Ranking
- uwzględniając wszystkie działy
-
Wprowadź datę
-
Cały czas
6 Sierpnia 2009 - 9 Listopada 2024
-
Rok
10 Listopada 2023 - 9 Listopada 2024
-
Miesiąc
10 Października 2024 - 9 Listopada 2024
-
Tydzień
3 Listopada 2024 - 9 Listopada 2024
-
Dzisiaj
10 Listopada 2024 - 9 Listopada 2024
-
Wprowadź datę
10.05.2024 - 10.05.2024
-
Cały czas
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 10.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Bo czasem żeby zjechać trzeba wcześniej pchać. Ja dziś przegoniłem zająca z traila7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cały problem tkwi w konstrukcji siodełka i odpowiednim doborze pod rozstaw kości. To ,że się wrzyna w przedziałek i powoduje takie dolegliwości zobrazowałem na ilustracjach poniżej. W tym na górze zamiast wspierać się na kościach cały ucisk idzie w "przedziałek". Pora zmienić siodełko skoro takie dolegliwości się pojawiają. Obczaj któregoś Ergona, Sqlaba. One są płaskie od tyłu jak deska i nic w nich nie powoduje takich sensacji. Ważne też jest przejście tyłu w nos aby nie za szerokie było.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
No cóż, rower sam nie jedzie. Natomiast różnica może być całkiem spora. Nie podam dokładnych danych, ani nie będę opierał się na średniej. Jadąc Gravelem na 40c, stała prędkość jaką byłem w stanie utrzymać jadąc normalnym tempem, oscylowała gdzieś w okolicach 25-27 km/h. Jeżdżąc szosowym na 32c, są to już okolice 30 km/h. Mając dokładnie ten sam napęd w Gravelu co Szosie, w Gravelu cały czas katowałem górę kasety, podczas gdy w szosie jestem na środku przez większość czasu. Dodam tylko, że w Gravelu miałem naprawdę szybkie opony Tufo Speedero. Ja także uważam że najważniejsza jest noga, potem długo nic, a potem zaczynają się tematy sprzętowe. Jak ktoś ma nogę jak koń, to na MTB objedzie szosowca. Jak ktoś jest "leszczem", to może sobie kupić S-Works i wlec się daleko za wszystkimi.1 punkt
-
@FabianEs Pozycja w Roam wcale nie jest jak na taborecie, jest lekko pochylona do przodu. Co do Cues vs Deore. W teorii Cues ma zastąpić grupy osprzętowe Avilo, Acera, Deore 10 rzędowe. Ma być minimalnie cięższy, ale za to bardziej wytrzymały. Czy faktycznie tak będzie to czas pokaże, bo za krótko jest na rynku. 2x10 w Roam 1 w zupełności wystarczy w porównaniu do 3x z tego cube, ma porównywalny zakres: - najmniejsze przełożenie Roam 1 0,77 vs 0,76 Cube - najcięższe przełożenie Roam 1 4,18 vs 4,36 Cube. Co do hamulców to się zgodzę, te w Roam 1 to są bardziej spowalniacze, szczególnie jak jesteś cięższy.1 punkt
-
Kup sobie przekładnię ze skutera elektrycznego, bo z 2000W to już nie jest rower.1 punkt
-
Tak jak wspomniał @Mihau, geometrycznie bardzo podobnie, ale Canyon ma mostek (zintegrowany z kierownicą...) o mniejszym wzniosie i ostateczna pozycja będzie raczej bardziej sportowa.1 punkt
-
Złudzenie związane z mniejszym slopingiem ramy w canyon. Generowanie pozycja bardzo podobna, różnice w milimetrach1 punkt
-
1 punkt
-
Rób u kołodzieja, który umi skrócić i nafwintować szprychy.1 punkt
-
Radon nie ma sztywnych osi Polygon ma ale chyba nie za bardzo da się go kupić Sztywne osie ma za to pathlite https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-al/pathlite-7/3291.html?dwvar_3291_pv_rahmenfarbe=BK I to w sumie pomiędzy canyonem a roam 1/0 bym wybierał Co kto lubi. Jak chcesz mieć napęd 3x (osobiście nie widzę sensu jeśli nie mieszkasz w Alpach i nie jeździsz na wyprawy z sakwami) to jest ok1 punkt
