zapomnij. Najlepszy pod tym względem jest Smoove ale też bardzo brudzi. W mojej ocenie 150 km robi się realnie, może nawet 200. Natomiast Bike 7 jest tak po środku między Squirt a Smoove. Czyli brudzi tak samo albo minimalnie mniej jak Squirt a przebiegi ma ciut większe. Generalnie ciężki temat bo trudno obiektywnie ocenić hałas łańcucha czy trwałość. Różne napędy, różni użytkownicy, różne warunki. Mi najlepiej sprawdza się połączenie. W tygodniu kiedy nie mam czasu żeby przejechać więcej niż 50 km smaruję codziennie Momum. Po jeździe szczotka że usunąć kurz i nowa warstewka. W piątek coś bardziej trwałego bo w weekend jeżdżę więcej i nie chcę się bawić w dosmarowywanie po drodze. Aktualnie mam wszystkie 3 oprócz Momum czyli Squirt, Smoove i Bike7 ale jak mi się skończą to zostanę przy połączeniu Momum + Bike7.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00