Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      4 563


  2. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      7 376


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      10 574


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      7 536


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo czasem żeby zjechać trzeba wcześniej pchać. Ja dziś przegoniłem zająca z traila
    7 punktów
  2. Bo wszędzie łosie na drogach:
    6 punktów
  3. 5 punktów
  4. Mały upgrade w związku z promocją za zachodnia granicą
    2 punkty
  5. Widelec do koła 20" pod tarczę, teraz muszę zmontować koło bo kołodziej którego pytałem nie podejmie wyzwania. 🫠 I oponę oraz gripy. Pozdrow'er 😘 I trochę szpeju z alie, jedno w drodze, drugie dziś klepnięte blikiem 🫠😘
    2 punkty
  6. Cały problem tkwi w konstrukcji siodełka i odpowiednim doborze pod rozstaw kości. To ,że się wrzyna w przedziałek i powoduje takie dolegliwości zobrazowałem na ilustracjach poniżej. W tym na górze zamiast wspierać się na kościach cały ucisk idzie w "przedziałek". Pora zmienić siodełko skoro takie dolegliwości się pojawiają. Obczaj któregoś Ergona, Sqlaba. One są płaskie od tyłu jak deska i nic w nich nie powoduje takich sensacji. Ważne też jest przejście tyłu w nos aby nie za szerokie było.
    2 punkty
  7. 2 punkty
  8. Bo most bez wody też musi być
    2 punkty
  9. Bo jakoś Beskidy nie chcą takiego tła robić
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. No cóż, rower sam nie jedzie. Natomiast różnica może być całkiem spora. Nie podam dokładnych danych, ani nie będę opierał się na średniej. Jadąc Gravelem na 40c, stała prędkość jaką byłem w stanie utrzymać jadąc normalnym tempem, oscylowała gdzieś w okolicach 25-27 km/h. Jeżdżąc szosowym na 32c, są to już okolice 30 km/h. Mając dokładnie ten sam napęd w Gravelu co Szosie, w Gravelu cały czas katowałem górę kasety, podczas gdy w szosie jestem na środku przez większość czasu. Dodam tylko, że w Gravelu miałem naprawdę szybkie opony Tufo Speedero. Ja także uważam że najważniejsza jest noga, potem długo nic, a potem zaczynają się tematy sprzętowe. Jak ktoś ma nogę jak koń, to na MTB objedzie szosowca. Jak ktoś jest "leszczem", to może sobie kupić S-Works i wlec się daleko za wszystkimi.
    1 punkt
  12. @FabianEs Pozycja w Roam wcale nie jest jak na taborecie, jest lekko pochylona do przodu. Co do Cues vs Deore. W teorii Cues ma zastąpić grupy osprzętowe Avilo, Acera, Deore 10 rzędowe. Ma być minimalnie cięższy, ale za to bardziej wytrzymały. Czy faktycznie tak będzie to czas pokaże, bo za krótko jest na rynku. 2x10 w Roam 1 w zupełności wystarczy w porównaniu do 3x z tego cube, ma porównywalny zakres: - najmniejsze przełożenie Roam 1 0,77 vs 0,76 Cube - najcięższe przełożenie Roam 1 4,18 vs 4,36 Cube. Co do hamulców to się zgodzę, te w Roam 1 to są bardziej spowalniacze, szczególnie jak jesteś cięższy.
    1 punkt
  13. Kup sobie przekładnię ze skutera elektrycznego, bo z 2000W to już nie jest rower.
    1 punkt
  14. Tak jak wspomniał @Mihau, geometrycznie bardzo podobnie, ale Canyon ma mostek (zintegrowany z kierownicą...) o mniejszym wzniosie i ostateczna pozycja będzie raczej bardziej sportowa.
    1 punkt
  15. Złudzenie związane z mniejszym slopingiem ramy w canyon. Generowanie pozycja bardzo podobna, różnice w milimetrach
    1 punkt
  16. Michal2008 W załączeniu zdjęcie przy głowicy Lezyne. Jak widać Supacaz nie jest mniejsza ale także nie jest specjalnie większa.
