Skocz do zawartości

Ranking

  1. GrzeGT

    GrzeGT

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      220


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 596


  3. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      2 031


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      2 367


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.06.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 10 punktów
  2. Bo nie wiedziałem, że Wschodni Niemcy robili tak wąskie Trabanty 😁
    9 punktów
  3. 8 punktów
  4. 8 punktów
  5. Toskania? Nie, to płaskoPolskie szutry mazowieckie
    8 punktów
  6. 6 punktów
  7. Łączenie dwóch pasji wymaga kompromisów
    5 punktów
  8. Założyłem cri izery 45c przód na 19mm ma 43mm tył na 24mm ma 44mm Pozdrow'er😘
    4 punkty
  9. Dzisiaj byłem dać sobie popalić na Bike Maraton 2024 - Złotoryja. Ujeździłem się co moje. Trasa git. Nakręciłem 51,37km i 1447m przewyższeń. Nogi i flaki jeszcze nie wróciły z wypadu, ale i tak było fajowo
    3 punkty
  10. Bo też nic nie jechało i prędko nie pojedzie:
    3 punkty
  11. Bo dobrze, że wylot nie jest niżej
    3 punkty
  12. Bo gdzieś na trasie R10, chyba za Jarosławcem (w stronę zachodu)
    3 punkty
  13. Bo przystanek autobusowy na niemieckiej prowincji
    2 punkty
  14. Zostałem zdemaskowany 😁 Przymiary mam dwa: dobry TL-CN42 Shimano i jeszcze lepszy: 'pana Bronisława'. Swojej mocy nie znam, ale rzadko jestem wyprzedzany, także ekstremalnie lekkiej nogi nie posiadam a i w okolicznych segmentach zdarza mi się znaleźć w topce. Fotka z okolicy 25kkm, nowszej nie mam. Musiałbym napęd wyczyścić żeby można było porównać. Jedyna różnica w zębach to zeszło im się na tych węższych z szerokości, przez co na mocnych trzęsiawkach, skokach zdarzyło się, że łańcuch spadał. Zniwelowałem to podciągając lekko sprzęgło, po drodze eksperymentując z prowadnicą łańcucha na korbie, która w sumie dała jedynie tyle, że łańcuch spadał nadal, ale jak już spadł, to bez imbusa i zdjęcia prowadnicy się go nie dawało założyć na korbę
    2 punkty
  15. @tobo https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/slx-m7100/BR-M7100.html User manual 1, tylko taka notatka: Gdzie ten zapis o wyłącznym używaniu z klockami shimano? Dają tylko rekomendację, bo dziwne żeby polecali nie swoje produkty. No chyba że uważasz, że wymiana elementów zużywających się to ingerencja w konstrukcję hamulca. Dodatkowo, uważasz, że SwisStop, Kool-Stop, Galfer i jeszcze kilka innych często polecanych marek, robią klientów w balona, powodując utratę gwarancji? Shimano nijak by nie reagowało na masę dostępnych zamienników? Serio, nie rób se jaj.
    2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Wyprawa w Himalaje. Jadę jako trzeci, to było jakoś na 4000 m n.p.m.
    2 punkty
  18. Przygodowy długi weekend w Big South Fork, Tennessee.
    2 punkty
  19. Tu nie ma co rozwijać, nawet nie chodzi o żadne przerzutki, czy badziewny widelec. Chcesz kupić używany rower za prawie 4 tys. zł, który nie ma nawet taperowanej główki ramy. Nie mówiąc o braku sztywnych osi.
    1 punkt
  20. Jeśli nie masz ciśnienia na grawela to w to nie wchodź ... jeśli szukasz czegoś alternatywnego dla biegania w plenerze, bieżni roweru stacjonarnego/spiningowego (tak rozumiem że chcesz uzupełnić siłkę o taki wysiłek) to cross prawdopodobnie będzie najlepszy.
    1 punkt
