Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.03.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Wiosna idzie, pora zacząć wydawać szmal Sos, dozownik do sosu i posypka do sosu. I bagażnik oraz hangar na drona.12 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
DIY wybijak i prasa do pressfita Shimano. Manetka M8100 od środka. Należało jej się. Tu już "po". Niezbędnik każdego warsztatu i jedyne zastosowanie tej blaszki. Trzeba zerknąć w łożyska przed sezonem... Przy okazji drobne poprawki fabryki, znalazłem w końcu powód dla którego wymontowanie dampera było praktycznie niemożliwe. Tulejka była 2 mm szersza niż otwór w linku zawieszenia. Zebrałem trochę materiału, przyszlifowałem i pasuje idealnie. Tylko o zdjęciu zapomniałem... Dwa łożyska do wymiany. Czyli w praktyce wszystkie, bo są nietypowe i pojedynczo raczej nie do kupienia. 😕 Poczekam z miesiąc i wymienię jak odeślę amortyzację do serwisu. Kiedyś na szybko wymieniałem oponę i tę rzuciłem w kąt, gdzie przeleżała kilka miesięcy. Wystarczyło od razu spłukać wodą i byłaby czysta... 😕 A tak miałem zaschnięte na ament mleko MucOff, którego nie dało się usunąć w żaden sposób... ...no prawie żaden. Coraz więcej osiedli typu "chów klatkowy" w miejscach, gdzie niedawno rosły buraki, to i nazw ulic zaczyna brakować. Taśma tubeless z Ali nie wytrzymała ciśnienia. Dopiero jak mnie o 3:45 nad ranem obudził syk spierdzielającego powietrza to sprawdziłem, że każą nawijać dwie warstwy... Dwa XTRy, obydwa M9100. Jeden srebrny (box), drugi tytanowo-niebieskawy (OEM z roweru). Jak do tego doszło? Nie wiem. Na koniec wnętrze jednego z tych XTRów po ok. 3500km. Pacjent uratowany, przeżył, jeszcze pojeździ. Do smarowania sprzęgła użyłem DT Special Grease i wygląda na to, że świetnie się do tego celu nadaje.6 punktów
-
Chwyty ESI Extra Chunky 1m przewodu hamulcowego Jagwire CGX-SL - muszę wymienić ostatni fragment przy przerzutce w szosie, bo przerzutkowy Shimano jest zbyt sztywny i łamie się przy każdym wyjęciu koła... 😕 Może ma ktoś na to jakiś lepszy pomysł? No i micha na pierwszą połowę sezonu - żele, izo, carbo, kreatyna, gratis jakaś kofeina:6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Niestety z powodu ładnej pogody zamiast pojeździć na rowerze musiałem zrobić wiosenne porządki w ogrodzie - ale cały czas myślałem, gdzie właśnie mogłem jeździć...4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Pozostaje zamontować widelec tył-na-przód i skoczyć jeszcze raz3 punkty
-
A ja ostatnio znalazłem fajną miejscówkę niedaleko domu. I w końcu udało mi się skrócić do odpowiedniej długości rurę sterową.3 punkty
-
3 punkty
-
Licznik IGPSPORT BSC100S Silikonowe etui i szkło do BSC100S Uchwyt do BSC100S (za duży na moją kierownicę, może ktoś chce? ) Uchwyt do lampki Offbondage Rzepy2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Jeżeli są już trochę obrobione to proponuję nasadkę z otworem centralnie, wtedy możesz przełożyć pręt gwintowany przez środek i skręcić z drugiej strony co dobrze ustabilizuje i utrzyma w odpowiedniej pozycji nasadkę, w ten sposób bym próbował popuścić.1 punkt
-
Do 3 weź treka dual sport 2 za około 2600-2700 a zaoszczędzoną kasę dorzuć do drugiego i kup https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-trekkingowe/pathlite/pathlite-al/pathlite-5/3287.html?dwvar_3287_pv_rahmenfarbe=GY albo gianta roam 1. Tzn jeśli nie chcesz wydawać więcej niż 4 to równie dobrze możesz kupić dwa dual sporty 2 bo kosmicznych przeskoków nie będzie. Dopiero w granicach 4,5 zaczynają się sprzęty na powietrznym widelcu do jakiego warto dopłacić1 punkt
-
Najzwyczajniej w świecie gravel nie jest optymalnym wyborem na dojazdy do pracy po ścieżkach rowerowych. Fitness/gravel z prostą kierownicą będzie i tańszy, i lepszy.1 punkt
-
Jak jezdzisz turystycznie to naped 1x będzie odpowiedni bo mniej skomplikowany. Mi akurat podoba sie canyon. Mialem w swoim gravelu napęd sora i hamulce mechaniczne. Sora jako tako dawała radę tylko łańcuch mocno latał na dziurach bo nie ma sprzęgła. Hamulce na las i ostrą jazde są za słabe. Wymiana hamulców na hydraulike pociągnęła wymianę napędu włącznie z klamkomanetkami. Koszt duży i lepiej zastanowić się nad tym przy kupnie bo potem będzie drogo. Chce gravela a ty tu wyjeżdżasz z fitnesem. Zaproponuj może komunikacje miejską bo wyjdzie taniej.1 punkt
-
Sens kupowania gravela do takich zastosowań jest żaden. No chyba że po prostu chcesz mieć gravela i już. Na Twoim miejscu szukałbym jednak roweru z hamulcami hydraulicznymi i gravelową grupą napędową od Shimano lub SRAM. A tak w ogóle to w Decatholnie można wypożyczyć rower na 1-2 dni i samemu się przekonać czy to słuszny wybór.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@dfq nie bój Pan..... .......zawsze zapraszam na machnięcie Velo Dunajcoraby ....... forma się utrzyma 😁 ......oczywiście dla przyjemności.1 punkt
