Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      29

    • Liczba zawartości

      7 367


  2. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      4 129


  3. WaGiant

    WaGiant

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 406


  4. pablo23

    pablo23

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      176


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 19.07.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Wawa, skrzyżowanie Kasprzaka z Karolkową i Prostą, nocą. Pozdrow'er😘
    15 punktów
  2. Bo to nie jest latarnia morska .
    13 punktów
  3. Bo kiedy noc przechodzi w dzień🫠 Pozdrow'er😘
    11 punktów
  4. Bo innego patyka do podparcia roweru nie znalazłem
    10 punktów
  5. Bo czekam na tego wynża co wtedy...
    7 punktów
  6. Bo mam urlop i rower. I zamierzam wykorzystać jedno i drugie 😁
    7 punktów
  7. We wnątrz w ewnątrz. A jakby wjechał aż w garaż to jeszcze by wew nącz było
    4 punkty
  8. Bo... Trzebież "zaliczona" Bo... nowym rowerem.
    4 punkty
  9. Bo nie patrzyły w stronę słońca.
    4 punkty
  10. Wczoraj przyszły Amazonowe Maxxisy, straszyli, że dostawa w 3-8 miesięcy a przyszły w 10 dni W międzyczasie wpadły też rękawiczki Endura Hummvee w kolorze pasującym do ramy mojego mtb
    3 punkty
  11. O 2 w nocy złożyłem na szybko, na ramie 26era, 28era SS i o 16 będę w Wawie Zachód, o 20 idę na koncert The Midnight w Progresji. Kto chce zbić piątkę z Sobkiem? 🫠😉 Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  12. Bo serca roweru podglądanie...
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. Takiemu do dobrze. Mi jeszcze zostało co nie co na koncie i od paru godzin siedzę i kombinuję co by tu kupić
    2 punkty
  15. 2 punkty
  16. Gdzie się nie obejrzę tam góry.
    2 punkty
  17. 2 punkty
  18. Bat. Stary BikeHand kosztował grosze, jak przyszło co do czego to amelinium poddało się jak plastelina - ja z batem, sąsiad z kluczem (nawiasem - klucz dynamometryczny mam do... auta, niby 40 Nm poszło na dokręcanie ale co to był za moment...). Ponoć stal się tak łatwo nie podda...
    1 punkt
  19. Kilka zdjęć na końcu Tak, wiem – są to innej klasy rowery, ale oba przeznaczone do wyścigów w terenie pagórkowatym, górzystym. Po prostu chcę się podzielić doświadczeniem, ponieważ Giantem jeździłem prawie 2 lata i tylko niewiele 2500-3000km zrobiłem – rower służy mi do budowania i podtrzymywania bazy pod biegi ultra, podjazdów, nie jestem jeszcze zafiksowany na trenowaniu z rowerem – jest on póki co uzupełnieniem + aktywność na roztrenowaniu. W każdym razie… Naszło mnie, aby coś zrobić z Giantem – na mechanicznej 105. Początkowo zmieniłem koła stockowe na Fulcrum Racing DB 4 (1710g zestaw) + opony Pierlli P Zero Race TLR. No petarda, jaki to był przeskok, całkiem inny rower Po roku czasu zmieniłem koła na Fulcrum Wind 42 karbonowe o wadze 1510g zestaw – udało się kupić za 4500 z Bikeinn.com (przyszły po 3 dniach, szybko), a w Polsce były za ponad 6k dostępne. I znowu to uczucie – to zupełnie inny rower Łatwiej utrzymać prędkość, prędkości na zjazdach są szybsze (większy stożek 34mm vs 42mm) i ogólnie troszkę zbita waga. Następnie naszło mnie, aby spełnić kolejne marzenie i raz w życiu kupić sobie drogi rower, aby