Skocz do zawartości

Ranking

  1. Dokumosa

    Dokumosa

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      11 824


  2. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      985


  3. forscher

    forscher

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      297


  4. 100lar3k

    100lar3k

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      1 349


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.08.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo białym szutrem w kierunku zachodzącego Słońca
    5 punktów
  2. Wreszcie w domu. Niestety nie zdążę złożyć do jutra. Unboxing Drobne dodatki Wyjazd z dziećmi. Przyczepkowo-rowerowy I kolejna wyprawa
    4 punkty
  3. bo.... róznymi pojazdami ludzie przemierzają Europę (uchwycone na jednym z kempingów w Austrii)
    3 punkty
  4. Bo chyba ciągle lato w pełni.
    3 punkty
  5. 3 punkty
  6. Trzeba usunąć tą folię z powierzchni insertu przed założeniem.
    2 punkty
  7. Chłopie, nie ma żadnego marginesu przy pompowaniu na oko i sprawdzaniem pod palcem. Tym bardziej u kompletnego nowicjusza, który w zasadzie pierwszy raz ma nabić te 7 bar. Napiszę delikatnie, Twoje komentarze są głupie i obłudne, dobrane do błędnie przyjętej retoryki, z której za nic nie chcesz wyjść mimo, że wszyscy próbują Ci to uświdomić. Tak naprawdę mamy 3 strony dyskusji w zasadzie z Tobą, gdzie autor zapewne sam już zrozumiał o co chodzi. Tak przy okazji. Ganianie za cyferkami to nie na etapie pompowania opon pompką z manometrem 😂.
    2 punkty
  8. A ja mam jeszcze inny - mam wrażenie, że w górach jest więcej ludzi niż jeszcze kilka lat temu, a ja wolę jak jest spokój i cisza:) Konieczność wpedałowania się o własnych siłach jednak część ludzi odfiltrowywała.
    2 punkty
  9. bo.... szukam inspiracji na wyprawe w 2025//
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. Ja kiedyś bawiłem się w rotowanie, 3 łańcuchy co ileśtam setek. Napęd średnio wytrzymywał 2 sezony - u mnie to około 10.000 km. Jeżdżę cały rok, w zimę w syfie i błocie pośniegowym też. Jak pojawiły się kolejne rowery (mój drugi, żony, syna), które muszę też ogarniać to mi się odechciało w to bawić i jeżdżę na jednym łańcuchu aż do zarżnięcia kasety i łańcucha. W efekcie napęd wytrzymuje mi 2 sezony. Żadnej różnicy nie odczuwam między rotacją i brakiem rotacji łańcuchami - ot co 2 sezony zmieniam napęd. W rowerze żony tak samo - obecnie ma nakręcone jakieś 5.600 km na tym samym napędzie i nie słychać i nie czuć niczego niepokojącego.
    1 punkt
  12. Łańcuch blisko 3000, myty i smarowany co około 250-300 km, wciąż ta sama spinka (napęd GRX, łańcuch KMC chyba).
    1 punkt
  13. Chcesz.powiedzieć że przymierzasz co jedno ogniwo każdy łańcuch? Fizycznie to mało realne, żeby była aż taka różnica na niektórych ogniwach.
    1 punkt
  14. Też uważam, że 54. Łatwiej zawsze zmienić mostek niż ramę ;-)
    1 punkt
  15. Ło matkoboskaświętocjowskaczęstochowska, a ten swoje i elaboraty tu wkleja, kosteczka, kwadraciki, prostokąciki, jak to widać z helikoptera a jak je widać z za kierownicy roweru. Przejzad jak byk a ten swoje. Dajże już spokój z tymi swoimi formalizmami i parciem w zaparte i już się tak nie doktoryzuj tylko idź na rower poprzejeżdżać tymi nie przejazdami najlepiej 😄.