-
https://www.olx.pl/d/oferta/profesjonalna-hulajnoga-wyscigowa-kostka-racer-pro-28-kola-28-cali-CID767-IDYYg7D.html1 punkt
-
Jak chcesz sztywne osie to w zasadzie masz chyba tylko dwie opcje do wyboru: Polygon heist x7 Radon scart light 10.0 Osobiście w tym roku wyrwałem polygona na przecenie za 4.5k i złego słowa powiedzieć nie mogę o tym rowerze po przejechaniu +- 800km1 punkt
-
Co prawda to nie rower, ale jak zobaczyłem zdjęcie i opis to dzień mam zrobiony 😀. https://www.olx.pl/d/oferta/hulajnoga-yedoo-mezeq-CID767-IDXI7xb.html1 punkt
-
stronki brouter i bikerouter są super, ale domyślnie mają wyłączone powiadamianie o zakrętach w rysowanych trasach. Zanim zaczniesz wyznaczać sobie trasę, trzeba kliknąć na kluczyk po prawej stronie ekranu i w opcji turnInstructionMode wybrać Locus albo Osmand. Wtedy po eksporcie do BSC 300 nawigacja będzie powiadamiać podczas jazdy o zbliżającym się zakręcie.1 punkt
-
Da się, ale Shimano z tego co się orientuje nie produkuje. https://www.google.com/search?q=deckas+96&rlz=1C1YTUH_plPL1061PL1061&oq=deckas+96&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDQ3NDJqMGoxqAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8 @swagity, zapomniałem o łańcuchu... HG54 jak wspomniano powyżej.1 punkt
-
Czy tam jest wzmianka o jakiś średnich? Po co te rozkminy i dodatkowe robienie sieki. Oczywistym jest,- opona węższa i na wyższym ciśnieniu = szybciej. Użyłem prostej żartobliwej metafory , która nawet ślepy zobaczy, ale nie. xD Samoprzylepne czerwone z Dekla i Parktoole najlepsze. Szkoda czasu i energii na kleje. Jak kleje to tylko w warsztacie butapren po szewsku wulkanizacyjnemu. Kapci łapię trochę z uwagi na typ jazdy i kilometraż, ale głównie mam tylko te łatki. Dętka nieużywana nawet latami będzie ok, co innego jak dętka już trochę przepracowała i defekty powstają nawet podczas normalnej jazdy po gładki i czystym asfalciku. Zdarza mi sie skorzystać ze skarbów Stomila z czasów PRL i działa to bez zastrzeżeń przez wieleset km. Jeżdżą amatorzy którzy mają jeszcze opony w tym rozmiarze i z jakiegoś powodu jeszcze nie zmieniają na nowe jeżeli nie muszą. Z racji bycia zawodnikiem, mam jeszcze opon w tym rozmiarze multum ( niewykorzystanych z zeszłych lat), aczkolwiek obecnie mogą być już nie produkowane. Od x lat nie kupuje środków eksploatacyjnych, więc nie sledze dokładnie rynku co jest wycofywane w danym dniu i jakie są ceny. Chcesz więcej info dlaczego tak, czy tak, zawodnicy jeżdżą na tym, a na tamtym to może dam Ci numer do kolegi z PZKOLu, bo mnie się naprawdę nie chce rozbijać gówna na atomy w wielu kwestiach.1 punkt
-
Zdecydowanie. Zamiast wozić bachory do przedszkola/szkoły będziesz miał czas żeby wyjść na rower Biorąc pod uwagę że używają szerszych obręczy można przyjąć że aktualnie realna szerokość opon w zawodowym peletonie to 30-32 mm. Wrażenia z jazdy na szosie i FC są kompletnie inne. Ale przy jednostajnej jeździe po prostej na płaskim terenie nie jest tak że stoi się na nim w miejscu. Zresztą wrażenia mogą być subiektywne. Np. moje pokrywają się w 100% z wynikami testów dot. oporów toczenia opon czy zmiany pozycji łapy/dropy/lemondka a koledzy którzy wypowiadali się w tym temacie mają inne. A odnośnie odczuwania szybkości i dynamiki to mam takie skojarzenie. Miałem kiedyś malucha dłubniętego przez Grabowski Motor. Utwardzone zawieszenie, szedł 130 km/h, hałas był taki że nie dało się w środku rozmawiać, czuło się każde ziarenko piasku pod kołami. Normalnie rakieta. Coś niesamowitego. Potem pojechałem do Niemiec i kupiłem Golfa. Wyjechałem na autostradę. Cisza. Nic się nie dzieje. Nuda. A na liczniku 150 km/h.1 punkt
