Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 31.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bo chicken tikka masala, piękne 2 dni rowerowe za mną a jeszcze 3 zostały3 punkty
-
2 punkty
-
Fajne niejsce, trzeba tylko z MCP zjechać. My przypadkiem trafiliśmy, tak Komoot trasę wyrysował, nawet żałowałem że na te kocie łby zjechaliśmy ale nie chciało mi się na OsmAndzie korygować i dobrze wyszło. Dziś koniec wyprawy, ostatnie 10 km po dziurawych asfaltach i szutrach już bolało, zwłaszcza ręce. I te sakwy skaczące na dziurach... Ale jeszcze obsmaruję Ortlieba. eTtex też grymasił - wczoraj szukałem alternatywnych tras bo miałem dość błotnistych ścieżek w lesie a ten mi podobne atrakcje routował. No i gubił ślad co jakiś czas i od nowa szukał. A dziś miał fioletową sr.czkę - co jakiś czas znikała mi fioletowa kreska (ślad) a ekran robił się fioletowy. To mu się już wcześniej zdarzało. Generalnie na plus ale bez pomocy OsmAnd, Komoota czy GM ciężko. No nie da się z sakwami i namiotem (nie użyty ani razu) jeździć po błocie w lesie w terenie mocno pagórkowatym albo w piachach. Podsumowanie dnia:2 punkty
-
Kupiłem Sensę na 105. W przyszłym tygodniu będzie. Podzielę się wrażeniami jak będę po jeździe. Bardzo dziękuję za porady 🙂2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kibicowaliśmy dziś zawodnikom na World Cup Enduro w Bielsku. To niesamowite jak oni jeżdżą. Poziom czołówki światowej trzeba zobaczyć na własne oczy. W ubiegłym roku widzieliśmy Mistrzostwa Polski i podziwiałem wszystkich zawodników, jednak Sławomir Łukasik wyraźnie się wyróżniał. Tu było takich Sławomirów wielu, nasz Mistrz zajął jednak drugie miejsce ze stratą mniejszą niż 0,1s. Dziewczyny z Elity, w tym Katarzyna Burek też robią wrażenie. Szybkość, pewność, reakcja na trudne sytuacje - miło popatrzeć. Z kobiet zwyciężyła Isabeau Courdurier, mimo upadku na pierwszym OS. Choć padało, to kibiców na trasie było sporo. Ciekawy sprzęt, gwiazdy enduro z bliska i sporo łażenia po górach. Żałosna była strefa tylko kibica i Expo na Błoniach. Zapłaciliśmy 210pln za 3 bilety, by skorzystać z TOI TOIa i zobaczyć kilka randomowych stanowisk jakichś firm handlowych. Te firmy zostały oszukane, bo zapłaciły za możliwość zaprezentowania się dosłownie garstce ludzi, a ja kupiłem przez internet kota w worku (bilety), który okazał się martwy i łysy.1 punkt
-
Szczucie ? Wolne żarty - zastanów się teraz, kto ma większe szanse na przeżycie... Myślę, że to po prostu ochrona słabszych uczestników ruchu, a że często *nieuważnych, to już inna kwestia (*tak jak ci zapitalacze, którzy się nie zatrzymują przed przejściem, mimo stojącego samochodu na sąsiednim pasie).1 punkt
-
No ale co chciałeś udowodnić tym przytoczeniem brzmienia przepisu? Pierwszeństwo mają tylko i wyłącznie piesi, którzy na przejściu już się znajdują lub na nie wchodzą, czyli jedną nogą są już na przejściu a drugą jeszcze na chodniku. Zbliżający się do przejścia czy stojący przed przejściem i czekający pierwszeństwa nie mają wbrew temu co mówią niedouczeni dziennikarzyny w mediach. Inny przepis, którego nie przytoczyłeś, mówi, że pieszy ma obowiązek się upewnić, że może bezpiecznie wejść na przejście: A szczególna ostrożność to wg ww. Ustawy: Art. 2. [Definicje] 22) szczególna ostrożność - ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie;1 punkt
-
Wzorcowe ustawianie klamek można sobie włożyć, Ty jedziesz rowerem nie wzorzec. Sam mam tak ustawione, żeby w trybie endurance nadgarstki był prosto z resztą ręki do łokcia. Jeśli jest równolegle do podłoża to fajnie ale jeśli nie to tym gorzej dla równoległości podłożą1 punkt