    1 punkt
  16. Przy twoich rozmiarach uważam, że prawidłowy rozmiar to 54. Miałem ostatnio przymiarkę do Domane i przy swoich 183cm wzrostu/86cm przekroku czułem się na 56 dobrze. Na większym rozmiarze możesz być po prostu za bardzo wyciągnięty.
    1 punkt
  17. PM i FM nie są bezpośrednio kompatybilne w żadną stronę. Potrzebny adapter. Zmiana wielości tarczy - potrzebny adapter albo jego usunięcie. Z przodu w zależności od widelca bez adaptera może być tarcza 160 albo 180. Z tyłu zwykle 160.
    1 punkt
  18. Kombinujesz . Po co Ci te zaciski FM ? Przód zacisk PM 6120 , tarcza 160 bez zdaptera , albo 180 z tym adapterem co jest. Tył 6100 wystarczy .
    1 punkt
  19. Kwestia źle dobranej tarczy. Jeśli najbardziej zużywają najmniejsze koronki to należy zmienić tarcze na większą o co najmniej dwa zęby.
    1 punkt
  20. @Krypto.Szosowiec kaseta wygląda w porządku, jeszcze pojeździ. @irowerem zębatki zdecydowanie do zmiany.
    1 punkt
  21. Wszystko idzie w piłkę nożną, Polska mistrzem Polski🫠
    1 punkt
  22. Po prostu gość ostro trenował w terenie/w górach - w normalnych, czytaj nizinnych warunkach będzie to trudne do osiągnięcia (nie dojeżdżając na terenowe miejscówki samochodem), zwłaszcza że sporo ludzi jeździ co najwyżej po pożarówkach. Wystarczy pojechać w jakiś nieco bardziej wymagający teren (jak na tutejsze warunki), żeby zobaczyć te "tłumy"... Do tego siłowa jazda, i wynik jest jaki jest. Nie jestem demonem prędkości, a i tak to ja najczęściej wyprzedzam (biegi 8 -10, rzadko 11 na płaskim przy kadencji 85 -95), podczas gdy większość nizinnych i raczej sezonowych rowerzystów lubi (albo nie umie inaczej - siła przyzwyczajenia) zamulić na byle podjeździe kilkuprocentowym, i walczy na dole kasety... Czasem się zastanawiam jak by wyglądała ich jazda w górach, skoro już tu siłowo przepychają i prawie stają... Wystarczy góra kilkadziesiąt m (i to nie w pionie ), żeby zobaczyć o co chodzi - np. asfaltowy fragment w str. Puławskiej na Dolince Służewieckiej, no niektórzy przeżywają tam mały dramat, także bałbym się ich wysłać na pobliską Kopę Cwila (trawiasty stok), nie mówiąc o Kazurce, żeby nie mieć ich na sumieniu... Chociaż pewnie zeszliby od razu - z roweru rzecz jasna
    1 punkt
  23. Ciekawy wywiad o szajsie jaki jest w naszym kolarstwie; https://przegladsportowy.onet.pl/igrzyska-olimpijskie/paryz-2024/daria-pikulik-dala-nam-olimpijskie-srebro-i-mowi-otwarcie-trzeba-uciec-z-polski/g7kf1n8
    1 punkt
  24. Zakładając FM w miejsce po PM zawsze konieczny będzie adapter (inny rozstaw śrub oraz wysokość montażowa). Ze wskazanych zestawień najlepiej będzie hamował przez pierwsze metry zestaw 2 (przy założeniu, że tarcze są dotarte już z takim zaciskiem.
    1 punkt
  25. W górach to jest więcej ludzi od kiedy zamknęli sklepy w niedzielę. Toż na tacę mieli dawać, a nie po górach się pałętać Jednocześnie ludzie są głównie na ścieżkach dojazdowych do miejsc sprzedaży piwa. Wystarczy jechać tam, gdzie ich nie ma.
    1 punkt
  26. Jak chcesz go wkurzyć to go poinformuj że w drugim półroczu był do kupienia z 45% rabatem.
