Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      28

    • Liczba zawartości

      7 400


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      2 364


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 957


  4. przemeg

    przemeg

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      724


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.05.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja, w przeciwieństwie do Sobka, zawsze zabieram ze sobą kamyk do opierania roweru.
    11 punktów
  2. Bo jest dobra, bardzo dobra aura do jazdy
    9 punktów
  3. 8 punktów
  4. Bo jeszcze niedawno był żółty...
    6 punktów
  5. O krewetka, nawet ja bym tego lepiej nie s... sponiewierał😉
    6 punktów
  6. Od zawsze jeździłem głównie na sztywniakach stalowych (26 cali). Na chwilę mając Meridę crossową alu z uginaczem NRX, to był przeskok jeśli chodzi o wygodę, do innej galaktyki... Później ponownie stal na 26 ale z amorami, lub bez. Później stal wyprawowa z lat 90-tych na sztywno, ale z kołami 28. W końcu dotarłem do stali z amortyzatorem na 28 Sztywniaki bywają świetne, jednak nie ma jak amor z przodu. Tym bardziej na długie wyjazdy po nierównym terenie. Oto mój wynalazek na ten sezon, już przejeżdżony na krótszych dystansach, ale będą jeszcze modyfikacje. Generalnie jestem bardzo zadowolony Rower zbudowany na ramie Warsaw Fixed Gravel z zacnej stali Hi-Ten (koszt ramy 450 zł).
    6 punktów
  7. To Tatry Bielskie mi z ręki jadły
    6 punktów
  8. Rower wygląda trochę jakby miał ochotę się położyć na tej kanapie Grawel DH, podoba mi się!
    4 punkty
  9. @Przecietny ależ oczywiście. Rama trochę kloc ale geo jest spoko, zrobiłem jednego dnia traskę 200+km przy średniej netto 24,1km/h bez większego problemu i bólu amor 120mm skoku, ładnie wszystko wybiera. Budżetowo pewnie przebiłbym 5k na tych gratach ale trochę miałem różnego szpeju, ogólnie jeszcze jest potencjał do zbicia wagi bo sam napęd to podstawowa deorka 5100 z największą kasetą. Rower poskładałem pod siebie, tak jak chciałem a nie jak wciskają producenci. Qark podstawowego Rabbita goni za 2999zł, na napędzie deore 5100 i amorem sr suntour xcr. @boogeyman jeśli nie znalazłeś czegoś konkretnego to pozostaje Ci jeszcze jedna opcja, pochodź po sklepach i poprzymierzaj się do różnych rowerów, jak coś znajdziesz to sobie dokładnie porównuj geo tego wybranego z innymi dostępnymi "tańszymi" w necie, najważniejsze jest dobranie odpowiedniej wielkości ramy a całą resztę później możesz dopasować, jak długość mostka, sztyca z offsetem albo bez, itp., jeśli masz jakieś pojęcie, podstawowe narzędzia to bym składał bez zastanowienia.
    2 punkty
  10. @wolek Na Bikerouter też można nałożyć heat mapę. Tu masz instrukcję https://wykop.pl/wpis/67172451/jak-dodac-globalna-heatmape-ze-stravy-jako-nakladk
    2 punkty
  11. @spidelli Dyskusja delikatnie zmieniła tory 😉. Bo ktoś powyżej wysunął śmiałą tezę, że szerokie jest tak samo szybkie jak wąskie 🤔. Drogi kolego @spidelli. Absolutnie nie demonizuje turystyki szosowe, po prostu trenujący vs turysta, mogą mieć zgoła odmienne oczekiwania.
    2 punkty
  12. Siemka forumowicze. Mam dylemat. Potrzebuje roweru 70% miasto / 30 % las i chciałbym rozwijać prędkości 50-60 km/H Zastanawiam się nad : Riverside 920 https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-329787 Kross hardtail KR Level 5.0 https://sklepmartes.pl/meski-rower-hardtail-kr-level-50-23krlvl50mblksil-kross?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwouexBhAuEiwAtW_ZxxTZ0xkdZCkr1i2iMpk13ZdiEAw9AdMKU0ajt2ngYB7xU07TpGEnZxoCtkEQAvD_BwE Lub nad https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-disc-2-2024?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwouexBhAuEiwAtW_Zx7zjW4MwAHW545Njt_d97EniCgh0YYDxZb814M88gFFoIW6GG6LLDRoC584QAvD_BwE Za wszelkie sugestie i propozycje bardzo dziękuję 🤜🤛
    1 punkt
  13. Poszukaj takiej pod oś 141mm, będzie 6mm dluższa. Ale w dłuzzej perspektywie jeśli ci się pogorszy to trzeba z tym do lekarza
    1 punkt
  14. Taniej nie znalazłem: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html Zresztą u nich chyba zawsze są dobre ceny, bezproblemowa dostawa, dobry kontakt.
