Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      37

    • Liczba zawartości

      7 376


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      4 563


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 536


  4. Mentos

    Mentos

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      1 969


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo zatrzymał się czas na chwilę czasu 🫠 Pozdrow'er😘
    11 punktów
  2. 9 punktów
  3. Bo wyschnięty, płaski windows 🫠 Pozdrow'er😘
    8 punktów
  4. 7 punktów
  5. 7 punktów
  6. 6 punktów
  7. 6 punktów
  8. Bo Windows edycja wiosna2024
    5 punktów
  9. Co po mi nię te? Mam cel o wać w koń kret ny dzion?
    4 punkty
  10. Mistrzu historii nieistniejących - nic się ostatnio nie zmieniło. Zabierasz głos w kwestiach o których nie masz pojęcia. Co do drugiej kwestii - niektórych ogranicza dystans (tych co jeżdżą elektrykami) innych umysł. Chyba lepiej nie pisać pierdół - do tego stwierdzenia lepiej pasują dwa słowa których użyłeś - chyba i lepiej. Jeden jedzie do Lidla po piwo mimo że ma 200 metrów. Drugi ma 2000 metrów i idzie tam pieszo. Ten pierwszy jest jak ty gdy analizuje motywację tego drugiego. Ogarniam sobie wypad backpackingowy - do celu mam 800 km. Będę się pałowal obwieszony kupą toreb i innych gratów żeby posiedzieć na plaży przez 2 dni mając 14 dni urlopu. Po co się wygłupiać - lepiej zapakować manele w walizkę i pojechać tam samochodem, sensownie spożytkować te dwa tygodnie. Nie wiem jak żyjesz ale mógłbyś spożytkować trochę czasu na poszerzanie horyzontów. Przy okazji jakość twojego forumowego kontentu by (dramatycznie?) wzrosła.
    4 punkty
  11. Cytując klasyka- Od zawsze jeździłem głównie na- ręcznym🫠 Kurier dziś przytargał zardzewiały gruz, po rozpakowaniu okaz zardzewiały był ale też je bbb nie ty, wystosowałem prośbę o zwrot stu cebulionów😉 Nie czekając długo, noc młoda a wszyscy wokół śpią, poskładałem na sztukę z tego co leżało wokół 🫠 Pozdrow'er😘
    4 punkty
  12. 4 punkty
  13. Dla rowerzysty nawet kółko przerzutki jest zabawką 😉 czy to w elektryku czy w analogu. Mnie to najbardziej wkurza to wasze biadolenie 🫠
    3 punkty
  14. Tak właśnie traktuję elektryki .Ale jak widać to: Właśnie nastąpiło. Niektórzy nieźle się tu odpalili.
    3 punkty
  15. Cóż internet, forum to taki skrót kojarzy się przede wszystkim z Private Message. Wiesz, kiedyś jeździli na oponach 20mm, ale jakoś przestali. Obecnie peleton jeździ na 25-28, gdzie realnie z szerszymi obręczami bywa nawet 32mm. Czasy się zmieniają, wiedza o optymalnym zestawieniu obręcz - opona też. Wiedza o aero też poszła do przodu i dobre obręcze mają dobraną szerokość zewnętrzną do szerokości opony. Ach, nie ma argumentów, to personalnie trzeba komuś pojechać? Jakbyś nie zauważył temat nie jest o wyścigowych szosach. Jakbyś nie zauważył, to co mieściło się w moim doświadczeniu praktycznym z oponami to pisałem na samym początku. Jakbyś nie zauważył, to czepiam się nie konkretnych opon, a robieniu porównania z tyłka. Jeszcze raz: - porównywanie opony cx z szosową i na tej podstawie dowodzenie, że węższa jest szybsza nie ma sensu, to powinno być oczywiste dla każdego - porównywanie wąskiej opony mocniej napompowanej (mieści się w zakresie) z szeroką niedopompowaną (poniżej zalecanego zakresu) też jest z tyłka i to też powinno być dla ciebie oczywiste Ja rozumiem, że komuś lepiej się jeździ na węższej i tego nie ma jak negować. Jednak jeżeli do tego dorabia się całą teorię, że węższe jest szybsze, jeżeli przy tym pomija kilka istotnych faktów, to to jest wprost wprowadzanie innych w błąd. Tego się czepiam i czepiać będę. Działać zadziała ale czy to optymalne połączenie? Jeżeli trekkingowa to 19mm, to jeszcze ujdzie, ale jeżeli to 22mm tak jak ma autor, to wsadzanie 23mm jest mocno dyskusyjne. Podobnie pchanie 28mm w obręcz 13mm, gdzie robi się już "żarówa". A jaki ma sens porównywania 25 w górnych granicach ciśnienia, z 32 w dolnych? Porównaj obie na dolnym, środkowym, górnym i wtedy można jakieś wnioski wyciągać, fizykę zaprzęgnąć dlaczego tak wyszło.
