Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      22

    • Liczba zawartości

      4 064


  2. ernorator

    ernorator

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      701


  3. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      2 310


  4. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      1 824


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.06.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo, Jadą, jadą chłopcy z zabawy do domu Nie zawadzaj, nie zawadzaj, nie zawadzaj nikomu
    16 punktów
  2. Bo bardzo kulturalny przystanek PKS
    14 punktów
  3. Bo kto rano wstaje ten ma piwo zimne
    12 punktów
  4. Bo to ostatnie spojrzenie na te opony. We wtorek będą już Pirelli.
    10 punktów
  5. Bo też dookoła Jeziora Miedwie 😁
    10 punktów
  6. 8 punktów
  7. 8 punktów
  8. Było na korbie 38 a na kasecie 42 ale żona zaczęła się skarżyć, że zamyka kasetę jak jedzie z pracy to zmieniłem korbę na 42. Niestety GRX400 nie ogarniał takiego setupu więc musiałem użyć koziego łącznika. To przestaje być śmieszne, ona ma lepszy czas niż ja na kilku segmentach.
    6 punktów
  9. Bo na kursie kolizyjnym... Właściwie to przeszło bokiem, trochę oberwałem deszczem ale najgorsze były potoki wody spod kół w strumieniach ulic spiętrzonych krawężnikami
    6 punktów
  10. @Tyfon79 Ludzie są różni. Każdy ma swoje zalety i wady. Niezależnie od posiadanej wiedzy, charakteru, czy zdolności komunikatywnych, obowiązkiem każdego użytkownika forum jest wzajemny szacunek. Tego chyba raczej nie trzeba tłumaczyć. Nawet jeżeli nie zgodzę się z twoim zdaniem, to nie zwalnia mnie to z obowiązku uszanowania twojej osoby i poza kontr-argumentacją nie mam prawa, jako zdrowy na umyśle człowiek, mieszać cię z błotem tylko dlatego, że uważam cię za osobę, która wie na dany temat mniej. Oczywiście podaję to jako przykład, bo może być odwrotnie. Rumcajs może i się zna, może i potrafi doradzić, może i nie jednemu pomógł... ale jedną cechę charakteru ma paskudną. Dzieli sobie ludzi na dwie kategorie - tych prawilnych, którzy robią to co on i są warci odpowiedzi na jakimś tam poziomie... i na nie wartych splunięcia śmieci, czyli wszystkich pozostałych, których bez ostrzeżenia atakuje, bluzgając, obrażając, docinając, niezależnie od tego kim są i co sobą reprezentują. Ty go po prostu jeszcze z tej strony nie poznałeś, bo znalazłeś się w tej pierwszej kategorii. Ja, tak samo jak kilku innych, już miałem okazję to zrobić od tej drugiej strony i jestem w stanie, akurat z tą "stratą" dosyć szybko się pogodzić. Po prostu facet albo jest dzieckiem i nie dorósł do tego forum, albo ma problemy, które wymagałyby kontaktu ze specjalistą. Gdyby operował pięściami tak samo słowem, to szybko by go pokory nauczyli. My tutaj niestety nie mamy takich możliwości, a słowa też potrafią ważyć. Skoro odszedł, to znaczy, że poczuł znaczenie przysłowia "nie rób drugiemu co tobie nie miłe". Ot i tyle... Tajemnicy w tym nie ma.
