Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.03.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Uwaga, dzisiaj niektóre drastyczne. Przez to, że mijająca zima początkowo przypominała bardziej blitzkrieg niż stopniowe ochłodzenie, przegrałem tą coroczną bitwę już gdzieś pod koniec grudnia. Co ciekawe, to beznadziejny stan pacjenta się z czasem sam ustabilizował na pewnym poziomie i umożliwiał dalszą bezproblemową eksploatację... aż do minionego weekendu, bo jako pierwszy padł w nim suport. Kaseta szczęśliwie uratowana, ale cztery koronki ma nowe, przez co zapasu na trudniejsze czasy już nie mam Kolega @Sobek82, jak miesiąc temu zakładał taki sam chiński kruszec, coś nie wspomniał nam o tym, że to się skręca w boki jak jakaś włóczka. Chodzi cicho. Ciekawe jak długo tak będzie. Poza tym stan widelca zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Tak samo jak nowe gąbki pod uszczelki kurzowe, które też bardzo pozytywnie oceniam, bo wycinałem je sam ręcznie, bez żadnej wiary w sukces, mając materiału tylko na jeden komplet.6 punktów
-
5 punktów
-
Bo na Giewont* wjechałem "Żelazny Krzyż" na Średniej Górze (427 m n.p.m.) - Pogórze Kaczawskie4 punkty
-
Pozwolę sobie po swojemu skomentować zdjęcie od @Strek: Bo tyle na liczniku miał przejeżdżający przez bramkę rowerzysta😄4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Jak nie zamierzasz jeździć po górach to na 30 zębach z przodu się zajedziesz. Do tej pory w crossie miałem z przodu 46/30 i mniejszego blatu praktycznie nie dotykałem. Nawet gdybyś chciał go wymieniać u siebie na większy to tam chyba max 32 wejdzie więc praktycznie żadna różnica.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nazywam się rambolbambol i hobbystycznie poprawiam latarki Convoy S2+, aby wyciągnąć z nich maksimum potencjału. Czy warto je poprawiać? Moim zdaniem nawet trzeba. Diody, które stosuje Convoy są w większości przypadków zalutowane na aluminiowej blaszce, przez co dioda się przegrzewa i degraduje. Każda latarka Convoy S2+ wymaga też poprawek prądowych. Bez nich nie daje pełni mocy i po czasie zacznie przerywać lub mrugać. Na OLX czy Allegro można kupić „poprawione” latarki. Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał. Wielu użytkowników forumrowerowe.org ma i chwali moje latarki. Chciałbym, żeby każdy, kto do tej pory jeździł z latarką typu Cateye, Mactronic czy Bontrager mógł na własne oczy zobaczyć jak powinno wyglądać światełko rowerowe. Na każdej latarce zarabiam około 60zł i poświęcam na nią 3-4 godziny pracy oraz 24h testowania przed wysłaniem do klienta. Przygotowałem sześć sztuk poprawionych latarek (dwie szare i cztery czarne). Jeśli akcja odniesie sukces, to zamówię więcej elementów i przygotuję nowe latarki. Jeśli chciałbyś inną latarkę, np szperacz na bazie Convoy C8, latarkę czołową, działo fotonowe do spalania okrętów na bazie Convoy L6 lub masz latarkę do naprawy-poprawek to też śmiało pisz. Poprawki, które ma każda z latarek rowerowych: Wymiana diody na minimum Cree XM-L2 T6-4C (lub lepszą na życzenie) i zalutowanie jej na podłożu miedzianym Noctigon. Cree XM-L2 z binu T6 i o barwie 4C to w mojej ocenie najlepszy kompromis mocy / barwy światła / ceny wśród diod Cree. Wstawienie optyki rowerowej 20x60 (świeci prostokątnie - szeroko i daleko, ma wyraźne odcięcie, nie oślepia z naprzeciwka). Optykę montuję w taki sposób, że mając wcięcie w obudowie z