Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 02.06.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
15 punktów
-
15 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
Bo Piekielny Szlak. Była taka piosenka Dog Eat Dog - Expect the Unexpected. Ten tytuł dobrze go opisuje. Senne wioski na końcu świata, szutry premium, gravelduro, momenty WTF, piaski, błota, bagna, rzeki, jeziora, single, plaże, nadmorskie klimaty. A przejechałem tylko niecałą połowę. To jest szlak pieszy więc nikt nie obiecuje, że odcinki specjalne będą przejezdne11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
https://www.instagram.com/reel/C7cBVIEoRl3/ https://www.instagram.com/p/C7md8nqot_U/2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Multirelease jest znacznie bardziej pożądaną funkcją niż instant. W sobotę zrobiłem w terenie 45km rowerem z manetką m6100 - nie mogłem się przyzwyczić do braku multi... Nie mniej stojąc przed wyborem pamiętaj, że manetki stare jak m7 czy m8000 gryzą się z nowymi klamkami hamulcowymi jak m4100, m6100, m7100 itd.1 punkt
-
Instant release odpowiada za wrzucenie wyższego biegu poprzez samo naciśnięcie dźwigni - W SLX i Deore musisz pociągnąć dźwignię i ją odpuścić by wrzucić bieg. To się przydaje jak jedziesz w mocnym błocie bo przerzutka działa bardziej zdecydowanie. Multi Release odpowiada za możliwość wrzucenia 4 biegów w górę kasety i 2 w dół (Multi Release ogólnie odpowiada tylko za przerzucanie 2 biegów w dół kasety ale manetki z tą funkcją zawsze mają możliwość wrzucenia 4 w górę). W SLX i niżej możesz maksymalnie przerzucić 1 w dół kasety i 3 w górę. Tak jak mówię, jeżeli nie zależy Ci na tym to bierz Deore1 punkt
-
Właściwie tylko jeśli chciałbyś urwać ze 200g na masie albo mieć 2-3x tańszy serwis (względem factory). Ale pod każdym innym względem FOX będzie lepszy.1 punkt
-
Miałem, a żona nadal ma. To najtańszy poziom Foxa, ale to nadal fox. Prosta regulacja, gładkie działanie, na tyle dobre tłumienie, że nie zmieniamy na podjazdy. Cięższy od droższych modeli. Gdy w kolejnym rowerze przesiadłem się na Foxa 36 performance elite, czyli o oczko grubszy i dwa oczka lepszy, to różnica nie była w komforcie, wręcz przeciwnie, ale przede wszystkim we wsparciu, sztywności i nadążaniu za terenem. Różnica skoku to tylko 10mm. Ważne czego oczekujesz. Drogo to go nie sprzedasz. To model tylko OEM, ucięty. To nie jest widelec do którego dołożysz 1000pln i będzie WOW.1 punkt
-
SID Select to proszenie się o problemy. Odnośnie FOXa Rhythm to chasiss (czyli golenie dolne i górne) zostały mocno zubożone względem wersji performance (gorszy stop, większa masa, bardzo nietrwała anoda na górnych goleniach) oraz nieco uproszczony konstrukcyjnie tłumik grip (całkiem dobrze działający, na pewno lepiej niż pseudo charger z SIDa Select). Jeśli już chciałbyś zmieniać to na pełnego FOXa ew. SIDa Ultimate. Przy czym zyskasz nie tyle na komforcie co na trwałości przede wszystkim.1 punkt
-
Manetki Deore/SLX i XT nie mają tych samych opcji. Jedyne co mają wspólnego to Two Way Release, ale nie mają Multi i Instant Release. Deore/SLX mają dźwignie na ślizgach (Boleśnie się przekonałem jak SL-M670 dosłownie rozleciała mi się na trasie Hel-Gdańsk), SLX może delikatnie lepiej chodzi od Deore ale w stosunku do XT szczególnie jak masz mocniej skręcone sprzęgło to czuć różnicę w pracy. Moim zdaniem warto dopłacić, choć moja opinia jest na bazie doświadczeń z Sl-M610, M670 i M780 czyli 10s.1 punkt
-
Coś tam przyspieszysz, rower będzie bardziej responsywny ale po przesiadce na szosę miałbyś dużą różnicę w aerodynamice1 punkt
-
Nic "lepszego" w nim nie ma. Zamiast krossa stawiałbym raczej na to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/1 punkt
-
...taaa, dopóki Ci ktoś garażu z tyłka nie zrobi, kiedy zachce mu się wyprzedzać akurat tuż przed twoim niesygnalizowanym skrętem... A tym beztroskim życzę bliskiego spotkania, i zgaszenia peta w kubku z kawą, ewentualnie wzięcia znaku w ramiona, skoro ręce na kierownicy są zbędne - może pomoże, albo i nie...1 punkt
-