    4 punkty
  11. Wątpię, żeby leon szukał takiej "osłony" napędu
    4 punkty
  12. Bo za chwilę rozpętało się pieruńskie piekło...
    4 punkty
  13. Wjechał rozmiar 53 zamiast dotychczasowego 55.
    3 punkty
  14. Garmin rządzi, Garmin radzi, Garmin nigdy cię nie zdradzi 😆
    3 punkty
  15. 3 punkty
  16. Wczoraj pojechałem maraton rowerowy dookoła Jeziora Miedwie i mogę dołożyć do tej krótkiej recenzji opon Maxxis Receptor parę słów. Potwierdzam bardzo dobre zachowanie na piachu, był tam krótki, piaszczysty odcinek w lesie pod górę gdzie jeszcze przed startem ludzie mówili, że tam nawet nie wszystkie mtb przejeżdżają, a crossy i grawele to mogą tylko pomarzyć i większość nawet nie próbuje tylko schodzi z roweru i pokonuje ten odcinek pchając rower - ja przejechałem bez problemu i jeszcze musiałem lawirować pomiędzy zakopującymi się w piachu i stającymi rowerzystami. Ale błoto to porażka, opona jedzie jak na lodzie i zaliczyłem kąpiel błotną chyba w pierwszej poważnej błotnej kałuży na trasie. Później już uważałem. Na polnej drodze były dwie duże błotne kałuże w koleinach a pomiędzy nimi była błotna "wysepka", którą wszyscy przejeżdżali, niestety przednia opona zupełnie nie trzymała trakcji na błocie, nie dała rady podjechać na tą "wysepkę" pomiędzy kałużami tylko się ześlizgnęła i rower zanurkował w błocie. Mu się udało zeskoczyć z roweru więc uniknąłem okładów z błota 😁
    2 punkty
  17. @itr Pancerz jest sztywny. Ja u siebie nie miałem problemów z ułożeniem go pod owijką. Trzeba się "trochę bardziej postarać", żeby się ułożył odpowiednie. BB7 z klamkami shimano też u mnie działały kiepsko i nie do końca byłem z nich zadowolony. Dużo lepiej z klamkami Tektro współpracowały. Z klamkami Srama nie miałem problemów było super. Bardzo ciężko go przeciąć jest naprawdę bardzo twardy. @Brombosz Jeśli chodzi o pancerze, to czuć różnicę podczas hamowania pomiędzy tym a takim zwykłym pancerzem. Zwykły pancerz jak mocno zaczynasz ściskać klamka to widać jak pracuje "wygina" i "wykręca" się [nie wiem jak to lepiej opisać]. Ten pancerz pozostaje bardzo sztywny i nie pracuje. Żeby klamkę "docisnąć na maksa" do kierownicy trzeba naprawdę się postarać, i użyć znacznie większej siły niż mając "zwykły pancerz". A żeby nie było za dużego offtopu Kupiłem jedną taką kasetę pod bębenek XD bo była dobra cena. Później była jeszcze lepsza cena i kupiłem drugą. Póżniej trafilem na promocję i kupiłem kasetę w polskim sklepie pod microspline. Mam już teraz 3 kasety MTB a mój rower do którego chciałem je założyć wygląda tak..... Nadal w singlu i w sumie zastanawiam się po co ja tyle tych kaset kupiłem. Zapas na kolejnych kilka lat BO mam jeszcze dwa łańcuchy X01. W końcu trafiłem na dobre kółeczka do przerzutki. Po 6 latach nadszedł czas na wymianę. Stare [to w lepszym stanie] kontra nowe.
    2 punkty
  18. 2 punkty
  19. Budżet masz niski bo używka wymaga przeglądu zaraz po kupnie. Gianta Reigna szukaj bo to jeden najsolidniejszych wyrobów. Nawet jak szpeja w części by nie domagały to przynajmniej rama i zawias będzie żył długo.
    1 punkt
  20. Gravel jest świetny na każdy teren poza grząskim i beskidzką rąbanką. Aczkolwiek warto zainwestować w amortyzację. Sztycę i mostek albo amor.