mieć porównanie i aby się nim cieszyć przez kolejne lata. Po prostu Padło na Bianchi Specialissima Pro, ponieważ bardzo podobała mi się rama kolorystycznie zielono-czarna, oraz ta waga… ok. 7kg wg producenta (+- 5%), co mogło mi się przydać na podjazdach – dobra, to tylko Podkarpacie, a nie Alpy, ale co tam, ile razy w życiu ma się rower za 20-30k? No właśnie Więc podjąłem decyzję o sprzedaży Gianta (tutaj jest ogłoszenie) i zakup Bianchi – nie zależało mi wcale na elektronicznych przerzutkach. Początkowo chciałem kupić samą ramę za 18-19K i resztę dokupić, ale wyszłoby tak samo lub drożej – BEZ kół! Katalogowo Bianchi Specialissima Pro było w sklepach za 33-34k. Bez kół dostałem ofertę 29K, ale w sieci znalazłem za 29K z kołami, a bez kół udało się zejść do 26 tys. Kilka dni temu odebrałem w końcu rower od mechanika Porównanie na tym samych kołach – Giant vs Bianchi Cóż, waga zrobiła robotę, tak samo mostek areo. Jak na moje trenowanie w dolnych zakresach tlenowych rozwijam szybsze prędkości średnie na tych samych trasach, rozwijam szybsze prędkości maksymalne. Rower jeszcze łatwiej rozpędzić i trzymać prędkość. Na razie na minus tylna kaseta 11-30, bo na Giancie 11-34 łatwiej podjeżdżało mi się pod nachylenia 8-15%, tutaj kaseta jest bardziej na sport przeznaczona. Siodełko Veloman stockowe karbonowe – jeździłem na SELLE ITALIA Novus Evo Boost TM Superflow w Giant, które jest bardziej miękkie – trudno powiedzieć. W dolnym chwycie wygodniejsze jest Veloman, ale w górnym Selle. Siodełko to kwestia indywidualna, jak powrzechnie wiadomo. Koła te same – bardzo dobre, świetnie suną, chociaż marzą mi się Campagnolo, może kiedyś Shinano 105 11 biegów mechanika vs Ultegra Di2 – na pewno kultura pracy na korzyść elektroniki, precyzja i szybsze wbijanie biegów, a także cichsza praca. Na minus może się okazać ładowanie – jestem sceptyczny do takich wynalazków, bo mogę zapomnieć, ale zobaczymy po roku, czy jest to tak fajne. System CV tłumienia drgań w Bianchi - hmm... Szczerze? Nie wiem, czy jest wygodniej, jeśli tak, to minimalnie, ale jeżeli topowa rama Bianchi Specialissima RC jest tego pozbawiona, to musi być naprawdę sztywno. Co jeszcze... Bianchi to minimalnie bardziej sportowa pozycja, bez fittingu się nie obejdzie, ale powiedzmy, że tak 2-3/10 bardziej sportowa niż TCR – bo w Bianchi jest mniej podkładek pod kierownicę. W Giancie mostek miałem 11cm i tutaj w Bianchi też jest 11cm. Stach do reach jest minimalnie większy w Bianch 1.36 do 1.38 w Giant. Ogólnie szybko się przystosowałem i odnalazłem mniej więcej podobne ustawienie, co w Giant. W obu przypadkach na korbie jeżdżę z pomiarem InPeak – acz nie trenuję na WAT-y, lecz fajnie mieć liczone kilometry do pułapu tlenowego w Garminie. Bez pomiaru to nie będzie działać. Mój FTP to 3.05 W/kg przy jeżdżeniu w tlenie, nigdy nie robię treningów pod próg mleczanowy, wytrzymałość mięśniową, więc tutaj jest spora jeszcze rezerwa. No i tyle  W zestawie był uchwyt pod Garmina, owijka Bianchi jest fajna, miękka, coś podobnego do Supacaz, ale może nie aż tak mięsista. Oczywiście musiałem dokupić jeszcze koszyk Bianchi oraz bidon, brakuje mi tylko torby podsiodłowej na klucz imbusowy w razie W do bloków czy regulacji siodełka, ale na razie za bardzo nie jest dostępne w Polsce Cóż, podsumowując przesiadka z Gianta TCR w podstawowym modelu na Bianchi Specilissima Pro to jak przesiadka ze starszego typu auta do nowego, gdzie komfort zawieszenia zaskakuje, wygoda, kultura pracy Życzę każdemu, aby chociaż raz mógł przejechać się drogim rowerem i mieć porównanie do tańszych konstrukcji Do zobaczenia na drodze!