napisem Convoy u góry, snop światła o szerokości 60 stopni będzie idealnie horyzontalnie. Z tego co wiem, to tylko ja tak to robię 🙂 Sterownik zostawiam fabryczny (5-25-100%). Na życzenie mogę wstawić jakiś lepszy. Wymiana fabrycznych kabli na dwukrotnie grubsze Poprawki termiczne (pasta Arctic MX4 pod podłoże, poprawienie gwintów) Wymiana włącznika, jeśli było to konieczne Cynowanie obręczy sterownika i płytki włącznika. Dodanie pigułek mosiężnych trzymających baterię. Latarka nie będzie przełączać trybów podczas wstrząsów. Dobranie maksymalnej mocy latarki (prądu) do pojemności cieplnej obudowy i jakości diody. Chodzi o to by latarka świeciła optymalnie i w bezruchu obudowa nie osiągała więcej niż 55 stopni na maksymalnym trybie. Latarka po złożeniu jest testowana 24h podczas których między innymi świeci na pełnej mocy aż do rozładowania baterii. Jeśli po takim teście dioda ma parametry jak na starcie, to robota jest dobrze zrobiona. Uwagi: Latarki pracują na ogniwach 18650. Nie wolno stosować słabych ogniw 18650 „z odzysku”. Głowicy latarki, jeśli masz optykę rowerową 20x60, nie wolno odkręcać, bo można ją przestawić. Latarki są tak ustawione, że mając wycięcie w korpusie z napisem Convoy u góry świeci ci 60 stopni horyzontalnie. Baterię wymieniamy odkręcając tylko "włącznik" latarki. Sterownik ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale zawsze wkładamy baterię plusem w stronę diody a minusem w stronę włącznika. Tryby świecenia zmieniamy pół-klikiem. Tryby są trzy i zmieniają się cyklicznie. Jak zamówić latarkę: Kontaktujesz się ze mną i mówisz, że chcesz latarkę. Wpłacasz wymaganą kwotę (przelew, Blik) Wysyłam ci latarkę na wskazany paczkomat. Jeśli latarka się nie spodoba, odsyłasz ją z powrotem a ja oddaję kasę. Nie zwracam kosztów wysyłki. Aktualny cennik modyfikacji: Podzespół cena Convoy S2+ 110 dioda Cree XM-L2 T6 4C 0 Sterownik fabryczny 0 Podłoże miedziane Noctigon pod diodę 20 Optyka rowerowa 20x60 30 Lepsza sprężynka + pigułka 10 Złożenie / poprawki termiczne i prądowe 50 wysyłka paczkomatem 15 RAZEM 2351 punkt
-
Nie będą miały wad. Co więcej, to one nawet coś tam pozwalają wykręcić. Zerknij sobie na pedały LOOK X-Track. Dają nieco większe podparcie niż 540-tki. Do tego wygodne buciki. Jeździłem w MTB FIZIK Terra X5, a teraz przerzuciłem się na MTB SHIMANO SH-XC902. Moje wyniki to właśnie na nich, bo jakoś nie mogę się przerzucić na SLe... W obu całkiem wygodnie, ale te pierwsze mniej sztywne, co lepiej wróży na dłuższe trasy. To co prawda starszy model i już bym go nie kupował drugi raz, ale jest np MTB FIZIK Terra Atlas. Generalnie na Twoim miejscu szukałbym butów dedykowanych do gravelingu, z pokrętłami boa (z regulacją w obie strony), bo to jest bardzo wygodny system. Podstawa to przymierzyć sąsiednie w górę do noszonych ze dwa rozmiary i wybrać taki z lekkim luzem. Jak Schimano to nawet rozmiar większy nie będzie przesadą. Z tym chodzeniem to jest tak, że się da, ale to jednak nie jest zwykły but. Mnie się nawet kiedyś w Fizykach pałacyk Sienkiewicza w Oblęgorku udało zwiedzić... ale na schodach to jednak trzeba uważać, bo potrafi pięta uciec. Generalnie są też różne wynalazki o miększej i płaskiej podeszwie, w których się lepiej chodzi, ale dla mnie to już trochę za słabo się w nich jeździ.1 punkt
-