    1 punkt
  21. Jak na taki fakap, to nawet prawie wyratowane. https://www.itemfix.com/v?t=d50r5i Oraz to co nigdy się nie nudzi: https://www.itemfix.com/v?t=oljarp
    1 punkt
  22. Wersja z 26er'a Sztywny widelec z AC 470mm na sztywnej osi. Napęd z odzysku 1x9 11/42 50T Koła 27.5 z Thickslick'ami 2'' Kierownica osadzona wysoko, typu- wożę się pomału. Myślę o szybkiej konwersji kokpitu na duży minus, typu- nas ne dogoniat. A tymczasem z fartem🫠 Pozdrow'er😘 Tego gruza odkupiłem na kołach 700c, nie wiem jak wychodził z fabryki ale był tu klasyczny napęd 3x9. Kółka wypadły i wpadły 27,5'' z oponami Schwalbe racing ralph 2.25| Napęd zmieniłem na 1x9 11/46 36T Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  23. Polygon też chyba jako jedyny ma sztywne osie co jest sporą rzadkością w crossach. Edit: Jednak Pathlite 7 też ma.
    1 punkt
  24. @Sobek82 w innym wątku krytykował kogoś za dobór przełożeń w napędzie, a tymczasem sam do ramy MTB zamontował tarczę od krajzegi. 😂 Ja dzisiaj chciałem dość rekreacyjnie przejechać się szosą, bo znowu tylko ona mi została, pozostałe 3 rowery w częściach. Planowałem ok. 120km z przerwą na schłodzenie w Pilicy, ale jechało mi się tak dobrze, że zrobiłem 140km z przerwami jedynie na tankowanie w sklepach. Jakbym trochę docisnął, to zmieściłbym się w 4-ch godzinach, ale wyszło 4:05. Pisząc post przypomniałem sobie, że po śniadaniu, a przed wyjściem na rower, dłubałem jeszcze przy 26" Meridzie "retro" MTB. Dostałem ją w rozliczeniu za złożenie rowerów i tak stała czekając na swój czas. Docelowo ma być na dojazdy i do totalnie rekreacyjnej jazdy, bo fullem 120 trochę wiocha. 😂
    1 punkt
  25. Wpierw fantastyczny dzień w bikeparku w Szczyrku, a pod wieczór, po umyciu rowerów (z pomocą córki), dokonaliśmy przemienienia roweru żony. W przyszłym tygodniu jedziemy na Suwalszczyznę. Córka bierze gravela, ja fitnessa, a drugi rower żony jest na tyle miejski, że się nie nada i ona musi wziąć MTB (giant trance). Żeby jej ulżyć zmieniliśmy opony Dissector/Recon 2,4 na parę Vitorii Terreno 2,1. Mleko weszło jak w cielaka, montaż bajka gołymi rękami i pompką bez żadnych cudów. A rower zaczął się toczyć zupełnie inaczej - no mega różnica. Do tego prawie 400g mniej na każde koło. Na asfaltowo-szutrowe wycieczki będzie git.
    1 punkt
  26. @dfq postawiłeś wisienkę na torcie.👍 Może daleko ( o wiele za daleko) po za percepcją kolegi @marcina nie mającego pojęcia po co tak złożone KOMBAJNY nawigacyjno - treningowe się kupuje. Może za chwilę zderzymy się ze śmiałą tezą , że to samo otrzymamy " filtrując " dane po przepuszczeniu przez ekran ekranu na którym jest ekran wyświetlany tego właściwego ekranu srajfona za stówkę. @marcina skoro z maniakalnym uporem czepiłeś się moich crash testów Garmina to pędzę Ciebie uspokoić....jest rzut młotem, oszczepem ,dyskiem czy nawet taki prozaiczny rzut beretem .....to dlaczego nie mogę ciskać Garminem. Wszak nie robię tego z twoim super/ hiper srajfonem .Więc nie przeżywaj tego tak emocjonalnie.😁 Ps. Może kiedyś dziada zdzielę młotkiem. 🤣 Tylko nie wiem czy twoje serce to wytrzyma.😁
    1 punkt