    1 punkt
  20. Nylonowe NS Bikes Bistro mają się dobrze po > 8.5 k nizinnego MTB, mam też mniejsze metalowe XPedo Traverse XCF09AC, ale jeszcze nie testowałem (niestety ceny wyższe niż 100 zł...) :
    1 punkt
  21. Pedały rowerowe Wellgo platformowe 285g - AWR0067 - 15078418550 - Allegro.pl PEDAŁY ROWEROWE PLATFORMOWE EXTEND ODBLASKI CZARNE PINY GWINT 9/16" MTB - 8581500018327 - 15875213744 - Allegro.pl Te pierwsze mam i śmiało polecam. Są na kulkach, dobrze trzymają, mocne tworzywo. Te drugie też wyglądają solidnie, nie wiem tylko, czy też na kulkach, czy na polimerowych ślizgach (coraz więcej jest takich, zwykle mają niższy profil i są nieco lżejsze). Te ślizgi niekoniecznie są złe, choć opór pewnie minimalnie większy niż na łożyskach tocznych. Tyle, że kulki nie zardzewieję, bo ich nie ma.
    1 punkt
  22. Raz w tygodniu, kilkanaście kilometrów, pewnie jeszcze przy dobrej pogodzie. To każde pedały są wieczne. Przez wiele lat miałem pedały z jednym łożyskiem i z tuleją. Raczej warto zwracać uwagę na ergonomię. Na ostrych pedałach but się nie rusza - niektórym to szkodzi na kolana, mi szkodzi na łydki (bo zawsze się zadrapię). Na gładkich może się zsunąć i dla mnie to gorsze. Nie mam modelu do polecenia, ale dla tak łagodnej eksploatacji wiele nie ryzykujesz. 3 łożyska?
    1 punkt
  23. @sjzryry, proponowanie 170 mm na taką jazdę jest delikatnie mówiąc nie na miejscu 😁. @LukiX, sprawdź w Decathlon Rent czy mają na stanie Rockridera XC 100 S / 500S / 900S albo AM 50S/100S i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje.
    1 punkt
  24. Tam się wielka krzywda nie stała. Ot gościu podszedł do opony z nożem i pojechał po krawędzi. Drut jest cały, przy karkasie, obciąć resztę stopki i obszyć ciasno nicią poliestrową na okrętkę wokół drutu i finito.
    1 punkt
  25. Cześć. Możesz wymienić wszystko jak planowałeś a jedynie z korby 2x zrobić korbę 1x dokładając blat NW. Choć domyślam się,że wolisz wszysko nowe. Ja sugerujac się wytycznymi shimano przerobiłem tak kilka ram 142 i 135 i działało to dobrze mimo złej linii łańcucha. Jednak były to rowery amatorów z których tylko jeden się scigał. Jeśli jak piszesz mało używasz skrajnych miekkich przełożeń to spełniałbym marzenia😉. Wiedzę już masz co z nią zrobisz to Twoja sprawa.
    1 punkt
  26. Pewnie masz rację. Ja to nawet głupio się czuję że jeżdżę z siodełkiem. Też można by z niego zrezygnować.
    1 punkt
  27. Trzeba trochę pokombinować, np. ja na tym pasku i na szelkach kamerkę montuję do góry nogami, bo to daje mi możliwość ustawienia odpowiedniego kąta. Chyba Hama, ale głowy nie dam. Nie wiem też czy jeszcze gdziekolwiek dostępny. Bo pozwalasz na zbytnie wydłużenie czasu naświetlania Ja mam wgrane GoPro Labs, gdzie można ustawić maksymalny czas naświetlania (kąt migawki). Nagrywam w 60 kl/s i jeżeli dobrze pamiętam, to mam ustawione na 90°, co odpowiada 1/4 czasu klatki filmu (w tym przypadku 1/240s). Zdecydowanie poprawia stabilność jak się robi ciemno, ale szybciej podbija iso (więcej szumu), a potem obraz jest ciemniejszy jak już bardziej podbić się nie da. Jeżeli dobrze pamiętam, to iso mam ograniczone do 3200. Na ciemnej łące widać plamę od lampki, na mieście lepiej ale odczytanie tablicy rejestracyjnej to trochę przypadek czy się akurat trafi kilka dobrych klatek.
