Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 02.08.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Nie jeźdź środkiem drogi, to nie będą Cię wyprzedzać po prawej stronie.3 punkty
-
3 punkty
-
Nie zauważyłem, ale co ja tam wiem. W końcu nie oglądam "Władcy Pierścieni" na Garminie. Wolałem zainwestować w telewizor 🙄.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
na przód zdecydowanie polecam Convoy s2 a tył już dokupisz w dobrej cenie :)poza tym będą teraz sezonowej obniżki2 punkty
-
2 punkty
-
Zapatrzenie w tabelki Rolling Resistance zakrawa już na nowa religię 🤣. Zwłaszcza wśród niedzielnych grawelowców i miszczuf ścieżek rowerowych. Nie wiem czy ich testy, (ich czyli BicycleRollingResistance) przeprowadzane na przerobionym bębnie od pralki, są miarodajne... Osobiście wole posiłkować się opiniami użytkowników, lub dyskretnie spojrzeć na czym jeżdża zawodnicy szybsi ode mnie. Tym bardziej w zakresie opon do MTB, gdzie poza magicznymi watami występuje jeszcze szereg innych składowych decydujących o przydatności tychże. Bo w temacie szosy, nie trzeba być naukowcem-noblistą żeby oddzielić ziarno od plew i wiedzieć co jest szybkie a co nie jest.2 punkty
-
@ernorator takie czasy , taka ułomna technologia (jak na razie). Też nie lubię kompromisów a najbardziej nie lubię być wiecznym beta testerem. Nie no skłamałem 🤣 Uwielbiam wieczną nie kończącą się "zabawę " 😉 z Garminem2 punkty
-
@ernorator mam zupełnie inne podejście. Ekran jest bardzo dobry. Do nawigowania z kierownicy i rejestracji nie potrzeba NIC więcej. To nie tablet z opcją oglądania fotek albo filmów, gdzie potrzebujemy pełnej palety kolorów albo HDR-ów.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@dfq tym samym ustawiali w serwisie. Przyrząd zakupiony profilaktycznie - jeśli wyjdzie że teraz jest ok ustawione to i tak przyda się na przyszłość Przy okazji, zęby kółka przerzutki ustawiasz równo pod zębami najmniejszej koronki czy przesunięte trochę do prawej?1 punkt
-
Właśnie najpierw chciałem wymienić , zgodnie z zaleceniami serwisanta, zębatkę w korbie. Tylko jak się dowiedziałem, że prawdopodobnie będę musiał wymienić jeszcze przerzutkę, a być może również kasetę, to zaszło pytanie, czy nie warto by wymienić kasety ale już na 10-cio rzędową. Tylko wtedy robią mi się kolejne koszty, bo i łańcuch trzeba będzie kolejny raz wymienić i jeszcze manetkę na 10-tkę... i tak, z powiedzmy 100-tu pln zrobiło mi się prawie 600 pln, i to bez robocizny, bo sam tego nie ogarnę. Bo nawet gdybym najpierw wymienił zębatkę w korbie, to czy ona potem będzie kompatybilna z nową kasetą 10-tką? Marcin, fotki wrzuciłem!1 punkt
-
Na razie w Explore 2 nie ma opcji podglądu wzniesień bez nawigowania w trybie samej jazdy. To domena jak napisał @chopmaz serii xx40/50. Ale nie wykluczone ,że może dostać w przyszłej aktualizacji. Gdzieś był wykaz co dostaną poszczególne garniaki z xx40 i E2. Nie wiem /nie dam sobie głowy uciąć (bo nie śledzę cyklu wydawniczego E2) ale chyba w najnowszej beta 20.11 dla E2 jest już taka opcja.1 punkt
-
Automatyczne wykrywanie wzniesień podczas zwykłej jazdy to póki co funkcja w xx401 punkt
-
Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie. Musisz przejechać na w miarę dopasowanym pod siebie rowerze kilka tys. km - i sam wyrobisz sobie opinię. Jak będziesz jeździł wycieczkowo, czyli kilkanaście razy wiosną latem po 30-60 km - to szukaj roweru za 4-5 tysięcy z powietrznym amorem o skoku min. 63 mm, o typowej crossowej geometrii, czyli główka ok. 71, podsiodłowa 73 I dopasowany rozmiar. Dobierz dobrze rozmiar, mostek, szerokość ( zmierz szerokość kości kulszowych) i twardość siodełka (lepsze dość twarde plus wkładka rowerowa za ok. 150 zł) i wygodne chwyty i będzie ok. Wszystkie rowery crossowe firm w miarę sprawdzonych są podobne. Unikać wszelkich wynalazków z krzykliwymi reklamami, jakichś Indian i podobnych cudów. Rower czyścić, smarować, serwisować I git. Jak będziesz miał potrzebę jeździć intensywnie - to sam znajdziesz potrzebne informacje, bo się wkrecisz.1 punkt