    3 punkty
  16. Frameszrot i przydasie Korba goldix'a 160mm Suporty dwa i stery czterdzieści cztery. A potem na szypko jakem ja, poskładałem z tego co leżało wokół Pozdrow'er😘
    3 punkty
  17. 3 punkty
  18. dwa zdjęcia dla Akkwlsk... sentymentalna Kura rura i bardzo dziwnie pospawan cargo fork... :))) Kura rura na żywo kolory jak żywe, bardzo ładna... Nie widać ale ten widelec ma koronę i pióra u gôry od normalnego koła po czym w połowie dostał grubej rury kawał w poprzek i tam zaczynają się widełki " małego koła...
    2 punkty
  19. Zmeiniam zazwyczaj całe gotowe koła i tak jako przykład: Szybka akcja , bo ultramaraton ( szosowy MPP) za ultramaratonem( terenowym Wschodem 2021) i nie ma co się przyzwyczajać do roweru. W trekkingu zmieniłem przełajowe Pasaki na maszynówkach i Gravelkingach SK 700x38 na jakieś do tłuczenia koła szosowe na kulkach i Schwalbe One 700x23. Pomimo gorszych kół było zdecydowanie szybciej jak na szerokim secie na GK co spowodowało iż z szosowcami szanse miałem wyrównane. W kilku rowerach zmieniam sety z szutrowych ( 700x35) na szosowe ( 700x23 lub 25), by na asfaltach cieszyć się dynamiczną i szybką jazdą. Taak, jest zdecydowanie szybciej jak na 35-kach
    2 punkty
  20. Ja tak zrobiłem. Wsadziłem, na próbę, P Zero Velo 28C zamiast Schwalbe G One 40C. Przepaść. Pacjent to aluminiowy Soot 50 z napędem 105 (50-34 x11-34).
    2 punkty
  21. Bogaty kraj to i lenistwo się szerzy więc kilogramów przybywa. Tu bez wzięcia się za robotę taką czy inną nic nie pomorze czy to elektryczne czy nie. @leon chyba widać, że dyskusja w takiej formie sensu nie ma. Traktuj elektryki jako zabawka i tylko tyle. Gdybym sobie kupił takiego to też jako zabawkę a nie jarał bym się, że jakąś super dyscyplinę uprawiam. Dodatek do treningu zjazdów. To nawet nie podpada obecnie i długo się to nie zmieni tak ostatecznie pod jakiekolwiek poważne zawody. Powody czysto techniczne a nie kondycyjne ale jednak. Wyluzuj i może jak już skup niechęć jak ja do tylko spasionych z wyboru wieprzy, którzy korzystają z wypożyczalni w trybie turbo by dostać się do paśnika z chmielem i kiełbachą, strzelić fotę jakie to sportowe zapędy mają. To jest prawdziwa zaraza. Ale też z twojej perspektywy nie jest tak źle bo jak kręcę tutaj koło siebie choćby w Niepołomicach to elektryków jest tyle co nic. Ludzie jeszcze nie powariowali do reszty by na drogę płaską jak stół wybierać cokolwiek co ma prąd. Tym bardziej jak ktoś ma wybór a nie został z tylko czymś elektrycznym.