    1 punkt
  15. Doceniam zachwyt Bo to nie jest łatwy eksperyment... Jeździ się naprawdę dobrze, o dziwo! Oczywiście, jak się na to wsiada to od razu czuć że przód/chwyt) jest za wysoko, bez dwóch zdań. Ale, jednak po kilku pierwszych kilometrach udaje się to wrażenie przezwyciężyć i nabyć odpowiednich odruchów. Da się tym dobrze i szybko jechać w terenie nawet bardziej niż grawelowym. Miałem wątpliwości duże co do podjazdów, ale okazały się niesłuszne. Przesunięcie ciężkości i tyle. Zjazdy też spoko. Pamiętajmy że to nie rower MTB, na single... To po prostu ma być wygodny rower na długie trasy, ale bez spiny. Odnośnie geo, to będę jeszcze modził, ale to jak już zainstaluje amor Paragon Gold z skokiem ograniczonym do 50 mm. Różnica będzie w wybieraniu nierówności, ale i może coś tam da się ugrać na wysokości. Później być może pokombinuję z podkładkami pod mostkiem. Zobaczy się.... Natomiast sama rama z tej bida stali, pospawana tak jak jest, jest zaskakująco wygodna. Kierownica to podróba Surly Corner Bar z aluminium, więc są tam szpeje MTB, a nie jakieś szosowe/grawelowe ety...
    1 punkt
  16. Rower zwłaszcza szosowy wytrzymuje więcej ( nawet ot typowych xc) jak się niektórym wydaje. Ponieważ mieszkałem blisko, to Przytok był też swego rodzaju testerem sprzętu zwłaszcza kół w tym różnych konstrukcji. Jak widzisz na foto są Cosmic Elite S Mavica i one tam nawet nie drgnęły , podobnie jak widzisz rower, szosówka Terrain z Tesco któremu również nic się nie stało. Tego roweru po dziś dzień, ale na innych już kołach( również szosowych) używam do typowych łupanin , często na gonkach gravelowych , gdzie jest wszystko. Mam oczywiście karbonowego gravela( trochę do innych zastosowań), jednak najczęściej wybieram ten rower z uwagi na napęd( korba 50/34 w kompakcie, kaseta 11-30) i techniczne jak i dynamiczne zwroty akcji Standardowe koła zaplot 36h, szprychy nierdzewki ( inox) , 3 krzyże, nawet ręcznie zaplatane, na takich segmentach zawsze gdzieś tam się poddawały. Zaplot najlepiej mieszany na szprychach straight pull ze sprężynówki ( chyba, że koła przełajowe chinole, to można brać na klasycznych).
    1 punkt
  17. Żeby porównanie było jakkolwiek miarodajne, to wypadałoby porównywać ten sam model opony, a przynajmniej taki sam rodzaj bieżnika. Zestawienie opony przełajowej z bieżnikiem terenowym, do gładkiej szosowej jest kompletnie bez sensu i w żaden sposób nie pokazuje różnicy na szerokości. To czysty absurd, żeby nie powiedzieć, że celowa manipulacja. Na wiosennych klasykach to zdaje się, że już to robi. Na typowych szosowych jeszcze kilka lat im zajmie przebicie 30mm. Moc nie ma żadnego wpływu na opory, to tylko i wyłącznie kwestia prędkości z jaką się jedzie. I tak i nie. Niby szersze mają większą powierzchnię ale to nie jedyny aspekt aerodynamiki. Liczy się jak szerokość opony zgrywa się z szerokością obręczy, widelcem i resztą sprzętu. Trochę przesadzony przykład: - wąska opona w szerokim widelcu niby ma mniejsze opory ale przepuszcza powietrze przez środek widelca co powoduje większe zawirowania i opory - szeroka powoduje że powietrze jest kierowane na zewnątrz widelca i lepiej się zgrywa z nogami, w efekcie mniej zawirowań i oporów Przy amatorskiej, niewyczynowej jeździe zdecydowanie bieżnik i mieszanka robią różnicę. Szerokość to już kompromis między wygodą, a wagą, dynamiką. W sumie najgorsze w tym wszystkim, że końcowe odczucia nie muszą się zgrać z teorią. Przerabiałem to w mieszczuchu, gdzie teoretycznie lżejsze, węższe, gładsze opony były subiektywnie wolniejsze, niż cięższe, szersze, z głębszym bieżnikiem ale na lepszej mieszance. Po prostu na tych drugich czułem się pewniej i na więcej pozwalałem.
    1 punkt
  18. Poza bardzo starymi szosami retro przez wiele lat nie można było śmigać na rowerze z barankiem i szosowym ( współczesnym) secie oraz oponą "sport szosową" szerszą niż 26 a potem 28 mm . To że teraz takie możliwości są to tylko lepiej dla nas... trening na 35,32 czy 25 mm może być owocny... naprawdę wiele osób nie ma potrzeby łupać na 23 czy martwić się tym , że młode byki jadą grupką jak pociąg ekspresowy szybciej od nas. O ile geometria nie jest jakaś pokraczna to jazda po szosie nie jest zarezerwowana dla 25 mm maks... zresztą po nabąbieniu koła pod max preżer 35 mm pojedzie tak samo bez komfortu jak 23 mm, a strata na wadze czy oporze powietrza dla "niezawdnika" będzie marginalna... a wyporność na bardziej sypkim łączniku ciut lepsza. Nawet cyrkowe umiejętności nie wystarczą i czasem zagapienie czy nie wcelowany skok zniszczą obręcz także osoby jojczące na warunki nawierzchni zawsze lepiej gdy sprawią sobie szersze gumy, świat się nie zawali.
