Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.04.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Bo stop hodowli truskawek! (przykleiłem rower superglue do słupa)9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Bo chyba tylko ja nie mam jeszcze foty z rzepakiem w tle. Nadrabiam więc, "wuala":4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Mylisz zakres przełożeń z ilością przełożeń. Zakres przełożeń to rozpiętość między najlżejszym a najcięższym i nie zależy wprost to od ich ilości.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć, Trafiłem na to forum szukając relacji o wożeniu roweru pociągami i nie rozczarowałem się - sporo ciekawych i pouczających postów. Sam od niedawna poro jeżdżę z rowerem pociągami, ale... trochę inaczej. Postanowiłem jakiś czas temu wrócić do regularnego "rowerowania" po prawie 30 latach i ze względu na (nieistniejącą) kondycję, oraz rodzaj pracy, miejsce zamieszkania i zafascynowanie pociągami wybrałem e-składaka. Może to wzbudzać czasami uśmiechy politowania prawdziwych rowerowych turystów (może się mylę, nie bijcie), ale mi się znakomicie sprawdza. Raz/dwa razy w miesiącu jadę z rowerem do pracy (300km) - PR, IC, KM. Regularnie do najbliższego miasta dosiadam Polregio, zazwyczaj Elfy, czasem EDyta. Sprawdziłem też ostatnio długą trasę IC,TLK,PR do Muszyny, gdzie mój Lovelec Izar bez problemu pomykał EuroVelo11. Poza KM (gdzie każdy może zabrać 1 niezłożony rower), zawsze Izara składam i nakładam cienki poliestrowy pokrowiec. Nigdy nie miałem najmniejszego problemu z zabraniem roweru i nigdy nie płaciłem dodatkowo - jedzie jako bagaż. Jest to (składak w pokrowcu) też jedyna możliwość aby w IC pojechać z rowerem 1 klasą. Dodam tylko, że dzięki apce IC wybieram pociągi raczej z wagonami bezprzedziałowymi, ale ponieważ dla IC jeździ dużo Flirtów i Dartów nie jest to problem. Jeżeli ktoś zastanawia się jak bezproblemowo połączyć jeżdżenie pociągiem i zabieranie roweru polecam przymierzyć się do dobrego składaka z kołami 20cali. Może akurat będzie to strzał w 10tkę, tak jak w moim przypadku.1 punkt
-
1 punkt
-
Chyba ludki z OLX` a czytają to forum 🤣. "Wkrótce wprowadzony zostanie nowy System Ocen, który pozwoli na ocenę zakupów z Przesyłką OLX. Nowy system nie jest jeszcze w pełni gotowy, ale chcemy się już z Tobą podzielić tym co będzie oferował."1 punkt
-
Piszesz że "Szprycha z nierdzewki została wyparta z kół sportowych ponad 10 lat temu wraz z pojawianiem się konstrukcji opartych na szprychach aero straight pull" Spoko. Marvelo zacytował "W opisie modelu CX-RAY jest jak byk napisane: Produced from high-tensile, fatigue-resistant 18/8 stainless steel conforming to the Sapim quality standard specifications." Jeśli twierdzisz że nierdzewka została wyparta ponad 10 lat temu a w opisie cx ray jest podane że jest stal nierdzewna to albo rozmija się z realiami sapim albo ty. Chyba że tu jest jakiś myk który jest istotny do połączenia dwóch stali nierdzewnych, tej wypartej i tej nadal obecnej. Bo skoro cx'y są nadal produkowane to znaczy że stal nierdzewna nadal jest stosowana , a cx'y to raczej jeden ze znaków rozpoznawczych sapima Szybki sprawdzian Aero: CX-Ray stainless steel CX-Sprint stainless steel Butted: Laser brak danych D-Light stainless steel Race stainless steel Strong stainless steel Basic: Leader stainless steel Zinc zinc Na tej liście wszystkie w ofercie sapima, zakładając że jest to jeden z kluczowych graczy w szprychy to znaczy że nie mają w ofercie nic na czasie, lub też nie produkują szprych do kół sportowych. (cokolwiek to znaczy zakładając że rowery są sprzętem sportowym, może poza rowerami użytkowymi, czyli wszelakimi wołkami roboczymi żeby z A do B.) Dla szprych DT podane jest ogólnie Raw wire material The 18/10 stainless steel spoke wire undergoes bending and tensile tests at the outgoing department of the supplier. The spoke wire is wound into coils of approx. 800-900 kg and are delivered in 4 different diameters: 1.8, 2.0, 2.15 and 2.34 mm. To oznacza że dt używa jednego typu materiału dla wszystkich szprych tym bardziej że podaje 4 różne średnice, więc musi to dotyczyć pełnego spektrum produktów, włącznie z tymi które wprowadzili w ostatnich latach, więc mniej niż 10 lat.1 punkt