    2 punkty
  22. Widać dookoła ze coraz więcej ludzi ma problemy z nadwagą, ja też. I dlatego zacząłem właśnie jeździć. Bo nie meczy tak jak bieganie, nie obciąża stawów. Jest też moda na jeżdżenie, no i dzieciaki były w takim wieku żeby ich nauczyć jazdy na rowerze. Ostatni rower miałem na komunię, nie jeździłem jakieś 20 lat. Nie jeżdżę dużo, raczej wokół właśnie komina. Po roku czy dwóch takiej jazdy zrobiłem Pomorską w 4 dni. Robię to dla frajdy, w mocno turystycznym tempie. Więc z własnego doświadczenia wiem, że nie trzeba robić 10 tys km rocznie aby bez problemu zrobić 100 km na raz bez kontuzji czy wielkiego zmęczenia.
    2 punkty
  23. Wymogiem bycia kolarzem jest posiadanie minimum jednej szosy i nie trzeba na niej w ogóle jeździć.🫠
    2 punkty
  24. Nie wymagaj ode mnie komentowania twojego chamstwa i wycieczek osobistych. To nie ten poziom. Piszesz prawdę. Może to wynikać z wielu rzeczy, nie tylko z konieczności. Np z lenistwa.
    2 punkty
  25. Potem już niestety tylko szosa, aż do ZG. Polecam zostawić sobie zapas czasowy przed pociągiem powrotnym i zaliczyć jako bonus stare miasto, jest bardzo ładne oraz obfite w restauracje i kawiarnie. Możemy serdecznie polecić meksykańską przy rynku, mega klimat, super obsługa i pyszne jedzonko. Na koniec, obiecany akapit sprzętowy. Trasa jest na tyle płaska, że postanowiliśmy jechać na singlowo (dwóch z nas w każdym razie). Jeśli ktoś nie lubi dylematów przełożeniowych, to my oblecieliśmy na 32/18 przy gumach 29x3" i drugi raz pojechalibyśmy tak samo. Pod tym względem zupełnie bez spiny, jest kilka podjazdów na trasie, ale są na tyle krótkie, że w razie fakapu możne je sobie spokojnie wcisnąć z buta. Ogumienie - no i tu już bym się dwa razy zastanowił, jak już pisałem, na trasie jest sporo asfaltu, zwłaszcza drugiego dnia, ale też całkiem sporo piachu. Pozostałe dwa rowery to Ronin na gumach 27,5 x 2,1" oraz Nicasio na gumach 650b x 47c. Ronin szedł dzielnie, ale Nicasio musiał już miejscami srogo walczyć, a czasem nawet odpuścić. Obstawiam, że wcześniejszą wiosną lub jesienią sytuacja może być inna, ale w porze suchej trasa dla cienkokiszkowców może być miejscami wymagająca. To jak nasze gumy 29x3" radziły sobie na piachu z oczywistych względów pomijam Podsumowując - pierwszy dzień bardzo przyjemny, w drugim zdecydowanie zbyt dużo asfaltu, więc jeśli ktoś nie lubi, to polecam poszukać alternatywnych dróg powrotnych dla ostatniego odcinka i nieco inaczej poprowadzić trasę. No i trasa jest spokojnie do zrobienia w jeden dzień, bez nocki, ale przecież nie o to tu chodzi!
    2 punkty
  26. Bo bocian (tam już dawno nie ma stacji paliw) Podlasie, bocian, patrz bocian, jak on żyje to znaczy, że my też możemy.
    2 punkty
  27. 2 punkty
  28. W tych pięknych okolicznościach przyrody
    2 punkty
  29. Udało mi się zgubić Bleed Nipple Cup [Y8B214000] - musiałem zaimprowizować, żeby nie łapać wszelakiego syfu do systemu olejowego. Rozwiązanie = opuszek rękawiczki nitrylowej i najcieńsza trytytka jaką miałem na stanie. @Sobek82, nie wala ci się gdzieś po stodole jakiś luźny "kapturek".