    1 punkt
  17. Rób u kołodzieja, który umi skrócić i nafwintować szprychy.
    1 punkt
  18. Radon nie ma sztywnych osi Polygon ma ale chyba nie za bardzo da się go kupić Sztywne osie ma za to pathlite https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-al/pathlite-7/3291.html?dwvar_3291_pv_rahmenfarbe=BK I to w sumie pomiędzy canyonem a roam 1/0 bym wybierał Co kto lubi. Jak chcesz mieć napęd 3x (osobiście nie widzę sensu jeśli nie mieszkasz w Alpach i nie jeździsz na wyprawy z sakwami) to jest ok
    1 punkt
  19. https://www.olx.pl/d/oferta/profesjonalna-hulajnoga-wyscigowa-kostka-racer-pro-28-kola-28-cali-CID767-IDYYg7D.html
    1 punkt
  20. Jak chcesz sztywne osie to w zasadzie masz chyba tylko dwie opcje do wyboru: Polygon heist x7 Radon scart light 10.0 Osobiście w tym roku wyrwałem polygona na przecenie za 4.5k i złego słowa powiedzieć nie mogę o tym rowerze po przejechaniu +- 800km
    1 punkt
  21. Co prawda to nie rower, ale jak zobaczyłem zdjęcie i opis to dzień mam zrobiony 😀. https://www.olx.pl/d/oferta/hulajnoga-yedoo-mezeq-CID767-IDXI7xb.html
    1 punkt
  22. stronki brouter i bikerouter są super, ale domyślnie mają wyłączone powiadamianie o zakrętach w rysowanych trasach. Zanim zaczniesz wyznaczać sobie trasę, trzeba kliknąć na kluczyk po prawej stronie ekranu i w opcji turnInstructionMode wybrać Locus albo Osmand. Wtedy po eksporcie do BSC 300 nawigacja będzie powiadamiać podczas jazdy o zbliżającym się zakręcie.
    1 punkt
  23. Da się, ale Shimano z tego co się orientuje nie produkuje. https://www.google.com/search?q=deckas+96&rlz=1C1YTUH_plPL1061PL1061&oq=deckas+96&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDQ3NDJqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8 @swagity, zapomniałem o łańcuchu... HG54 jak wspomniano powyżej.
    1 punkt
  24. Czy tam jest wzmianka o jakiś średnich? Po co te rozkminy i dodatkowe robienie sieki. Oczywistym jest,- opona węższa i na wyższym ciśnieniu = szybciej. Użyłem prostej żartobliwej metafory , która nawet ślepy zobaczy, ale nie. xD Samoprzylepne czerwone z Dekla i Parktoole najlepsze. Szkoda czasu i energii na kleje. Jak kleje to tylko w warsztacie butapren po szewsku wulkanizacyjnemu. Kapci łapię trochę z uwagi na typ jazdy i kilometraż, ale głównie mam tylko te łatki. Dętka nieużywana nawet latami będzie ok, co innego jak dętka już trochę przepracowała i defekty powstają nawet podczas normalnej jazdy po gładki i czystym asfalciku. Zdarza mi sie skorzystać ze skarbów Stomila z czasów PRL i działa to bez zastrzeżeń przez wieleset km. Jeżdżą amatorzy którzy mają jeszcze opony w tym rozmiarze i z jakiegoś powodu jeszcze nie zmieniają na nowe jeżeli nie muszą. Z racji bycia zawodnikiem, mam jeszcze opon w tym rozmiarze multum ( niewykorzystanych z zeszłych lat), aczkolwiek obecnie mogą być już nie produkowane. Od x lat nie kupuje środków eksploatacyjnych, więc nie sledze dokładnie rynku co jest wycofywane w danym dniu i jakie są ceny. Chcesz więcej info dlaczego tak, czy tak, zawodnicy jeżdżą na tym, a na tamtym to może dam Ci numer do kolegi z PZKOLu, bo mnie się naprawdę nie chce rozbijać gówna na atomy w wielu kwestiach.
    1 punkt
  25. Zdecydowanie. Zamiast wozić bachory do przedszkola/szkoły będziesz miał czas żeby wyjść na rower Biorąc pod uwagę że używają szerszych obręczy można przyjąć że aktualnie realna szerokość opon w zawodowym peletonie to 30-32 mm. Wrażenia z jazdy na szosie i FC są kompletnie inne. Ale przy jednostajnej jeździe po prostej na płaskim terenie nie jest tak że stoi się na nim w miejscu. Zresztą wrażenia mogą być subiektywne. Np. moje pokrywają się w 100% z wynikami testów dot. oporów toczenia opon czy zmiany pozycji łapy/dropy/lemondka a koledzy którzy wypowiadali się w tym temacie mają inne. A odnośnie odczuwania szybkości i dynamiki to mam takie skojarzenie. Miałem kiedyś malucha dłubniętego przez Grabowski Motor. Utwardzone zawieszenie, szedł 130 km/h, hałas był taki że nie dało się w środku rozmawiać, czuło się każde ziarenko piasku pod kołami. Normalnie rakieta. Coś niesamowitego. Potem pojechałem do Niemiec i kupiłem Golfa. Wyjechałem na autostradę. Cisza. Nic się nie dzieje. Nuda. A na liczniku 150 km/h.