-
Udało się po raz kolejny. Po 15 odpowiedziach na nie mamy tak. Jutro lub w sobotę wstawię nowy post1 punkt
-
A kończąc temat widelca. To na podobnej miejscówce zwiększył mi się ofset. A to przez przypadek niedaleko domu znalazłem. Kilka takich fajnych miejsc w okolicznych lasach mam. I pokusa jest bardzo wielka żeby skorzystać.1 punkt
-
1 punkt
-
@marcesco pomiary wskazały, że na wielowypuście brakuje mi 2 mm. Prawie zakończyłem wymianę napędu 105 na GRX810. Czy to sukces? Nie mogę powiedzieć. Potwierdziły się przypuszczenia kolegów, którzy korespondowali ze mną w tym temacie - nie można wykonać poprawnie konwersji 105/GRX w ramie Cannondale Topstone Carbon 105 😕 Jednak dzięki pomocy wspomnianych wyżej kolegów (@HSM i @marcesco) doprowadziłem mój projekt do końca Tak jak wcześniej pisałem, na zakończenie musiałem przesunąć oś w stronę napędową o około 3 mm. Plusy: - takie same prześwity (korba lewa/trójkąt/korba prawa) po 6 mm, - mała zębatka odsunięta 5 mm od ramy, - brak zahaczania korby prawej o przednią przerzutkę, - możliwość zastosowania większej kasety, - szybka i bezproblemowa regulacja przerzutek (również po zmianie kasety z 11-34 na 11-42 i wymianie łańcucha na nowy). Minusy: - mały odstęp lewej korby od ramy w miejscu osadzenia na osi (około 2 mm), - brakujące 2 mm pełnego osadzenia lewej korby na wielowypuście, - mała odległość przerzutki przedniej od prawej korby. Biorąc pod uwagę za i przeciw, przetestowałem rower na kilku przejażdżkach, głównie w trudniejszym terenie (w sumie 3 jazdy, około 100 km). Jestem bardziej niż zadowolony Praca napędu jest cicha oraz to czego oczekiwałem - wszystko pracuje bardzo płynnie (dla mnie wyczuwalna kultura pracy, lepsza niż w 105). Nie jestem wyczynowcem, jeżdżę średnie dystanse (od 50 do max 250 km) raczej w wolniejszym tempie. Zdecydowałem, że pozostanę z napędem GRX. Jeszcze raz dziękuję za pomoc na tym forum. Poniżej kilka zdjęć z końcowych prac: Nowe podkładki do wymiany. Dodałem podkładki 3 mm po stronie napędowej (żeby uzyskać odstęp korby od przerzutki oraz małej zębatki od ramy) Tutaj sporo podkładek. Po przeciwnej stronie podkładki 1,3 mm oraz podkładka od redukcji (daje w sumie ponad 2 mm odstępu korby od ramy w miejscu osadzenia na wielowypuście). Prześwity korb i trójkąta - po obu stronach 6 mm. Odstęp małej zębatki od ramy (około 5 mm). Odstęp korby od przerzutki (około 3 mm)1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Łożyska wymienione, redukcje wstawione (poniżej przesyłam fotki). Jest ciasno Tymczasowo zamontowałem korbę GRX, na wielowypuście lewe ramię wciśnięte do oporu (nie patrzcie na blaty, są do wymiany, nie mam też jeszcze podkładek dystansowych). Starałem się zrobić zdjęcia w taki sposób, żeby Wam pokazać jak to wygląda. Jeżeli chodzi o odległość korby od ramion trójkąta, to moim zdaniem nie jest źle. Obecnie jest jeszcze przerzutka 105, planuję wymienić na GRX. Patrząc na to, jak się ustawiły blaty, mam duże obawy czy uda mi się ją ustawić (na ostatnich zdjęciach widać dwie pozycje przerzutki w stosunku do dużego blatu, na trzecim od końca zdjęciu zaznaczyłem strzałką pozycję małego blatu). Nie mam tyle doświadczenia, żeby stwierdzić czy będzie można wyregulować przerzutkę przednią do obecnego ustawienia blatów 😐1 punkt
-
Obowiązku używania nie ma, ale jest konieczność wożenia. A zestaw typu Bosch Preformance CX 85 Nm + 750Wh bateria jest o 7 kilogramów cięższy niż wystarczający w praktyce większości ludzi Bosch SX 55Nm + 400Wh bateria. Czasy kiedy producenci licytowali się na momenty obrotowe i pojemności baterii właśnie mijają, obecnie licytują się na wagę. Nawet Decathlon na przyszły sezon proponuje miejski rower z silnikiem Mahle i niewielką baterią o wadze ok 15 kg. Największe silniki pozostaną, ale będą do rowerów do zadań specjalnych. Ja mam 70 Nm bo jak kupowałem w 2018 roku to wydawało mi się że ma być jak najmocniejszy, na przestrzeni 18,5 tyś km nie używałem wcale dwóch najwyższych z pięciu trybów, środkowy ( wspomaganie 150% ) sporadycznie - w końcu to razem z moim wkładem 250% moich możliwości, kto i po co potrzebuje więcej? Jak bym dziś kupował to bym kupił lekkiego elektryka z niewielką mocą i baterią - po co mi rower z zasięgiem ponad 200 km jak i tak tyle nie wysiedzę na siodełku - nie wiem jak Ty ale ja i większość znanych mi ludzi nie robi przebiegów dziennych powyżej 100km. A Ci którzy robią takie przebiegi jeżdżą na lekkich szosówkach a nie na elektrykach.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00