-
Zamiast powielać bzdury zasłaniając się lenistwem, wystarczyłoby sprawdzić jak brzmi przepis... Brak wiedzy to żaden wstyd, ale już obnoszenie się ze swoją ignorancją jest zwyczajnie słabe. Art 13 ust 1a ustawy Prawo o ruchu drogowym: Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.1 punkt
-
No to sam sobie odpowiedziałeś. Masz dwa wyjścia. Skrócić reach tak żeby było Ci wygodnie. Kolarze zawodowi spędzają więcej czasu na rozciąganiu niż większość z nas na jeżdżeniu. Czy byłbyś w stanie wymienić baterię w tylnej przerzutce podczas jazdy ? Raczej nie. Widziałem jak pros to robi obserwując drogę przed sobą. Więc trzeba podejść z pokorą do własnych możliwości i dopasować rower pod nie. Druga opcja to zacząć pracować nad gibkością ciała. Ale to na pewno chwilę zajmie i nie wiem jaki będzie finalny efekt. Pewnie zależy od intensywności ćwiczeń, indywidualnych predyspozycji, wieku itd.1 punkt
-
1 punkt
-
Wynalazki pokroju KRX sobie odpuść, szczególnie w takim budżecie.. to jest napęd rodem z Aliexpress. Już bym wolał Eskera 2.0 MS. ps. https://www.pepper.pl/promocje/rower-gravel-rondo-ruut-al2-843404 Apex 1x11, waga 10,5 kg.1 punkt
-
Zmień na powietrzny, będzie o niebo lepiej. Proponuję Rock Shox Paragon. Gold o skoku 65 mm. Porównaj na wszelki wypadek wymiary oś-korona w obu, dopuszczalna różnica to 10 mm. Ja mam w rowerze crossowym Paragona o skoku tylko 50 mm i jest super w typowej rekreacyjnej jeździe mieszanej asfalt, szuter, ubity las. Ale ja ważę tylko 65 kg. Opony proponuję Tufo Thundero 40 lub lepiej 44, jeśli masz obręcze minimum 20 mm I będziesz jeździł tez po gorszej jakości drogach leśnych. Te opony są bardzo uniwersalne, lekkie, mają ok trakcję i opory i przyzwoicie amortyzują przy odpowiednim ciśnieniu. Szczególnie 44 w miarę odczuwalnie złagodzą wstrząsy kręgosłupa, co ważne przy wyprostowanej pozycji. Jest też rozmiar 48, ale tu byś musiał mieć obręcz ok. 24, na upartego choć 22 mm. No 48 może wydawać się sporo, ale tłumienie powinno być całkiem ok. Ja mam 44 w sztywnym rowerze z amartyzowaną bdb sztycą I 40 w crossie na wspomnianym amorze. Czuję, że i tu lepsze byłyby 44. Jedną wadę mają te opony, bardzo ciężko się je zakłada w systemie dętkowym.1 punkt
-
Nie żebym bronił sklepu tylko informacyjnie - Niemcy mają 19% vatu na rowery a my 23%, zapewne stąd jest różnica w cenie.1 punkt
-
Ja zaś jako kierowca zawodowy, który jeździ dość często na rowerze to powiem szczere, że denerwuje mnie brak jakiejkolwiek sygnalizacji od rowerzystów poruszających się DDR. Np. jest rozjazd, lewo i prawo to mało kto sygnalizuje że np. skręca w lewo na DDR a nie jedzie w prawo, gdzie np. nie występuje przejazd. O tym, że brakuje też wiedzy z punktu widzenia przepisów Ruchu Drogowego to już inna kwiestia. Ale wiadomo i po jednej stronie i po drugiej są osoby, które stwarzają zagrożenie przez swoją niewiedzę. Śmiem stwierdzić, że warto by przywrócić Kartę Rowerową, czy też uprawnienia do kierowania skuterem nawet dla osób dorosłych.1 punkt
-
1 punkt
-