-
Średnia 30km/h to nie jest tempo wycieczkowe, chyba że masz na myśli jazdę z taka prędkością, a nie faktycznie średnią. No i znowu w skrajności, jaki sens porównywać oponę np. turystyczną ze sportową? No chyba że dla ciebie wszystko inne niż 23mm to szeroki, ciężki flak. Mogę tak samo argumentować, że czy jadę 19kg mieszczuchem na 2" pancernych oponach, czy 17kg fullem na terenowych 2,5" też dosyć pancernych, czy 15kg grawelopodobnym wynalazkiem na 42mm turystycznych, to czasy dojazdu do pracy mam prawie takie same, ciężko określić, który faktycznie jest najszybszy. Prędkość maksymalna z górki wcale na dropach nie jest wyższa, bo masa mieszczucha jednak dobrze ciągnie. Na poszczególnych odcinkach są różnice ale całościowo nie ma to większego znaczenia. Najlżejszy wyraźnie lepiej się zbiera ale prędkości przelotowe wcale dużo wyższe nie są. No to jakoś zawodowy peleton tego nie potwierdza, bo obecnie chyba nikt nie jeździ na 23mm. Większość w przedziale 25-28mm ale są też szersze (zwłaszcza przy pomiarze). https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/tour-de-france-tyre-tech Warto jeszcze skorelować z pomiarem tętna lub mocy. Pozycja powinna być bardziej opływowa i zazwyczaj czuć że jedzie się lżej. Z drugiej strony jest mniej wygodna, więc nie pedałuje się optymalnie. Ja w dolny chwyt schodzę bardzo rzadko, kiedy faktycznie potrzebuję trochę docisnąć pod wiatr lub na technicznych zjazdach w terenie, bo jest lepsza kontrola i hamowanie.1 punkt
-
Udało się wczoraj odebrać koło z centrowania i były pierwsze jazdy. Siodło Czuje, że się polubimy. Kształt ten sam co w Model X, zauważalnie bardziej miękko. Do tego rozwiązany problem z przepinaniem toreb. Opony Wyglądają zacnie. Miałem obawy, że taki balon to jednak będzie zamulać. Okazało się, że tak nie jest. Wpadło kilka PR na trasie testowej. Opona toczy się bardzo fajnie. Do tego dobrze się trzyma na suchym asfalcie. W lesie na twardych drogach też było ok. Przez niewielkie piaski też przejechałem. Zdumiało mnie tylko ciśnienie. Nabiłem po 2 bary i to było ZDECYDOWANIE zbyt mało. Przy 3 barach było zauważalnie, ale ostatecznie z tyłu musiałem podpompować do 3,5 bara. Po tym jak wsadzę na rower swoje ponad 80kg opona ma zauważalne ugięcie. Będę jeszcze eksperymentować. Na koniec miejsce na oponę. Przód oczywisty i miejsca sporo. Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca. Spodziewałem się, że jednak prześwity będą dużo mniejsze.1 punkt
-
Koła Fulcrum Rapid Red 500 i opony TUFO Speedero 40 oraz tarcze Avid. Razem z dętkami tpu odchudziło to rowerek o prawie 1.3kg. Np przednie koło waży 1480g a oryginalnie było 2090 (koło, dętka, opona i tarcza). Zmiana w toczeniu i przyśpieszaniu jest rewelacyjna. Bębenka nie słychać. Koła są ciekawe, bo mają proste szprychy o różnej grubości i różną liczbę szprych po prawej i lewej stronie piasty. Trochę nie podoba mi się dźwięk opon.1 punkt
-
Ja polecam łatki samoprzylepne Park Tool. Szybka naprawa, a w domu nowa dętka.1 punkt
-
1 punkt
-