-
Nie dramatyzowałbym Najpierw zmiana zębatki w korbie . Daj fotkę co tam teraz siedzi i model korby1 punkt
-
A wiadomo, co ktoś tam wstawił? Może ktoś sobie zrobił napęd 1x9 na zwykłej korbie, bez NW.1 punkt
-
Jakie narrow wide... Narrow wide używa się w napędach 1-rzędowych, gdzie nie ma wózka przerzutki trzymającego łańcuch. A że kaseta jest 9-rzędowa to spodziewam się, że korba ma 3 tarcze. Dlaczego po wymianie łańcucha przeskakuje na najcięższych przełożeniach? Klasycznie - bo te zębatki są zazwyczaj najbardziej zużyte. Nowy łańcuch nie będzie z nimi współpracował, więc musisz wymienić też kasetę. Jak Ci łańcuch skacze i spada z tyłu, to przy napędzie niskiej jakości może też spadać z korby, bo przerzutka nie ma wystarczająco mocnej sprężyny, by zniwelować negatywne skutki przeskakiwania.1 punkt
-
Ja mam karbonowe stożki w gravelu, bo mi się podobają. Z tych 3 to był brał gianta. Najfajniejsza rama i nie tylko. Plus w przyszłości łatwo sprzedaż, bo te marke i model każdy zna po 5 minutach szukania używanego gravela. Na 50% lasów i szutrów też revolt zrobi robotę, jest zaprojektowany tak, aby coś tam minimalnie tłumić. Rzuć też okiem na GT model Grade, bardzo fajny projekt ramy.1 punkt
-
Widzę @TheJW że mamy godnego następcę @leon7877 vel @hehass 🤣.1 punkt
-
O ile mogę się zgodzić, że napęd w Riversidzie jest jego słabszą stroną - wszak porównujemy 1x11 11-42 z małym blatem 32t (z możliwością zmiany na 38t od SRAMa lub 40t nie od SRAMa z nowocześniejszym i w sumie udanym apeksem i to w wersji mulet 1x12 40t z górską kaseta 10-52. Tu 11 rzędowy rival zawsze będzie odstawał - czy to w zakresie, czy braku albo bardzo miękkich przełożeń, czy prędkości (w rivalu nie dokręcisz łatwo do 50 km/godz. jak w apeksie, choć podejrzewam, że mało kto takimi rowerami dokręca do 50 km/godz.). Zresztą w przywołanej przeze mnie wcześniej recenzji tego 920 na bikepacking.com pisano, że właśnie napęd wydaje się „undergeared”. Na dziś - połowę 2024 r. - dodałbym jeszcze, że szkoda, że jest to poprzednia generacja (tzn. nie 1x12 bo zawsze łatwiej modyfikować coś z bieżącej oferty)… Ale w zakresie ramy muszę stanowczo zaprotestować. Zestawienie zwykłego w sumie cromo 4130 (rama i widelec) z lekkim ale solidnym alu (rama) i karbonem (widelec) jest nieporozumieniem. Nie chodzi tylko o różnicę w wadze, ale zaawansowanie produkcyjne. Decathlon pozwala na obciążenie roweru do 170 kg. Marin do chyba 135 kg. I nie chodzi o to, czy rzeczywiście to wykorzystasz, ale to z jakim zapasem te ramy projektowano. Dec dodatkowo daje na te ramy dożywotnią gwarancję… Do tego dochodzi możliwość włożenia szerszych opon (29x2,25 vs 29x2.0), montażu nie tylko zwykłego bagażnika, ale rewelacyjnego bagażnika heavy duty zaprojektowanego przez Deca tylko do ram serii 500/900 touring. No i wreszcie w cenie 920 jest sporo rzeczy, które swoje kosztują, a nie są bandowanymi oemami: dynamo DEORE XT, system udostępniania napięcia na USB, czy wreszcie siodełko Brooks Cambium. @martin_1001 musisz przemyśleć, czy napęd w 920 (po ew. zmianie blatu na np. 38t) będzie Ci odpowiadał (najlepiej obiektywnie porównując z obecnymi napędami, albo rozważanym apeksem, z wykorzystaniem jakiegoś kalkulatora przełożeń). Bo jeśli tak, to 920 jest moim zdaniem bezkonkurencyjny nie tylko cenowo ale jako propozycja bez dalszych kompromisów. W tej chwili na stronie Deca jest jakiś kod na 10% zniżki na zakupy przez aplikację. Nie wiem czy 920 się na to łapie. Edytowane: pisząc powyższe uwagi, nie widziałem, nowego wpisu @Miro19701 punkt
-
Eh...no i przez ten wątek właśnie szukam sobie nowej tylnej lampki... 😕 Z Wami to się nie da nic nie kupować, zawsze człowieka namówicie!!! P.S. Wpadł mi w oko Knog Blinder R150. Nada się toto do dziennej jazdy szosą?1 punkt