  27. Problem z komputerkami rowerowymi jest taki że jak ktoś kupuje 840/1040 tylko do nawigacji a potem stwierdza że przepłacił bo to lipa i w zasadzie wystarczy mu smartfon to ma poważny problem delikatnie rzecz ujmując ... z logiką. Płaci za rozbudowane funkcje treningowe których nigdy nie użyje a które żeby jeszcze miały sens wymagają kilku dodatkowych (kosztownych) zabawek jak trenażer, pomiar mocy, czujniki tętna, prędkości, zegarek do całodobowego monitoringu treningów, procesu regeneracji itp. I wtedy dopiero objawia się moc tych zabawek Garmin kupuje opatentowane technologie opracowywane przez firmy zajmujące się badaniami nad fizjologią sportów wytrzymałościowych i je wdraża w swój ekosystem. Ta cała masa ficzerów których na zewnątrz nie widać, niestety musi kosztować. Testujemy - Założenia eksperymentu : Okres zimowy - budowanie formy poprzez tzw periodyzację odwróconą (trenażer). Wiosna, okres letni, jesienny - stabilizacja/utrzymanie formy, celowanie terminowo w 2 szczyty - czerwiec/lipiec, wrzesień/październik. . Na garminie 840/1040 najczęściej tętno, średnie tętno, moc 3s, średnia moc, kadencja. Jeśli jazda w terenie z określoną średnią mocą : wgrana trasa +przewodnik mocy (rozdział mocy na segmenty). Na zegarku dodatkowo dynamicznie wyliczany bieżący poziom treningu w strefie aerobowej i beztlenowej. Ogólny nic nie mówiący wykresik (jakieś krzywe 🤣) : Widać budowanie formy w zimie, później trend horyzontalny (stabilizacja) i ... No to do dzieła GARMINIE !. Odpalamy w połowie okresu stabilizacji - cel terminowy : szczyt formy 16 czerwca. Wgrywamy do ekosystemu trasę interwałową+ przewodnik mocy - 28km, 400m przewyższeń ,czekamy na codzienne instrukcje Garmina, trenujemy, regenerujemy się i lecimy dalej ... Co my tu mamy ? 1. -zielono mi, faza stabilizacji 2 . pomarańcz - 2 tygodnie mocne treningi (oprócz 3x baza w tygodniu, długa jazda pod progiem mleczanowym, jazda w beztlenie) 3. żólty segment - czary mary na warsztacie (???): teoria superkompensacji glikogenu (wersja skrócona, tygodniowa) 3. czerwony punkt - wypłukanie glikogenu, potem regeneracja, ładowanie węglowodanami, odpoczynek. 4. fiolet : Dzień S - 16 czerwca... odpalamy ekosystem : Qrcze niesamowite, to działa !. I żeby nie było ze to takie proste - w ciągu 5mcy zimowych treningów tylko 2 razy udało się uzyskać taki stan, zupełnie przypadkiem i z zaskoczenia (w nic nie celowałem). Ale żeby tak w punkt ??? 😵 5. Niebiesko mi - Po tygodniu ... bardzo mocny trening spolaryzowany( wysilek 355 TRSS wg skali Garmina) - objazd pętli Wyścig Gravelowy by Tomasz Marczyński, Skawina (40km, 850m przewyższenia wg FR955, asfalty, szutry, scieżki leśne) który odbędzie się ... jutro 🤣 Oczywiście bezbłędna nawigacja wg śladu Edge 840 - i nie zawiesił się 😲, leciało się ostro po tych pagórach.... Do takich "zabaw" służą te "zabawki" marcinku , a teraz idź się pobaw swoim smartfonikiem 🖐️
    1 punkt
  28. Wygląda raczej jakby się operator zawiesił 😂 Coby nie było, że OT: Bo zaparkowałem w jednym stojaku z ekologicznym rowerem z bambusa
    1 punkt
  29. Macie, bo ja nie potrzebuję: https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-bombtrack-oxibridge-stalowa-rama-cromo-r-m-CID767-ID10NjHM.html https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-soma-riff-mtb-27-5-roz-l-cromo-stal-CID767-ID10NiZP.html
    1 punkt
  30. Bo pierwszy szlif zaliczony. Uważajcie na ślepe zakręty wysypane luźnym żwirem: Na moje szczęście podrapana trochę klamka i guma. Reszta nienaruszona, nie licząc poharatanej nogi i łokcia, które już się prawie wygoiły .
