Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 574


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 956


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      931


  4. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 563


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo mam wątpliwości czy to naprawdę truskawki - smakują ciut inaczej 🤡
    10 punktów
  2. Skoro już tak rzepol króluje, to mój gravel do Turbo też pasuje 😉
    10 punktów
  3. Dwupasmowa ścieżka do Leszka.
    10 punktów
  4. Bo stop hodowli truskawek! (przykleiłem rower superglue do słupa)
    9 punktów
  5. Wszystko zaczęło się dokładnie Ale link do obrazu już nie działa 🫠 Bo to było dokładnie 6 lat temu🫠 Pozdrow'er😘
    9 punktów
  6. 7 punktów
  7. Bo ktoś tu gnije 30+ amerykańskich vanów i jednego Mercedesa 😄
    4 punkty
  8. Bo pogoda nie dopisała, ale tak było zaj3biście
    4 punkty
  9. Bo chyba tylko ja nie mam jeszcze foty z rzepakiem w tle. Nadrabiam więc, "wuala":
    4 punkty
  10. 3 punkty
  11. Bo dawno mnie w tym miejscu nie było, a brzózki już wyższe ode mnie
    3 punkty
  12. Ja założyłem nas trudniejsze warunki takie. Może rower nie wygląda, ale zdają egzamin. Rower składałem do jazdy po mieście (dojazd do pracy) i trochę w terenie. Miał być funkcjonalny. Tył SKS MURDROCKER i przód TOPEAK defender xc1
    2 punkty
  13. Mylisz zakres przełożeń z ilością przełożeń. Zakres przełożeń to rozpiętość między najlżejszym a najcięższym i nie zależy wprost to od ich ilości.
    2 punkty
  14. 2 punkty
  15. 2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Po pół roku czekania w końcu dojechał Antidote Woodsprite na zawieszeniu EXT 🙂
    2 punkty
  18. Cześć, Trafiłem na to forum szukając relacji o wożeniu roweru pociągami i nie rozczarowałem się - sporo ciekawych i pouczających postów. Sam od niedawna poro jeżdżę z rowerem pociągami, ale... trochę inaczej. Postanowiłem jakiś czas temu wrócić do regularnego "rowerowania" po prawie 30 latach i ze względu na (nieistniejącą) kondycję, oraz rodzaj pracy, miejsce zamieszkania i zafascynowanie pociągami wybrałem e-składaka. Może to wzbudzać czasami uśmiechy politowania prawdziwych rowerowych turystów (może się mylę, nie bijcie), ale mi się znakomicie sprawdza. Raz/dwa razy w miesiącu jadę z rowerem do pracy (300km) - PR, IC, KM. Regularnie do najbliższego miasta dosiadam Polregio, zazwyczaj Elfy, czasem EDyta. Sprawdziłem też ostatnio długą trasę IC,TLK,PR do Muszyny, gdzie mój Lovelec Izar bez problemu pomykał EuroVelo11. Poza KM (gdzie każdy może zabrać 1 niezłożony rower), zawsze Izara składam i nakładam cienki poliestrowy pokrowiec. Nigdy nie miałem najmniejszego problemu z zabraniem roweru i nigdy nie płaciłem dodatkowo - jedzie jako bagaż. Jest to (składak w pokrowcu) też jedyna możliwość aby w IC pojechać z rowerem 1 klasą. Dodam tylko, że dzięki apce IC wybieram pociągi raczej z wagonami bezprzedziałowymi, ale ponieważ dla IC jeździ dużo Flirtów i Dartów nie jest to problem. Jeżeli ktoś zastanawia się jak bezproblemowo połączyć jeżdżenie pociągiem i zabieranie roweru polecam przymierzyć się do dobrego składaka z kołami 20cali. Może akurat będzie to strzał w 10tkę, tak jak w moim przypadku.
    1 punkt
  19. Jakbyś to pytanie zadał przed zakupem ale teraz? Masz kilka dni wolnego, siadaj na rower i zobacz sam czy Cię zmęczy. Każdy ma inną definicję komfortu albo jakieś niedoskonałości w budowie. Po co masz wymieniać mostek, sztycę czy widelec, jak nie pojeździłeś? Tu są różne typy rowerzystów - jedni zbierają rowery, narzędzia i gadżety, inni ciągle coś wymieniają w poszukiwaniu rowerowego Grala, a inni po prostu jeżdżą nawijając kilometry i zmieniają coś pod wpływem własnych doświadczeń. Czy będziesz zadowolony z aluminiowego gravela? Ja ze swojego jestem, dopóki się nie naczytam na forum, że nie powinienem Dla jednych droga jest celem, dla innych cel ma być drogi 😎
    1 punkt
  20. Po co w takim razie amortyzator, który na dodatek ma 3 cm skoku?
    1 punkt
  21. Mocowałem tą torbę do kilku różnych siodełek i nie widzę powodu żeby akurat z tym był jakiś problem. Pręty montażowe wyglądają standardowo.