  21. Przerzutka SX jest bardzo słaba, przez co możesz mieć problemy z jej poprawnym wyregulowaniem. Celuj w co najmniej NX lub Deore.
    1 punkt
  22. Oznaczenie 52t na przerzutce z tego co mi się wydaje oznacza że przyjmie kasetę do 52 zębów. Oczywiście mogę się mylić
    1 punkt
  23. Napisał bym ci co ale jest niedziela i mam dobry humor. Natomiast od tego jest forum by pytać o różne rzeczy w tym zdrowotne. Gdybym miał kogoś po tym zabiegu na pewno bym coś się dowiedział i napisał. Do pytającej osoby należy potem kwestia co z takim czy innym info zrobi.
    1 punkt
  24. Bedzie działać przerzutka od 10-52.
    1 punkt
  25. W mojej ocenie nie jest wart swojej ceny.
    1 punkt
  26. Gravel jest rowerem do jazdy po utwardzonych nawierzchniach. Do lasu nadaje się rower mtb, ostatecznie cross z szerszą oponą.
    1 punkt
  27. Gravel, las i wygoda to same sprzeczności. Ja wiem, że można wszystko i na wszystkim, ale nie wiem czego się spodziewasz skoro wiesz jak może Cię wytelepać na sztywniaku. Jeżeli chcesz przeżyć szok i zobaczyć, że na rowerze ze sztywnym widelcem jednak może być wygodnie to przejedź się na Specu z patentem future shock (Diverge lub Sirrus) Moim zdaniem to jedyna rozsądna opcja dla Twoich oczekiwań.
    1 punkt
  28. Z tym płynem do mycia naczyń bym uważał. Niektóre niszczą lakier. Ja do mycia długo używałem właśnie płynu do naczyń, a teraz Muc Off. Sprawdza mi się dobrze, dużo go nie zużywam to pewnie kupię go jeszcze raz. Do napędu K2 Akra podczas mycia. Działa tak samo jak inne odtłuszczacze. Jak chcesz coś odtłuścić przez namaczanie, to Finish Line Citrus Degreaser. Jako "suchy" odtłuszczacz jakiś spray typu Fenwicks Disc Brake Cleaner. Dużo taniej kupisz taki odtłuszczacz w sklepie motoryzacyjnym, no ale ŚMIERDZI dramatycznie. Smród jest na ogół nieprawdopodobny, że aż robi się niedobrze. Te rowerowe nie mają zapachu. Używam go żeby szybko wyczyścić gwinty. IPA do płaskich, równych powierzchni żeby zmyć smar. Smary mam trzy: Shimano Bike Grease czyli Motorex Bike Grease 2000, już nie pamiętam nazwy ale Mobil 1 niebieski i Shimano Anti Seize. Shimano tam gdzie zagląda się często i można go łatwo usunąć, Mobil 1 do miejsc gdzie zależy mi na ochronie przez dłuższy czas, a Anti Seize na gwinty. Do bębenka SRAM Butter ale są także inne dedykowane produkty. Na łańcuch Muc Off Ceramic Dry. Wypróbowałem dużo tradycyjnych olejów, woski i nadal uważam że ten produkt jest najlepszy. Jako nabłyszczacz często używałem Quick Detailera z branży motoryzacyjnej lub Muc Off Silicone Shine. Te drugi ma tą zaletę, że możesz sobie napryskać w przerzutki czy zatrzaski pedałów i oprócz wyglądu, nasmaruje także wszystkie ruchome elementy. No i pachnie truskawkami. Jeżeli chodzi o twardy wosk do błyszczącej ramy, to chociażby Dodo Juice. Jest to naturalny wosk, mi najlepiej nakłada się go palcami, bo rower ma dużo krzywizn. Nie kupuj wosków syntetycznych, bo na rower ze względu na aplikację nadają się średnio. Do montażu elementów karbonowych lub po prostu wyciszenia komponentów, Efetto Mariposa Carbogrip. Trzyma wszystko na miejscu, a nie rysuje jak preparaty z kuleczkami zawieszonymi w smarze.
    1 punkt
  29. Większość tańszych dropperów oparta jest na kartridżu i są banalne w serwisowaniu. Przy czym technologia jest już na tyle dopracowana, że są trwałe i niezawodne. Żeby doradzić konkretny model musisz podać; średnicę montażową, długość, na jaką obecna sztyca wystaje z ramy i najlepiej budżet, jaki chcesz przeznaczyć na ten cel.
