Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      895


  2. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      294


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      4 518


  4. wojtasin

    wojtasin

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 564


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.03.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
  2. 12 punktów
  3. Nudaaaa Bo w las się wypuściłem.
    9 punktów
  4. 9 punktów
  5. Bo mam dziwne uczucie że ktoś mnie obserwuje...
    9 punktów
  6. Bo dlatego jeździ się górą:
    9 punktów
  7. Bo jak już targałem aparat to zrobiłem jakieś zdjęcie
    7 punktów
  8. Kolejne zakupy przyjechały po urlopie 2x komplet Magura MT5 od niemieckiego CCC czyli RCZ dla siebie i drugiej połówki. W sumie były brązowo/czarne freeridery pro nie wiem czemu zamówiłem takie hmmm zielone (kac qpa kolor bardziej) no ale uj tam. Wyprzedaż pro rider z UK. Jeszcze dla kobiety wziąłem 2 sztuki czarne i seledynowe dla niej.
    7 punktów
  9. Bo troszkę się rzece ulało i droga za zakrętem stała się pięknym rozlewiskiem.
    7 punktów
  10. Poszedłem na aledrogo kupić Squirt, a po fakcie okazało się, że to Momum... 🙃 Miały być testy Squirta, to będą, ale po testach Momum 🙂
    5 punktów
  11. Nowa czapeczka - na BikeInn były po 113 zł, aż grzech było nie brać 😁
    5 punktów
  12. 5 punktów
  13. Bo odpoczynek w urokliwym miejscu 🙂
    5 punktów
  14. 4 punkty
  15. Iść teraz w 26" to jak strzelić sobie w stopę. Wymarły gatunek, dlatego nic nie możesz znaleźć. Odpowiedz sobie na pytanie, czy na pewno potrzebujesz MTB, a nie na przykład crossa lub trekkinga na kołach 28". No i naprawdę nie uważam, że 29" to za dużo jak na 168cm. Najwidoczniej ktoś dawał Ci do przymiarki za duże ramy.
    3 punkty
  16. Bo zdobyłem Dziewiczą Górę i pojeździłem po Maximusie.
    3 punkty
  17. Bo wypadało serwisowaną piastę przetestować.
    3 punkty
  18. To chyba się opłaca wysłać do Krk . Pewnie, że mam namiary, chcesz to pisz priv. @GalvatronA po co serwisować foxa z uzywanego roweru w autoryzowanym serwisie? W ogóle, po co oddawać do serwisu zamiast zrobić samemu? EDIT: Ja widzę, że forum zamiast pomagać zaoszczędzić, dać pomoc i porady "jak zrobić coś samemu" to działa na zasadzie: masz problem? Po co pytasz, oddaj do serwisu ale takiego autoryzowanego dla idiotów gdzie zdzierają nich 2000zł za wymianę łańcucha. Przecież to fachowcy, muszą się cenić co nie?
    2 punkty
  19. Zdjęcie z piątkowej przejażdżki po okolicznych lasach
    2 punkty
  20. Opony renomowanej marki zakupione za 70pln sztuka z bezpłatnym odbiorem w sklepie tejże marki. Sawtooth Sport Reflex 700x38c: masa jedna sztuka 520g druga 530g, szerokość rzeczywista 37.4mm (na obręczy o szerokości wewn. 18mm). Zastąpią Kendy Khan 700x35c fabrycznie montowane w Felcie Versa Speed (szerokość rzeczywista 33mm masa 510-520g). Co ciekawe Kendy made in Taiwan, Spece made in China... Prześwity chyba wystarczające ale raczej niż szerszego już nie będę próbował.
    2 punkty
  21. Jako, że srebrne, wielokierunkowe bloki SM-SH56, mimo prawidłowego dokręcenia kluczem dynamometrycznym, jęczały nieprzyzwoicie podczas ciśnięcia na kultowe SPD 520, co doprowadzało mnie do pasji i niezdrowego podnoszenia tętna, to "żem wziął" i wymienił je na czarne SM-SH51, dokręcając z momentem 5,5 Nm. Uff... Cisza jest 💪🚲😎
    2 punkty
  22. Bo już to gdzieś widziałem ...
    2 punkty
  23. Łeb boli, kręgiel boli, w pracy wrukwiają, nie chciało się, ale dla takich terenów i pogody warto ruszyć 4 litery iii nowy teren do zwiedzania 😁
    2 punkty
  24. Bo południowe stoki w lesie są już całkiem przyjemne 🤪
    2 punkty
  25. Rzadka to u mnie sytuacja, ale zdarza się - zdjęcie roweru nie od strony napędu. Choć, jak widać na zdjęciach powyżej, najwyraźniej taki mamy obecnie trend.