    1 punkt
  28. To bazowy fox zdaje się więc waga koło 2kg realna jak sid Judy Gold sid select ludzie pisali że awaryjny zamiast Reby kupisz taniej fox performance który jest już lżejszy, Sid ultimate / fox factory już koło 2,5k PLN pewnie +
    1 punkt
  29. Nawet fox34 jest mniej sztywny niż reba/sid przy tym samym skoku. Przy 32mm jest to bardziej odczuwalne.
    1 punkt
  30. Generalnie to w full będziesz miał w tej cenie taki średni osprzęt, jazdę przyjemniejszą dla dupska i wybaczającą więcej błędów ale kosztowniejszą (serwisy). Hardtail będzie na lepszym osprzęcie i prawdopodobnie lepszy materiał ramy, tańszy w utrzymaniu, mniej awaryjny, ale jazda twarda i bardziej techniczna ( trzeba na nim bardziej pracować ciałem i czuć droge po której jedziesz) dla niektórych to też plus. oczywiście w tym samym pułapie cenowym, ale generalnie to ja sie mało znam (opinia na podstawie doswiadczeń z poszukiwań roweru ostatnio), dopiero zamówiłem hardtail Cube Reaction c:62 Pro (jeszcze czekam) ale mieszkam na is i tutaj w moim budżecie full bym nie kupił z godnym uwagi osprzętem
    1 punkt
  31. To tak nie działa. Tego typu klin nie wchodzi w rurę (a ta podkładka jest chyba nawet po to, mu to uniemożliwić, bo rurka jest stalowa i ma cienkie ścianki), tylko odchyla ją w jedną stronę, sam napierając naprzeciwległą ściankę rury widelca.
    1 punkt
  32. Niby na przykładzie innego modelu, bo Scale '22 : mam 180 cm, i miałem upatrzony rozmiar M, ale z ciekawości przymierzyłem się do L, i też minimalnie czułem górną rurę - gdybym jeździł tak po bułki, to jeszcze pół biedy, ale preferuję teren, a tam byłaby to pomyłka, którą do tej pory pewnie nie raz bym odczuł...
    1 punkt
  33. Na odcinek lędźwiowy można robić półprzysiady - stajemy w rozkroku, a kiedy się prostujemy, to wciągamy brzuch i spinamy poślady (o ile dobrze pamiętam, to podpatrzone w treningu martwego ciągu na yt), przy okazji uda trochę pracują.
    1 punkt
  34. Ogólnie ten rower ma strasznie wysoki przekrok, więc jak masz krótsze nogi to może warto szukać modelu o innej geometrii. Rozmiar S ma większy przekrok o mojej L ;0
    1 punkt
  35. Jakby co ma nałożone "śledzenie", także jeśli będzie chciał nadal prowokować kłótnie i nie nauczy się pisać po polsku to się pożegnamy.
    1 punkt
  36. Myślę że on tu jest dla jaj, nie dla rowerów. Ja bym go pogonił choćby za beznadziejną polszczyznę. Jest przygłupem, do tego wybitnie znudzonym. Czy nazwanie kogoś przygłupem w tym wypadku jest naruszeniem zasad, czy bycie realistą?
    1 punkt
  37. 3 LATA NA JEDNYM ŁAŃCUCHU!? Daaaamn...jak ja bym tak chciał! 🥲 Częściej wymieniam rowery...😆
    1 punkt
  38. 2 minuty szukania https://www.forumrowerowe.org/topic/270149-6000-8000-gravelfitness/#comment-2489910
    1 punkt