    1 punkt
  22. Niemal codziennie jest zakładany taki sam temat z grawelem w mniej więcej takim budżecie. Chociażby wczoraj coś tam wpisywałem: https://www.forumrowerowe.org/topic/269176-do-3200zł-gravel-60-miasto-40-szutry/#comment-2480511
    1 punkt
  23. Chyba ludki z OLX` a czytają to forum 🤣. "Wkrótce wprowadzony zostanie nowy System Ocen, który pozwoli na ocenę zakupów z Przesyłką OLX. Nowy system nie jest jeszcze w pełni gotowy, ale chcemy się już z Tobą podzielić tym co będzie oferował."
    1 punkt
  24. Piszesz że "Szprycha z nierdzewki została wyparta z kół sportowych ponad 10 lat temu wraz z pojawianiem się konstrukcji opartych na szprychach aero straight pull" Spoko. Marvelo zacytował "W opisie modelu CX-RAY jest jak byk napisane: Produced from high-tensile, fatigue-resistant 18/8 stainless steel conforming to the Sapim quality standard specifications." Jeśli twierdzisz że nierdzewka została wyparta ponad 10 lat temu a w opisie cx ray jest podane że jest stal nierdzewna to albo rozmija się z realiami sapim albo ty. Chyba że tu jest jakiś myk który jest istotny do połączenia dwóch stali nierdzewnych, tej wypartej i tej nadal obecnej. Bo skoro cx'y są nadal produkowane to znaczy że stal nierdzewna nadal jest stosowana , a cx'y to raczej jeden ze znaków rozpoznawczych sapima Szybki sprawdzian Aero: CX-Ray stainless steel CX-Sprint stainless steel Butted: Laser brak danych D-Light stainless steel Race stainless steel Strong stainless steel Basic: Leader stainless steel Zinc zinc Na tej liście wszystkie w ofercie sapima, zakładając że jest to jeden z kluczowych graczy w szprychy to znaczy że nie mają w ofercie nic na czasie, lub też nie produkują szprych do kół sportowych. (cokolwiek to znaczy zakładając że rowery są sprzętem sportowym, może poza rowerami użytkowymi, czyli wszelakimi wołkami roboczymi żeby z A do B.) Dla szprych DT podane jest ogólnie Raw wire material The 18/10 stainless steel spoke wire undergoes bending and tensile tests at the outgoing department of the supplier. The spoke wire is wound into coils of approx. 800-900 kg and are delivered in 4 different diameters: 1.8, 2.0, 2.15 and 2.34 mm. To oznacza że dt używa jednego typu materiału dla wszystkich szprych tym bardziej że podaje 4 różne średnice, więc musi to dotyczyć pełnego spektrum produktów, włącznie z tymi które wprowadzili w ostatnich latach, więc mniej niż 10 lat.
    1 punkt
  25. Zawsze mnie zastanawia skąd wy bierzecie te arbitralne wartości, że przyjmuje się np że 90 to optymalnie. Kto przyjmuje i gdzie i dlaczego tyle? Ja mam około 80 średniej kadencji i nie wyobrażam sobie tak kręcić, żeby mieć 100. I jakoś nie „spalam” mięśni, tylko wręcz odwrotnie. I jeszcze twierdzisz, że celem powinno być osiągnięcie kadencji 100 bo wtedy to juz będzie dobrze dopiero, a moim zdaniem to g prawda, bo to jest indywidualne. Wielu zawodowych kolarzy jeździ bardziej „siłowo” i niekoniecznie z taką wysoką kadencją, jak masz silne mięśnie to możesz kręcić wolniej na szybszym przełożeniu zamiast kręcić nogami jak mały motorek na niskich biegach i z małą siłą. Rozumiem że wpisałes w Google „optymalna kadencja” i pierwszy wynik to był że to 90. No ok. To proponuję otworzyć jeszcze drugi albo trzeci wynik, gdzie piszą rozsądniej: https://www.rowertour.com/blog/kadencja-na-rowerze Dla amatora jak najbardziej wystarczy „na czuja” - kadencja ma być taka, żeby nie było ci za ciężko. A zwiększanie kadencji i pedałowanie jak mały motorek w miejscu prawie, żeby tylko osiągnąć 100 nie ma sensu.