-
Jako posiadacz trochę większego trance X, a równocześnie przy zakupie mocno rozważający model, który Ty posiadasz mogę po 2 latach bardzo intensywnego użytkowania podpowiedzieć kilka rzeczy. Akurat jeżdżę typowo w górach więc ten dodatkowy skok w wersji X jest jak najbardziej na plus i najchętniej obecnie wymienił bym go na reigna. Jednak zaczynając od początkuj brałem go z uwagi na możliwości na podjazdach i dlatego model z mniejszym skokiem wydawał mi się bardziej sensowny i rzeczywiście, trance podjeżdza naprawdę ok, oczywiście jeśli do tego dołożymy odpowiednią nogę natomiast ma też on solidny potencjał zjazdowy i zdecydowanie w tym kierunku przeszedłem, z fabrycznego zestawu została mi tylko rama i przednie koło, całą resztę w między czasie wymieniłem i z doświadczenia podpowiem, że warto na początku założyć sobie błotnik na przednie koło, aby zniwelować syf dostający się do wnętrza amortyzatora mogący powodować wycieranie goleni. Kolejna sprawa to sztyca, której działanie jest dosyć losowe, tz. pierwszy raz kartridż padł mi po 2 miesiącach, a następny wytrzymał prawie 1,5 roku, co nie zmienia faktu, że w międzyczasie sztyca dostała potężnego luzu bocznego a także wytarła się anoda, powodując bardzo toporne działanie przy opuszczaniu i podnoszeniu, dlatego też została wymieniona na długiego on upa, nie wiem na ile zakładasz jazdę w mocno technicznym i nastromionym terenie, ale długa sztyca w tym wypadku 240 robi naprawdę różnice. Działanie zawieszenia jest jak najbardziej ok, sam damper robi dobre wrażenie, lecz może ono bardzo mocno się zmienić jeśli zmienisz go na coś lepszego. Z roweru uniwersalnego zrobiłem mocno skoncentrowany zestaw na zjazd, tj. damper spręzynowy, opony assegai + dhr2 (dające praktycznie nieskończoną trakcję) mam świadomość, że posiadasz model z mniejszym skokiem, natomiast gianty są znane z tego, że odczuwalny skok dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu jest większy niż to co można wyczytać w katalogach (mówimy o odczuwalnym, nie twierdze, że ugina się bardziej) Hamulce, według mnie jak najbardziej do wymiany, chociaż wymiana samych klamek na krótkie z servo robi już róźnice nie wspominając o zaciskach np magurze MT5. Przy regularnym serwisie nic nie sprawia więszych problemów a sama rama nie mając łatwo też nigdy mnie nie zawiodła, nabywając w międzyczasie jedynie paru odprysków. Tak więc wydaje mi się, że baza jest dosyć uniwersalna i zakłądając założenie lżejszych komponentów można było by uzyskać rower, który świetnie sprawdzał by się w efektywnym pedałowaniu, ale wiadomo, każdy woli co innego i jak dla mnie obecna konfiguracją jest o wiele lepsza niż to co oferował na początku mimo upośledzenia go ze zdolności sprawnego podjeżdżania.1 punkt
-
@chrismel, rower super, ale przekracza budżet o jakieś 70%... @Tiarka, o ile dobrze widzę to miałaś opony 2-calowe. Jesteś gotowa na jednoczesne drastyczne zmniejszenie szerokości opon oraz pozbycie się amortyzatora?1 punkt
-
