Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      30

    • Liczba zawartości

      7 407


  2. 100lar3k

    100lar3k

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      1 361


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 598


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      988


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.04.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 8 punktów
  2. Pro test Love's tory Trauma na całe życie Śmierć nadejdzie jutro Wypalenie Ekipa Ptaki Niech leży Pozdrow'er😘
    8 punktów
  3. 6 punktów
  4. W końcu udało się trochę pojeździć. Ostatni miesiąc był bardzo ciężki i brakowało trochę casu na rower ale kilka zmian poczynionych zostało. Powrót z pracy był trochę dłuższą trasą niż normalnie udało się pojeździć trochę po lesie. cały czas 34/20 Na łąkach dalej łabędzie pływają. Młody połamał ostatnio pedały w rowerku swoim [jeździ na 12 calach] . Szybka wycieczka do sklepu po nowe i okazało się, że nie pasują. Jego pedału mają mniejszą średnicę 12,7mm. Trochę mnie zaskoczyło to. Trzeba było kolejne pedały zamówić ale teraz już przez internety. Powoli trzeba będzie tufo wymienić. Bo dzisiaj zobaczyłem, że obie opony zaczynają pękać na bokach I dzisiejsze kręcenie w lesie. Tylko dwa zdjęcia bo trasa była fajna i nie chciało mi się zatrzymywać Nie wiem dlaczego ale kiera na zdjęciach wygląda jakby była mocno przekręcona do góry. W rzeczywistości tak nie jest.
    6 punktów
  5. Bo Zosia biejedzie 🫠 Pozdrow'er😘
    6 punktów
  6. Spokojnie. To naprawę rower. Trzy koła, dwa przednie skrętne, tylne napędowe, żadnych motorów elektrycznych tylko siła mięśni. Foto: Pod górę wszystko mnie wyprzedza, rower waży pusty 31kg, każde z kół ma amortyzację (to jest full), bardzo wygodny ale kosztem. Po płaskim, jak znajdę w okolicy, tempówka to ok 50km/h. Przykład takiej trasy ze sporą ilością górek: Oscylacje wyników z GPS biorą się stąd, że co prawda owiewka jest z epoksydu szklanego ale daszek (hart roof top) jest węglowy a to zaburza sygnał gps. Jeśli dokupię dodatkową antenę gps to zgłoszę w "co kupiłeś" 😉 A właśnie hrt to też niedawno dokupiłem. Po wielu latach w większości szosa i mtb postanowiłem spróbować czegoś nowego.
    5 punktów
  7. Bo stanąłem na piffko pośród drzew🫠 Pozdrow'er😘
    4 punkty
  8. W trochę zmienionej wersji Marino.
    4 punkty
  9. Bo już tradycyjnie w święta odwiedzamy las i miejscowość, która w wolnym tłumaczeniu, z niemcowego, brzmi: Wielkanocny Las Głazarze są idealną podporą dla roweru, stolikiem, siedzeniem
    4 punkty
  10. @Sobek82, nie mogłeś z tym piffkiem podjechać do kolegi?
    3 punkty
  11. 35 lat MTB i nie mam pojęcia co ci ludzie, a może bardziej producenci mają w głowach z tymi obecnie "gołymi prostymi kierami"? Kiedyś każdy porządny rower MTB miał rogi, albo od razu kierę z takowymi zintegrowanymi. Teraz rogi beee, bo tak pewnie modnie, bo tak jak wszyscy. Choć teraz upalam dla mnie coś nowego bo koza/grawelem, i taką jazdą choć zdecydowanie wygodną i turystyczną, to wciąż układ dłoni wzdłuż ciała to jest to co pomaga na nadgarstki i ogólnie wygodę poprzez naturalny układ rąk. Otóż TAK , w każdym rowerze jaki mam z prostą kierą mam i zawsze będę miał rogi, nawet w enduro elektryku. Jakże prosta rzecz a jak poprawia ergonomię, zwłaszcza na monotonnych prostych, czy nużących podjazdach, gdzie pewność chwytu i kierowania nie jest priorytetem. Zlej tych baranów co pitolą " rogi dziś w MTB? - a fe". To Tobie ma być wygodnie a nie im "modnie". Moja ulubiona pozycja w gravelu? Właśnie naturalny układ na klamkomanetkach, i o zdziw na podjazdach w "korbie" i na zjazdach "aero" właśnie w dolnym chwycie czyli wzdłuż ciała jak na rogach. Tego czego nie próbowałem a też może mieć sens na prostych kierach upalanych na długich prostych trasach to "rogi wewnętrzne", jak wyżej wspomniane.