    1 punkt
  27. No ma, ale w większości przypadków margines błędu jest tak duży, że nie trzeba do sprawy podchodzić z miarką. Im szersza opona, tym więcej zapasu na ugięcie, większy margines błędu na zbyt niskie ciśnienie. Zbyt wysoko, to już konkretnie trzeba się postarać, żeby przypadkowo przekroczyć.
    1 punkt
  28. Cóż za piękna gównoburza.... Koleżanka się pożaliła, że ktoś tam na elektryku był od niej szybszy, albo chciał się ścigać i jest jej z tego tytułu smutno, a Wy Panowie łatwo łyknęliście haczyk, aż wątek popłynął, oj popłynął! Aż kończymy jakimiś pseudo malowankami w wykonaniu sztucznej pseudointeligencji, gdzie rowery nie mają pedałów, a gość ma dwa pępki... Ileż autor tej malowanki - tak wiem, że to nie Katrina - musiał w sobie mieć jadu i złości, żeby wygenerować obrazek jakimś zgrabnym poleceniem; "stwórz obrazek z grubasami w lajkrze, na na rowerach i żeby chlali piwo". Niech każdy jeździ na czym chce i tyle...
    1 punkt
  29. @TheJW tak za papier z dala że mleko zamienił w niebieskie kryształy, po podzieleniu na porcje, może spokojnie w dyskotekach sprzedawać, będzie Go prawdopodobnie stać na kolejny rower z wyższej półki.🫠😉 Linka wygląda jak po ciągłej zmianie przełożeń, jak w kultowym filmie F&F Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  30. Opona w szosie zaczęła mi gwałtownie gubić ciśnienie. Zdjąłem ją i mleko okazało się twarogiem. Wydaje mi się, że polecałem MucOff - po dłuższym czasie używania w MTB i szosie zdecydowanie NIE POLECAM, wręcz ODRADZAM! Z kolei na ustawce, jadąc tą samą szosą, nie mogłem zrzucić na 4 najmniejsze koronki, zorientowałem się dopiero podczas ataku na segment, w peletonie nie było potrzeby ich używania. Myślałem, że od jakiegoś uderzenia wygiął się hak, ale po "dochodzeniu" okazało się, że przyczyna problemu leży gdzie indziej...🙃
    1 punkt
  31. - pompka Lezyne Pocket Drive do szosy - 3 naboje CO2 16g do szosy - 3 naboje CO2 20g do MTB (bo 16g okazało się za mało) - 3x insert i oliwka do przewodów SM-BH59 (bo jak potrzeba, to nie ma... ) - zestaw łatek Park Tool (do łatania opon)
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Kiedy dostałem Talona a jego prześwit okazał się zacny i kilka części już było na stanie, cóż, złożyłem szybko na kolanie. Tu szosa która czeka Ta też Gruz z niemiec z prostą Pozdrow'er😘
    1 punkt
  35. Ale które klamki się różnią? Bo m615 (deore) i m640 (zee) się nie różnią. SLX z tamtych lat to m675. Wspominałeś, że masz klamkę XT (m785). Z przodu hamulec powinien być mocniejszy bo robi 70-90% roboty. Pomiędzy zaciskami mt200 i m6100 przepaści nie ma. Będzie przy 4-tłoczkach lub wyższych grupach (m7100/8100). Modulację lepszą mają 4-tłoczkowce. Ale to kwestia przyzwyczajenia.
    1 punkt
  36. sam musisz sobie odpowiedzieć, to są już najmocniejsze hamulce shimano Bl-m615 to klamka grupy deore i jest identyczna jak bl-m640 (różnica w napisie na plastikowej pokrywce zbiornika). Jeśli masz manetkę m7100 to będzie pasować do klamek m6100 i wyższych grup. Starsze manetki nie mieszczą się na kierownicy z nowymi klamkami hamulcowymi (przynajmniej w taki sposób żeby możliwe było ich używanie). Jeśli płaskie tereny to w cenie 2 zacisków m6120 kupisz kompletne nowe hamulce m6100 i nie będziesz musiał rzeźbić ulepa z komponentów z różnych lat.