    1 punkt
  26. Średnia 30km/h to nie jest tempo wycieczkowe, chyba że masz na myśli jazdę z taka prędkością, a nie faktycznie średnią. No i znowu w skrajności, jaki sens porównywać oponę np. turystyczną ze sportową? No chyba że dla ciebie wszystko inne niż 23mm to szeroki, ciężki flak. Mogę tak samo argumentować, że czy jadę 19kg mieszczuchem na 2" pancernych oponach, czy 17kg fullem na terenowych 2,5" też dosyć pancernych, czy 15kg grawelopodobnym wynalazkiem na 42mm turystycznych, to czasy dojazdu do pracy mam prawie takie same, ciężko określić, który faktycznie jest najszybszy. Prędkość maksymalna z górki wcale na dropach nie jest wyższa, bo masa mieszczucha jednak dobrze ciągnie. Na poszczególnych odcinkach są różnice ale całościowo nie ma to większego znaczenia. Najlżejszy wyraźnie lepiej się zbiera ale prędkości przelotowe wcale dużo wyższe nie są. No to jakoś zawodowy peleton tego nie potwierdza, bo obecnie chyba nikt nie jeździ na 23mm. Większość w przedziale 25-28mm ale są też szersze (zwłaszcza przy pomiarze). https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/tour-de-france-tyre-tech Warto jeszcze skorelować z pomiarem tętna lub mocy. Pozycja powinna być bardziej opływowa i zazwyczaj czuć że jedzie się lżej. Z drugiej strony jest mniej wygodna, więc nie pedałuje się optymalnie. Ja w dolny chwyt schodzę bardzo rzadko, kiedy faktycznie potrzebuję trochę docisnąć pod wiatr lub na technicznych zjazdach w terenie, bo jest lepsza kontrola i hamowanie.
    1 punkt
  27. Udało się wczoraj odebrać koło z centrowania i były pierwsze jazdy. Siodło Czuje, że się polubimy. Kształt ten sam co w Model X, zauważalnie bardziej miękko. Do tego rozwiązany problem z przepinaniem toreb. Opony Wyglądają zacnie. Miałem obawy, że taki balon to jednak będzie zamulać. Okazało się, że tak nie jest. Wpadło kilka PR na trasie testowej. Opona toczy się bardzo fajnie. Do tego dobrze się trzyma na suchym asfalcie. W lesie na twardych drogach też było ok. Przez niewielkie piaski też przejechałem. Zdumiało mnie tylko ciśnienie. Nabiłem po 2 bary i to było ZDECYDOWANIE zbyt mało. Przy 3 barach było zauważalnie, ale ostatecznie z tyłu musiałem podpompować do 3,5 bara. Po tym jak wsadzę na rower swoje ponad 80kg opona ma zauważalne ugięcie. Będę jeszcze eksperymentować. Na koniec miejsce na oponę. Przód oczywisty i miejsca sporo. Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca. Spodziewałem się, że jednak prześwity będą dużo mniejsze.
    1 punkt
  28. Koła Fulcrum Rapid Red 500 i opony TUFO Speedero 40 oraz tarcze Avid. Razem z dętkami tpu odchudziło to rowerek o prawie 1.3kg. Np przednie koło waży 1480g a oryginalnie było 2090 (koło, dętka, opona i tarcza). Zmiana w toczeniu i przyśpieszaniu jest rewelacyjna. Bębenka nie słychać. Koła są ciekawe, bo mają proste szprychy o różnej grubości i różną liczbę szprych po prawej i lewej stronie piasty. Trochę nie podoba mi się dźwięk opon.
    1 punkt
  29. Ja polecam łatki samoprzylepne Park Tool. Szybka naprawa, a w domu nowa dętka.
    1 punkt
  30. Będą pasowały, możesz wkładać debon air i chargera 2.1
    1 punkt
  31. Osobiście uważam że lepszą opcją jest kupić crosa najniższego w linii i wymieniać zarżnięte podzespoły na przyzwoite ... zaletą tego roweru jest tapergłówka ramy - szersze możliwości wymiany tego udającego pracę dwukilowego kowadła od suntour'a które jest w konfigu, a jak się ma pieniądz do wydania to dokupić przyzwoite customowe koła, dobre siodło, gripy, sztywny wideł albo topowego paragona. Hample słabe w sensie beznadziejna praca, koła budżetowe, rurki marka własna ... bez wysyłki do PL 4400 ... nie są to dla mnie cuda czy korba i tylna prz. xt coś zmieniają względem tego co jest w tanich crossach - nie wydaje mi się by była jakaś rewolucja Tak w ogóle to producentom odbiło z cenami rowerów crossowych ...