  39. Cześć też z tym walczyłem bolały głównie na zawodach i podczas bardzo mocnych treningów w innych wypadkach nie. Coś tam próbowałem z lekarzami współpracować ale szybko dałem sobie spokój. Te problemy miałem kilka lat temu ale od kiedy wzmocniłem mięśnie minęło, do tego rozciąganie chociaż raz na jakiś czas(nie lubie tego)oraz warto robić mięśnie grzbietu. W tym momencie ból pojawia się bardzo sporadycznie i tylko po ciężkich podjazdach które w moim mniemaniu bardzo obciążają plecy ale tylko wtedy gdy odpuszczę zupełnie na dłuższy czas aktywność poza rowerową. Wystarczy naprawdę niewiele(w moim przypadku nawet nie trzeba siłowni) ćwiczeń z ciężarem ciała, takie jak wspomniane mieśnie grzbietu,miesnie brzucha,pompki,poręcze,drążki,deski itd. Powodem bólu jest nieprzygotowanie fizyczne do takich obciążeń(tu znów dodam w moim przypadku)sprawdź czy u Ciebie nie jest podobnie. P.s Przy za małym rowerze też może się pojawiać taki ból ale tu nie sądze,że Ciebie to dotyczy.
    1 punkt
  40. @Lubaxd Ja nie oddawałem ramy do lakiernika więc ceny lakierowania nie znam; źle się zresztą wyraziłem - to nie lakiernik a mieszalnia lakierów. Za taką najmniejszą porcję - chyba 50 ml płaciłem jakieś 30 zł - w plastikowym pojemniku bo chciałem pędzelkiem; spray pewnie kilka złotych drożej. Kilka złotych za papier ścierny. Folię kupuję u tego sprzedawcy: Folia Ochronna Połysk Progi Zderzaki 11x50cm J1 za 3,04 zł z Nędza - Allegro.pl - (6559901501) Kupowałem tam ze 2 rodzaje folii - oklejam ranty maski w aucie i progi no i ramy w rowerach. Żeby nie było - okleiłem nowy rower a po 3 latach linka przetarła naklejkę i lakier więc trzeba to i tak kontrolować jak się dużo jeździ.
    1 punkt
  41. Bo ostatnio moja najczęstsza destynacja.
    1 punkt
  42. Hmmm. Jakby to ująć obrazowo... Rowery "MTB" i "Road" są jak Sativa i Indica. Wszystko pomiędzy to hybrydy.
    1 punkt
  43. Nie powielajmy tego błędu: typowy łańcuch rowerowy (gdzie są ogniwa zewnętrzne i wewnętrzne na przemian) ma zawsze parzystą liczbę ogniw i nie da się go skrócić albo wydłużyć o jedno ogniwo, tylko zawsze o liczbę parzystą. Jedynie do połączenia spinką zostawiamy liczbę ogniw nieparzystą (spinka zastępuje ogniwo zewnętrzne).
    1 punkt
  44. Kupiłbym na stacji benzynowej 5l paliwa i podpalił ten serwis. A tak serio. Zapłaciłeś za wymianę i ty masz regulować przerzutki ? Z serwisu powinieneś wyjechać z napędem działającym bez zarzutu. Na przyszłość jednak poszukaj innego mechanika.
    1 punkt
  45. I to ma być do takiej jazdy MTB oczywiście i zgodnie z tematem do 1000 zł ? Skoro umiejętność czytania zanika, to po chu..steczkę odpowiadać ?
    1 punkt
  46. Jestem po wizytach w sklepach rowerowych. Finalnie kupiłam coś zupełnie innego 😂 Co do rowerów w tytule Giant Roam 2 jest najpiękniejszym i najwygodniejszym rowerem na świecie (najładniejszy na żywo zielony Roam 3 😍), a Trek Dual Sport 2 okropnie niewygodny 😳 Ale udało się i kupiłam Romet Orkan - jest taki pośrodku, i wygodny i ładny 😊 A ogólnie wrażenia mam takie, że kobieta która przychodzi sama bez faceta, jest z góry na straconej pozycji. Polecono mi rowery typu czołg z wagą 20 kg 🙈 albo wolnobieg za 3000 zł (wydaje mi się że to zły pomysł, może się mylę). Dziękuję wszystkim za pomoc!!!
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...