Ja pierniczę, niekiedy @marvelo piszesz z sensem, niekiedy bredzisz. Nie żyjemy w czasach Gomółki, naprawdę. Po co jakieś wolnobiegi, 1x7, blaty 52, szarpiące spawy dla kobiety w jeździe codziennej. Paranoja do kwadratu dosłownie. Do autorki tematu:: kupić rower crossowy/ firnessowy na oponach minimum 40, lepiej 44 i wyżej bez amortyzatora, na normalnych częściach Shimano, kupić w sensownym sklepie, niech dobiorą mostek, by było wygodnie i prosto. A najlepiej kup coś w rodzaju Marin Larkspur 1. To jest normalny rower, a nie wolnobiegi i dziwactwa z ery dinozaurów.1 punkt
-
spoko, przerzutka wyregulowana. Była domyślnie zbyt mocno 'skręcona' na h i l. Z tym łańcuchem będę jutro walczył. Dzięki.1 punkt
-
Ja dobrych kilkanaście lat temu jechałem jeszcze starym mtb 26" przez wioskę polną drogą, lekko z górki więc prędkość jakaś była i też mi rosły kundel wyskoczył z niezamkniętej posesji. Przyśpieszyłem ale środek lata, droga z lekka zapiaszczona więc mi koło zaczęło myszkować i na jakimś głębszym piachu stanęło w poprzek a ja przeleciałem przez kierownicę - jak walnąłem o glebę to pies się wystraszył i z piskiem uciekł...1 punkt
-
1 punkt
-
Nie mogę znaleźć trgo co chciałem ale trafiłem na takie:1 punkt
-
Ten Ghost byłby niezły, tylko trzebaby zmienić tłumik w widelcu z Motion Constrol na Chargera 2.1: https://piwnicarowerowa.pl/damper-upgrade-kit-charger2-1-rc-2-crown-high-sp,3,43201,30977 Oczywiście przed zakupem trzeba się upewnić, że ten Charger na pewno jest kompatybilny z Yarim w werssji 27,5".1 punkt
-
Miałem sobie ostatnio szlaban na rowerowy shopping zrobić (świnia żre na nową ramę/nowy rower), ale że trafiła się kumulacja (-20% nawet na graty z wyprzedaży), to jakoś tak uległem Nowe trampki plus zestaw sznurówek:1 punkt
-
No właśnie - Ghost to taki rower OK i w dobrej cenie ale kompromisem jest widelec, działa, ale są lepsze. Pod uwagę można brać taki https://piwnicarowerowa.pl/rower-focus-jam-6-9-29di-fox-36-rozmiar-l-shimano,3,43288,44365 - mniej do łomotu, ale lepszy osprzęt.1 punkt
-
Ten Ghost całkiem niezły jak za tą kasę ale to wersja enduro do konkretnego łomotu. Damper na sprężynie to się nie wypowiem ale amor nie współgra tutaj z całością. Ja bym poszukał wersji AM z ciut mniejszym skokiem zawieszenia i amora ale za to z Lyrikiem i damperem powietrznym. Pewnie będzie ciut drożej ale warto.1 punkt
-
Ja zaś jako kierowca zawodowy, który jeździ dość często na rowerze to powiem szczere, że denerwuje mnie brak jakiejkolwiek sygnalizacji od rowerzystów poruszających się DDR. Np. jest rozjazd, lewo i prawo to mało kto sygnalizuje że np. skręca w lewo na DDR a nie jedzie w prawo, gdzie np. nie występuje przejazd. O tym, że brakuje też wiedzy z punktu widzenia przepisów Ruchu Drogowego to już inna kwiestia. Ale wiadomo i po jednej stronie i po drugiej są osoby, które stwarzają zagrożenie przez swoją niewiedzę. Śmiem stwierdzić, że warto by przywrócić Kartę Rowerową, czy też uprawnienia do kierowania skuterem nawet dla osób dorosłych.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wystawiasz okulary z brudnymi szkłami za pół tysiąca pln - ogarnij się 😄1 punkt
-
1 punkt
-
Ale co to ma do rzeczy w momencie kiedy jesteś wielu rzeczy świadom, wiesz czego chcesz, co możesz użyć i budujesz sprzęt pod siebie ( nawet z używek i nawet z takich które się naprawia) ? Skoro mam możliwość użycia podzespołów które spełniają moje kryteria innych producentów, to w imię czego mam przepłacać za coś co nazywa się GRX, czy Ridley ( na Carbondzie)? Jestem praktykiem i szanuję hajs pomimo, że mnie stać. I odnoszę wrażenie, że to samo chce osiągnąć autor i z tym samym założeniem wyszli inni , którzy sobie sami poskładali sprzęt pod siebie. Drogo nie znaczy dobrze, ale dobrze znaczy z głową. Składanie sprzętu , to tez jest sztuka nie tylko mechaniczna1 punkt
-
Ale to nie jamnik, tylko pinczer średni. https://fera.pl/pinczer-sredni-charakterystyka-zdrowie-potrzeby-encyklopedia-psow.html1 punkt
-
Ale co Wy tu mierzycie jezdnię i Passaty... Obok była DDR! Wytyczona w kierunku, w którym się poruszali. Mieli prawny obowiązek nią jechać. I nie ma dyskusji, że oni robią segment, czy założyli właśnie najdroższe szytki. Kiedyś trafi się ktoś mniej wyrozumiały, bardziej nerwowy. A karbon i kości kruche... Śmieszne jest obwinianie mnie, kierowcy, jadącego zgodnie z przepisami i wymagającego tego od innych.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00