    1 punkt
  37. Jak masz bieżący model manetek przerzutkiwych to m6100 (i wyższe) ɓędą pasować. Klamka bl-m640 to w rzeczywistości bl-m615 ze zmieniomym z deore na zee napisem. Odnośnie hamulców br-mt520 to są to zaciski 4-tłoczkowe więc nie ma sensu tego porównywać do dwutłoczkowych (znacznie większa siła, nieco inna modulacja, większa pojelność cieplna i z 15-20% większa masa zacisku). Parowane są z klamkami bl-mt501 czyli bl-m6000 (poprzedni model deore). Jest to odpowiednik współczesnych br-m6120. Każdy wspomniany model zacisku będzie współpracował z każdą tarczą o średnicy od 160 do 230mm - kwestia adapterów pod zaciskiem.
    1 punkt
  38. Zaciski deore to najwyższa grupa pod przewód SS. Deore mają o około 20% mniejszą siłę hamowania niż SLX/XT (porównując zacisk do zacisku czyli ta sama klamka, przewód, klocki, tarcza tylko zmienia się zacisk). Można deore na BH59, wiele nie stracisz. BTW: zee (m640) to grupa blisko pełnoletnia, xt m785 12 letnia - lepiej wozić ze sobą zapasowe klamki
    1 punkt
  39. Witam. Pożyczyłem sobie od kolego centownicę taką najtańszą i najprostrzą z allegro.. Niestety produkt okazał się szmelcem. Cała konstrukcja była z plastycznego gównolitu. Postanowiłem więc zbudować coś samemu. Jutro jadę na urlop, a projekt jeszcze dziś kończyłem, więc nie miałem możliwości aby dłużej z tym popracować. Mimo to z efektów jestem bardziej niż zadowolony. Moje przednie koło po bliskim spotkaniu z labradorem biło około 3 mm. Po zlokalizowaniu raptem kilku szprych teraz bije ok 0,6mm po może 3 minutach zabawy Nogi można rozszerzać od około 100 do 150mm. Koła montuje się na szybkozamykacz, przednie na krótszy, tylne na dłuższy Do poprawy jest jeszcze podstawa. Muszę gdzieś dorwać jeden kawałek płyty MDF, najlepiej 18mm. Teraz to 3 listewki skręcone w H. Podstawa nie jest najstabilniejsza. Ale tragedii nie ma. Zegar jest na tyle czuły, że wykrywa naklejkę, któta jest na obręczy,. Koszt: wskaźnik zegarowy z portalu aukcyjnego za 3 dyszki, garść śrubek za dyszkę i parę walających się desek, profili albuminowych, tudzież starych drewnianych klocków po moim dziecku. Budowa to jakieś 2 wieczory w garażu przy paru izotonikach w puszce
    1 punkt
  40. Mysle o tym samym mostek obnizyć podkładki nad ale nic nie obcinać. Widelec tani a zwłaszcza karbonowy nie jest.
    1 punkt
  41. Cześć, Czy mogę prosić o ocenę czy taka praca napędu w nowym rowerze jest normalna? Czy to jest coś do zgłoszenia sprzedawcy? Przesiadłem się na Esker 6.0 z roweru crossowego Scott z 2022, który pracuje znacznie ciszej. Rower będzie używany głównie na asfalcie z oponami szosowymi i dlatego ten dźwięk mnie dość drażni podczas jazdy. Specyfikacja ocenianego napędu: Napęd 2x11 Przerzutka przednia: Shimano GRX FD-RX810, 2s Przerzutka tylna: Shimano GRX RD-RX810, 11s Manetki: Shimano GRX ST-RX600 Mechanizm korbowy: Shimano GRX FC-RX600 (46/30T) Kaseta/wolnobieg: Shimano CS-HG700 (11-34T) Wkład suportu: Shimano Tiagra BB-RS501 napęd.mp3
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...