    2 punkty
  26. Tak kończyć dzień to ja mogę.
    2 punkty
  27. Męczyłem czwartoklasistów wiedzą o serwisowaniu i bezpiecznym poruszaniu się po drodze. Taka rozgrzewka przed egzaminem na Kartę Rowerową oraz planami zbudowania toru do szkolenia techniki jazdy…
    2 punkty
  28. Yyy tu nie zadajesz pytań. Jak chcesz się zainteresować to warto poczytać jak się projektuje ramy z różnych materiałów. I jak karbon oddaje energię, jak można zachować sztywność boczna którą efektywnie przenosi nasz wysiłek przy pedałowaniu a jak może pracować w pionie. Giant zrobił patent dfuse, specialized w roubaix też na bazie karbonu zaproponował fajne rozwiązania sztyca rama. Wspomniany wyżej GT Grade - gołym okiem widać jak pracują widelki z tyłu wystarczy je ugiąć. No i z jakiegoś powodu do ram z aluminium dodawane za karbonowe widelce.
    1 punkt
  29. Każdy rower ma dokręcane haki osi, tutaj możesz je sobie po prostu odwrócić i przykręcić "drugą stroną", nic skomplikowanego To, że na elemencie jest napis, który znasz nie sprawia, że ten element jest dobrej jakości. Przykład nawet piast shimano jakie wymieniłeś, tak naprawdę śmieć ale i tak uznałeś je za coś lepszego niż produkt gianta
    1 punkt
  30. Moja żona ma 160 cm wzrostu i w porywach waży 50 kg 😁Jeździ na trailówce HT 29" i za nic nie da sobie zabrać tego roweru. Zaczynała od 26", przeszła przez 27"5 i od ponad roku śmiga na 29, to kwestia dobrania rozmiaru ramy i geometrii i objeżdżenia i przyzwyczajenia.
    1 punkt
  31. Zależy od baterii i jak intensywnie używasz czujników. Mi Meganki wysyłały info na urządzenie gramina (Edge 530) info o tym, że kończy im się ładunek mocy.
    1 punkt
  32. Starego X2 (wszystkie regulacje u góry) można było teoretycznie zrobić w domu. Nowego (pokrętło szybkiego odbicia na dole) trudno jest poprawnie odpowietrzyć bez pompy próżniowej, więc lepiej go oddać do serwisu. Chodzi o to, żeby amortyzator miał świeże uszczelki i smarowanie. Nie ma znaczenia, czy zrobisz to samemu, czy zlecisz serwisowi. Oficjalne serwisy Foxa kasują ok. 700 zł za serwis pojedyczego amortyzatora, natomiast w nieautoryzowanym możesz to zrobić nawet za pół ceny. Kiedyś oddanie sprzetu po roku do autoryzowanego serwisu był konieczne, żeby utrzymac 2-letnią gwarancję, natomiast w wypadku używki przepłacanie za autoryzację nie sensu.
    1 punkt
  33. To zależy od jakości samej baterii. Mi się zdarza, że wymieniam po prawie 400h. A czasem już po 100h jest komunikat o niskim stanie baterii. Z doświadczenia (mam już 5 takich czujników) najtrwalsze były baterie dostarczone przez chińczyków z czujnikiem.
    1 punkt
  34. Ja mam Bontrager Interchange Digital Combo Fakt, że trzeba baterie wymieniać ale ma BLE i ANT+. Działał u mnie z zegarkami Polar a obecnie z licznikiem Polar (BLE) i aplikacjami na laptopie typu Rouvy, Zwift, Systm X (ANT+). Mowa o równoległej transmisji w dwóch standardach do dwóch urządzeń.