    1 punkt
  30. Chłopie, ale ja nie wiem po co ty to nadal ciągniesz. Pomijając kwestie wizualne (bo o gustach itd) a zostając przy ocenie suchej specyfikacji to roam 2 nie ma nawet podjazdu do riverside
    1 punkt
  31. Sztuka polega na tym, żeby ewentualna różnica była jak najmniejsza, czyli sztywny widelec nie powinien być krótszy więcej niż 20 mm - w przybliżeniu o wartość SAG amortyzatora.
    1 punkt
  32. Giant Contend AR- czyli alu. Koła DT R511, szprychy sapim cx ray, piasta dt 350 ratchet. Zmiana opon z duro moe joe 700x35 ( tak wiem duro, ale waży 350gram realnie, zbiera się dość fajnie i mega trzyma na piachu, błocie, nie widzę różnicy np.: z conti terra trail, nie jest to wolna opona- jechałem na niej m.in Piekło Przytoku), zmiana na gp conti gp4000sII 700x25 ( realnie wychodzi 28c, waga coś koło 220gram). Bardzo duża różnica, zupełnie inny rower, dużo łatwiej go rozpędzić, rozkręcić. Jak już się wejdzie na tym 35c tak pow. 30kmh to już się leci, ale każde rozkręcenie roweru to kosmos różnica. Oczywiście porównanie z d..y bo porównujemy szybką szosową sportową oponę z oponą przełajowo-szutrową, no ale padło pytanie. Jak dla mnie żeby takie porównanie miało sens to trzeba by zestawić oponę 700x-25c z dokładnie tą samą oponą 700x35c.
    1 punkt
  33. A myślisz, że znajdziesz solidniejszy amortyzator w tej cenie? https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29-xl-13751924079 Unibike`i są bardzo solidne, mają dużą DMC i napęd bardziej odpowiadający Twoim wymaganiom. EDIT. @Speedster2000, ktoś linkował niedawno ciekawy MTB z napędem 2x10 i powietrznym XCR, ale sobie nie przypomnę. @keltu, nie Ty? Co do korby - 32t może być mało na Twoje jazdy. Do zwykłej główki coraz mniej dobrych amortyzatorów...
    1 punkt
  34. No coś w tym jest...ale czy to błąd to nie wiem. Obecnie mam szosę na 25c, road+ na gravelowych 35c i mtb. To duży komfort. Ale gdybym musiał zostać z jednym rowerem to byłby to pewnie jakiś road+ gdzie rotowałbym ogumieniem/ całymi kołami. Czyli chciałbym mieć sprzęt, który będzie prawie gravelem , a na szosie nie będzie odstawał od obecnego tcr'a. Ja wiem jakie sety miałbym na poszczególne nawierzchnie (no bo jednak bagaż doświadczenia z tras, ale też wyścigów szosowych czy gravelowych mi na to pozwala), ale część ludzi błądzi. A ten watek mógłby sporo wnieść.
    1 punkt
  35. Że jaki? Mocno responsywny? Chyba w porównaniu do miejskich z wypożyczalni 😀.
    1 punkt
  36. No nie włożysz korby z osią 24 do dziurki 30 mm. Znaczy się włożysz , ale luz będzie . Szukasz suportu press fit 30 pod oś 24mm , a nie 30 mm jaki kupiłeś. Mufa 46x70 to zawsze press fit . Z tokena to toto: https://sklep.token-polska.pl/suport-bb841t-46-p-32.html Z tym że nie jestem pewien czy te wewnętrzne pierścienie ze starego suportu nie podejdą do nowego , trzeba by sprawdzić . Te tokeny są w miarę uniwersalne , różne adaptery tam wkładają.
    1 punkt
  37. Suport jest na styku ramy z korbą , więc oba wymiary są ważne . BB30 to typ mufy w ramie , 24 to średnica osi korby ( Shimano HT czy tam inne wynalazki ) Kupiłeś suport pod swoją mufę ale pod oś 30 mm .
    1 punkt
  38. Może nie sklep, ale ciągle* okazja na trzy miesiące Strava za FREE- można sobie odpalić subskrypcję na 90 dni bez podawania info o karcie z monetami: https://boop.pl/rozne/strava-premium-na-90-dni-bez-podawania-karty-dziala-na-starych-kontach#google_vignette * - źródło z linku ma dwa dni, kod wczoraj wieczorem jeszcze działał.