Są stalowe haki https://allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-stalowy-sruba-polksiezyc-13756088421?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrcKxBhBMEiwAIVF8rM0x95QgVG127dXEPmETDao47SOSl2_eq8zmOvI_6AzQpAHAIY5IBhoCm_AQAvD_BwE Trzeba by upiłować stary hak, przypasować ten nowy i ewentualnie w ramie dziurę pod imbusa 4mm wywiercić aby hak na ośce się nie obracał. Być może któryś z otworów pod błotnik lub pod bagażnik w tej ramie by pasował. A jeśli taki gotowiec nie pasuje, to kawałek blachy stalowej 3 mm, szlifierka kątowa, wiertarka i ogień. Jeśli kupisz ramę i potem bedzieszwszystko, to potem się okaże, że masa rzeczy nie pasuje. A to średnica nie taka, a to że jakaś śruba przy odkręcaniu się urwie. A to linka od razu do wymiany. Tak więc albo dać metalowy hak, albo kupić przerzutkę tourneya z hakiem.1 punkt
-
@krislord, ponawiam pytanie: Bo jeżeli rower faktycznie ma być do: To Explore 540 (pewnie za niedługo pojawią się M-ki) wydaje się być idealny. Jeżeli nie pasuje kolorystycznie lub koniecznie musi być dużo biegów to wspomniany Focus jest fajny tylko trzeba patrzeć na amortyzator, bo są różne wersje...1 punkt
-
No to jak kupisz crossa to będziesz mieć to samo co teraz, tylko w lepszym wydaniu. Dużo mocniejsze hamulce i powinien być poprawnie działający amortyzator. Taka ewolucja ale nic po za tym. A gravel będzie 4 kg lżejszy od tego Lazaro i przez to dostaniesz wrażenia, że sam jedzie. W pakiecie dojdzie ból nowo odkrytych mięśni i zupełnie nowe doznania z jazdy rowerem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
...a jak już leżał, to pomyślał : "walne se kilka, coś mi sie za te silno wole należy" - tyle, że zazwyczaj jest na odwrót...1 punkt
-
A może to nie śmieciarze, a ktoś szedł z towarem ale się potknął o ten konar i wyłożył jak długi?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Redshift + amortyzowana sztyca (VCLS, Redshift, Cane Creek) zapewni znacznie więcej komfortu niż stale i karbony. Opona to wystarczy 38, choć szerzej też nie zaszkodzi.1 punkt
-
Nie miałem ostatnio na FR czasu, trzeba trochę nadrobić... Dużo pierdół kupowanych na bieżąco do serwisu rowerów na przestrzeni ostatnich nastu dni wpadło. - 4x linka Jagwire STS (testowo do blokady zawieszenia i droppera, jest chudsza niż Shimano) - 4x linka Shimano SUS - Suport BB-MT801 BSA (tęskniłem za tym standardem ❤️) - Klucz dymano...yyy...dynamometryczny 10-60Nm Renew Force czy jakoś tak - przy niskiej cenie miał dobre opinie to wziąłem - Głowica pompki SKS Multi Valve Easy Head - bo mi baba jęczała, że stara już wyrobiona i nie umie sobie koła napompować - 2x oliwka i insert do przewodów BH59 - Indiany z ME mają kilometrowe przewody przedniego hamulca, a że dwie mi się dostały do złożenia, to nie mogłem wytrzymać patrząc na to i musiałem je skrócić... - 2x v-ring VA18 + kilka dni później kolejnych 10 sztuk, bo rama skonstruowana tak, że bez zepsucia praktycznie nie da się ich założyć 😖 - klej do gwintów BondLoc 243 - bo mi polecili w sklepie z uszczelnieniami jako połowę tańszy zamiennik Loctite - łożyska Enduro 6802 + 3802 - bo po co stosować w ramie łożyska o standardowych wymiarach... Jeszcze lepsze jaja są z łożyskami w linku zawieszenia. - 4x łożysko EZO 6902 - do piast DT350. W środku smaru tyle co kot napłakał, po napakowaniu XHP222 chodzą jak złoto1 punkt
-
Hej, hej. O Wiślanej Trasie Rowerowej mówią, że to tylko nudna, szybka przelotówka z Oświęcimia do Krakowa. I coś w tym pewnie jest, bo jak wskoczysz na wały koło Oświęcimia, to rzeczywiście dużo mozna przejechać szybko, płasko i bez wielu urozmaiceń. I tak robi - co widać co chwilę na trasie - wielu na szosach. Ale. Wystarczy rozejrzeć się po mapie bardziej turystycznie, by dostrzec kilka ciekawych rzeczy wokół, w zwiedzaniu których pomoże właśnie WTR. Wiślana Trasa Rowerowa będzie wtedy głównym zarysem wycieczki, kręgosłupem od którego się odbija i zaraz wraca, a nie