    1 punkt
  35. Jeśli te 2000 km było zrobione na łańcuchu HG40 to napęd nie miał prawa tego przeżyć, gdyż HG40 to chyba najgorszy produkt w historii Shimano. To się nadaje tylko do tego, by rower mógł wyjechać ze sklepu. Biorąc pod uwagę, że KMC X8 jest tylko kilkanaście złotych droższy (i ma już w komplecie spinkę), nie ma się co zastanawiać. Łańcuch KMC X8 x114 OEM 8-rzędowy, srebrno/szary, 114 ogniw - WPX8NG116 - 14661611296 - Allegro.pl (najtańsza oferta z pewnego źródła). Sam mam jeszcze ósemki (kasety HG51, HG41, łańcuchy X8 i HG71) i spokojnie na parę sezonów mi starczają (mam kilka rowerów, więc na każdy wypada rocznie niezbyt dużo), na dwóch, trzech łańcuchach to myślę że z 8000-1000 km można zrobić. Komponenty na ósemkę wciąż są tanie (jak na obecną minimalną krajową to nawet śmiesznie tanie, biorąc pod uwagę że za wolnobieg Shimano 6-rz 30 lat temu trzeba było zapłacić z 50 zł), a płynność zmiany biegów jest już naprawdę dopracowana, nawet w tanich grupach. Jeśli ta przerzutka m410 nie ma dużych luzów to powinna spokojnie chodzić, ale warto dać nowe kółka. Deore m591 powinna być trwalsza, ale trudno ją już kupić. Może być też m592, choć to już Shadow (ja jakoś wolę te stare konstrukcje, z masywną główką). Jeszcze o tych kasetach Alivio (GH51). Tu masz zdjęcie jak to wygląda od tyłu (te plastikowe usztywnienia, zmniejszające masę i spinające zębatki wysoko, blosko zębów): CS-HG51 11-32T Kaseta Shimano 8rz. - ACSHG518132 - 12627972964 - Allegro.pl
    1 punkt
  36. Zgadzam się z kolegami wyżej, natomiast osobiście, jeśli to faktycznie ma być 90% asfalt, to zdecydowałbym się na rower szosowy, ale rower MTB absolutnie nie na odstawkę! Nie ma co gadać - te dwa typy jazdy całkowicie się od siebie różnią. Tak jak kolega @PawelW84 pisał wyżej - wypożycz szosę czy gravela (może znajomy/a ma?) i zobacz jak się tym w ogóle jeździ. Tylko jakiś dłuższy kawałek a nie 500 metrów wokół domu :v Posiadam zarówno MTB jak i gravel i możesz mi wierzyć, że przyjdzie moment że zatęsknisz też za przejażdżką na MTB. Ja wybrałem gravela z jasnym celem i jeżdżę nim w dużym procencie po bardziej terenowych odcinkach. Może to też jakiś trop aby po prostu jasno, konkretnie zastanowić się nad tym jaki będzie Twój cel i szczerze przed samym sobą przyznać ile tych terenowych odcinków będzie itp. itd. Gravel jest obecnie modny, ale nie znaczy, że zawsze będzie idealnym wyborem. Mówi się, że jest uniwersalny ale to też nie do końca tak. Druga sprawa, że rower ma też sprawiać Ci satysfakcję i się podobać. Jak tak nie będzie, to prędzej czy później pewnie będziesz żałować
    1 punkt
  37. Karbonowa rama to może mieć znaczenie jak jedziesz szosą z oponami napompowanymi do 8 bar po mikronierównościach a nie gravelem na kapciu 45 z ciśnieniem 2,5 w terenie
    1 punkt
  38. Zamienił stryjek siekierkę na kijek.😉
    1 punkt
  39. Wszystko zależy od tego gdzie się chce jeździć i jak. Spokojnie można mieć 2, albo i 3 rowery do turystyki.
    1 punkt
  40. Dziecko ma 14 kg, nie potrzebnie zaokrągliłem w górę.
    1 punkt
  41. Cóż... input ratio nie jest czymś, do czego przykłada się specjalnie istotną uwagę, zwłaszcza że mówimy o komponencie naprawdę tanim, więc ludzie jeżdżą z różnymi kombinacjami i w internecie spokojnie znajdziesz zapewnienia, że przełożenie 2.0 jest w porządku. To nie jest Rohloff, którego zaleceń będziesz się trzymał, pamiętając, ile kosztuje ta piasta. Jednak nie da się uciec przed faktami - https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/SG0005/DM-SG0005-05-ENG.pdf na stronie 6. masz wyraźnie: It is recommended that the front chainring be set so that the gear ratio is about 2.3 (3R40 / 3R45 / 3D55 / 3C41) or 2.6 (3R75). Example In the case of 2.3: F41T to R18T, F42T to R18T In the case of 2.6: F41T to R16T, F42T to R16T To, czy będziesz się trzymał tych zaleceń, zależy wyłącznie od Ciebie. W sumie w razie uszkodzenia piasty większym kosztem może się okazać przeplatanie koła niż sam Nexus :-). Z tym momentem pod górkę, to oczywiście dobrze łapiesz zależność, ale z drugiej strony input ratio dotyczy wyłącznie biegu neutralnego, właśnie po to żeby nie komplikować zagadnienia i nie zmuszać użytkownika do ekwilibrysttycznych obliczeń. Jeżeli producent podaje bezpieczne input ratio dla biegu x1 to zakłada się, że piasta zniesie odpowiednio duży zakres sił/momentów (oczywiście w granicach rozsądku, a czasem w granicach opisanych w specyfikacji, choć w nexusie chyba nie znajdziesz tych wartości) zarówno na tym biegu 1x jak i x0,73 oraz x1,36. Nie, nexus to nie jest narzędzie do górskiej wyrypy... Jak pisałem wcześniej, to tania i w sumie solidna przez swoją toporność piasta do miasta. Tylko nie wiem, jak Ty definiujesz te pagórki, bo wspomniane przez Ciebie podjazdy 15-16% to już chyba są konkretne górki... Jak widzę takie wartości, to raczej moje myśli idą w stronę napędu, gdzie rozpiętość przełożeń będzie większa niż w tym nexusie. Z drugiej strony wspominasz o okazjonalnym użyciu i tu nawet w na jakichś pagórkach (tylko takich prawdziwych pagórkach a nie ściankach) i to na niekoniecznie wspaniałej nawierzchni ten nexus powinien po prostu działać. Jak jeździsz i gdzie chcesz jeździć tym rowerem -wiesz Ty. Gdybym miał dostępnego taniego nexusa, to bym się pewnie zdecydował, zwłaszcza, że to dobrze się wpisuje w prostotę roweru, który opisałeś na początku - chociażby żeby się przekonać, czy to się sprawdzi...