Osobiście uważam że lepszą opcją jest kupić crosa najniższego w linii i wymieniać zarżnięte podzespoły na przyzwoite ... zaletą tego roweru jest tapergłówka ramy - szersze możliwości wymiany tego udającego pracę dwukilowego kowadła od suntour'a które jest w konfigu, a jak się ma pieniądz do wydania to dokupić przyzwoite customowe koła, dobre siodło, gripy, sztywny wideł albo topowego paragona. Hample słabe w sensie beznadziejna praca, koła budżetowe, rurki marka własna ... bez wysyłki do PL 4400 ... nie są to dla mnie cuda czy korba i tylna prz. xt coś zmieniają względem tego co jest w tanich crossach - nie wydaje mi się by była jakaś rewolucja Tak w ogóle to producentom odbiło z cenami rowerów crossowych ...1 punkt
-
O choroba, For korners to naprawdę taki grawel mocno odszosowiony, przymierzałem pod siebie duży rozmiar w Bikerstudio.... To świetny, uniwersalny rower, ale... rzeczywiście jedzie inaczej nawet niż klasyczna stalowa szosa... troszkę jak amerykański krążownik szos a szosóweczka przy nim jak Honda CRX :))) niby 170 koni pod maską w jednym i drugim1 punkt
-
Jako że zgubiłem czujnik kadencji musiałem kupić kolejny Magene S3+ Jako że zgubiłem czujnik kadencji musiałem kupić kolejny Magene S3+1 punkt
-
Do roweru syna, Dartmoor bluebird 27,5 dziś wjechały koła BlackJack 30mm wewnętrznej szerokości 2x Nobby Nic 2,35 Sztyca RS Reverb Stealth C1 W sobotę będzie latane w Srebrnej Górze:-)1 punkt
-
10s manetka SL-M4100 przerzutka RD-M5120 SGS kaseta z Ali (np. Sunshine) korba z Ali (np. Meroca) Tylko obczaj jakich przełożeń używa żebyś dobrze dobrał zębatkę do korby.1 punkt
-
Dop gravela wjechało nowe siodło. Zdaje się trudniej o dłuższą nazwę: SELLE ITALIA NOVUS BOOST EVO GRAVEL TM SUPERFLOW. Wymieniłem z fabrycznego z powodu tego, że Selle Italia Model X ma dziwnie rozwiązane mocowanie prętów od tyłu i nie mogłem zapiąć torby Ortlieba. Ciekaw jestem, czy polubimy się, bo tutaj jednak jest bardziej miękko.1 punkt
-
1 punkt
-
Hej, dawno mnie tu nie było. W sumie dlatego, że nic nie dokupowałem, ale... Ubiegłegy sezon przejechałem na nowym rowerze prawie 2 tys. km po warszawskich ściażkach i mazowieckich równinach, zahaczyłem nawet o jeden singletrack, podumałem, podumałem... i wziąłem sią za upgrade, czyli wymieniam cały napęd tył/przód z 2x8 na 1x10. Zmieniam opony i manetki. W przyszłym roku hamulce. Pzdr1 punkt
-
Tak jest załączyć sprzegło na stałe i patrzeć jak szybko zużywa się dolne napinające kółko przerzutki.1 punkt
-
Załączyć sprzęgło i jeździć cały czas. Przestawić na OFF, w przypadku chęci zdemontowania i późniejszego założenia koła.1 punkt
-
Gravelovcom na grx i szosowcom na ultegrze kazałbym biec za busem 🫠 Taka Januszowo Polska zawistna wrażliwość społeczna😃1 punkt
-
@chudzinkipisałem o tym przy publikacji zdjęć swoich dzieci, panu ze zdjecia w razie W mogę straty moralne zrekompensować oddaniem łapek pod postem z nim🫠 @kazafazaodwiozłem jegomościa do wioski w której mieszka i ma potrzebne narzędzia do powrotu do mobilności 😉1 punkt
-
Zarekwirowałeś jegomościowi rower zamiast załatać dętkę? W sumie jest to jakieś rozwiązanie1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja, w przeciwieństwie do Sobka, zawsze zabieram ze sobą kamyk do opierania roweru.1 punkt
-
1 punkt
-
Sprawdź hak i długość łańcucha, ale na 99% to niewłaściwa regulacja przerzutki. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m5100/RD-M5100-SGS.html i postępuj wg podręcznika sprzedawcy 1.1 punkt