    1 punkt
  39. Mam znajomego co kupił partnerce elektryka, ona ma nieco ponad 40 lat, szczupła ale nie wysportowana. Kupił aby robiła większe dystanse i żeby jak to mówi dało się z nią jeździć. Uważam że akurat taka osoba to powinna jeździć zwykłym rowerem. Owszem, Wywiady na rowerze, gdzie jest to praca to rozumiem, albo jak ktoś jedzenie rozwozi, może osoby starsze albo takie które są bardo otyłe i muszą od czegoś zacząć. Może starsi. Ale nie rozumiem kupna elektryka bo ktoś chce zrobić 60 km a nie 20, tylko nie chce mi się pedałować. Ale co kto woli. Mam znajomego co kupił partnerce elektryka, ona ma nieco ponad 40 lat, szczupła ale nie wysportowana. Kupił aby robiła większe dystanse i żeby jak to mówi dało się z nią jeździć. Uważam że akurat taka osoba to powinna jeździć zwykłym rowerem. Owszem, Wywiady na rowerze, gdzie jest to praca to rozumiem, albo jak ktoś jedzenie rozwozi, może osoby starsze albo takie które są bardo otyłe i muszą od czegoś zacząć. Może starsi. Ale nie rozumiem kupna elektryka bo ktoś chce zrobić 60 km a nie 20, tylko nie chce mi się pedałować. Ale co kto woli.
    1 punkt
  40. @akkwlsk kiedy masz to zamiar zrobić, od listopada tam się nic nie dzieje🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  41. A ja wrzucę zajaweczkę tutaj, a szerszy opis będzie tradycyjnie w wątku bikepackingowym
    1 punkt
  42. @keltu@Ador @Strek @testudo @Zbyszek.K @bazzz @CoolBreezeOne @siemalysy @WaGiant @Jurek63 @sznib @vincek @Mandoleran @spidelli @kazafaza @elkaziorro @rambolbambol@kipcior @Sansei6 @zekker @Cross90 @KSikorski @_Piotrek @abdesign @marcesco @wojtasin @Punkxtr @wojtt80 @JWO @Roballinho @akkwlsk @itr @Rysz @Grizzli @TheJW @jendrzych @artoor @100lar3k @Dokumosa @skom25 @woojj @Kemusi @Q_u @Brombosz @RafalxM @3143k4r2 @Angelic @niuti @GrzeGT @szy @ernorator @teotym @Artwro @Semtex @SerQ @Marinbiker @sky87 @Greg1 @Galipette @KNKS @Maciorra @GrzeGT@vincek Pominięte kilka miesięcznic, mimo to looozzz. Pozdrow'er😘
    1 punkt
  43. Może jesteś zepsuty? Miło że wiesz kto zacz na zdjęciu. Aczkolwiek sądząc po tonie wypowiedzi, jestem w kategorii wiekowej bardziej Twojego ojca. On pewnie zakumałby, że „odwrócona mensa” to przypadłość, która delikatnie nazywana jest głupotą. Ja się żegnam definitywnie, szkoda czasu na takie akcje. Pa! PS Z dziadkiem Jarvisem też mam fotkę.
    1 punkt
  44. Jest dokładnie odwrotnie. Jak masz mało mocy to każde kilka watów na oporach toczenia robi różnicę. Powód jest prosty. Przy około 19 km/h opory toczenia i aerodynamiczne wyrównują się. Im szybciej jedziesz tym opory toczenia tracą na znaczeniu a zyskują aerodynamiczne. Nie pamiętam dokładnie ale przy 40 km/h opór aerodynamiczny to już 90% wszystkich oporów generowanych przez kolarza. Tak się wszystkim wydawało dopóki do powszechnego użycia nie weszły pomiary mocy, tunele aerodynamiczne itd. Jeszcze 20 lat temu zawodowy peleton jeździł na 23C. Teraz na Paris-Roubaix niektórzy zakładają już 35C. No chyba że pojedziemy do Pruszkowa na tor to wtedy faktycznie 19/21C + 120PSI będzie optymalnym wyborem.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...