Na początek możesz iść w 540. Buty to teraz pytanie jakie ? Czy takie do komfortowego chodzenia po zsiadce z roweru , czy deski do wyczynu. Może coś przejściowego? Zdefiniuj swoje potrzeby " butowe". Szosowe ,żadne się nie nadają do komfortowego chodzenia..... one w ogóle nie nadają się do chodzenia.To tak na przyszłość jakbyś chciał wykombinować i iść w system szosowy. Buty np. SHIMANO SH-XC3001 punkt
-
Miałem okazję się przejechać na Larkspurze (pożyczył mi dostawca pizzy) - w teren nie polecam - bardzo wyprostowana sylwetka - to mocno specyficzny rower. DOstawca go lubi, bo mu się pudło z pizzą dobrze układa na plecach1 punkt
-
To rezultat tego jak na koronkach ukladają się rolki łańcucha. Takie wibracje bywają obecne, powinno się to zminimalizować po pewnym przebiegu.1 punkt
-
Decathlon robi przyzwoite rowery. Z tych trzech Rockrider będzie najsensowniejszym wyborem. W przyszłości możesz jedynie wymienić tę Judy Silver na coś lepszego (np. Rock Shox Revelation/Yari). Oczywiście AM 100 nie jest sprzętem na asfalt, więc przy 2-godzinnej wycieczce może być dość męczący, z powodu wagi i opon. XCR to atrapa widelca, którą trudno Ci będzie ustawić pod siebie. Z kolei Lakspur to jakaś bardzo specyficzna konstrukcja - ja bym go sobie zdecydowanie odpuścił.1 punkt
-
Tu chodzi o to, że jak będziesz dużo jeździł po płaskim, łatwym terenie na zębatce 30 t to pewnie będziesz korzystał z najmniejszych koronek na kasecie i bardzo szybko je zajedziesz. W tym modelu masz 12 rzędową kasetę shimano deore, która nie ma wymiennych najmniejszych koronek. Tak jak wyżej kolega napisał, max do tej ramy włożysz zębatkę 32, więc wielkiej różnicy nie będzie.1 punkt
-
Żona może np. poodpoczywać sobie w międzyczasie w Świnoujściu albo Międzyzdrojach Węglowodanów za mało raczej nie dostarczam. Ale białka po treningu może i tak.1 punkt
-
@hulk14 Dzięki za pomysł z trasami ultra 👍 Co do Twojego pytania to niestety brak mi wiedzy ale pokuszę się o jakąś spekulację. Ja się kiedyś zastanawiałem, co jest przyczyną zmęczenia psychicznego w czasie długiej jazdy rowerem - tego, które sprawia, że się wolniej myśli, trudniej coś znaleźć w bagażu albo się wysłowić i wyszło mi, że pewnie kwestia chemii - wyczerpanie jakichś pierwiastków czy neuroprzekaźników. Zapewne i chemia jest w jakiejś części odpowiedzią i - tu pytam, nie twierdzę - być może to kwestia proporcji przyjmowanych suplementów albo - mimo wszystko - niedoboru któregoś z nich? Dalej - może zbyt mało białka do regeneracji włókien mięśniowych albo zbyt mało węgli do odbudowy zasobów glikogenu?1 punkt
-
Popatrz sobie na trasy ultramaratonów szosowych oraz brevetów. W większości omijają zatłoczone drogi. Ewentualnie green velo - nie jest idealnie, ale znośnie - choć pewnie warto byłoby przejrzeć trasę i wyciąć mniej ciekawe kawałki. Trasa wzdłuż Nysy/Odry też dobra - np. tam i z powrotem. Tak korzystając z okazji, że tu rozmawiacie o treningu: co może być przyczyną szybko męczących się mięśni/wolnego regenerowania się ich? Wydolność bardzo dobra, energia jest, a są dni, że 1 mocniejsze szarpnięcie korbą = uczucie zmęczonych mięśni jakbym już cały dzień jechał, albo zrobił 2000+ m w górę. Wcinam witaminę d, żelazo oraz magnez - przynajmniej częściowo dzięki temu (chyba głównie suplementacji witaminy d) nie mam już tak częstych spadków energii, ale cały czas miewam problem z mięśniami. Nie jest to kwestia ani zbyt małej liczby robionych kilometrów, ani zbyt dużej - występuje i w okolicach nic nierobienia, i między ultramaratonami.1 punkt