-
https://www.aero-coach.co.uk/time-trial-rolling-resistance-data https://velo.outsideonline.com/where-the-rubber-meets-the-road-what-makes-cycling-tires-fast/ https://goodpolysk.best/product_details/11818407.html Fajny test opon gravelowych na GF: https://granfondo-cycling.com/best-gravel-tire-review/ Wyniki są podawane przy testach danych opon.1 punkt
-
brałbym Argona 😆 - bo nie jest to coś co często widać na drogach 😆 jako użytkownik elektroniki, śmiem twierdzić że w napędach 1x jest ona prawie bez sensu Największy plus z elektroniki według mojej oceny, to że nie trzeba tykać lewej wajchy, bo się samo trymuje, jak i przy zmianie z przodu reaguje odpowiednio na tyle.... w napędach 1x w/w nie występuje, jedyny plus jak dla mnie z elektroniki to taki że nie trzeba ciągnąc kabli 😆 bo zrzucanie jest neimalze identyczne... w rzucaniu trzeba machnać bardziej ...po 2 latach na elektryce jestem przekonany że do 1x nie potrzebuję....1 punkt
-
Tak naprawdę każdy rower w tym budżecie jest obiektywnie dobry także jeśli chcesz mieć elektronikę to we ten, który ci się najbardziej podoba i tyle. https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-apex-axs-xplr-1x12-2710904?product_shape=*blue+haze1 punkt
-
O matko skopiowało się bez jednego "0" Więc budżet rośnie do 15 000zł1 punkt
-
@Mentos , @sznib wydaje mi się ,że zmieniły się przepisy i to samochód ma pierwszeństwo. U mnie na wszystkich DDR przecinających drogi powsadzali znaki ustąp pierwszeństwa. (oczywiście dotyczące rowerzystów)1 punkt
-
Radvik. Bdb cena za taki osprzęt. Jeden wielki minus. Tam są chyba obręcze tylko 19 mm - to fatalnie wąsko do terenowych opon. 19 mm to opony sensowny maks. 40, od biedy 44. Wg mnie.1 punkt
-
Radvik to Kross brandowany dla Martesa. Indiana to padaka pod względem jakości i wykonania, nie warto na nie patrzeć. Zobacz Kandsa, Unibike, może jakiś Rockrider z Decathlonu, chociaż Decathlon to ostatnio straszna słabizna pod względem oferty.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć, to kilka zdjęć z mojej ostatniej wyprawy przez Litwę, Łotwę i Estonię. Cały pomysł pojawił się dość spontanicznie i trzeba było jechać :). Pojechałem sam z namiotem. Kilka miejsc, które odwiedziłem po drodze okazało się być same w sobie wartymi całej wyprawy - np Tuja na Łotwie, Wyspy Saaremaa i Hiiumaa, okolice jeziora Engures na Łotwie. To będzie krótka relacja W drodze do Kowna - tutaj się wszystko zaczęło. Urlop nie był długi a kilometrów było całkiem sporo https://ibb.co/h2yD4G Nie wiem czemu ale z Litwy nie mam prawie w ogóle zdjęć. Chyba byłem zbyt zajęty pedałowaniem bo chciałem jak najszybciej dostać się w okolice Rygi na Łotwie gdzie moja trasa przebiegała już wzdłuż wybrzeża Daugavpils - I request the highest of fives -pierwsze miasto po wjechaniu z Litwy na Łotwę - 5 godzin -20 km - ruch wahadłowy na całej długości + piach, tiry, - okazało się że to miejsce narodzin Marka Rothko ! https://ibb.co/gVL4Bw Okolice Tuja | Łotwa - ścieżka rowerowa którą można zwiedzić okoliczne atrakcje ( polecam!) przechodzi przez prywatne tereny ! https://ibb.co/j1Zgrw Łotewski krajobraz - łąki, łąki, łąki, puste drogi - tego dnia akurat wiało mi prosto w nos od rana do nocy i jechałem cały dzień wściekły, ale zdjęcie wyszło cukierkowo i na szczęście tyle z tego zostało https://ibb.co/jNPgrw Nocleg gdzieś niedaleko Parnawy - warto było pedałować dla takich momentów https://ibb.co/c6SjBw Gdzieś już w okolicy wyspy Saareema. Takie tam estońskie graffiti, blok był w samym środku lasu https://ibb.co/gaY2yb W oczekiwaniu na prom z Saaremaa na Hiiumaa, właśnie mi uciekł sprzed samego nosa więc jem kanapki, robię zdjęcie i leżę patrząc w morze, które wszyscy zdają się na tych wyspach zupełnie ignorować ( ja na całym estońskim wybrzeżu https://ibb.co/buuQJb1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00