Ja kupiłem fitnessa Meride Speeder i jestem bardzo zadowolony. Jest szybki lekki zwinny. W weekendy jeżdże w trasy a w tygodniu po mieście tak więc idealnie spełnia moje zapotrzebowania. Największą wadą Fitnesa jest to ,że po kilku miesiącach od zakupu zaczyna się myśleć o gravelu czy szosie i kierownicy typu baranek. Czasami też mam takie myśli szczególnie podczas weekendowych wypadów za miasto, ale z kolei nałożyło by to ograniczenia na jazde po mieście w tygodniu. Tutaj wiadomo ,że jest sporo przeszkód i zdecydowanie lepiej się przydaje prosta kierownica, lepsza widoczność i hamulce(kilka razy szybka reakcja zapobiegła zderzeniu się z innym rowerzystą). Tak więc koniec końców ja nie żałuje i był to przemyślany zakup, ale wiem ,że część kolarzy potrafi pluć sobie w brode. Ciężko go potem sprzedać a przeróbka kierownicy na baranka jest mocno kosztowna. Na crossie jeździłem wcześniej. Wygodny ale brakuje odejścia i prędkości. Zacząłem się na nim dusić. Czasami jakiś dziadek w trasie potrafił mnie wyprzedzić na lepszym sprzęcie. Trzeba dobrze przemyśleć zakup i kupić rower pod własne zapotrzebowanie. Ja fitnessa mogę polecić jak najbardziej.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kontrowersyjny luksemburski outlet dostarczył po ponad 4 tygodniach zamówienie, w którym wszystkie produkty miały w momencie zamówienia status "on stock". Całkowity koszt (wliczając standardowo drogą wysyłkę) wyniósł 90.43EUR W paczce: rd-m8000-gs (wersja box) komplet przód +tył magura trail z klamkami hc siodełko selle italia St7 superflow z dużym odblaskiem1 punkt
-
1 punkt
-
Nie chcieliśmy wracać tą samą drogą, bo szutry i haszcze na granicy, a nie miałem mapy Litwy dociagniętej do OsmAnda, Google Maps - jak zwykle bezużyteczne w sytuacji kryzysowej... A w miejscu, w którym GM się zesr...ło zaczynał się kawałek asfaltowy, do granicy. Potem szuter ale zbity, nie luźny jak na LT. Jeszcze poczucie humoru samorządowców - tablica psu na budę bo trzeba mieć lornetkę teatralną albo wspinać się po ściance, żeby coś przeczytać 🤣 Tak to jest, jak rozwiązania projektują ludzie nie wierzący i nie praktykujący...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@spidelli wczoraj jeszcze śniegi leżały, chomiki i te sprawy .......nie za wcześnie na urlop ? Inaczej rzecz ujmując "gul" mi skacze jak inni się bujają w " obłokach" a ja muszę orać.😒1 punkt
-
Czasem jedno spojrzenie wystarcza i już wiesz, że ucieczka nie ma sensu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wagi niestety nie mam ale raczej nie jest piórkowa Kaseta waży ponad 500g, koła tanie, jeżdżę na dętkach. Więc tak, ze starego roweru zostały: Korba Deore FC-M591 Hamulce M445 Amortyzator SR Suntour NRX-S (najwyższy model z tamtych lat) Napęd: Przerzutka XT RD-8000M SGS + manetka Deore XT SL-M8000 + łańcuch CN-HG701 + kaseta Sunshine 11-46 + zębatka 36T (było 34T) Kierownica Canyon H12 + mostek Concept EX Koła 29" obręcze Rodi Disc + piasty ARC + opony Kenda Piedmont 45 mm Sztyca XLC Comp 27,2 + siodło Selle Italia (model nie pamiętam ale idzie do wymiany na WTB Rocket)1 punkt
-
1 punkt
-
Giant Defy Advanced 2 (2022) Zmiany w stosunku do seryjnego: Korba z grupy R7000 105, Siodełko Bontrager Aeolus Elite, Kierownica Pro PLT Carbon Ergo, Owijka Lizard Skins DSP, Koła Vinci Sentiero 50mm na piastach DT Swiss 350 z oponami Continental Grand Prix 5000 S TR 28mm i dętkami TPU. Mam do niego drugi zestaw kół z oponami Panaracer Gravelking 35mm i dzięki nim jest super uniwersalną maszyną na prawie każdą drogę.1 punkt
-
@szy @Mihau_ @Miro1970 @PiotrWie Dziękuję za poświęcony czas i merytoryczne podpowiedzi odnośnie zakupu roweru! Co do mojej decyzji zakupowej, to nie zdecydowałem się jednak na gravel (nie wykluczam tego w przyszłości), a pozostałem przy trekkingu. Korzystając z sugestii @szy poczytałem trochę odnośnie paska napędowego i zdecydowałem się na rower Koga F3 8.0.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00