    1 punkt
  32. O choroba, For korners to naprawdę taki grawel mocno odszosowiony, przymierzałem pod siebie duży rozmiar w Bikerstudio.... To świetny, uniwersalny rower, ale... rzeczywiście jedzie inaczej nawet niż klasyczna stalowa szosa... troszkę jak amerykański krążownik szos a szosóweczka przy nim jak Honda CRX :))) niby 170 koni pod maską w jednym i drugim
    1 punkt
  33. Jako że zgubiłem czujnik kadencji musiałem kupić kolejny Magene S3+ Jako że zgubiłem czujnik kadencji musiałem kupić kolejny Magene S3+
    1 punkt
  34. Do roweru syna, Dartmoor bluebird 27,5 dziś wjechały koła BlackJack 30mm wewnętrznej szerokości 2x Nobby Nic 2,35 Sztyca RS Reverb Stealth C1 W sobotę będzie latane w Srebrnej Górze:-)
    1 punkt
  35. 10s manetka SL-M4100 przerzutka RD-M5120 SGS kaseta z Ali (np. Sunshine) korba z Ali (np. Meroca) Tylko obczaj jakich przełożeń używa żebyś dobrze dobrał zębatkę do korby.
    1 punkt
  36. Dop gravela wjechało nowe siodło. Zdaje się trudniej o dłuższą nazwę: SELLE ITALIA NOVUS BOOST EVO GRAVEL TM SUPERFLOW. Wymieniłem z fabrycznego z powodu tego, że Selle Italia Model X ma dziwnie rozwiązane mocowanie prętów od tyłu i nie mogłem zapiąć torby Ortlieba. Ciekaw jestem, czy polubimy się, bo tutaj jednak jest bardziej miękko.
    1 punkt
  37. Whisky z mlekiem poproszę🫠 Ogólnie z rowerami nic nie zrobiłem, posprzątałem piętro z gratów, odkurzyłem podłogę, fotele i nałożyłem blat ze sklejki na stolik jezdny 😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  38. Hej, dawno mnie tu nie było. W sumie dlatego, że nic nie dokupowałem, ale... Ubiegłegy sezon przejechałem na nowym rowerze prawie 2 tys. km po warszawskich ściażkach i mazowieckich równinach, zahaczyłem nawet o jeden singletrack, podumałem, podumałem... i wziąłem sią za upgrade, czyli wymieniam cały napęd tył/przód z 2x8 na 1x10. Zmieniam opony i manetki. W przyszłym roku hamulce. Pzdr
    1 punkt
  39. Tak jest załączyć sprzegło na stałe i patrzeć jak szybko zużywa się dolne napinające kółko przerzutki.
    1 punkt
  40. Załączyć sprzęgło i jeździć cały czas. Przestawić na OFF, w przypadku chęci zdemontowania i późniejszego założenia koła.
    1 punkt
  41. Gravelovcom na grx i szosowcom na ultegrze kazałbym biec za busem 🫠 Taka Januszowo Polska zawistna wrażliwość społeczna😃
    1 punkt
  42. @chudzinkipisałem o tym przy publikacji zdjęć swoich dzieci, panu ze zdjecia w razie W mogę straty moralne zrekompensować oddaniem łapek pod postem z nim🫠 @kazafazaodwiozłem jegomościa do wioski w której mieszka i ma potrzebne narzędzia do powrotu do mobilności 😉
    1 punkt
  43. Zarekwirowałeś jegomościowi rower zamiast załatać dętkę? W sumie jest to jakieś rozwiązanie
    1 punkt
  44. Widzisz rowerzystę w potrzebie, działasz 😉 Pozdrow'er 😘 Chyba zrobię w miejscu nad głową w tej pustej zabudowie, MZWR - mobilny zestaw wsparcia rowerzysty🫠
    1 punkt
  45. Bo jeszcze niedawno był żółty...
    1 punkt
  46. Ja, w przeciwieństwie do Sobka, zawsze zabieram ze sobą kamyk do opierania roweru.
    1 punkt
  47. Sprawdź hak i długość łańcucha, ale na 99% to niewłaściwa regulacja przerzutki. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m5100/RD-M5100-SGS.html i postępuj wg podręcznika sprzedawcy 1.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...