    1 punkt
  26. @chrismel, rower super, ale przekracza budżet o jakieś 70%... @Tiarka, o ile dobrze widzę to miałaś opony 2-calowe. Jesteś gotowa na jednoczesne drastyczne zmniejszenie szerokości opon oraz pozbycie się amortyzatora?
    1 punkt
  27. Dobrze kombinujesz Do całorocznej jazdy zdecydowanie odradzam. Trzeba na niego uważać, dbać, myć, a w okresie jesienno - zimowo - wiosennym kiedy często mamy błoto, czasami trafi się śnieg, to problem a nie pomoc. Poza tym polecam napęd 1x11. 1x bo łatwo umyć a 1x11 bo przy napędzie 1x10 będziesz miała dziurę w przełożeniach 15-18 albo zbyt mały ich zakres. Chyba że mieszkasz w zupełnie płaskim terenie wtedy kaseta 10s 11-36 będzie wystarczająca. Szybkość roweru w bardzo dużej mierze zależy od opon. Tutaj mogę polecić: https://biostern.abstore.pl/opony-szosowe-conti-grand-prix-5000-all-season-700x35,c105,p10315,pl.html ewentualnie https://biostern.abstore.pl/opony-trekkingowe-i-miejskie-conti-grand-prix-urban-700x35-czarna,c143,p8624,pl.html Wtedy wystarczy max szerokość opon z błotnikami 35 mm. Ale gdybyś chciała trochę wolniej ale wygodniej to rower musi dawać możliwość założenia opon 42 mm z błotnikami. Wtedy możesz założyć jakieś opony gravelowe lub szybkie turystyczne.
    1 punkt
  28. Race jest cięższa o jakieś 50g, więc wszystko się zgadza.
    1 punkt
  29. ...a jak już leżał, to pomyślał : "walne se kilka, coś mi sie za te silno wole należy" - tyle, że zazwyczaj jest na odwrót...
    1 punkt
  30. Bo kręciłem właśnie szlakiem tatrzańskim i widzę fqurfionych ludzi jest więcej w ułe 🤨
    1 punkt
  31. 1 punkt
  32. 1 punkt
  33. Nie, to standardowa sztyca z kartridżem, je wszystkie serwisuje się tak samo.
    1 punkt
  34. Redshift + amortyzowana sztyca (VCLS, Redshift, Cane Creek) zapewni znacznie więcej komfortu niż stale i karbony. Opona to wystarczy 38, choć szerzej też nie zaszkodzi.
    1 punkt
  35. Komplet kółek do gruza🫠 chyba już ostatni jaki był na allegro. 🥲 Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  36. Hej, hej. O Wiślanej Trasie Rowerowej mówią, że to tylko nudna, szybka przelotówka z Oświęcimia do Krakowa. I coś w tym pewnie jest, bo jak wskoczysz na wały koło Oświęcimia, to rzeczywiście dużo mozna przejechać szybko, płasko i bez wielu urozmaiceń. I tak robi - co widać co chwilę na trasie - wielu na szosach. Ale. Wystarczy rozejrzeć się po mapie bardziej turystycznie, by dostrzec kilka ciekawych rzeczy wokół, w zwiedzaniu których pomoże właśnie WTR. Wiślana Trasa Rowerowa będzie wtedy głównym zarysem wycieczki, kręgosłupem od którego się odbija i zaraz wraca, a nie jej jedynym przebiegiem. W szczegółach oczywiście na blogu, zapraszam: Wiślana Trasa Rowerowa plus Rowerowy Szlak Doliny Karpia - Znajkraj W skrócie pomysł na dwudniowy pobyt w zachodniej Małopolsce wygląda tak: - pierwszy odskok do skansenu - Muzeum Zachodniej Małopolski w Wygiełzowie, - drugi - pętelka po Dolinie Karpia, po Rowerowym Szlaku Doliny Karpia, - trzeci - równoległy odcinek po drodze rowerowej nad Kanałem Łączańskim, zamiast po szosowej WTR. Czyli na mapie: A na fotach? Wiślana Trasa Rowerowa to dla mnie wciąż perełka. Małopolska wycisnęła maksa z dostępnych możliwości, drogi rowerowe po wałach Wisły są doskonałe, wystarczająco szerokie, by współużytkowali je i turyści, i szosowcy, a coraz częściej nawet rolkarze. Wały są wysokie, więc i perspektywa spojrzenia na okolice atrakcyjna. Wciąż wierzę, że