    1 punkt
  31. ... ale najpierw trzeba pobrać aktualizację.
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. 1 punkt
  34. I tak to się żyje na tej wsi. Ty dasz się karnąć na kierownicy motylowi, on ci w zamian fotkę z góry strzeli.
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. 1 punkt
  37. Co do strony bikeinsight, ale nie wszystkie modele są wpisane. Do listy możesz dorzucić też Trek FX 3 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3/p/40819/?colorCode=blue
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. To splunięcie w obiektyw było ostatnim ostrzeżeniem ze strony burzy. Nie posłuchałem, nie zawróciłem. Później żałowałem przez jakieś 9 km.
    1 punkt
  40. Odkręciłem suport, stery i heble z ramy jaką oddaję, siedzę na szkoleniu z silników Bosch’a. A co do wentyli: na Presta tylko główki Lego, na Schrödera z Lego Duplo 🤡
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. "aluminium spokojnie można zwykłym proszkiem pokryć i nie ma prawa zejść."...i 30% obecnych problemów na rynku to złażenie farby płatami z alu, pewnie drugie tyle z ocynku...no ale to tak na boku😀. Temat jest o ramie alu, ale z racji, że temat powlekania proszkami pojawia się coraz częściej to jeśli chodzi o stal to przy odtłuszczeniu stali zwykłym rozpuszczalnikiem , wymalowana farbą proszkową poliestrową, ostre krawędzie stali to faktycznie będzie to rok pod warunkiem, że rower/rama niemal cały czas przebywa na zewnątrz. U mnie rama stalowa wypiaskowana, pomalowaną farbą proszkową RAL 9005 fasadową matową(qualicoat), bez podkładu ma już 6 lat. Warunki pogodowe różne, nie używana zimą, ale wiosna-jesień niekiedy też w deszczu, trzymany jednak w ciepłej piwnicy. Jeśli ktoś jednak chce mieć dobrze zabezpieczoną ramę stalową przez lakiernię to: -piaskowanie + podkład epoksydowy + warstwa nawierzchniowa poliestrowa ( zabezpieczenie antykorozyjne C3-C4) -piaskowanie + podkład wysoko-cynkowy + warstwa nawierzchniowa poliestrowa ( zabezpieczenie antykorozyjne C4-niekiedy nawet C5 w zależności od podkładu warstwy nawierzchniowej ) -chemiczne ściągnięcie lakieru + warstwa konwersyjna ( fosforanowanie żelazowe, cyrkonowe ) + podkład epoksydowy + warstwa nawierzchniowa poliestrowa (zabezpieczenie antykorozyjne C3). To wszystko powyżej pod warunkiem, że rama będzie ostro targana, niemal codziennie w różnych warunkach. Tak dla wyjaśnienia/ porównania powyższe systemy przeznaczone są m.in dla bram , elementów infrastruktury osiedlowej, maszyn rolniczych, które mają jednak nieco inny cykl życia niż rama. Na farby metaliczne polecam lakier bezbarwny. Z reguły lakiernie robią jednak piaskowanie + warstwa nawierzchniowa + ew. lakier bezbarwny. Do zwykłego użytkowania ramy przy założeniu trzymania w piwnicy, pod dachem będzie to wystarczające. W cynkowanie ram z przyczyn praktycznych i kosztowych nikt się nie bawi, po to są podkłady. Sorki za wywód...zboczenie zawodowe, ale temat coraz częściej pojawia się na forum więc się przyda.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...