    3 punkty
  12. w górę 53/11 w dół 30/28 na kole 26" opona 2". Kombinacja mnie i tych przełożeń pozwala mi kręcić w tej konfiguracji do przynajmniej 65 (z lekkiej górki). No i to jest typowa reakcja. Jedziesz a dzieci krzyczą: - ej ty patrz co ot jest?- Ludzie stają żeby sobie popatrzyć, najgorzej że są kierowcy co blokują ruch bo filmują albo stają żeby się napatrzyć i swoim pasażerom dać szansę gapić się do woli. Otwierają szyby i coś tam wołają. Są i tacy co potrafią zawrócić na drodze, wyprzedzić, wyjechać naprzeciw, wysiąść, ustawić się, żeby mieć najlepsze ujęcie. Słowem cyrk. Jak jadę w miejscu gdzie jestem regularnie to jest spoko ale w nowym muszę się pilnować bo nie wiadomo co komu wpadnie do głowy. To jest rower, spełnia wszystkie opisane przepisami parametry. Jest napędzany wyłącznie siłą mięśni. Zresztą jest masa trajek typu kmx w tym dla dzieci i nikt nie twierdzi, że to nie są rowery. Rower to nie tylko klasyczne rowery typu UCI. Żałuję, że się wcześniej nie zdecydowałem. 46lat na klasycznych rowerach w tym 38lat na szosie i 16lat mtb nie licząc turystyków itp. Jeśli jesteś młody i masz perspektywę na ściganie/kolarstwo zarobkowe zawodowe to rower poziomy nie jest dla ciebie ale jeśli sobie jeździć bo lubisz no to jest więcej rowerów niż w sumie jeden typ. Teraz jeżdżę velo a z synem mtb. Nie mam żadnego silnika i nie będę miał raczej. To jest ten problem, który już miałem parę razy. Jadę sobie jest trochę z góry, za mną jedzie policja a ja mam ponad 70km/h. Panowie niebiescy włączają koguta. Zjeżdżamy do kontroli. Pierwsze pytanie czy to ma napęd. Jeśli mam to nie wytłumaczę się jakim cudem jadę z byle górki tak szybko a po płaskim ponad 50km/h. Napęd byłby do velo genialny ale nie może być bo mamy przepisy zaporowe na rozwój alternatywnych środków transportu. Jeszcze mi kondycji starcza żeby kręcić. Mam trzy koła więc stopka nie potrzebna. Niektórzy mówią, że to wanna, but itp. Ostatnio kupiłem do roweru specjalnie power bank pod nawigację. Właśnie dziś zrobiłem 207km 6h40min i przydał się bo sporo było skrętów. Pusty waży 31kg i ma pełną amortyzację więc to jest full. Jak ktoś jeździ takim rowerem to może sobie dopowiedzieć jak to pracuje nawet przy amortyzowanym zawieszeniu. Dam radę unieść i przesunąć ale noszenie to nie jest to do czego ten rower zaprojektowano. Kolarkę nosiłem jedną ręką. To było miłe ale poza tym w porównaniu do velo kolarka w długich trasach zawsze jakoś męczyła. Tutaj po 5 godzinach trochę się powiercę na półleżącym fotelu z matą ventisit i jadę dalej. Pod ręką mam saszetki z jedzeniem i power bank. Duży kamel wisi na podparciu fotela. W sumie mogę jechać z muzyką bo jestem całkiem zamknięty. A właśnie niedawno dokupiłem te saszetki do roweru żeby mieć wszystko pod ręką. Kiedyś, jak byłem dzieckiem, moim marzeniem była szoska jako najszybszy rower. Nie wiedziałem, że to nie prawda i dobrze się bawiłem na tych rowerach. Czego to człowiek nie zrobi w nieświadomości... dziś 2024 najszybszy seryjny rower to POB, niestety jest absurdalnie drogi i łatwo go sobie uszkodzić. Dlatego próbuję Questa. Żeby było jasne ja tu niczego nie promuję ani do niczego nie namawiam. Przedstawiam tylko moją perspektywę. Każdy niech jeździ tym co uważa za najlepsze dla siebie. Wszystkim tego życzę.