jej jedynym przebiegiem. W szczegółach oczywiście na blogu, zapraszam: Wiślana Trasa Rowerowa plus Rowerowy Szlak Doliny Karpia - Znajkraj W skrócie pomysł na dwudniowy pobyt w zachodniej Małopolsce wygląda tak: - pierwszy odskok do skansenu - Muzeum Zachodniej Małopolski w Wygiełzowie, - drugi - pętelka po Dolinie Karpia, po Rowerowym Szlaku Doliny Karpia, - trzeci - równoległy odcinek po drodze rowerowej nad Kanałem Łączańskim, zamiast po szosowej WTR. Czyli na mapie: A na fotach? Wiślana Trasa Rowerowa to dla mnie wciąż perełka. Małopolska wycisnęła maksa z dostępnych możliwości, drogi rowerowe po wałach Wisły są doskonałe, wystarczająco szerokie, by współużytkowali je i turyści, i szosowcy, a coraz częściej nawet rolkarze. Wały są wysokie, więc i perspektywa spojrzenia na okolice atrakcyjna. Wciąż wierzę, że za mojego życia zbuduje je również Mazowsze i pozostałe nadwiślańskie województwa. Jesienią zeszłego roku wyglądało to tak: Rowerowy Szlak Doliny Karpia to trasa w modelu 1.0, czyli zaplanowana z wykorzystaniem różnego rodzaju drożni, w tym publicznych. Więc są i zwykłe szosy między miejscowościami tej części Małopolski, są wały Wisły przed Spytkowicami, na których w 2025 roku pojawią się asfaltowe ddry szlaku Velo Skawa (kolejna trasa Velo Małopolska), ale są też świetne, bardzo przyjemne zwykłe drogi gruntowe między stawami rybnymi koło Zatora. I to jest kawał fajnego jeżdżenia, chociaż może szkoda, że te ostatnie to tylko kilka kilometrów. A po powrocie na WTR, po krótkim przejeździe po wiślanym ddrze przed Brzeźnicą, odbijamy na południe, na zupełnie nową drogę rowerową wzdłuż Kanału Łączańskiego. To już prawie Kraków, więc trasa stanowi nie tylko świetną, bezpieczną trasę wjazdową do dużego obszaru zurbanizowanego, ale również okazję do łatwej, przyjemnej przejażdżki rodzinnej w weekend. A na koniec klasyka - mostek nad Skawinką, wciąż skandalicznie zaniedbany przez miasto Kraków przejazd pod wzgórzem Grodzisko, dalej zwykle tłoczna spacerówka z Tyńca do Krakowa i piękny Wawel. To tak rowerowo, ale na trasie jeszcze m.in. skansen w Wygiełzowie, zamek Lipowiec, ciekawe Beskidzie Muzeum Rozproszone, nieczynny most kolejowy w Okleśnej... ... a także swojska, niedroga, smaczna restauracja Zachęta w Brzeźnicy Zachęcam, naprawdę przyjemna wycieczka do Małopolski i ze świetnym dojazdem pociągiem, co wspominam na blogu. Z pozdrowerem Szy.1 punkt
-
Jak ma rzeczywiście działać to tył: https://www.themudhugger.co.uk/collections/rear-mudhugger-mountain-bike-mudguards/products/mk2-rear-mudhugger-large?variant=43328843186350 Przód nigdy idealny nie będzie ale taki lub tego typu radzą sobie nieźle: https://www.topeak.com/global/en/product/661-DEFENDER-M11 punkt
-
Jak już pisałem, system ocen na OLX to jakaś porażka. Ocenić można sprzedającego, kiedy tylko wymieniło się z nim kilka zdań i nie dokonało zakupu. Bez sensu. No i oceny nie są widoczne dla kupujących, więc jaki ich sens w ogóle? Na Allegro patrzy się czy sprzedający ma negatywy, ewentualnie za co i można ocenić na podstawie tego sprzedającego ocenić. Niewidoczne komentarze na OLX to jaką rolę w ogóle spełniają?1 punkt
-
Grupa trafi na rowery w okolicach 5tyś, czyli w praktyce tam gdzie nie ma hydrauliki. To alternatywa wobec wszelkich grup typu claris, sora, tiagra. Czyli trafia w lukę która istnieje, zwłaszcza napędem 1xx. Nie każdy potrzebuje hydrauliki,bo: rowerem dojeżdża do pracy, bo nie mieszka w górach, bo nie traktuje roweru jak jako faberge itp. W mojej opinii ciekawa grupa, która w wyniku ewolucji poprawy słabych stron może sie stać fajna opcją. Tym bardziej że Shimano poniżej grx nie oferuje nic do rowery typu gravel.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00