    1 punkt
  42. Tak, są alternatywy. Ba, nawet wiele... np. powszechnie znane czujniki Magene. Dostępne prawie wszędzie, ale najlepszy prize będzie chyba na AliExpress. np.: https://pl.aliexpress.com/item/1005006140978853.html?spm=a2g0o.productlist.main.21.3e2c71e8OEDnpZ&algo_pvid=056e64ae-458b-4a99-a137-1c24c1ba743e&algo_exp_id=056e64ae-458b-4a99-a137-1c24c1ba743e-10&pdp_npi=4%40dis!PLN!53.40!41.75!!!13.06!10.21!%40211b801917094986856536781ed1ff!12000035943259364!sea!PL!1710453079!&curPageLogUid=bQNRKVeCKcfF&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A
    1 punkt
  43. Nexus jest jest w sumie toporną, ale przez to niezwykle żywotną piastą i w ogóle bym się nie przejmował uszczelnieniem łożysk, cokolwiek masz na myśli, bo to są woły robocze całkiem znośnie radzące sobie w tak niewdzięcznych zastosowaniach jak chociażby rowery miejskie/publiczne. Na pewno nie zabije jej jazda po mokrej drodze. Gdyby tak było, jak piszesz, to tysiące takich rowerów zamiast stać pod chmurką i czekać na wypożyczenie tylko by wypatrywało serwisu... Twoim zmartwieniem może być przyjęte za niskie input ratio. Manual mówi, że w zależności od wersji powinno to być nie mniej niż 2,3 lub 2,6. Zestaw 42/22 daje 1,91 (na najniższym biegu x0,73 to daje 1,39, na najwyższym x1,36 to daje 2,59 ). Jazda z input ratio poniżej minimum może sprawdzać się znakomicie przez lata, ale to zawsze jest wbrew specyfikacji, a jeśli chcesz "depnąc", to tym bardziej bym się jej trzymał.. Żeby trzymać się specyfikacji, musiałbyś przyjąć np. zestaw 42/17 (2,47, co daje na pozostałych biegach 1,8 i 3,36) lub 49/21 (2,33, co daje na pozostałych biegach 1,7 i 3,,17).
    1 punkt
  44. Zmieniłem opony na mezcale przejechałem 35 km i zmieniłem opony znów na swoje stare , mezcale jak dla mnie nie jadą 🧐
    1 punkt
  45. Podmieniłem kółka w grawelu i próbowałem wyregulować tył rzutkę, okazać się musiało że haka wyginało. Prostownika do haka nie mam a mam napinacz łańcucha i coś na dźwignię, zaraz mi w rękę sztyca wpadła, no i wyprostowała sny.
    1 punkt
  46. 1 punkt
  47. Bo chowam się przed nowym tygodniem
    1 punkt
  48. Zamiast zrobić parę kilometrów szutrami to wziąłem się za serwis tylnej piasty, bo podejrzewałem, że kulki brykają po bieżniach na sucho. Wiele się nie pomyliłem... Reszta fotek w dziale ZFOR...
    1 punkt
  49. A ja myślę, że wpierw musi zacząć od ustawienia bloków, siodła a potem dopiero zobaczyć jak leżą ręce na klamkomanetkach. Z wyglądu wygląda podobnie do mojego ustawienia a u mnie jest komfortowo.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...