    1 punkt
  19. @creampie kupiłem Roama 1 dzisiaj. Jestem mega zadowolony! Jest jak coś w Immotion Wrocław na Pilczyckiej 57 jak i na ich stronie
    1 punkt
  20. A jak ktoś lubi pojeździć jak lokales, to polecam https://gpx.studio/ wybrać dowolną mapę ale zaznaczyć sobie heat mapę stravy. Rysowanie na tej stronie to super sprawa, a heat mapa raczej nie wprowadza w błąd. W lasach po których jeżdzę, nawet tych dalekich sprawdza się to zawsze. Tylko w ten sposób tworzę trasy, ale ja śmigam jedynie mtb.
    1 punkt
  21. Mieszkam gdzie mieszkam i tego nie zmienię. Zanim wyjadę z centrum Warszawy muszę się przebić przez ścieżki rowerowe zaprojektowane przez (tutaj nie wiem) idiotów czy sadystów. Potem trafiają mi się łączniki szutrowe których nie mam jak ominąć, asfalt fatalnej jakości ale są też fajne fragmenty na których miło docisnąć. Więc muszę iść na kompromisy. W podobnej sytuacji jest pewnie mnóstwo osób które akurat nie mają obok siebie dziesiątków km gładkiego asfaltu. Stąd te absurdy w stylu 38C.
    1 punkt
  22. Do tego polecam sobie jeszcze włączyć nakładkę CyclOSM + oznaczenie szlaków rowerowych.
    1 punkt
  23. Etam. Wzięli na tapetę ostatnie wcielenie megapika, gdyby im podesłać prezentację z wszelkich przepoczwarzeń to byłby materiał na cały odcinek. Tymczasem… Jakich argumentów użyć aby nakłonić Sobka na przyjazd?
    1 punkt
  24. Bo zaraz zjazd po "kamieniach"
    1 punkt
  25. Bo prawie jak droga w Gladiatorze
    1 punkt
  26. Bo musiałem kamienia szukać w polu żeby postawić rower🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Bo Przylądek Arkona zaskoczył super-niską temperaturą.
    1 punkt
  29. Próbowałem z telefonem bo po co dedykowane urządzenie nawigacyjne do roweru. Pamiętam że krótko tak jeździłem bo mnie to niemiłosiernie drażniło i wkurzało. Duża bryła na kierownicy w razie upadku raczej by nie wytrzymał, powerbank wozić jeszcze dodatkowo tym bardziej jak dla mnie bez sensu. Akurat komputerek do tego możliwość wgrania mapy i jazdy po śladzie oraz inne statystyki to jest to co mi właśnie pasuje. Każde inne rozwiązanie wcześniej czy później w moim przypadku umarło. Dedykowany komputerek do tego jeszcze z mapami i możliwością zmiany trasy bo sobie przeliczy nowy ślad to jest to. Ja mało jeżdżę wokol komina często biorę trasy ok 100 km i w coraz to innym terenie. Czasami wyjazd gdzieś 100 i więcej km od domu to także urządzenie chyba najlepiej wypada. A do 1000 zł to spokojnie można garmina 530/840. Mam już 1.5 roku działa to bardzo dobrze nie zawiesza się. Odporne na wodę, kurz, wstrząsy co chcieć więcej..
    1 punkt
  30. Pozdro z Velo Dunajec.. Trasa zacna ale wyczucie czasu fatalne … tyle ludzie przypadkowych na trasie, że głowa mała…
    1 punkt
  31. Kolarski dziadek, wioskę obok któremu próbujemy pomóc ogarnąć ciężką starość która go przytłacza. Just talk Koń wersja. 1/2 Nowe biuro. Pozdrow'er
    1 punkt
  32. Przewrócisz się jeszcze nie raz zanim się nauczysz. Opiszę Ci swoją przygodę z początków jazdy w SPD. Dojechałem do świateł, zatrzymałem się, po czym gleba. Na przejściu stały dwie dziewczyny. Usłyszałem jak jedna mówi do drugiej - niby sportowiec a po pijaku jeździ
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Też się przypomnę 🤪 Koń jaki jest, każdy widzi 😁
    1 punkt
  36. Bo ślimak, ślimak, wystaw rogi i uciekaj lepiej z drogi.
    1 punkt
  37. Bo to urokliwe miejsce, dlatego panorama. Stara tama na rzece Mienia.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Patrzcie co spotkałem! Bóbr kur...na! Ja pier...papier jakie bydle! Bober!
    1 punkt
  40. Lipiany, zachodniopomorskie - "nowy" MOP rowerowy, więc... jeszcze były
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...