za mojego życia zbuduje je również Mazowsze i pozostałe nadwiślańskie województwa. Jesienią zeszłego roku wyglądało to tak: Rowerowy Szlak Doliny Karpia to trasa w modelu 1.0, czyli zaplanowana z wykorzystaniem różnego rodzaju drożni, w tym publicznych. Więc są i zwykłe szosy między miejscowościami tej części Małopolski, są wały Wisły przed Spytkowicami, na których w 2025 roku pojawią się asfaltowe ddry szlaku Velo Skawa (kolejna trasa Velo Małopolska), ale są też świetne, bardzo przyjemne zwykłe drogi gruntowe między stawami rybnymi koło Zatora. I to jest kawał fajnego jeżdżenia, chociaż może szkoda, że te ostatnie to tylko kilka kilometrów. A po powrocie na WTR, po krótkim przejeździe po wiślanym ddrze przed Brzeźnicą, odbijamy na południe, na zupełnie nową drogę rowerową wzdłuż Kanału Łączańskiego. To już prawie Kraków, więc trasa stanowi nie tylko świetną, bezpieczną trasę wjazdową do dużego obszaru zurbanizowanego, ale również okazję do łatwej, przyjemnej przejażdżki rodzinnej w weekend. A na koniec klasyka - mostek nad Skawinką, wciąż skandalicznie zaniedbany przez miasto Kraków przejazd pod wzgórzem Grodzisko, dalej zwykle tłoczna spacerówka z Tyńca do Krakowa i piękny Wawel. To tak rowerowo, ale na trasie jeszcze m.in. skansen w Wygiełzowie, zamek Lipowiec, ciekawe Beskidzie Muzeum Rozproszone, nieczynny most kolejowy w Okleśnej... ... a także swojska, niedroga, smaczna restauracja Zachęta w Brzeźnicy Zachęcam, naprawdę przyjemna wycieczka do Małopolski i ze świetnym dojazdem pociągiem, co wspominam na blogu. Z pozdrowerem Szy.
    1 punkt
  37. Jak ma rzeczywiście działać to tył: https://www.themudhugger.co.uk/collections/rear-mudhugger-mountain-bike-mudguards/products/mk2-rear-mudhugger-large?variant=43328843186350 Przód nigdy idealny nie będzie ale taki lub tego typu radzą sobie nieźle: https://www.topeak.com/global/en/product/661-DEFENDER-M1
    1 punkt
  38. Jak już pisałem, system ocen na OLX to jakaś porażka. Ocenić można sprzedającego, kiedy tylko wymieniło się z nim kilka zdań i nie dokonało zakupu. Bez sensu. No i oceny nie są widoczne dla kupujących, więc jaki ich sens w ogóle? Na Allegro patrzy się czy sprzedający ma negatywy, ewentualnie za co i można ocenić na podstawie tego sprzedającego ocenić. Niewidoczne komentarze na OLX to jaką rolę w ogóle spełniają?
    1 punkt
  39. Grupa trafi na rowery w okolicach 5tyś, czyli w praktyce tam gdzie nie ma hydrauliki. To alternatywa wobec wszelkich grup typu claris, sora, tiagra. Czyli trafia w lukę która istnieje, zwłaszcza napędem 1xx. Nie każdy potrzebuje hydrauliki,bo: rowerem dojeżdża do pracy, bo nie mieszka w górach, bo nie traktuje roweru jak jako faberge itp. W mojej opinii ciekawa grupa, która w wyniku ewolucji poprawy słabych stron może sie stać fajna opcją. Tym bardziej że Shimano poniżej grx nie oferuje nic do rowery typu gravel.
    1 punkt
  40. Bo pochylenie było już całkiem całkiem. Czym zdjęcie robione? Raw plik?
    1 punkt
  41. Bo mrówki są super, póki nie napadają na rower... (wiem, że codziennie JEDNO zdjęcie, ale te oba to taka mała historia - mam nadzieję, że komisja modowa wybaczy to jednorazowe naciągnięcie przepisów)
    1 punkt
  42. 1 punkt
  43. Dzień dobry Bo jednak jest okrągła....
    1 punkt
  44. Bo taki breloczek. Powrót z rowerowej majówki na Bornholmie. Klucz od toalety na niemieckiej stacji benzynowej.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...