    1 punkt
  30. Z opisu na Allegro wynika, że halle TLE4905L HALOTRON 05L nie trzymają stanu, czyli jak pole zanika, to napięcie na wyjściu spada do zera. Czyli te do silnika się nie nadają.
    1 punkt
  31. Ja w Inbredzie mam z przodu Trail Boss 3.0/27,5", a z tyłu Vigilante 2.3/29". Gdybym miał więcej miejsca, bez wahania wrzuciłbym 2.6" ale z mniejszymi klockami.
    1 punkt
  32. Sobek ma mojego ex WTB Ranger 27,5 2.8 niezła opona poza cieżkim błotoskałem jest bardzo ok, z mlekiem idzie jak dzik. Na Dartmurze była. Zachowuje się podobnie do brata 29 3,0 ( te wciąż na moich kołach).
    1 punkt
  33. 11 es cu es do Mariana bolin asa 27,5 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  34. Kilka spostrzeżeń popartych praktyką, które możesz chcieć przemyśleć: 1. Wybór obręczy jest sprawą drugorzędną, o ile przemyślisz temat szerokości. Sugeruję 30mm ID, ponieważ pokryje Ci to spokojnie zakres opony od 2 do 2.6 cala. Czy to będzie WTB, czy DT, czy nawet Dartmoor (swoją drogą polecam, bardzo solidne i tanie obręcze, wagowo też wychodzą nieźle), to w rowerze do szwędania nie będzie miało większego znaczenia. 2. Nie piszesz nic o piastach. Jeśli planujesz rower na wiele lat, to sugerowałbym iść w piasty DT z systemem Ratchet - wkładasz i zapominasz o piastach, do czasu aż przyjdzie pora na wymianę łożysk. Ewentualnie możesz raz na kilka lat przesmarować 3. Średnica koła - przy opisanym przez Ciebie użytkowaniu roweru, nawet bym się nie zastanawiał nad średnim kółkiem i szedł od razu w 29". To jest zwyczajnie lepsze rozwiązanie do roweru-szwędacza, zwłaszcza jeśli zechcesz kiedyś obładować go jakimiś tobołkami. Jest bardzo wyraźna różnica w łatwości pokonywania terenu, a co za tym idzie w ogólnym zmęczeniu po dłuższej jeździe. Rower po prostu może wtedy więcej! A do tego jak połączysz 29" z szeroką oponą, to już praktycznie może wszystko 4. Dobór opon - spadłem z krzesła jak przeczytałem komentarz "2.6 cala? to może fat bike?" któregoś z kolegów Różnica pomiędzy oponą 2,6" , a oponą 4" jest mniej więcej taka, jak między Lądkiem Zdrój a Londynem. I nie wracajmy już do tego Ja osobiście baaaardzo lubię mój rower w konfiguracji 29x3.0", natomiast wiem też, że to nie jest rozwiązanie dla każdego. Owszem, jazda takim potworkiem jest bardziej męcząca, więc po prostu jedzie się wolniej Za to możesz jechać praktycznie po wszystkim, z odpowiednim ciśnieniem nawet po plaży lub niskim śniegu. Nie jest to jeszcze to samo co prawdziwy fatbike, ale daje mega dużo frajdy. Ale wracając do rzeczy - nie jestem zwolennikiem pakowania takiej samej opony na przód i tył, bo przednie i tylne koło spełniają znacząco inne zadanie. Z przodu liczy się przede wszystkim przyczepność, a w sztywnym rowerze również komfort, z tyłu liczą się głównie opory toczenia. Dlatego bieżniki sugerowałbym wybierać odpowiednie do tych zadań, przód nieco bardziej agresywny, z sensownymi klockami bocznymi, tył z gęstym i niższym bieżnikiem po środku, z mniejszymi klockami - rozumiesz o co mi chodzi. Dodatkowo, można zmniejszyć opory toczenia z tyłu, wsadzając węższą oponę, lub analogicznie - zwiększyć komfort i przyczepność przodu, wsadzając szerszą. Bardzo fajnie działa zestaw 2,4" z tyłu i 2,6" z przodu. Osobiście