-
1 punkt
-
Hej, informacyjnie, żeby podsumować wątek. Finalnie chyba zdecyduję się na zakup Argon 18 Dark Matter: https://wertykal.com/pl/p/Argon-18-Dark-Matter-28-Rival-AXS-Inferno-Red/10668 Udało nam się fajnie zbić cenę (jako że jeden znajomy też zdecyduje się na rower od nich). Finalnie 1 szt wyjdzie 13 900 plus do tego wertykal dorzuca bike fitting. Wydaje mi się to całkiem dobrą ofertą za tą konfigurację. Dzięki wszystkim za cierpliwość i przydatne rady1 punkt
-
Moja córka ma KS (nie identyczną, ale z zaworkiem) i oczywiście można regulować ciśnienie, ale robiliśmy to, by wpłynąć na szybkość podnoszenia. I rzeczywiście może być tak, że jeszcze jest za twardo by lekka osoba wcisnęła, z za miękko, by niezawodnie wstawać. Nie wiem tego, córka jest cięższa niż 50. Ale na pewno jest pewien zakres regulacji i to daje sporą szansę. Dodna, że od jazdy w bardzo trudnych warunkach, raz się przycięła i wymagała serwisu - ale przynajmniej to możliwe, bo(nasza) jest rozbieralna. W tym modelu fajne jest, że linka mocowana jest nisko.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie rozumiem jaki problem z 45kg, bo swój mogę wcisnąć jedną ręką. Nie mam przeglądu modeli z zewnętrzną linką, ale ogólnie są takie ze szczelnym cardridge’m i takie, co mają zaworek do pompki i można je nabić wedle uważania. Gorzej z tym skokiem 120 i średnicą 27.2, bo to raczej gravelowy kaliber i skoki są krótkie. Sam szukam taniego 27.2 o podobnym skoku ale wewnętrznego i przy długości 35-38 cm skoki są 65-80mm. Jak chcesz, by dobrzy ludzie pomogli, to podaj jeszcze max cenę i max całkowitą długość. Ta spełni wszystkie wymagania jak zmieści się w ramie i budżecie. https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-kind-shock-lev-pd14224/?v_Id=1448661 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
^^^ masakra, czasem tych urzędników trzebaby moim zdaniem zaciągnąć w takie miejsce z tymi ich bzdurnymi odowiedziami/pismami i wybatorzyć publicznie/przykładnie. Znaku się nie da usunąć/przesunąć? A co za problem z boku na wysięgniku go postawić poza CPRem? Albo choćby skoro ma szare słupki na szarym tle asfaltu nocą, to choć okleić jakąś taśmą odblaskową tymczasowo? No wiadomo "niedasie" ;-(. Ja bym nie odpuścił i do sądu skierował sprawę.1 punkt
-
Chyba najtańszy i najlepszy wybór na OLX/Allegro. Nowa m592 za 125zł https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-tylnia-shimano-deore-CID767-IDXTayP.html Tutaj za 149zł z przesyłką OLX, ale Deore M592 jest najlepszą przerzutką 9sp, którą można jeszcze znaleźć nową po OLX/allegro https://www.olx.pl/d/oferta/przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m592-9s-sgs-nowa-026-001-CID767-IDVqQDK.html1 punkt
-
1 punkt
-
Ta okolica - https://www.google.com/maps/@22.0942199,59.6504279,990m/data=!3m1!1e3?entry=ttu1 punkt
-
Bo kolega powinien zapakować salami jak mleko nie dało rady, byłoby szybko i czysto Orange nie miałem, ale coś mi się obiło o uszy że tworzy on po jakimś czasie taką powłokę która się zrywa jak stary plaster. Syf po Stansie? Może po wersji Race której nie miałem, ale zwykły? No chyba że nigdy nie czyszczone, bo zimą na gravelu nie jeżdżę i regularnie po zakończeniu sezonu serwisuje sobie wentyle i czyszczę oponę z pozostałości po mleku, ale na pewno nie nazwie tego syfem, bardziej taki nalot1 punkt
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00