    2 punkty
  13. Szybkie pozdrowienia z trasy dla wszystkich "Chomiczków" 😁
    2 punkty
  14. 2 punkty
  15. Chyba najtaniej i "wszystkomający" zarówno jako nowy i używany wyjdzie romet aspre 2 na grupie grx
    1 punkt
  16. Elephant Revival - Tool “Schism” Cover Live at the Mission Ballroom
    1 punkt
  17. @marekdam1, bardzo doby wybór rogów. Chwyt iście barankowy. Na gravelowych odcinkach i podjazdach robią robotę. Bezproblemowy dostęp do klamek hamulców i manetki przerzutki. Świetnie się z nimi jeździ. (na foto lekko zwichrowane ustawienie - bawiłem się w odpowiedni kąt i za lekko dokręciłem). Tak btw, lekutko przepłaciłeś. U majfrienda do wyrwania z około 2 dyszki.
    1 punkt
  18. Kwota za jaką chcesz kupić gravela z amortyzatorem wystarczy Ci akurat na sam amortyzator: https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-rudy-ultimate-xplr-pd27105/?v_Id=161904 Dorzuć do tego 7000-8000 na rower i będzie można zacząć się zastanawiać.
    1 punkt
  19. Za 3500 w gravelu to się jakości nie masz co spodziewać Chyba najmniej najgorszy jest esker 2.0 ms
    1 punkt
  20. Dobra, link się nie wkleił XD https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/
    1 punkt
  21. Ja bym się zastanowił nad pójściem dalej, chwytów nie zabraknie
    1 punkt
  22. Pomiędzy to jest coś takiego jak corner bar, choć osobiście nie jeździłem. Natomiast mam i polecam Ergony GP4, dużo lepiej jedzie się pod górę na rogach.
    1 punkt
  23. Popatrz jeszcze na to. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę jak i gravela, tutaj akurat w wersji szosowej z napędem 2x (gravele mają 1x), masz kąt główki typowy dla szosy, krótką bazę kół. W rezultacie wyszła szosa o wyluzowanej geometrii z możliwością montażu opon 40c.
    1 punkt
  24. ta przerzutka sprzegla nie ma, przerzutka może wymagać regulacji, jeśli na starym łańcuchu chodziło dobrze to pewnie na wymianę łańcucha już za późno było, mocno wyciągnięty łańcuch zmienił profil zębów które to z nowym łańcuchem się już nie zgrywają. W tej klasie komponentów wymiany łańcucha są nieopłacalne, lepiej dojechać do końca i wymienić całość napędu.
    1 punkt
  25. Bardzo dobry stan kasety i blatów. Próbowałbym z nowym łańcuchem.
    1 punkt
  26. Ale piszesz, że głównie jeździsz po asfaltach i nie chcesz być ograniczony jak "trafisz na ślepy zaułek", żeby móc przejechać po szutrze. Do takich zastosowań szosa Road+ z oponami 35 lub 38c jest idealna. Sam jeżdżę na oponach semi-slick 35c bo też jeżdżę głównie po asfaltach ale chcę zachować możliwość przejazdu po szutrze jak trzeba. Co prawda mam grawela, mimo, że chciałem kupić Road+ ale tylko i wyłącznie dlatego, że chciałem mieć trochę bardziej miękki napęd grawelowy GRX z korbą 46/30T, bo mam też inny rower na Tiagrze z korbą 50/34T i ten, który jest do nieśpiesznej włóczęgi chciałem mieć na czymś bardziej miękkim. W sumie jak masz blisko góry to bym chyba też brał grawela ze względu na bardziej miękki napęd. Ja jakbym miał finansowe możliwości to bym brał napęd 2x12. Jestem też takim trochę purystą i wolałbym pełną grupę GRX łącznie z korbą
    1 punkt
  27. Nie wiem jak ta ale uważaj, nie próbowałem ale ostrzeżenie dostałem że korba GRX w wersji 1x11 kleszczy ponoć łańcuch 12kowy Shimano, i blat musi być w tej korbie specjalny pod 12kę.
    1 punkt