najbardziej lubię gumy Maxxisa, taki na przykład zestaw Ikon na tył + Rekon na przód (to dla zobrazowania o co mi chodzi, możesz sobie dobrać podobne opony u dowolnego producenta). Jeśli wiesz, że raczej trzymasz się utwardzonych dróg, a po deszczu nie wychodzisz na rower, to możesz iść w łagodniejsze opony, ale nadal polecam rozróżnienie przód/tył. 5. Wybór ramy - Surly Ghost Grappler jest bardzo fajny, ale ogranicza Cię w rozmiarze koła. Jeżeli masz chrapkę na spróbowanie plusowych opon, to na Twoim miejscu bym się nie ograniczał 2,6" to jedynie przedsmak plusów, kto wie czy kiedyś nie zamarzą Ci się 3"? A tu jak piszesz, w rozmiarze 29" wciśniesz ledwo 2.1". Moim zdaniem, lepszym kierunkiem byłby dla Ciebie Ogr, skoro i tak planujesz jeździć z flat barem. Charakter roweru bardzo podobny, a ma mniej ograniczeń i bardziej pasuje do Twoje wizji (moim zdaniem ) Możesz też kompletnie zignorować mój wywód, ale wszystko co wyżej opisałem jest poparte doświadczeniem, więc uważam, że warto to chociaż przemyśleć.
    1 punkt
  35. octane one grid 2 kupiony n a bardzo dużej przecenie, przeróbka na touringa, ino jeszcze bagażnika brakuje z tyłu. Wychodząc przed krąg marud, manetka nie wbija mi się w kolano bo kiera ma flarę, całkiem fajnie po przyzwyczajeniu się na tym kulo
    1 punkt
  36. Odkurzyłem swoją stalową szosówkę (taką właściwą, z baranem) Jamis Satellite i dziś trzecia jazda w tym roku (na co dzień śmigam fitnessami, czy jak inni wolą szosami z prostą kierownicą). Po pierwszej jeździe mostek dałem na plus, bo proste kierownice trochę mnie odzwyczaiły od mocno pochylonej pozycji. Jednak wolę wyżej. Różnica w oporach powietrza baranka względem prostej u mnie nie jest duża, ale jednak w końcu dziś udało mi się przebić średnią 30 km/h na trasie 47 km (moja ulubiona, górzysta Krasnystaw - Stryjów - Wierzba - Stary Zamość - Krasnystaw). Dst. 47 km Vśr. 30,1 km/h Vmax. 70 km/h Cad śr. 79 obr/min.
    1 punkt
  37. Jeśli zaoferowali ci deore za 250 zł sztuka, to para 500. do tego tarcze, niech będą najniższe kompatybilne, strzelam, 100. to mamy 700. Do tego wymiana, montaż z odpowietrzaniem. Nie wiem ile biorą za to polskie serwisy. Niech będzie 100 na hamulec (wymiana tarczy, hamulca, docinanie przewodu plus odpowietrzanie układu). Mamy 900. Mt 200 są bardzo bardzo podstawowe i to czy się nadają czy nie czy wystarczą czy nie to rzecz względna. Są w porównaniu do deore wyczuwalnie słabsze, mają gorszą ergonomię dźwigni, do tego nie mają dosteępnych dedykowanych klocków w różnych wersjach tak jak to ma deore. Za 1000 zaproponowali ci przewidywalny pod każdym względem i działający pozytywnie zestaw.
    1 punkt
  38. A ja pojechałem z żoną i córką na wycieczkę. Na rowerach białkowych. Bielsko, Szyndzielnia wyciągiem, dalej Klimczok, Beskid, Biały Krzyż, trawers Malinowa, Małe Skrzyczne, zjazd Hip-Hopą, Szczyrk i powrót opłotkami do Bielska. Straszna wyrypa, kamiory, wypychy, a moja żona i córka nadal uśmiechnięte, mimo, że kwaterę mamy pod Łysą Górą i dojazd jest mocnym akcentem na koniec. 50 km i 1300m w nogach. Na szlaku spotkaliśmy 1! rower zwykły i całe gromady elektrycznych.
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. ....bo One też kręcą🚴 do "pracy"..👍😄😂..
    1 punkt
  41. Bo chodzenie po torach grozi wywrotką:
    1 punkt
  42. 1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...