  28. @Michal2008 1,85mm, występują też 1,75mm i tak samo będzie ok Pytanie: Jaka przerzutka (i najlepiej tania) 9s ogarnie największą kasetę. Altus/Alivio/Cues teoretycznie mają do 36t a w praktyce? Nie musi być shimano ale musi być kompatybilne z shimano
    1 punkt
  29. No widzisz, kupujesz Toyotę i nie chcesz poznać jej instrukcji obsługi? Wiesz o niej wszystko z opinii innych użytkowników Toyot?
    1 punkt
  30. @Sobek82 włączyłbyś te wiatraki w tle i przewiał trochę tego pyłu saharyjskiego:)
    1 punkt
  31. Nieprawda. Widziałem film jakiegoś doświadczonego kolarza, który mówił, że stosuje się do tego, co piszą producenci w swoich instrukcjach użytkowania łańcucha. Poszukiwania takiego pdf'u skończyły się pierwszą stroną (od Shimano), dalej biała karta. Czyli witrynka chyba żąda jakiś pieniążek za całość (choć nie widzę stosownego linka). Wiem, że są ostrzeżenia przed alkalicznymi, bądź kwasowymi środkami czyszczącymi. Interesuje mnie sposób postępowania z nowym łańcuchem Shimano HG-71 kiedy chcę stosować wosk. Czyli prawdopodobnie trzeba go dokładnie oczyścić ze smaru fabrycznego, potem jeszcze raz wypłukać i odtłuścić, a następnie usunąć wodę z ogniw (np. za pomocą denaturatu). I podobno dopiero wtedy wosk, dwa razy na dzień dobry. Ale ja chcę to skonfrontować z tym, co zaleca producent łańcucha. Może nie chodzi o konkretny model łańcucha Shimano, tylko są to jakieś ogólniejsze dokumenty techniczne.
    1 punkt
  32. Zacznijmy od tego, że jeżeli w żadnym momencie nie zostanie przekroczona rzeczywista nośność mostu, to ten będzie miał się dobrze. Co jest chyba oczywiste. Napisałem to zresztą w kierunku @marvelo - w rowerówce - większość nie ma problemów z przednimi kołami, bo są one dużo mniej wysilone. Trzymając się tego przykładu. Kiedy na mostku położysz jedną tonę - to zgodnie z prawem Hooke'a - obie podpory się skrócą. Ze statycznej analizy wynika nam, że mostek 'asymetryczny' ma 810kg nośności. Ale skrócenie długości podpór pogłębi asymetrię tego mostku, więc i jeszcze bardziej obniży jego wytrzymałość. Co zresztą jest trudne do oszacowania bez sporej kwoty obliczeń inżynierskich. Masz tutaj rozjazd pomiędzy oczekiwaniem - w końcu ten most miał 1000kg nośności, a teraz ma ~750kg. Ale nie przekroczysz 750kg, będzie działać. Jeżeli zaś zastosujesz dołożoną podporę proporcjonalnie pomniejszoną, to unikasz tego właśnie problemu - tzn obie podpory ugną się proporcjonalnie, zgodnie z prawem Hooke'a, i mostek rzeczywiście będzie miał te 810kg nośności. W kole rowerowym ten efekt jest bardzo wyraźny, bo szprychy pracują mocno naprężone i pod wysokimi kątami - więc nawet niewielkie różnice długości przekładają się na całe milimetry odchylenia na boki.
    1 punkt
  33. Nie wiem czy to "standardowy sposób na pozbycie się drzewa" ale np. w takiej Holandii jest to standardowy sposób przycinania co zimę /wiosnę drzew rosnących przy drogach i na pewno nie jest to robione aby się tych drzew pozbyć. Chodzi o to, żeby te drzewa się nadmiernie nie rozrastały i żeby nie "wyłaziły" na drogę i żeby później nie stawiać znaków jak w Niemczech:
    1 punkt
  34. Tak, to ten. Nakombinowałem niepotrzebnie z linkami.
    1 punkt
  35. Bo moje miasto o zmierzchu wygląda tak:
    1 punkt
  36. O jakim pojeździe tu mowa? Bo albo przegapiłem, gdzie było to napisane, albo moment, kiedy Forum Rowerowe zmieniło się w jakieś inne... 🤔
    1 punkt
  37. St. Antoni przemalowany, na nowych gumkach, z wymienionym widłem i pod nowym kierownikiem...
    1 punkt
  38. 29ery dwa I podróż w czasie z widokiem na most z pierwszego zdjęcia:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...